o az biraz boşluk çok fark ediyor yaptır onu his geri geliyor ama dar otoparklar eziyet olmaya devam eder![]()
o az biraz boşluk çok fark ediyor yaptır onu his geri geliyor ama dar otoparklar eziyet olmaya devam eder![]()
Hissizlik, direksiyon sisteminin tepkisizliği anlamına gelir. Hidrolik veya elektrikli servo motorlu sistemlerde genelde hissedilir bu durum.
Ama sen tur sayısının fazlalığından şikayetçisin anladığım kadarıyla.
Tur sayısını ancak kutuyu değiştirerek veya kutuda, dişlide ve şaftta işlem yaparak çözebilirsin. Veya en kolayı direksiyon çapını düşürebilirsin.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
özellikle VTI bu konuda superdır hıssiz direksiyon turlu dıreksıyon aynı zamanda rezalet donüş acıılı direksiyon![]()
Feedback: Feedback nedir once buna aciklik getireyim. Feedback turkcesi geribesleme yani yoldaki tekerleklerin basina gelenleri direksiyondan hissetmektir.
Ozellikle yoldaki en ufak bozuklugu bile aninda direksiyondan hissedebilmek, sizin araciniza olan hakimiyetinizi arttir. Bu da spor bir arac icin en onemli seylerden biri haline gelir.
Deadzone: yani olu bolge, direksiyona verdiginiz hareketin aracin lastiklerini dondurmedigi araliktir. Direksiyonunuz tam ortada duz giderken deneyin, cok cok ufak sag ve sol yapin, aracinizin bu kadar ufak bir hareketi algilamadigini goreceksiniz. Deadzone'un en az miktarda olmasi spor araclarda aranan bir ozelliktir.
Steering Wheel Turn: Bu zaten hepimizin bildigi gibi en soldan en saga direksiyonun dondugu tur sayisidir. Tur sayisinin az olmasi, direksiyonu daha az dondurerek aracinizinin yonunu degistirmenizi saglar. Ornegin direksiyonu 1 tur dondurerek 90 derecelik bir sokaga girdiginiz bir arac yerine direksiyonu yarim tur dondurerek ayni sokaga girebilen bir arac dusunun. Kesinlikle buyuk rahatlik. Ayni sey pistte yarisirkende gecerli, kisa turlu bir sistemde daha kisa hareketlerle lastiklerinizin acisini daha cabuk degistirebilirsiniz bu da size hizli bir sekilde mudahale imkani tanir, kontra verirken direksiyonla bogusmanizi engeller, ufacik bir direksiyon hareketi ve islem tamamdir
Simdi hal boyle olunca, hem kisa tur hem deadzone'u sifira yakin hemde feedback'i muhtesem bir sistem herkesin hayallerini susler. Yolu sag ve sol tekerlek olarak rahatlikla hissedebildiginiz, ufacik bir hareketinizle 90 derecelik donus acilari yakalayabildiginiz ve her hareketinizi tami tamina eksiksiz olarak algilayan bir sistem kulaga muhtesem geliyor degil mi?
Hem evet hem hayir.
EVET cunku aracinizi en iyi kontrol edebileceginiz sistem budur.
HAYIR cunku konforu unutmaniz ve surekli diken uzerinde arac kullanmanizi saglayan sistemde budur. Elinizin direksyonu en ufak titretmesi kisa tur ve sifira yakin deadzone sayesinde aracinizi surekli yonlendirir, dusuk suratlerde etkisi cok az olsa bile yuksek suratlerde ufacik aci degisikligi aninda hissedilir. Bu sefer baslarsiniz direksyonu sabit tutmak icin ugrasmaya ki bu da gunluk araclarimizda istenen birsey degil. Kim isterki yaninda kiz arkadasiyla tatile giderken saatler boyunca direksyonu sikarak titrememeye calisarak yolculuk yapmayi?
Kisaca direksiyon sisteminin ana parametreleri bunlar. Konuya donecek olursam, evet bir 106'nin direksyonu bir vtec direksiyonuna gore cok daha iyi feedback veriyor hatta rahatlikla diyebilirim ki 106'nin direksyonu fn2 den bile daha iyi feedback yapiyor. Bu tamamen sistemin mekanigi ile ilgili.
Bugune kadar kullandigim en iyi direksiyon sistemide EVO 9'da ki sistem. 2.1 tur gibi kisa bir tur ve cok guzel ayarlanmis deadzone miktari EVO'nun artilari ancak bu tarz direksiyon sistemleri ureten baska ureticilerde var. Ancak konu feedback'e geldigi zaman, ne Subaru ne de kullandigim baska bir japon markasinin spor aracinin direksiyon sistemi EVO IX'dan bu konuda daha iyi degildi. Kullandigim birkac porsche modelinde bile boyle bir hissiyat yoktu. Tabi bu subjektif bir yaklasim. Kullanmadigim onlarca model spor arac oldugu icin onlar ile ilgili bir yorumda bulunamiyorum, mutlaka daha iyi feedback'e sahip olanlarda vardir...
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Biz Hondacılar genelde feedbacki direksiyonda değil, belimizde, kıçımızda, kısacası tüm vücudumuzda hissediyoruz.![]()
Benim civic değil ancak konu açılmışken sorayım arada, '92 model Accord aracım. Araç sabit yerinde dururken çalışır vaziyette sağ tarafa doğru 10 derece açılık bir boşluk var fakat sol tarafa bir şey yok. Yolda giderken bir anda sağa sola kırdığımda hafif yatak gıcırtısı gibi ses de geliyor ve aşırı ağır. Sorun ne olabilir acaba? Bayadır baktırmıyorum hiçbir şeyine.
28 cm momo takarsaniz farkı farkedersiniz. Cok ufak hareketlerle makas atabiliyosun
Her Türlü Mercedes-Benz Parçası İçin Ulaşınız.
ben direksiyorun duz giderken sola 5 tur saga 5 tur donuyor
ama gerı gerı gıderken sola 3 tur saga 7 tur donuyor sızce problem nedendır ?
araç 1.6 vti kasası motoru d14
Birtane bundan takarsan tur sayın ciddi diğer hissin artar. Takması kolay değil. O arabada bunu yapmaya değmez. Zaten otomobil üreticileri arasındaki nüans farkları yada otomobillerin sıfır farkları bu tarz direksiyon hissi cart curt gibi şeylerden oluşuyor. Eğer artık başka araçlar sürüp gözün açıldı ve gazlamasan makas atmasanda bir çukurdan kaçarken bile keyif almak istiyorum arabayı kullanırken diyorsan bence arabanı değiştir.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Pro-Lite quick steering yaz google'a çıkar. 1.5 ve 2 diye 2 farklı oranı var. 1.5 olanı daha insancıl. Sen 2 çeviriyorsun direksiyonu o tekeri 3 çeviriyor. Çarpan gibi. Güle güle kullan.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)