Bir olayı anlayamadık..
Kompresyon testine soktuğumuz arabamızı çıkan sonuçları 13kg/cm2 ve eşdeğeri 185 psi'dır.
Sıkıştırma olarak kaça denk gelir?İşin içinden çıkamadık![]()
Bir olayı anlayamadık..
Kompresyon testine soktuğumuz arabamızı çıkan sonuçları 13kg/cm2 ve eşdeğeri 185 psi'dır.
Sıkıştırma olarak kaça denk gelir?İşin içinden çıkamadık![]()
sıkıstırmayı kompresyon testinde cıkan rakam ile hesaplayamassınız
http://www.techturkey.com/forum/maka...i-anlatim.html
sene 2011 olmuş sanayideki ustaların %95 hala bunu anlamadı
siz işin içinden hiç çıkamazsınız.
çünkü biri elma ötekisi armut bile değil
sizin ölçtüğünüz değer silindirin iç basıncı
diğeri ise oran, tamamen farklı şeyler
185 psi - 10:1 sıkıştırma oranı
sıkıştırma oranı ile silindir içindeki basınç birbirine çevrilemez.
piston, en alt noktadayken içeride bulunan hava/ yakıtı
en üst noktaya çıktığında kaç katı sıkıştırır? 10:1 mesela
bu şuna benziyor
ali, mehmetten 2 kat uzundur(oran)
ali kaç kilodur ? (birim)
veya tam tersi
ali 100 kilodur (birim)
peki, ali mehmetten kaç kat uzundur ? (oran)
bu sorulara bir cevap olabilirmi ?
Yok allah razı olsunda banada böyle sordular dedim foruma sorayım ama değerler farklı tabi saçmaladık biraz
Teşekkür ettim silinebilir
yaaaa güzel kardeşim okuyan gezen safsatalarını bırak
bana şunların cevabını verirmisin
sıkıştırma oranı nedir birimi nedir
silindir içi basınç yada sıkıştırma bak sonunda oran yok bunun birimi nedir
dinamik sıkıştırma nedir
örnek falan verme okusan anlayacaksın neyin ne olduğunu, sıkıştırma oranı hacimsel orandır silindir içi basınç çok fazla değişkene bağlıdır, o zaman söylesene bana sıkıştırmayı ölçtük 156 psi geldi bu neye denk gelir varmı böyle bir tablon? yada egzantrik taktım sıkıştırmam ne olur? yada egzantrik ayarlarıyla oynadım söylermisin? gezmişsin ya bilirsin
körler sağırlar
şimdi biz ilk başta aynı şemadaki gibi kompresyon test sati ile ölçtük bizim aracımızda çıkan test satine göre sölüyorum 13kg/cm2 ve eş değeri 185 psi şimdi sıkıştırmalı pistonda neye göre ölçüm yapılıyor biz bunu merak ettik soruna geleyim pistonun en alt noktadayken a diyelim enüst noktayada b diyelim yani A/B sıkıştırma oranıdır. Birim yüzeye etki eden kuvvettir. Birimi :bar,atm,Kg/cm2 dır. 1 bar = 1 atm = 1.033 Kg/cm2 ve son olarak 1 bar 15 psi ye eşittir şimdi sana şöyle sorayım benim aracımın sıkıştırması nedir o halde ?? yardımcı olursan sevinirim maksat gider değil kusura bakma amaç öğrenmek![]()
hacimsel oranla basıncı nasıl karşılaştırıyorsun yada çeviriyorsun bi anlatıver iyice?
işte senin aracın sıkıştırma oranını bilemiyoruz zaten sorun o ama sen bi anlat iyice aydınlat bizi
körler sağırlar
bende hektar - dönüm'e birtürlü çeviremem
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
şu yukarda ayırdığım yerler farklı değilmi? bilerek yazdın yanlışlık yok ?
birim yüzeye etki eden kuvvet = evet basınçtır, psi bar atm fark etmez hepsi basınç sonuçta. Bu kompresyon saati ile ölçülen ve çıkan değerdir.
Yani piston en üst noktadayken sıkıştırılan hava-yakıtın basıncı .
sıkıştırma oranını bulman için
hemen google yazdım "compression calculator"
karşıma çıkan ilk linki yazıyorum
Engine Compression Ratio (CR) Calculator
gördüğün gibi sıkıştırma oranını öğrenebilmek için
silindirin iç çapı
piston kurs mesafesi
conta kalınlığı
yanma odası hacmi
piston tepesi/çukuru
falan gibi bilgilere ihtiyaç var
googledaki tüm sıkıştırma oranı hesaplamalarına tek tek bakabilirsin
hepsinde aynı bilgileri girmen gerekir
hiç bir yerde compresyon testinden sıkıştırma oranı bulunur diye bir hesap programı göremezsin.
sanırım siz basınç saatindeki değerlerin farklı şeyleri gösterdiğini zannediyorsunuz ?
üstteki değer başka, altındaki başka birşey mi ? değil..
hepsi ölçülen basıncı gösteriyor
sadece standartları farklı
psi, bar, atm, kg/cm2, kpa
185psi = 12.7 bar eder
185psi = 13.0 kg/cm2 eder
185psi = 1275 kpa eder
Pressure Conversion
aynı şey lastiklere hava basarkende oluyor
herkes sözleşmiş gibi 32psi hava basar lastiklerine
bende yanaşıp hava saatini "bar" kademesine alırım benzincide
basarım 2.5 bar hava (36psi yapar)
bir keresinde adam bar kademesinde lastiğine 32 basmaya uğraşıyordu
zor ikna ettim lastiği gümletecekti neredeyse, basmış 4-5 barlara (60-70psi) gelmişti
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)