User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
96 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: BMW E36 328i + GT3586 Turbo Project

  1. #77
    TurboM3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    50
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam sen cok emin yazıyorsun ama kusura bakma bir kac sey soylicem , 86mm pistonla o blogun gomleklerini cok inceltirsin ki zaten 5. gozden patladı diyorsun. Bence bunun vanos ile alakası yok, iş senin 86mm honladıgın gomlekler ile alakalı.
    Vanos advance modda kilitli kalsa ve eger senten falanda bozuksa en kotu ihtimal subap yakalarsın, senten dogru ise ve sadece vanos advance modda ise araba rolantide sarsıntılı aptal calısır vs.. bunu anlarsın zaten calısmasından.
    Bence yine turbo yapıcaksan 84mm bore 89.6 stroke ile aracı 3 litre toplamak bizdeki m50 bloklar ile en mantıklısı.
    Su anki projen icinde bir kac sey soylim bu aracların harmonic damperleri pek basarılı degil ayrıca ustundeki egzatnriklerin guc bandıda devire uygun degil. Keza subap yayları ve sapkalarıda degistirmen, custom egzantirik ve ati damper alman gerekecek daha fazla "saglıklı" devir donmek icin. Aksi halde yine buyuk sorunlar yasarsın. Yeni projende basarılar dilerim.

    Çok güzel özetlemişsin, ağzına sağlık.
    Subhanallah, Elhamdulillah, Estağfurullah, Alllahuekber, Lailaheillallah

  2. #78
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle yorumlar için teşekkür ediyorum Gökhan bey Bazı şeyleri sizlerin kılavuzluğu ile yapıyoruz zaten. N/A için verdiğiniz fikirler için teşekkürler.Aracın üzerindeki egzantrikler ve şapkalar değişecek zaten. Sübaplarda şuan hazır bulunmakta. Dr. Schrick Grouppe A 296 derece (7800d/d dönecek olursak) yada duruma göre 276/270 kullanmayı (7400d/d) planlıyoruz. Devir bandı bu durumda otomatik olarak zaten olursa set halinde olur iticisi subabı contası komple kapak toplanır. Beyin işi ise yazı bulacağından henüz üzerine takılmış mekanik birşey yok. Şuan sadece kapaktan az bir miktar alındığı için biraz sıkıştırması artmış vaziyette. devir dönme husunda zamanımız olduğundan acele etmedim daha sonra danışacaktım.

    Piston seçimi konusunda konuşacak olursak baz aldığımız proje ve destekçimiz VAC Motorsport olmuştu. Kendileri ile defalarca konuştuk ettik. kendileri bize defalarca bu projeden yaptıklarını şuan hali hazırda sıkıntısız yürüyen 20ye yakın M50 tboları olduğunu söyledi. Altta size aynı projenin linkinide paylaşıyorum. onların "Frankenstein" adını verdiği turbo kiti ile uygulama yapılan araçlarda 85mm piston 0.50 ölçü ile kullanıldı yani aramızda yarım ölçü vardı. bahsedilen kit 750cc high impedance enjektör gt35 ile 1.2 barlarda 450hp civarlarını gösteriyordu bize. tabi kesin konuşmayım üzerinden 2.5 seneye yakın geçti bu olayların

    http://www.vacmotorsports.com/catalo...-build-kit.htm

    Ancak onların sıkıştırması 8.5lerde biz onun yerine 2.9k cc ye yakın hacimde 8.8cr piston kullanmıştık. ve bunu bir değil birçok rektefiyeciye de sordum uluslararası modifiye firmalarına da. hepsinden aldığımız geri dönüş olumlu idi. sizde tahmin edersiniz ki amacımız hepiniz gibi sağlam bir araç yürütmekti paramızı çöpe atmak değil ancak değerli yorumlarınız içinde teşekkür ediyorum inanın en çok bizim canımız yandı biz üzüldük 2.5 yıllık emeğe. ama sağlık olsun deyip geçtik

    bu arada blok patlatmamızın sebebi zaten sübap yakalamamız oldu. sanırım o noktayı paylaşmayı unuttuğum için aklınıza blokla alakalı sıkıntılar gelmesi normal.
    vanos advance moddayken başımıza geldi bütün bunlar. 5. gözden patlaması bana ilk anda yağ jetlerinden olabileceği fikrini getirdi ancak düğer bütün gözler ve pistonlar çiziksizdi. vanos beyine bağlanmadan önce saat gibiydi araç ve o şekildeyken araç bi kaç kez çalıştırıldı yürütüldü ancak basınç açılmadı ve sıkıştırılmadı.basıncı yavaş yavaş verirkende vanos yoktu. ilerleyen zamanlarda 1.2 bar basıldı vanossuz ve titreme bile olmadı rölantide. ne olduysa bağladıktan sonra oldu ve sübap yakaladık.

    Sonuç olarak araç şuan atmosferiğe dair gerekli eklemeler yapılarak toplanıyor yine herkesle iletişim halindeyiz, inşallah sizlerin fikirleriyle daha sağlıklı daha kusursuz olur kesinlikle korkumuz yok yine kırılsın allah izin verirse yine yapılır yine toplanır 1 olmaz 2 olmaz 3.cüde leş25 v3.0 olur


    Alıntı TurboM3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok güzel özetlemişsin, ağzına sağlık.
    Küçüklüğüm DA Motorsport Mert Daştan videoları izleyerek geçti Siz ne derseniz saygı duyarım

    NOT ; Kendimden çok emin görünmüş hadsizlik etmişsem de lütfen kusuruma bakmayın

  3. #79
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun bunlar hep tecrübe

    Niye turbodan vazgeçtiniz ?

    Ben olsam üstüne üstüne giderdim

    Bir kere motor kırılınca hemen küsülürmü projeye yazık etmişsin kardeşim üzüldüm açıkcası
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  4. #80
    TurboM3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    50
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    OmTech Jr,

    Teşekkür ederim, ben de bilmem gerekenlerin % 10 unu biliyorum. Sürekli yeni konular öğrenmeye çalışıyorum.

    Gökhan Oluk'u okurken M50/M52 motorların özeti gibi geldi. Güzel yazmış, uzatmadan kritik noktalara değinmiş. Çok hoşuma gitti yazısı.

    M50/M52 motorlarda "atmosferik" güzel güçler alınır ama çok iyi plan/proje yapıp çok iyi parçalar kullanılması gerekir. Devir çevirmek için sabit iticiler (solid lifter), sübap yayları, daha geniş sübaplar, alt ve üst şapkalar, eksantrik milleri, silindir kapağını işlemek, vibrasyon damperi, modifiye yağ pompası, hafif volant........ 13:1 sıkıştırma / 9000 devir dönmek istiyorsan listedki parçaların % 80i özel imal ettirilmeli. ATI vibrasyon damperi ve yağ pompası dışındaki parçalar raflardan alındığında işe yaramayıp zarara yol açar. Mesela sübapları özel imal ettireceksin. Eksantrikleri özel imal ettireceksin..... Birisi çıkıp ben bu dediklerini yapmadan 8700 döndüm çok hızlıydım diyebilir. Listelediğim parçalar ile daha güvenli ve daha uzun süreli kullanım elde edilir.

    Bu projeye işçilik, debriyaj, conta takımlarını ekleyelim.

    Atmosferik devam etmek tek seçenek ise, bu kadar masraf yerine S50B32 veya S54 ile yola devam etmek daha doğru olur.

    veya turbo M50-M52-M54....
    Subhanallah, Elhamdulillah, Estağfurullah, Alllahuekber, Lailaheillallah

  5. #81
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam sen cok emin yazıyorsun ama kusura bakma bir kac sey soylicem , 86mm pistonla o blogun gomleklerini cok inceltirsin ki zaten 5. gozden patladı diyorsun. Bence bunun vanos ile alakası yok, iş senin 86mm honladıgın gomlekler ile alakalı.
    Vanos advance modda kilitli kalsa ve eger senten falanda bozuksa en kotu ihtimal subap yakalarsın, senten dogru ise ve sadece vanos advance modda ise araba rolantide sarsıntılı aptal calısır vs.. bunu anlarsın zaten calısmasından.
    Bence yine turbo yapıcaksan 84mm bore 89.6 stroke ile aracı 3 litre toplamak bizdeki m50 bloklar ile en mantıklısı.
    Su anki projen icinde bir kac sey soylim bu aracların harmonic damperleri pek basarılı degil ayrıca ustundeki egzatnriklerin guc bandıda devire uygun degil. Keza subap yayları ve sapkalarıda degistirmen, custom egzantirik ve ati damper alman gerekecek daha fazla "saglıklı" devir donmek icin. Aksi halde yine buyuk sorunlar yasarsın. Yeni projende basarılar dilerim.
    ağzınıza sağlık, yıllardır özellikle hacim büyütme işinde bir inatlaşma var... zaten turbo yapılacak projelerde hacmi bu kadar kasmamak gerekiyor... 86 mm pistonu da hiç bir zaman tercih etmem, ama ben 89,6 stroku da tercih etmezdim, 84x75mm olsun hacim yaklaşık 2,5 olsun yeterli bence, daha üstünü kastırıp projeyi riske atmanın bir esprisi yok...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #82
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun bunlar hep tecrübe

    Niye turbodan vazgeçtiniz ?

    Ben olsam üstüne üstüne giderdim

    Bir kere motor kırılınca hemen küsülürmü projeye yazık etmişsin kardeşim üzüldüm açıkcası


    Bu aracın yapıldığı süreçte araya başka projeler girmişti abi onları sağsalim çıkardık Ankara'da sıfırdan iş kurduk..vs dolayısıyla bir kısım yatırımı da onlara yapmak durumunda kaldık.

    Kısacası ekonomik özgürlük kısıldı biraz ama kesinlikle vazgeçmiş değiliz abi Bütün kit hazır bir şekilde duruyor ancak bu olaylar sonunda Hasan abi (Hasan Başkara) ile de defalarca görüştüm, rahatsız ettim, başını şişirdim ve bana ısrarla gömlekte ovalleşme olabileceğini 1 barın üstünü tavsiye etmediğini söyledi. Ancak temiz bir işçilikle atmosferikte hiç bir şekilde başın ağrımaz deyince bizde aynı filmi tekrar izlemeyi göze alamadık açıkcası

    Borusundan segmanına komple kit duruyor elimizde inşallah karşımıza yeni fırsatlar çıkar bu sefer eksiklerimizi de gördüğümüz için çok daha sağlamını çıkartırız.

    İnanın konuya güncelleme bekleyen arkadaşlar yorum yazdıkça benim moralim bozuluyordu

    Hatırlarsan Akhisar yarışlarında LMC e30 ile gelmiştik. Eray kullanmıştı o zaman. O arabadan beri şöyle güldür güldür 9200 dönen atmosferik merakı var sırf o yüzden birde bunun atmosferiğini görelim dedik. Heves atmak niyetimiz İnşallah dahada güzeli olur..

  7. #83
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    m50 de atmosferik merakı çok gereksiz geliyo bana s50 3.2 al tak al sana atmosferik dolu m50
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  8. #84
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    m50 de atmosferik merakı çok gereksiz geliyo bana s50 3.2 al tak al sana atmosferik dolu m50
    ilk defa aynı fikirdeyim
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  9. #85
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben intihar etmeye gidiyorum yapma bunu bülent abi benle aynı fikirde olamazsın
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  10. #86
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ağzınıza sağlık, yıllardır özellikle hacim büyütme işinde bir inatlaşma var... zaten turbo yapılacak projelerde hacmi bu kadar kasmamak gerekiyor... 86 mm pistonu da hiç bir zaman tercih etmem, ama ben 89,6 stroku da tercih etmezdim, 84x75mm olsun hacim yaklaşık 2,5 olsun yeterli bence, daha üstünü kastırıp projeyi riske atmanın bir esprisi yok...
    Yok bizimkisi inatlaşma olmadı Bülent bey Bazı noktalarda deneme yanılma oldu ama standardı 2.5 olan bir araca aynı ebatta tekrar kol piston takınca gt35 üzeri turbolarda biraz lag problemi olduğundan ve biz hacmi böyle seçtik. Gökhan beyin tercihide yanlış değil şahsi fikrimce ama biz yükü bloğun sağlamlığına güvenerek bloğa yükledik. 86mm lik setup'ta en büyük pişmanlığımız basıncın gelmeyip gelmeyip bir anda tekme gibi gelmesi oldu..

    Alıntı TurboM3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OmTech Jr,

    Teşekkür ederim, ben de bilmem gerekenlerin % 10 unu biliyorum. Sürekli yeni konular öğrenmeye çalışıyorum.

    Gökhan Oluk'u okurken M50/M52 motorların özeti gibi geldi. Güzel yazmış, uzatmadan kritik noktalara değinmiş. Çok hoşuma gitti yazısı.

    M50/M52 motorlarda "atmosferik" güzel güçler alınır ama çok iyi plan/proje yapıp çok iyi parçalar kullanılması gerekir. Devir çevirmek için sabit iticiler (solid lifter), sübap yayları, daha geniş sübaplar, alt ve üst şapkalar, eksantrik milleri, silindir kapağını işlemek, vibrasyon damperi, modifiye yağ pompası, hafif volant........ 13:1 sıkıştırma / 9000 devir dönmek istiyorsan listedki parçaların % 80i özel imal ettirilmeli. ATI vibrasyon damperi ve yağ pompası dışındaki parçalar raflardan alındığında işe yaramayıp zarara yol açar. Mesela sübapları özel imal ettireceksin. Eksantrikleri özel imal ettireceksin..... Birisi çıkıp ben bu dediklerini yapmadan 8700 döndüm çok hızlıydım diyebilir. Listelediğim parçalar ile daha güvenli ve daha uzun süreli kullanım elde edilir.

    Bu projeye işçilik, debriyaj, conta takımlarını ekleyelim.

    Atmosferik devam etmek tek seçenek ise, bu kadar masraf yerine S50B32 veya S54 ile yola devam etmek daha doğru olur.

    veya turbo M50-M52-M54....
    Hepsini bir kenara not ediyorum Mert bey. Çok teşekkürler bilgilendirmeleriniz için. XM3TT gibi bir projeyi yapan birisisiniz söyledikleriniz kıymetini bilene kaşıkçı elması.

    Bundan sonraki aracımız BMW olur mu olmaz mı orası şüpheli açıkcası. Çünkü metal yorgunluğu ve bu kadar kuvvetli bir projede yol tutuşun yetersizliği olayı çok tehlikeli hallere sokuyordu.

    Ah birde sabırsızlık olmasa da keşke sabır ede ede gidebilsek yada bütçe sınırsız olsa da gece gündüz uğraşabilsek

  11. #87
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben intihar etmeye gidiyorum yapma bunu bülent abi benle aynı fikirde olamazsın
    Teşekkürlük bir adam daha geldi Projenin kilit noktasını sağladı ve egsoz manifoldunu da çok sayın insan eray yümselden temin ettik.

  12. #88
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Hepimiz sürekli yeni şeyler öğreniyoruz, o yüzden sıkıntı yok
    Bülent hocam benim 3 litre tercihim zaten aynı kombinasyonun bmw tarafından m54b30'da da kullanılıyor olusu. Stroke biraz fazla belki uzun vadede gomleklerde fazla yuke ve asınmaya sebep olabilir ama zaten yukledigimiz arabanda da 100 bin km yapmasını beklemiyoruz Birde 3 litre hacim ile 67mm civarı ball bearing bir turbo acaip keyifli oluyor her insan evladı kullanmalı
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  13. #89
    TAHİR SARIBAŞ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle çok gecmis olsun üzüldüm açıkcası BMW olunca dayanamam hiç
    Sırf vanusla uğraşmamak icin özellikle vanussuz tercih etmiştim zamanında,bende de krank 2,8 ve piston 85mm 8,5 sıkıştırma turbo 6766 1,6 basınçta 7500 donüyoruz 1 yili askin suredir gazliyoruz,Allah a şükür hiç bir sikinti yasamadan 2 draga da katıldım ve çok güzel sonuclar aldık,JDM WORKS tecrubesini unutmamak lazım tabi ki
    Ve inanın halen Kaput acmış değiliz( şeytan kulağına kurşun diyelim) bu islerde birazda şans olacak ben buna inanırım
    Bence turbodan vazgeçme dostum kullandın biliyosun m50 Deki Tork ve arkadan tepme hiç bir seye degisilmez
    Tekrar çok gecmis olsun sen vazgeçme turbodan
    SARIBAŞ PERFORMANCE ANTALYA
    MATADOR-M50 3.25 TURBO
    0-402 mt 11.069

  14. #90
    TAHİR SARIBAŞ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hepimiz sürekli yeni şeyler öğreniyoruz, o yüzden sıkıntı yok
    Bülent hocam benim 3 litre tercihim zaten aynı kombinasyonun bmw tarafından m54b30'da da kullanılıyor olusu. Stroke biraz fazla belki uzun vadede gomleklerde fazla yuke ve asınmaya sebep olabilir ama zaten yukledigimiz arabanda da 100 bin km yapmasını beklemiyoruz Birde 3 litre hacim ile 67mm civarı ball bearing bir turbo acaip keyifli oluyor her insan evladı kullanmalı
    3 Lt 67 mm ball bearing kullanmayan anlamaz
    SARIBAŞ PERFORMANCE ANTALYA
    MATADOR-M50 3.25 TURBO
    0-402 mt 11.069

  15. #91
    orcuns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    KARSIYAKA
    Mesaj
    1.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Proje bitti sonuçlandı. 1.6 barda 5.gözden blok patlattık. vanosun azizliğine uğradık beyin bağlanırken vanos kontrol ünitesinin beyne input soketleri (şahsi fikrim) yanlış bağlandı ve vanos kilitlendi. ilk 2-3 denemede akıl almaz bir ivmelenmesi vardı. gerçekten anlatılmaz yaşanır cinsten. o şekilde ne bir stage 4 cupra nede bir 911 TT tutunamaz şekildeydi ama sonuç aşamasına gelip bu denemeleri somut hale dökemeden proje yarıda kaldı. şuan aracı 12.1cr 2620cc destroke olarak topladık yine çok eğlenceli. yaza tekrar beyin girilecek ve bu sefer sıkıştırma + devir dönülecek şuan güvenli limitlerde 7200d/d dönüyor ve egzantrikler ciddi anlamda sertleşti.



    proje durumu yukarda açıkladığım gibi. 86mm piston hiç bir sorun çıkarmadı. halen daha fikrimin arkasındayım. mahlenin içi dolu orijinal pistonları bir çok forget kadar iyi iş çıkardı halende çıkartıyor.

    N/A halinin video ve resimleri son aşamada paylaşılacak. Yarıda kalmış olsa da emeği geçen herkese teşekkürü bir borç bilirim. Maşallahını esirgemeyen forum üyelerinin dillerine, ayar yapan Bladerk (Erkut abime) ve bu araçta alınteri olan Otobull çalışanlarının emeğine sağlık. Allah sağlık ve uzun ömür versin hepimize daha ne M50 ler turbolanır

    Profesör etti beni M50 bu konuda her türlü danışmanlık ve parça konusunda yardımcı olmak isterim projelendirmek isteyenlere
    öncelikle geçmiş olsun,merak ettiğim bir konu var bır kac kere basımıza gelen talihsizliği paylaşmak ısterım.
    benım kendı aracımda 5 viteste dusuk devirde bastıgımda basınc tam 1,80 oturudugunda kol cıkarmıstı aynı sorun baska bır arkadasımın basına geldı honda civic,vtec turbo v.s boyle bır seymi oldu ?

  16. #92
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TAHİR SARIBAŞ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle çok gecmis olsun üzüldüm açıkcası BMW olunca dayanamam hiç
    Sırf vanusla uğraşmamak icin özellikle vanussuz tercih etmiştim zamanında,bende de krank 2,8 ve piston 85mm 8,5 sıkıştırma turbo 6766 1,6 basınçta 7500 donüyoruz 1 yili askin suredir gazliyoruz,Allah a şükür hiç bir sikinti yasamadan 2 draga da katıldım ve çok güzel sonuclar aldık,JDM WORKS tecrubesini unutmamak lazım tabi ki
    Ve inanın halen Kaput acmış değiliz( şeytan kulağına kurşun diyelim) bu islerde birazda şans olacak ben buna inanırım
    Bence turbodan vazgeçme dostum kullandın biliyosun m50 Deki Tork ve arkadan tepme hiç bir seye degisilmez
    Tekrar çok gecmis olsun sen vazgeçme turbodan
    Biliyorum Speclerimiz aynı zaten sizinle. Eski dükkan Antalyada iken ARP Garage'da dururdu bizimkisi iyi dilekleriniz için teşekkürler..

    Alıntı orcuns Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle geçmiş olsun,merak ettiğim bir konu var bır kac kere basımıza gelen talihsizliği paylaşmak ısterım.
    benım kendı aracımda 5 viteste dusuk devirde bastıgımda basınc tam 1,80 oturudugunda kol cıkarmıstı aynı sorun baska bır arkadasımın basına geldı honda civic,vtec turbo v.s boyle bır seymi oldu ?

    yok belki bilmiyorsunuzdur sizdeki lift açma (yani VTC Sensor) bizdede vanos açılması oluyor. biz vanosu açtığımız anda sübap yakaladık o yüzden oldu. kol çıkmadı zaten piston patlattı araç kol sağasağlamdı..

  17. #93
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vanos ile vtec aynı şey değil

    Vanos ile K20 lerdeki VTC sensor aynı şey

    Karıştırmayalım
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  18. #94
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düzenledim abi. VTC sensörü olarak düzelttim. Prensipte benzerlikleri olduğu için demek istemiştim

  19. #95
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu gökhanoluktan önce ve gökhanoluktan sonra diye iki farklı başlıkta okumakta fayda var.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •