User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
47 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Kaliperin önde yada arkada olması

  1. #20
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dirk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ateyizler ?

    akılda soru işareti kalmasın istemişler

  2. #21

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    5.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çift kaliperler de genelde arka diskler de görülüyor ve el freni ne ait olduğunu biliyorum.
    "HAYALLE YAŞAYANINDA YAŞAMAYANINDA ... "
    NAMIK KEMAL

  3. #22
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaliper pozisyonunun frenaja, fren basıncına fiziken ispatlanmış bir etkisi yok. Yalnızca lift etkisi oluşturabileceği yönünde iddialar var ki bu da tamamen kaliper bağlantısı ile alakalı.

    Kaliper büyük bir kütle. Hem hacim olarak, hem de ağırlık olarak. Otomobil tasarımında böylesi bir kütleyi zaten öyle istediğiniz yere konumlandıramazsınız. Üste veya alta konumlanması taşıyıcı, akson ve braket tasarımları yüzünden mümkün değil. Çoğu araçta rot-rotil bağlantıları da ön-arka yönlerden birini eler ve tek ihtimale kadar düşebilir.

    Tüm bu etkenlerle, seri üretim ekonomi sınıfı binek araçlarda önde veya arkada konumlanmasının temel kriteri servis kolaylığı ve aracın taşıyıcı, direksiyon bağlantısı ve braket tasarımıdır.

    Spor araçlar gibi ekstrem düzeyde optimizasyonlar gerektiren durumlarda işin içine kaliperin aracın ağırlık dağılımına etkisi de girerek, servis kolaylığı ikinci plana atılarak, tasarım baştan bu şekilde düzenlenerek, lift etkisi de nötrlenecek şekilde kaliperler aracın orta kısmına denk gelecek şekilde konumlandırılabilir. Gündelik binek araçlarda ise herhangi bir sınırlandırıcı durum yoksa servis, üretim ve bağlantı kolaylığı düşünülerek dışlara, yani önde öne, arkada arkaya konumlandırılır. Ama tabi ki bu genel geçer bir kural değildir. Tamamen taşıyıcı ve braket bağlantı tasarımına bağlı olarak değişebilir, çünkü frenaja bir etkisi yoktur.
    Alıntı Göki,ZD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O.b.k

    Kütüphane gibi adamasın, hem anlaşılır açıklayıcı yazıyosun, ne zamandır söylicem fırsatım olmuyodu..

    Güzel konu takipteyim..
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Est. arkadaşlar. Bilgi paylaştıkça artar.



    Çift kaliperin zaten çok az örneği var. Yerine çok pistonlu veya büyük pistonlu kaliperlerle basıncı veya yüzeyi artırmak mümkünken montajı zor olan ve ilave ağırlık anlamına gelen çift kaliper pek de tercih edilmiyor. F1 araçları bile tek kaliper.
    aynen, konuyu açtım direk o.b.k yorumuna baktım forumda sizin gibi düşünen az. teşekkürler

    Alıntı FK.Sub Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu iyi olmuş benimde aklıma takılıyordu çoğu kez.
    aynen...
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  4. #23
    Blackbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha geçen gün aklıma takılmıştı benimde araştırırım demiştim ama unuttum , çok iyi oldu teşekkurler.

  5. #24
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaliper pozisyonunun frenaja, fren basıncına fiziken ispatlanmış bir etkisi yok. Yalnızca lift etkisi oluşturabileceği yönünde iddialar var ki bu da tamamen kaliper bağlantısı ile alakalı.

    Kaliper büyük bir kütle. Hem hacim olarak, hem de ağırlık olarak. Otomobil tasarımında böylesi bir kütleyi zaten öyle istediğiniz yere konumlandıramazsınız. Üste veya alta konumlanması taşıyıcı, akson ve braket tasarımları yüzünden mümkün değil. Çoğu araçta rot-rotil bağlantıları da ön-arka yönlerden birini eler ve tek ihtimale kadar düşebilir.

    Tüm bu etkenlerle, seri üretim ekonomi sınıfı binek araçlarda önde veya arkada konumlanmasının temel kriteri servis kolaylığı ve aracın taşıyıcı, direksiyon bağlantısı ve braket tasarımıdır.

    Spor araçlar gibi ekstrem düzeyde optimizasyonlar gerektiren durumlarda işin içine kaliperin aracın ağırlık dağılımına etkisi de girerek, servis kolaylığı ikinci plana atılarak, tasarım baştan bu şekilde düzenlenerek, lift etkisi de nötrlenecek şekilde kaliperler aracın orta kısmına denk gelecek şekilde konumlandırılabilir. Gündelik binek araçlarda ise herhangi bir sınırlandırıcı durum yoksa servis, üretim ve bağlantı kolaylığı düşünülerek dışlara, yani önde öne, arkada arkaya konumlandırılır. Ama tabi ki bu genel geçer bir kural değildir. Tamamen taşıyıcı ve braket bağlantı tasarımına bağlı olarak değişebilir, çünkü frenaja bir etkisi yoktur.

    Teşekkürler abi idolümsün
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  6. #25
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Guzel konu. Takip ediyorum.

    Bu arada ne alakaysa konu basligini kelalperin önde ya da arkada olmasi diye okuyorum diyorum ne alaka ya zuhahaha

  7. #26
    atabay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    Shanghai/China
    Mesaj
    489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tesekkurler bılgı cın .

  8. #27
    fore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önde ya da arkada olmasının frenlemeye bir katkısı olsaydı, şu an piyasadaki araçşarın çoğunda aynı yerde konumlandırılmış olurdu sanırım.. Muhakkak araştırılmıştır. Daha iyi frenleme elde edebileceklerini bilen firmalar, geri kalan tasarımı ona uydururlardı diye düşünüyorum.

  9. #28
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BoraRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Guzel konu. Takip ediyorum.

    Bu arada ne alakaysa konu basligini kelalperin önde ya da arkada olmasi diye okuyorum diyorum ne alaka ya zuhahaha
    Ahahahahh Alper abi'ye kadar bağlandı konu ne kalipermiş
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  10. #29
    meLaNchoLic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eskiden disk mi varmış kalipermi varmış, oppan kampana style
    Alıntı atituti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu kızın memeleri anadoluda 9 çocuk doğurupta emzirememiş kadınlarınkine benziyor ama biri ünlü oluyor digerleri tarlada ugrasıyor

  11. #30
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    bu biraz direksiyon kutusu ile alakalı, kutu onde ve rot bası taşıyıcıya baglanıyorsa, kalipere onde yer kalmaz..

    subaruda boyle olduğu için arkada, evo da ise tam tersi..

    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  12. #31
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Binek amaçlı üretilen araçlarda süspansiyona ,aracın dönme işine gerçekleştiren parçalara müdahele etmemesi dışında bir kriter gözönüne alınmaz.
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  13. #32
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Est. arkadaşlar. Bilgi paylaştıkça artar.


    katılıyorum, ayrıca çok teşekkür ediyorum

  14. #33
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başlığı Kelalper in önde ya da arkada olması diye okudum...

  15. #34
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    bu biraz direksiyon kutusu ile alakalı, kutu onde ve rot bası taşıyıcıya baglanıyorsa, kalipere onde yer kalmaz..

    subaruda boyle olduğu için arkada, evo da ise tam tersi..

    Teşekkürler Mehmet abi

    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başlığı Kelalper in önde ya da arkada olması diye okudum...
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  16. #35
    emrekuzdere - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    884
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aklıma takılan bir konuydu, açıklamalar oldukça güzel
    98'ies - 05'vtec2 - 93'Accord - 08'Accord - 05'Jazz - 98'Twingo - FD6 - E39 - G5Prelude - 99'Crv - 08'Auris - W204 - W176 - W164 - F20
    Alıntı RR-V8 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabayı biz mi getirelim yoksa siz gelip bağlar mısınız?

  17. #36
    deeperblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soğutmada bir etken olabilirmi ?

  18. #37

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha küçük jant çapına daha büyük fren gücü olabilir.

    daha güçlü fren demek daha büyük kaliper demek,

    2 küçük kaliper >>> 1 büyük kaliper hesabı yapılmış olabilir


  19. #38
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    harbiden yaw bu o.b.k nında bişeyden haberi olmasın kardeşim herşeyi biliyo

    maşallah
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •