User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
42 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Türk yapımı HBO motor

  1. #20
    life is life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE / İSTANBUL
    Mesaj
    1.031
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu takipteyim..
    Unutan iyileşir...

  2. #21
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amacı; Aynı miktar maddeyi(yakıtı) daha yüksek sıkıştırmada yakarsanız daha çok güç elde edersiniz ilkesinden, -oluşturmaya çalışırken güç harcanan- sıkıştırmayı daha uzun süre korumak. Böylelikle tahmin ettiğin gibi silindirdeki yakıtı daha verimli şekilde yakmak.




    Motoru (bloğu) üretip tescilledikten sonra tek silindirden sıralı düzene geçmekte, yakıt besleme türünü değiştirmekte çook zor olacak şeyler değiller. (Bence)

    Sanayide bile karbüratorden enjeksiyona geçebilen insanlar varken, proje içerisinde böyle adımlar atılması çok güç şeyler değil diye düşünüyorum.
    Aynen öyle enjeksiyona geçiş kolay bişi ama neden 2 iş yapmış dayı onu anlamadım direk öyle kullansa 2 kere kafa patlatmıcak.
    Bakalım yapsada 1.6 motor verimini ölçüm değerlerini görsek.
    Yada bu motorun krank ölçüm değerleri nelerdir bulan bilen varmı?

  3. #22
    tasmany - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    sofia/istanbul-kartal
    Mesaj
    93
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı charger Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    daha motorun M harfini bilmezken sarsıntıdan enjeksiyondan eksiklereden bahsediyorsunuz adama yazıkmış
    bir tek siz biliyorsunuz cok bilinen bir şeyse İÇAT ETMEK BULUŞ YAPMAK buyrun bakalım siz ne içat edeceksiniz

    Ben gururduydum işallah satılmaz ve yüz yıllarca TR amplemli bir motorumuz olur
    sahsim adina yaziyorum yorumu, beni ilgilendiren bi cumle gectigi icin birincisi benim yazdigim cumlede bu nesneyi kotuleyen herhangi bir ifade varmidir?ikinciside belki motordan anlamiyorum belki aklima bisey takildi sordum nie kastiniz bukadar.siz bildiklerinizi sormadanmi ogrendiniz acaba ?
    My Vtec Goes BWAAAAAAHHH

    http://www.makinamakina.com/

  4. #23
    tayreep_john - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    TURKİYE BURSA
    Mesaj
    2.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AEAlmas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BORKED

    Her ne olursa olsun geliştirilir bunu yapması bile bir başarı ama video daki gibi


    bende bu işin sonunun filmdeki gibi olduğunu düşünüyorum ...
    SM PERFORMANCE

  5. #24
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ıns olmaz... yanma suresı o zaman suan boxer motorlarda daha verımlı cunku yatay olarak hareket edıyo bmw motorlarını neden blok derecelı olark capraz koyardı dıyorum demekkı krank uzerındeku yyuku almak vede yanmanın daha uzun surmesı ıcınmıs sımdı bununla ılgılı cızımlere baslamak lazım
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  6. #25
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    offsetlı pıston kolu herald bu oluyo heralde. ben bu offset muhabbetıne takıtım tam bılgısı olan bırısı mumkunse pm atabılırse sevınırım
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  7. #26
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıns olmaz... yanma suresı o zaman suan boxer motorlarda daha verımlı cunku yatay olarak hareket edıyo bmw motorlarını neden blok derecelı olark capraz koyardı dıyorum demekkı krank uzerındeku yyuku almak vede yanmanın daha uzun surmesı ıcınmıs sımdı bununla ılgılı cızımlere baslamak lazım
    Boxer motorda pistonlar yatay hareket ediyorsa ne olmuş ? Boxer motorda da piston ve krank mili aynı eksende. Bu olayla bi ilgisi yok yani.




    Aynısı Bmw'nin yatık dediğin motorları içinde geçerli. Silindirler yatık ve krank mili yine silindirlerle aynı eksen üzerinde.
    (resim biraz büyük sıkıntı olmasın diye link olarak ekliyorum.)
    http://www.totalmotorcycle.com/photo...600GT-GTLf.jpg


    Alıntı -ER- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle enjeksiyona geçiş kolay bişi ama neden 2 iş yapmış dayı onu anlamadım direk öyle kullansa 2 kere kafa patlatmıcak.
    Bakalım yapsada 1.6 motor verimini ölçüm değerlerini görsek.
    Yada bu motorun krank ölçüm değerleri nelerdir bulan bilen varmı?
    'Bence' cevabı basitçe karbüratör sisteminin çok daha basit olması. İlk defa bir motor geliştirecek olsam (özellikle alt blok kısmını geliştirecek olsam.) üst kapak olsun ateşleme olsun yakıt beslemesi olsun mümkün olduğunca basit sistemler koyardım. Çünkü diğer sistemlerdeki bir sorunla alt bloktaki sorunu karıştırmak istemem. Sorun olduğunda örnek alabileceğim başka bir motor yok çünkü

  8. #27

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bireysel olarak guzel denemeler, ama insansiz ucakta karburator bypass ederek daha yuksek irtifa vs cok cag disi fikirler ya. adamlar suan neler tasarliyor, hatta neler uretiyor. o yere goge sigdiramadigimiz direk enjeksiyon sistemi 1902 tasarimi, 1940 ve 50 lerde seri uretimde kullanildi fakat simdi degisken subap ve egzantrik dereceleri ve ileri isletim sistemleri sayesinde kullanisli hale geldi, icat offsetli krank mi yani? iste bu yuzden bizden pek icat cikmiyor, eger ki siyasi gucunuz ve cevreniz yoksa zehir gibi akliniz, bilginiz bile olsa destek alamiyorsunuz ama offsetli krank destek aliyor.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  9. #28
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Boxer motorda pistonlar yatay hareket ediyorsa ne olmuş ? Boxer motorda da piston ve krank mili aynı eksende. Bu olayla bi ilgisi yok yani.
    asagı yukarı hareket eden pıston assagı ınerken patlamanın etkısyle bırlıkte daha cabuk ınıyo ama sıkısma sırasında aynı hızla aynı zamanda cıkamıyor yukarı dıye dusundum o yuzden ole dedım pıston yatay olunca assagı degıl yatay olarak hareket edecek, yanı benım suan dusundugum sey bır topu yereden 1 m yukarımı cıkma suresı daha uzundur yoksa 1m yukseklıkten yere dusme suresımı daha cabuktur dıye dusunuyorum yanlıs bı dusuncemı?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  10. #29
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    asagı yukarı hareket eden pıston assagı ınerken patlamanın etkısyle bırlıkte daha cabuk ınıyo ama sıkısma sırasında aynı hızla aynı zamanda cıkamıyor yukarı dıye dusundum o yuzden ole dedım pıston yatay olunca assagı degıl yatay olarak hareket edecek, yanı benım suan dusundugum sey bır topu yereden 1 m yukarımı cıkma suresı daha uzundur yoksa 1m yukseklıkten yere dusme suresımı daha cabuktur dıye dusunuyorum yanlıs bı dusuncemı?
    Mantık tek silindir için doğru olabilir ama, 3 4 5 6 8 silindirli motorlardan bahsediyorken tüm pistonlar farklı evrelerde ve tek krank miline bağlı. Biri aşağı iniyorken (söylediğin kolay olan işi yapıyorken) diğeri yukarı çıkıyor (söylediğin zor olan işi yapıyor) O yüzden o söylediğin zor. Bunu söylerken Boxer motorda herhangi bir kazanç yoktur demiyorum. Offsetli krank ile ilgisi yok diyorum. Yoksa Boxer motorunda kazançları var tabiki.

  11. #30
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mantık tek silindir için doğru olabilir ama, 3 4 5 6 8 silindirli motorlardan bahsediyorken tüm pistonlar farklı evrelerde ve tek krank miline bağlı. Biri aşağı iniyorken (söylediğin kolay olan işi yapıyorken) diğeri yukarı çıkıyor (söylediğin zor olan işi yapıyor) O yüzden o söylediğin zor. Bunu söylerken Boxer motorda herhangi bir kazanç yoktur demiyorum. Offsetli krank ile ilgisi yok diyorum. Yoksa Boxer motorunda kazançları var tabiki.
    silidirler krank miline bağlı evet ama yüke binen yine krank mili değilmi? pistonlar yukarıya doğru ivmelenirken yinede yer çekimine maruz kalmıyor mu?

    boxer motor yatay olduğu için herhangi bir yer çekimine maruz kalmıyor.
    2.0T FSI

  12. #31
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RedSun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    silidirler krank miline bağlı evet ama yüke binen yine krank mili değilmi? pistonlar yukarıya doğru ivmelenirken yinede yer çekimine maruz kalmıyor mu?

    boxer motor yatay olduğu için herhangi bir yer çekimine maruz kalmıyor.
    yercekimi demişsin daha kapı motorun ıcınde yer cekımı varmı dıye bılmıyorum eger versa ne kada pıstona ve kranga kuvvet etkısı oluyor yanı dez avantajları neler eger yer cekımı olmasaydıgı bı ortamda calıssaydı nasıl sonuclar alınırdı ? belkı bıraz sacma sorular soruyor olabılırım ama sırf merakımda kafamdakı soru ısaretlerınden herseyıde arastırıp bulamıyoruz ınt bulduklarımız hep yabancı formlarda
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  13. #32
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RedSun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    silidirler krank miline bağlı evet ama yüke binen yine krank mili değilmi? pistonlar yukarıya doğru ivmelenirken yinede yer çekimine maruz kalmıyor mu?

    boxer motor yatay olduğu için herhangi bir yer çekimine maruz kalmıyor.
    Yükten kastınızı anlamadım açıkçası.
    Pistonlar pek tabi yer çekimine maruz kalıyor. Bunun tersi birşey söylemedim zaten, sadece konuyla ilgisi olmadığını söyledim.

  14. #33

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e proje kolpa ama odtü makine ve itü otomotiv'den hocalar nasıl onay vermiş buna. insan biraz araştırmaz mı yahu? alın bakın bizim bi arkadaş ne bulmuş. avrupa patent enstitüsü bu yeni birşey değil amca demiş ve patenti reddetmiş

    http://www.wipo.int/patentscope/sear...57128?download

  15. #34
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    asagı yukarı hareket eden pıston assagı ınerken patlamanın etkısyle bırlıkte daha cabuk ınıyo ama sıkısma sırasında aynı hızla aynı zamanda cıkamıyor yukarı dıye dusundum o yuzden ole dedım pıston yatay olunca assagı degıl yatay olarak hareket edecek, yanı benım suan dusundugum sey bır topu yereden 1 m yukarımı cıkma suresı daha uzundur yoksa 1m yukseklıkten yere dusme suresımı daha cabuktur dıye dusunuyorum yanlıs bı dusuncemı?
    Doğru düşünmüşsün bu yüzden boxer motorları sıralı yada v motorlardan daha verimli çalışır özellikle piston ve kollar doğrudan yer çekimi etkisine mağruz kalmadığı için büyük bir kazanç var.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #35
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yükten kastınızı anlamadım açıkçası.
    Pistonlar pek tabi yer çekimine maruz kalıyor. Bunun tersi birşey söylemedim zaten, sadece konuyla ilgisi olmadığını söyledim.
    Yer çekimi etkisini küçümsemeyin insanlar sırf bir koldan 35 - 40 gr. atabilmek için ne hesaplamalar yapıyor
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #36
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yer çekimi etkisini küçümsemeyin insanlar sırf bir koldan 35 - 40 gr. atabilmek için ne hesaplamalar yapıyor
    Yerçekimi önemsiz bir kuvvettir de demedim. Ancak kranktan, pistondan, koldan kısaca hareketli parçalardan agırlık atmanın asıl sebebi yerçekiminden ziyade atalet momentidir. Diye biliyorum.

  18. #37
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Krank milindeki karşı ağırlıklar yerçekimini bertaraf etmek için kullanılmıyormu?

  19. #38
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayır, krank miline bağlı olan kollardan dolayı oluşan merkezkaç kuvvetini ve atalet momentini dengelemek için kullanılıyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •