User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
110 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Viraj soru

  1. #1
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Viraj soru

    Öncelikle herkese merhabalar. Konunun yeri burası mı bilmiyorum ama bir sorum olacak. Dün arkadaşlarla baya bir tartıştık konuyu ama sonuna varamadık.

    Olay: Bir araba bir viraja alabileceği maksimum hızda giriyor ve sabit hızla virajı alıyor, devam ediyor. Mesela 120 alabileceği son hızdı ve 120yle virajı geçti.(121 olursa dışarı savrulacak gibi) Arkadaşlarda diyor ki ben viraja yavaş hızda girip virajda gaza basarak viraj içinde 120km/h in üstünde hıza ulaşırım.

    Fiziği uzun süre görmedim biraz unuttum sayılır ama bu benim mantığıma yatmadı. Sizce durum nasıl olur? Birazda matematiksel açıklama yaparsanız çok iyi olur.

  2. #2

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizin dediğiniz bence mantıklı.. 4 çeker bir araç olsa durum değişebilir gibi
    ...

  3. #3
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence doru demis.eger viraja gerekli aciyla girip cikma acisini yakalarsa yakaladigi yerde virajdan cikar hizini arttirarak zaten viraja girmis oluyor.ama viraj uzunsa bilemiyorum arkadan iter onden ceker nasil olur.onden cekerde arka atinca toplayip toplayip cikiosun gucsuz bir arac olsada ama arkadan iter gucsuz aracta ne olcagini kestiremedim

  4. #4
    erhanarici18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arka çekişli bi araç ise mümkün olmaz arkadan kopar yanlama moduna geçer

  5. #5
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merkezkac kuvveti diye bir sey var; hiz, yaricap ve yanilmiyorsam kutleyle dogru orantili. yaricap ve kutle degismeyeceginden 120'de yere tutunma gucu, merkezkac kuvvetiyle es oluyorsa ve 121'de bu bozuluyorsa ayni viraj icinde 120'den yuksek hizla tutunarak gidemez.

    Yanlissam duzeltiniz

    Arkadasin yanildigi nokta, gunluk hayatta apex kullanarak viraj alirken cikisa dogru direksiyonu duzeltiriz, o zaman zaten ayni yaricapli bir daire donmekten cikmis oluyorsun, daha yuksek hizda gitmesi normal.

  6. #6
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence doru demis.eger viraja gerekli aciyla girip cikma acisini yakalarsa yakaladigi yerde virajdan cikar hizini arttirarak zaten viraja girmis oluyor.ama viraj uzunsa bilemiyorum arkadan iter onden ceker nasil olur.onden cekerde arka atinca toplayip toplayip cikiosun gucsuz bir arac olsada ama arkadan iter gucsuz aracta ne olcagini kestiremedim
    Viraj oldukça uzun kabul ediyoruz. Ama merkez kaç kuvveti, hızından dolayı fazlalaşıp savrulmuyor mu, anlamadım. Önden çeker bir arabayla da kafadan kayma yaşamaz mı ? Birde drift yaparak girilen viraj süre kaybına sebep oluyor diye biliyorum.

  7. #7
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım bıldıgımm vıraj ıcınde arac yavaslar yanlısım varsa sory
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  8. #8
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok bilinmeyenli soru olmuş seninki .

    Hesap şöyle olmalı virajimizin uzunlugu 100 metre diyelim
    100 metrelik virajin tamamini 120 ile gecersen burdaki ortalama suratinde 120 olur .
    Diyelim viraj cok milimetrik ve viraja 100 km ile girip orta noktasindan sonra hizlanmaya basladi. Cikis hizi da 140 bu durumda hizlanan bir arac oldugundan ortalamasi 120 km nin altinda olur .
    Ve buna gore 120 ile girip 120 ile hiz kaybetmeden cikan arac viraj cikis noktasini once gecer haa sonra yol duz ise ozaman fark kapanirmi ne olur bilinmez viraj tip arac tipi vb. Degiskenler oldugu surece bu sorunun matamatiksel bir cevabini bulamazsin ...
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  9. #9
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merkezkac kuvveti diye bir sey var; hiz, yaricap ve yanilmiyorsam kutleyle dogru orantili. yaricap ve kutle degismeyeceginden 120'de yere tutunma gucu, merkezkac kuvvetiyle es oluyorsa ve 121'de bu bozuluyorsa ayni viraj icinde 120'den yuksek hizla tutunarak gidemez.

    Yanlissam duzeltiniz

    Arkadasin yanildigi nokta, gunluk hayatta apex kullanarak viraj alirken cikisa dogru direksiyonu duzeltiriz, o zaman zaten ayni yaricapli bir daire donmekten cikmis oluyorsun, daha yuksek hizda gitmesi normal.
    Bende sizin gibi düşünüyorum sonuçta bir limiti var bu limiti nasıl aşarsan aş savrulman gerekir. daire dönmekten çıkmadan yapıyorlar bu işi ve açıkçası mantığım almadı.

  10. #10

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ...
    Mesaj
    7.233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    viraja girdikten sonra gaza basmak denge açısından tavsiye edilen bişi die biliyorum gaza bastıkça g arkaya doğru kayacak ve savrulma olmayacak

    şöyle anlatiim yanlışsam düzeltin

    o virajda 120 ile giderken frene basarsanız güç öne kayar ve arka taraf savrulur dengeyi kaybedersiniz

    fakat 120 ile viraja girmişken gaza yüklenirseniz güç arkaya kayar ve aracı yolda daha iyi tutar tabi max rakamlardan söz etmiyorum
    "gafleti, zılleti ve cehaleti tattık. sıra sefalette."

  11. #11
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende sizin gibi düşünüyorum sonuçta bir limiti var bu limiti nasıl aşarsan aş savrulman gerekir. daire dönmekten çıkmadan yapıyorlar bu işi ve açıkçası mantığım almadı.
    E zaten karsi tarafin dusuncesini kanitlayan bir video yok, mantigin almadi diye tereddute dusecegin bir durum da yok.

    Arkadasin bunlari soyleyince ikna olmuyorsa, birak oyle inanmaya devam etsin

  12. #12
    Emir-Sb3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Yeşilköy
    Mesaj
    563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu soru ancak araba hiç kopmadan viraj dönülecek şartı üzerine sorulabilir , yoksa arkadaşlarınızın dediği doğru olur , mesela önden çekişli bir arabada o limit hızın üzerine çıkılırken araç arkadan kopsa bile o esnada halen ivmelendiği için bikaç ufak kontrayla atıyorum 130km hızla virajdan çıkılabilir

  13. #13
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Viraj tipine gore degisir senin solediginde arkadasinin soledigide virajdan viraja degisir ...
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  14. #14
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Drift yaparsan zaman kaybidir illaki.onden ceker kadasi kaysada toplaman kolay arkadas itiste yanlarsin vakit kaybi olur.zor soru bnu demnemek lazim

  15. #15
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ornek verıyourm s vırajına kacla gırıyorsunuz kac km hızla cıkıyorsunuz sonuc burdan cıkar
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  16. #16
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok bilinmeyenli soru olmuş seninki .

    Hesap şöyle olmalı virajimizin uzunlugu 100 metre diyelim
    100 metrelik virajin tamamini 120 ile gecersen burdaki ortalama suratinde 120 olur .
    Diyelim viraj cok milimetrik ve viraja 100 km ile girip orta noktasindan sonra hizlanmaya basladi. Cikis hizi da 140 bu durumda hizlanan bir arac oldugundan ortalamasi 120 km nin altinda olur .
    Ve buna gore 120 ile girip 120 ile hiz kaybetmeden cikan arac viraj cikis noktasini once gecer haa sonra yol duz ise ozaman fark kapanirmi ne olur bilinmez viraj tip arac tipi vb. Degiskenler oldugu surece bu sorunun matamatiksel bir cevabini bulamazsin ...
    Biraz matematiksel eksiklik var evet Virajı u kabul edersek ve daire şeklini bozmadan viraj almaya kalkarsa 120km nin üstüne çıkınca araç savrulmaz mı?

    Not: Toplu alıntı yapmayı bilmiyorum. Herkese cevap yazamadım kusura bakmayın genelde ortak biçimde cevap vermeye çalışıyorum, yorum yazan herkese çok teşekkürler.

  17. #17
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı elpadre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ornek verıyourm s vırajına kacla gırıyorsunuz kac km hızla cıkıyorsunuz sonuc burdan cıkar
    S i 2 viraj olrak gormek lazim bu sorunn cevabi s den cikmaz ...
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  18. #18
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biraz matematiksel eksiklik var evet Virajı u kabul edersek ve daire şeklini bozmadan viraj almaya kalkarsa 120km nin üstüne çıkınca araç savrulmaz mı?

    Not: Toplu alıntı yapmayı bilmiyorum. Herkese cevap yazamadım kusura bakmayın genelde ortak biçimde cevap vermeye çalışıyorum, yorum yazan herkese çok teşekkürler.
    U viraj olmaz u donus olur ki ozamanda kurallarkomple degisir
    Dedigim gibi virajdan viraja degisir bu soledigin ...
    O nedenle arkadasinda sende haklisiniz
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  19. #19
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E zaten karsi tarafin dusuncesini kanitlayan bir video yok, mantigin almadi diye tereddute dusecegin bir durum da yok.

    Arkadasin bunlari soyleyince ikna olmuyorsa, birak oyle inanmaya devam etsin
    3 e 1 uzun bir uzun bir tartışma oldu ve başkasına sorup bir karara varmak konusunda inatçıyım diyebilirim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •