266 HP
4 Pistonlu 380x32 Fren kiti. Sanırım AP Racing Marka
Torsen Kilit Diff
Sert ve baya iyi ayarlanmış süspansiyon önde kamber ayarı felan filan
Baya iyi bir araç olucak ama bence gereksiz pahalı olucak.
266 HP
4 Pistonlu 380x32 Fren kiti. Sanırım AP Racing Marka
Torsen Kilit Diff
Sert ve baya iyi ayarlanmış süspansiyon önde kamber ayarı felan filan
Baya iyi bir araç olucak ama bence gereksiz pahalı olucak.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
120,000TL'nın altına mis gibi RWD Toyota GT-86 alınır,
yakında 2.0L turboşarj 280HP Tayyar geliyor, it gibi alet,
RWD RX-8 de alınır,
(kimse almaz da) 160HP RWD MX-5 net net alınır.
bu arabaların hepsi RCZ'in yanağından makas alır.
pecot maalesef motor/şanzıman/yol tutuş/güç aktarma (F/RWD) gibi konular yerine ekran/direksiyon/bakır renkli çıta/parlak bilmemneli göstergelere ağırlık vermiş.
er meydanına gelirsek;
-tahminim- saydığım aletler İstanbul Park'ta RCZ sahibini üzer.
ama sahilyolunda tatlı tatlı gidin herkes RCZ'e bi bakar
bu da otomotiv endüstrisini şekillendiren bir gerçek...
Performansını falan bilmem de bugün showroomda vardı 1.6 200hp sanırım, 95.000 Tl'ye. Orta konsoldaki malzeme kalitesi evlere şenlik. 208 ile aynı kalitede. O fiyata biraz daha iyisini hakediyor.
alıntıya HAYIR...
Peugeot'un bugün rwd otomobil üretmesi, BMW'nin fwd üretmesine benzer. Her markanın çizgisi belli o yönde ilerliyorlar. Çeşitli yabancı kaynaklar rakipleriyle test ettikten sonra bakmak lazım. Standart rcz'nin yol tutuşu hakkında olumlu yorumlar vardı, bu daha iyi olmuştur diye düşünüyorum.
Şanzıman ne var üzerinde bilmiyorum muhtemelen klasik 6 ilerisi vardır, motora niye taktınız
Gücün önemli olduğu istanbulpark'ta mx5 ve gt86 bence yavaş kalır.
Sanırım sen hiç okumadın makaleyi yada videoyu izlemedin. Pistin kendi bünyesinde çalışan 100 lerce turu olan eğitmenlerin iyi pilotajı ile otomatik GT86 2.40 gibi döndü pisti. Hadi manuel ile 2.37 olsun. RWD olsa nolcak alette güç yok. Bu RCZ-R fabrikasyon stok hali ile fren ve güç olarak GT86 nın yanağından makas almaz kıçından şırınga ile kan alır. Ve emin ol yol tutuş konusunda da RWD dinamiklerini vermese bile baya iyi tutunur ve pistte iyi süre yapar.
He süreye bakmam sürüş keyfi olsun ben sadece RWD istiyorum diyorsan boşuna konuşmaya gerek yok kişisel tercihdir. 160 HP MX5 ile RX8 bu saydıkların içinde en kullanım zevki olarak önde olur. Oda kıçını başını attırmasından dolayı.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Rcz peugeotun ürettiği en kaliteli araçtır benim gözümde.. Aracın fiyat kalite performans ve yakıt tüketimi dengesi cok iyi bence.. Pisttede başarılı bir araç. Frenleri mükemmel.. Benim aracım yaklaşık 250 hp idi..şehiriçi 7.5-8 ortalama ile geziyordum.. Performansta gayet tatmin ediciydi.R modeline mutlaka extra bişiler katmışlardır gücün dışındada. Özellikle performansına çok ön yargı vardı. Ben birçok kişiyi şaşıtmıştım![]()
FWD her zaman daha rahat bir kullanım sunuyor.
üretim & aktarma verimi yüzünden de firmalar tarafından tercih edildiğini düşünüyorum.
ama gücü dayadın mı (gaz) squat hareketinden dolayı ağırlık arkaya transfer olup ön tarafın traction'ını zayıflatıyor.
o yüzden FWD arabaların güçlü olanlarında torque steer gibi problemler çıkıyor, sağa sola çekmeler başlıyor (diye okuyoruz).
e pejo da RWD/AWD bişeyler yapsın ne diyim206WRC yıllarca esti, takım bilmem kaç kere birinci oldu, FWD mıydı?
pecotun bu tarzı bana itici geliyor
görsellik hayvan gibi, ama işin özü ezik
205/106/306GTI'lar muhteşemdi. 306GTI'dan beri hala bekliyoruz.
zaman virajlarda kazanılıyor,
bir arkadaş turbo lag'den bahsetmiş,
6 ileri aile şanzımanlı RCZ'in bir de lag dezavantajı var ise virajlardaki performansını merak ederim...
hele ki fiyatı evlere şenlik,
2. el 350Z alıp geçerdim!
yanlış anlaşılmasın, pecot severim, güzel hot hatch modeller üretiyor,
öyle japoncu falan değilim, hayat 5,500RPM'den sonra başlar demem
ama PSA grubundan uzun süredir sert bir araba çıkmıyor!
Golf/Leon/Cupra GTI/R tarikatındaki arkadaşlar da RCZ alınabilirlik konusunda kıyaslamalı yorum yaparlar belki...
bayıldım yoruma valla ağzına sağlık
ayrıca 1.6 THP motorunda nevarmışki 2007 den beri engine of the yearları alıyor vergi avantajıda cabası ayrıca
BMW–PSA .6 L Turbo engine
MINI Hatchback, Clubman, Countryman, Coupe/Roadster
Peugeot 207,207 CC, 208, 308,308 CC, RCZ, 3008, 508, 5008
DS3,DS3 Racing, DS4,DS4 Racing, Citroen C5, DS5, C4 Picasso,Grand Picasso
1881 - 193∞
Kullananlar beğenmiş. Almanya baz fiyatı 41500€
Memories of the 30 year old 205 GTi haunt Peugeot to this day. The RCZ R might just be a reference point for them in 30 years time.
Bu aracın kaçpara olması lazım? Gt86 nekadar ne sunuyor? Veya bir tt nekadar? Şanzumanı aile denmiş gayet kısa oranla ve sportifti 200 thp ler.. 208 ile falan kalite olarak kıyaslanmaz. 350 z denmiş 5-6 yaşında araba bu para. Kullanım maliyetlerini hesaba katmıyorum bile. Ozaman her 90-100 bini olan 350 z ye bmw m3 e, m5 e binsin.. Sonra m3 ler yürümüyor deniyor. Hangisi hakkıyla bakım görüyor? Yani hersey aracı almakla bitmiyor.
arabayı fiyat-performans-sürüş dinamikleri-pist-günlük kullanım gibi resmin bütünü içinde değerlendirmek yerine pejo fanı olarak değerlendiriyorsun.
pistteki virajlarda ne RCZ'i ne de GT86'nın gazını yere yapıştırabilirsin
max güç ve tam gaz düzlüklerde belirleyici oluyor
virajda bir sürü faktör var, sen de biliyorsundur eminim...
HP değeri satış yapmak için
güç-tork eğrisi ise hayattaki gerçekleri gösteriyor
buna bir de süspansiyon+şasi+direksiyon hissi+şanzımanı eklemek lazım
binek arabanızı turbo murbo vs. ile 500HP yapsak
ferrari 'vette GTR vs. gibi arabalara eşdeğer olur muydu?
kıç oynaması TR'de youtube yüklenmen için gereken bir özellik
pilotaj için zaman kaybından başka birşey değil
günlük hayatta sürüş zevki veriyor
büyükdere caddesinde spinlememek kaydıyla!
beyler RCZ sahibi olanlar tribe girmesin, bozulmasın, kimsenin arabasına kötü demedim.
pejo sevenler pejo'ya tapma noktasına da gelmesin
fransız işte adi falan gibi cümleler, fransız arabalarını değil sadece yeni çıkan RCZ modeli üzerine yorum yaptık.
FB-GS maçında taraftarın birbirine döner bıçağı ile saldırması gibi burada japon vs. fransız kavgası da yapmayalım
spor arabalarda çoğu teknolojik üründe olduğu gibi bazı nüanslar oluyor
satış itelemesi yapmak için bomba motor ama hiç yakışmayan şanzıman gibi üreticinin işine gelen kombinasyon teknikleri uygulanıyor
MX-5 çok dengeli ağırlık dağılımına sahip
S2000'inin ağırlık dağılımını her yerde öve öve bitiremezler 50/50 dağılım çok süper yol tutar vsvs.
iki arabayı da bir şekilde kullananlar bilir MX-5 karakterinin daha rahat olduğunu
ama dergilere bakarsanız hepsi birbirinden dengeli süper yol tutuyor vs.
benim 100,000liram varsa 0km RCZ yerine 2.el Z alırım
ancak bakım konusu başka bir olay
dergilerde yazan yılın motoru asrın süspansiyonu ödüllerine inanmıyorum, reklam yapmak ve müşteriyi manipüle etmek için güzel bir sistem.
Toyotadan baslayalim eyvallah yol tutusu ozellikle rwd bir arac icin cok iyi.fakat hizlanmalar ? Cogu testte hizlanmalarin keyifli olmadigi soylendi.ustelik atmosferik mod imkani yok turbolanmadigi surece.
Typer yollara cikmadi daha benim gordugum kadariyla yayinlanmis testte yok neye istinaden rcz yi gecer dediniz bilmiyorum.ustelik 2.0 fiyati ne olucak ? 160-170 ?? Bu devirde buyuk fark 0.4 cc motor farki
Rx-8 231 hp yi hissettirmeyen bir arac.sik gorunusu kalitesi olsada hem tuketimi hemde sifir bir arac degil.
Pegueot diye kucumsenmemeli bence.daha araba gelmedi gormediniz yeni rczde malzeme kalitesi farkli olabilir.yuruyenle alakali gelismeleri okuyun, bi test videosunu izleyin.bana sorarsaniz rcz verdiginiz listeden typer disinda ki onunda ne durumda oldugunu bilmiyoruz daha.hepsini uzer.yenilikleri inceleyin sonra konusalim.
Sana katılıyorum. Birçok konuda. Şuan rcz m yok.olay trip yada fanatizm deil.genel olarak pejo yuda sevmem. Bende alırken cok ön yargılı almıştım. Tabiki eksik yönleri var ama bu fiyata yeni alınabilecek iyi bir spor otomobil. Brz fazla önyargılı yaklaşılmış pejo olmasından dolayı. Bana göre hala sölüyorum fiyat kalite performans dengesi cok iyi. Tabiki o paraya 2. El başka altarnatifler var. Ama sıfır için bence yok.
Görsel olarak beğenmediğim asla sahip olmayı düşünmediğim RCZ hakkında sadece markası Peugeot diye senin tabirin ile tırnak içinde "TAPINMA" noktasına kadar fanatiklik yaparak değil savunmuyorum aracı.
Bilakis her otomobil konusunda bu RWD değil. RWD olmayacaksa yeni Turbo TypeR geliyor diyen. Yada klasik Türk mantığı ile onun yerine bunu alırım şu kadar param olsa bunu alırım diyen insanların yeterli argümanları kullanmadan veyahut bilmeden birşeyleri karalamasına engel oluyorum.
Şanzımanı aile şanzımanı demişsin. Peugeot'un belki son 30 senelik hayatında kullanmış olduğu 3 adet şanzıman var.
Bunların ikisi baya eskidir. 106 ve benzeri bir sürü araçta bulunan MA serisi şanzımanı. Diğeride biraz daha hacimli araçlarında bulunaun BE serisi şanzımanı. Senelerdir yenilenir ve spor aile her modelde farklı şanzıman oranları ile kullanılır. Araç hazırlayanlar senelerdir her motor ve araçta aynı şanzıman mimarisinin farklı motor ve torka sahip araçlarda kullanılan çeşitlerinden kalın yada ince dişli kısa yada uzun oranları ile seçerek kendi istedikleri gibi yaparlar. Ama her araç kendine yeten şanzıman ile çıkar.
Yeni seri şanzıman ise ML ailesinden dir ve 6 ileri olan ML6 kodundadır. DS3-208GTI-RCZ bu şanzımanın farklı dişli oranlarına sahip hallerini kullanır. Aile otosu olarakda 508'de vardır bu şanzıman.
Şimdi her hothatch için yeni şanzıman mı üretilmesi gerekiyor. Ayrıca EP3 üzerinde çatır çatır dişli doğrayan habire maşon cart curt değiştiren K20 şanzımanına ne yapmamız gerekiyor. Başka bir otomobilde kullanılıyor mu bu şanzıman bilmiyorum.
Aile arabası şanzımanı kavramı otomatik vites için desen anlarım. Ve herkese asla Peugeot otomatik vites araç almayın diyorum zaten.
Şimdi gelelim senin kalın renk ile vurguladığım alıntı yaptığım kısmına.
Adamlar ellerinde 200 hp motoru 266 hp yapmış. Modifiyeli yada değil garanti kapsamında hala.phantom Nickli Üyeden Alıntı
Şanzıman oranını değiştirmiş içinede kilit diferansiyel koymuş. Böylece hem güç aktarmasını hemde yol tutuşu arttırmış.
Yürüyen aksamda amortisör ve yayları değiştirmiş. Süspansiyon geometrisini değiştirmiş. Ön tekere kamber vermiş aracı alçaltmış. Direksiyon kutusunu ve direksiyonun yol ile haberleşmesini değiştirmiş.
Ama ben sağına soluna R logosu dışında cicili bicili bişi göremedim. He bide çoğu markanın es geçtiği fren olayınada el atmış.
Daha bu adamlar napsın. Araba çok çirkin bence ama kalkıpta saçma sapan eleştirilecek kötü bir araç değil.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
boşver testleri falan
testte direksiyon hissiyatı iyi diyor
dergiyi elinde tutunca direksiyonu tutmuş mu oluyorsun?
autoshowda otomatik cümle direksiyon hissiyatı güzel
diz mesafesi yeterli falan...
artık otomatik olmuş, her gelene yapıştırıyorlar
limitlerde understeer eğilimli diyecek, hangi limit?
testler sanal dünyaya bağlayalı çok zaman oldu, iyisiyle kötüsüyle tarafsızlık biteli çok oldu
Iyide hocam benim kastetmeye calistigim seyde bu zaten siz hic kullanmadiginiz bir araci kullandiginiz araclarla kiyaslayarak daha kotu diyorsunuz.benim mantigim sunu soyler bu devirde sifir, hizli,tuketimi spor bir arac icin makul ,fiyati,kisiden kisiye degissede goruntusu daha guzel bir arac varmi ? bakis acilarimiz farkli olabilir typer daha ucuz ve daha iyide olabilir onuda kullanmadim bilemem.ama ben gunluk/pist oraninda rcz nin cogu anlamda birkac gomlek ustun oldugunu dusunuyorum sizin bahsettiginiz araclardan. sizin verdiginiz listede mx-5 disinda tum araclari kullandim ama sizde takdir edersiniz daha Turkiyeye gelmediginden turbo type-r ve rcz r i kullanma firsatim olmadi,bu sebeple ancak yurtdisi testlerinden fikir edinebiliyoruz.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)