kış lastiği nokian kullanıyorum yazlarıda 4 mevsim primacy performansı bilmem ama yakıtta barzi fark var çok rahat 1 bazen koşullara göre 2 litre oynuyor..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
yeterli olmuştur sanıyorum mechanic.
M+S yazanlar.(kışlık-kar) lastiği.
ekleme ;
senin mantığınla ilerlersek mercedes yanlış yapıyo 265-35-18 taktırması gerekliydi kışlık olarak![]()
- K -
________
Dr.Ecu
Onurun yaşadıgı bolgeden dolayi kar li hava tecrubesi hepmizinden fazladir bunuda dikkate almakta fayda var...
kış lastiğinin hamuru daha yumuşak olacağından, dynoda değilsede yolda giderken illaki bir kayıp olacaktır, burada mesele lastiğin gücü yere verimli aktarması, hamuru yumuşak esnek bir malzeme taş gibi sert bir malzeme kadar verimli olmayacaktır kesinlikle, ha bu kayıp öyle 5 10 boy değil roll sırasında en fazla 1 boy yada yarım boy kayıp kadar fark edecektir, bu arada lastiğin ağırlığı çok daha önemli bir rol oynamakta....
ben ne diyorum sen nelerin peşindesin.
batar batmaz demiyorum kendi kendine gaza gelmişsin
bilmiyorum dedim hala aynı hikayedesin.
kışlık her lastik kar lastiği değildir onu söyledim.
başka bişe de dememişim zaten,
dragta kullanma fikri sana ait,
okuduğunu anlamak bu kadar zor mu ya ?
![]()
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
kış-kar lastiği draglarda kullanılabilirse slick lastik kullanmanın amacı ne ? nereyi yanlış anladım
dragda kullanmak bana ait değil bu trip'i bilenler zaten vardır.Daha önceki yıllarda kullananlar da oldu zaten.İsteyen kullanır isteyen kullanmaz benden ufak bi hatırlatma olsun sadece..
bold yaptıgın kısmı harara gürele yazdıgım için yanlışlık yapmışım biliyorum olcaktı o kısmı anlamak zor olmasa gerek zaten
ekleme ;
'realitede karda daha az alana basarsan batarsın.'
okudugumu anlamak zor degıl sen yazdın bunu.
2tane slick lastik farz-ı misal 500milyon
2tane kışlık lastik farz-ı misal çıkma yeni tarihli(11-12-13) 200milyon
fiyat/performans olarak normal lastiğinle kalktığından daha fazla tutunucaksın,yanlış anladığın biryer yok kısacası.
Hatta ve hatta 17stock jant ölçünse 15kışlık lastik alırsın daha da ucuza gelir.
tamamen bütçeyle alakalı.
- K -
________
Dr.Ecu
bütçe kısmıyla alakalı değildi sorumyani yere tutunma yüzeyini artırmak değil midir slick lastik kullanmanın amacı ? kar-kış lastiğinde ise desenler var ve yere basan alan daha az. sizin söylemek istediğiniz ise kar lastiğinde 'lastik çapı/jant çapı' oranı daha büyük olduğu için tutunmanın daha iyi olduğu galiba
Kışı yazlık lastiklerle bitirdim...
kendi aracımda ( Celica ) yazlık lastikler var, eşimin aracında ( Punto ) kışlık lastikler var... Aradaki fark tarif edilmez yaşanır !
Celica ile kar varken dümdüz yolda bile kalkış yapamadım, iyi ki buralarda pek yokuş yok o durumu zaten düşünemiyorum bile... Araçta yol tutuş, çekiş, frenler... her şey tamamen iptal oluyor..
Punto ise kış lastikleriyle traktör gibi çekiyor ! frenler tutuyor...
Karlı bölgelerde kış lastiği kullanmadan yola çıkmak kesinlikle çok ama çok tehlikeli !
Slixk lastigi sdece gnislik olarak algilarsan dusundugjn dogru,fakat hamur yapisidir one cikan kisim..
Zaten yazlik lastiklerde ne kdr taban o kdr tutunma oldugu icin sorun yok. Drag slicktede motor gucunj vs gore ebat belirlenio . Gidiptr amerikanlara takilan lastikle kalkan fwd gordun nu hic ?
Butve ile alakali olrk yazdimi blirtmistm ama yeteri kdr ablasilmamis,hamur yapisi cok yumusak okdugu icin yazlari delidumrul bi tutus sagliyo(cekis) ondan mutevellit yani.
- K -
________
Dr.Ecu
Brisa'dan aldığım bilgiye göre aşağıdakini okumanı tavsiye ediyorum:
"Bizlerin hissettiği yumuşaklık kavramı aracın davranışını etkiler, örneğin viraj emniyetini, konforu
fakat tutunma ile bizim düşündüğümüz anlamda bağlantısı yok. Biz bu yumuşaklığın lastiğin sırt karışımdan
geldiği yanılgısına düşeriz. Tutunmayı sağlayan büyük oranda lastiğin yere basan sırt karışımı ve desen özelliğidir
Karışımdaki yumuşaklığı bizlerin hissetmesi çok mümkün değil.
Kolay gelsin/ Nusret Efe" 11 Şubat 2013
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
he olmadi mercihleri kullanirim diyosun
drag yaparken viraj donuluyo mu?
karisimdaki yumusakligi hyissetmek nasil bizim elimizdedegil ,tecrube konusuyo burda lastik saticisi degil.
al eline kislik lastigi desenini bi oyna bakalim pamuk gibi mi degilmi.
hala daha susmak yok konusmaya devam diyosan istedigin mercihten cevap yazabilirsin.
hic olmadi video ceker koyarim anlayan zaten anladi neyin ne oldgunu.
brisa`dan bilgi alip yazsaydin o zmn ilk tavsiyeni de
+ ekleme
hamur yapisi yumusak oldugu icin kisin donup sertlesmedigi icin lastik zaten cekisi kolay oluyo kislari,yazinda +20 uzerinde de otomatikman hamur gibi yere yapisiyo.hatta vic vic ses bile cikartir.
ya ne ugrasiyorum ki tamam adanali mechanic senin ve birsa korsa asetta argentino dogo `nun dedigi gibi olsun. arrivederci.
![]()
- K -
________
Dr.Ecu
terbiyesiz adam mesajını editle, sana o bilgiyi veren adam da okuyor bu mesajını.
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
kışlık lastik yazın yazlık lastikten daha iyi performans sağlamaz,drag lastiklerinin yumuşak olmasıyla kışlık lastiklerin yumuşak olmasını birbiriyle karıştırmayın bunlar birbirinden tamamiyle farklı karışımlarla üretilmekteler.lastik hamurları hazırlanırken içlerine birçok ilaç (kimyasal madde) konulmaktadır ve her lastikte bu karışım değişmektedir yol tutuşunu sağlayan şey bu karışım ve lastiğin desenidir.
yani isteyen istediği iddiada bulunabilir ama kışlık lastik hiçbir zaman yazın daha iyi yol tutuş yada frenleme sağlayamaz,ben denedim kışlık lastik yazın çok güzel yol tutuyor diyenler kesinlikle düzgün yazlık lastik kullanmamışlardır.
bu arada 13 senedir lastik fabrikasında çalışıyorum her yıl ar-ge için milyonlarca euro para harcanıyor burada yazıldığı kadar basit değil.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)