Valla ben geride kaldim o halde çekişin olmadigi on tekerlerde de aks kullanimi varmis bmw da bilemedim ben bunu :D
Bu arada 50:50 orani gayet muntazam bmw icin sanirim bu sn kasa icin gecerli degilmi ?
Printable View
DSC katkısı ile terazide gibi dengede bir aracın sürüş dinamiklerini sunuyoruz demek istiyor. Yoksa önden motorlu sedan bir araçta %50-%50 ağırlık dağılımı imkansıza yakın.
S2000 gibi safkan roadsterlar bile %49-51 gibi oranlarda bunu sağlamaya çalışıyor. Tente tavan vs.vs. ile. Belki BMW'de Z serisi buna yaklaşmıştır.
BMW'nin bir cok araci fabrika cikisi 50-50 cikiyor diye hatirliyorum, son zamanlarda takip edemedim pek ama.
Kaput alti fotolarina dikkat edersek motor zaten cok geri konumlaniyor, haliyle sanziman da ortalara dogru geliyor ve arka aks agirligiyla da denge saglaniyor diye dusunuyordum :soru:
Sizlere iyi muhabbetler sabah is guc bekler ben kacar iyi geceler ;)
Virajın girişinden çıkışına kadar olan bölümde 120 km hızın üzerine çıktığında araç savruluyorsa, ne kadar yavaş girip yarıdan sonra yada herhangi bi bölümden sonra 120 km hızın üzerine çıkması durumunda araç yine savrulacaktır diye düşünüyorum
Şimdi şase aynı. 3 serisi kupa. Adam 3.16'sından tutta 3.35 twinturbo modeline kadar sana çeşitli motor ve düz otomatik smg diye çeşitli şanzımanlar sunuyo. Arka deponun koltukların şekli ile mi oynayarak hepsini yada çoğunu %50-%50 dağılıma eşitleyecek.
He ama şu var ön ve arka tekerler tamponlara çok yakın. Ağırlığı mümkün olduğunca ortaya topluyorlar. Ağırlık dağılımı eşit olmasa bile gravity center dedikleri ağırlık merkezi aracın ortasına yakın bir yerde. Buda çok dengeli bir sürüş sağlıyor.
İşte HatchBack vari (1 serisi. MZ3) yada ne bilim tente mekanizması (Z3-Z4 roadster) ile felan daha kolay %50 olayı.
o da var
owesteer understeer ztn pistte kesinlike bazı durumlar harici kabul edilemez
önden çekiş arkadan itiş 4 çeker mühim değil tabiki hepsinin karakteristiği farklı
önemli olan konu burda rijitlik şasi yapısı arabanın kullandığı ayar güç lastiğin yapısı o anki durumu hepsi bi etken liste daha da uzar ...
denge gazlamayla da değişir motorun komprasyona binmesiylede
değişken çok fazla demek istiyorum sadece :)
şu araç şu ayarda şu virajda şu hızda vs bişi olsa evet tartışmak mantıklı olur :)
bu durumda sadece kör kurşun atıyoruz :)
4 çeker olayı bir kere tamamen bambaşka birşey. Subaru'ların kafadan kayması meşhur mesela. Ama EVO için aynı şey söylenmiyor. Her 4 çeker ayın değildir. Olay 4 çeker olunca dahada fazla değişken devreye giriyor.
1 dk 1 dk :D
nası bi viraj bu giriş hızıyla çıkış hızı 120 km yani aynı aklım almadı bnm öyle bi viraj varmı :D
evet o virajda daha düşük hızda girilip daha yüksek hızda çıkılır apex noktasının nerde olduğuna yada kaç apexli olduğuna bağlı
daha evel yazdığım gibi viraj çıkışına bağlı :)
120 yle çıkmak mantıklıysa 120 girip 120 çıkılabilir
daha yüksek hız gerekiyosa düzlüğe çıkılıyosa yada peşine daha hızlı bi viraja giriliyosa araç apexin durumuna göre apexin en üst hızında çıkış yapılabilir
120 yse bu aracın yanal tutunmasına göre değişir keza apex ten max 120yle çıkarsınız daha üstü aracın sınırını aşmaktan başka bişey değildir :)
belki erken driftle piste viraja göre sektör derecesi kısaltılabilir ama bu tamamen sürücünün yeteneğine bağlıdır her baba yiğidin harcı değildir :)
aktarma ve şasi işin içine girer
evolar 70 30 aktarabiliyo bildiğim kdryla ama subiler 50 50 buda tabiki bazen kafadan kaymaya sebep olabilicek bi durum :)
ha eer aktarmalar aynıysa işin içine şası ağarlık merkezi rijitlik gibi değişkenler giriyo
orda ince hesap yapmak şart :)
aracın yanal tutunmasını zorluyosun yani sabit hızda alabiliceği max g gücünü sürekli alıyo araba :)
ivmelenerek gelirsen araç apex i max 120 yle geçer demek bu eğer 120 yle geçebiliyosan apexi max daha üstüne çıkamazsın apex üzerinde
90 la girdim 130 la çıktım olurmu evet arabasına göre olur :) arabanın ivmelenmesine anlık alınan yanal g ye göre değişir kısacası :)
ama aracın apex çıkış hızı 120 yse daha üstüne çıkamazsın
süre söz konusu olursa eğer evet ddiğim gibi 90 130 da olur 120 120 de olur virajı 1 sektör olarak göze alırsak
virajdan sonraki durum önemli kısacası
yine de yolda aracın sınırlarını zorlamaya çalışmayın derim tecribeyle sabittir sadece anlatıcak hikayeniz olur o kdr :) ama anlatıcak durumda olurmusunuz onu bn bilmem :D
90 la girer apex noktasında ivmelenerek 120yle geçer çıkış anından sonra 130 a daha çabuk ulaşırsın manasında :)
yada ful 120 yle gelir gaza oturursun o oturma anı eğer doğru zmnı yakalamazsan zmn kaybettirir sna :)
yada hızlanarak gelirken apexden 119 la çıkış yaparsan buda zmn kaybettirir
arabanın ivmelenmesiyle alakalı bu birazda :)
Bu konu uzerine nette ufak bir arastirma yapinca sunu gordum ve cok mantikli geldi. Bir araba sabit bir hizla giderken bir viraja girdiginde merkezkac kuvvetinden kaynaklanan ivmeden dolayi hiz kazanacaktir. Dolayisiyla bir viraja girdiginizde ayni hizla cikmak icin, viraj icinde azda olsa fren yapmaniz gerekicek, diye ozetlemis abiler. Bu sebeple understeer a dusmemek ve viraj disina kaymamak icin genelde viraja girmeden az bir fren ve viraj icinde gaz vermek daha dogru bir yol gibi gozukuyor.
120 ile dönülen viraja yavaşlamadan girilirse araç dışa doğru kayar zaten. Ya hızlı girip, viraj içinde yavaşlama yapılacak ya da yavaş girip hızlı çıkılacak.
su olabilir sebeatian lope yapıyordu tam biraz içinde frene basıyor viraj yönune araba geldıgınde tam gaza yüklenıyordu oda virajdan daha yüksek hızlara cıkmasını saglıyordu
herşeyi sabit tuttuğumuz varsayarsak ki bunlar virajın eğimi, lastiğinizin sürtünme katsayısı, yolun sürtünme katsayısı vs dir.
sizi dışa doğru iten kuvvet merkez kaç kuvveti ve formülü m.v.v/r
yani mv2/r
burada m kütle v aracın hızı r ise virajın yarıçapı. bu durumda virajı ne kadar geniş alırsanız (r artarsa) sizi dışa doğru iten kuvvet azalır. ne kadar yavaş girerseniz sizi dışa doğru iten kuvvet hızlıca azalır. ve ne kadar hafif olursanız sizi dışa iten kuvvet o kadar azalır.
formülün bize tavsiyesi ise viraja hızlı girmek bile bile lades demektir. basacaksanız düz yolda basın.