User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: test: citroen ds5 1.6 thp bva dsport

  1. #1
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    test: citroen ds5 1.6 thp bva dsport

    arkadaşlar kısa bir süre önce, ciddi fiyat indiriminden yararlanarak 0 km olarak satın aldığım ve uzun vadeli kullanmayı düşündüğüm ds5 aracımı yeterli anlamda kullanıp gözlemledikten sonra bunu sizlerle paylaşma isteği duydum. elimden geldiğince aracın tüm niteliklerini kişisel bir test babında, son derece objektif olarak sizlere aktarmaya çalıştım. umarım bu aracı merak eden ya da satın almayı düşünen hemen herkese yardımcı olabilirim.

    citroen ds5 1.6 thp bva dsport

    teknik özellikler
    motor tipi: yüksek basınçlı, direkt enjeksiyonlu, turbo
    motor hacmi: 1.598 cc
    silindir sayısı ve tipi: 4/sıralı düz
    maksimum güç: 156 hp/6.000 dd
    maksimum tork: 240 nm/1.400 dd
    şanzıman: 6 ileri otomatik
    bagaj hacmi: 468 lt
    ağırlık: 1.532 kg
    maksimum hız: 202 km/s
    0-100 km/s hızlanma: 9.7 sn
    yakıt tüketimi: 5.6/7.3/10.3 lt
    depo hacmi: 60 lt
    yükleme kapasitesi: 550 kg

    tasarım/iç mekan
    c6 ile birlikte citroen’in en etkileyici iki tasarımından birisi bana göre ds5. hangi ışıkta duruyorsanız durun, nereye park ederseniz edin gözler üzerindedir bu aracın. o kadar çok denk geliyorum ki aracı uzaktan veya yakından süzenlere… içine oturup da etkilenmeyen de görmedim. yapılan ilk yorumlar da genellikle “uçak kokpiti mi ulan bu?” şeklinde oluyor. cam tavanın 3 bölmeli yapısı olsun, tavandaki kumandaların tasarımı olsun, kokpitin düzeni olsun bu araç çok değişik bir etkileyiciliğe sahip. bunu daha önce ne cls’de, ne a7’de gördüm. mesela onlarda klasik marka çizgilerinden birçok kesit bulunmasına rağmen ds5’te ne citroen ne de başka bir modelden esintiler var. bu araç tamamiyle başka bir şey, dışı da öyle. bu araçta sıkıntı görüşte var. ön, çapraz ve arka görüş gerçekten kısıtlı. ön ve arka park sensörleri ile geri görüş kamerası bu durumu önemli ölçüde kurtarıyor.

    iç mekanda beni şaşırtan genişlik kavramı oldu. normalde bu tür tasarım ekolleri, basık ve eğimli tasarımlarından ötürü dar bir iç mekan sunarlar. gelin görün ki ds5’in ön kısmı gayet yeterli olmakla birlikte arka kısmı da gayet geniş. 1.83 boyundayım ve arkada dizlerim sıkışmıyor ve baş bölgemden sadece birkaç saç telim tavana değiyor. aracın iç mekanında kullanım alışkanlığı gerektiren detaylar olsa da ben bir haftada alıştım ve şu an farklı kumandaları kullanmanın keyfini sürüyorum. yalnız kameranın görüntü kalitesi düşük. ayrıca kokpitin orta kısmında en azından bir telefon ya da bozuk paraları koymak için bir alan olması gerekirdi. koltukların yatırılabiliyor olması ve sürüş pozisyonunun kolayca ayarlanması da hoş. bagaj hacmi ise değerinden de anlayacağınız üzere iyi sayılır.

    motor/şanzıman/performans
    thp motoru hepiniz az çok biliyorsunuzdur. ds5’in 6 ileri otomatikle iyi bir işbirliği yaptığını hissettim. bu performansa olumlu etki ediyor. ortalama 80 kg ağırlığa sahip 4 kişiyle araç, ciddi dik bir rampayı sanki içi bomboş ve dümdüz bir zeminde hızlanır gibi rahatça çıktı. bu çok şaşırttı beni. kalkışlar, ara hızlanmalar çok ama çok iyi. kısacası araç 1.6 lt hacim ve 156 hp güce sahip bir makine nasıl gitmesi gerekiyorsa onun bir adım önünde performans veriyor. motor da yumuşak ve çok sessiz bir yapıya sahip. ds5’te ya da diğer citroen modellerinde (dizellerde) kullanılan ve hemen herkes tarafından olumsuz eleştiri alan mcp şanzımanın karakteri bu araçta yok. bu şanzıman tam otomatik/tiptronic ve gerçekten vites değişimleri olması gerektiği gibi. ayrıca sarsıntısız olması da artı puan.

    frenler
    aracın en beğendiğim yönleri arasında frenleri de var. pedalın dozlaması güzel ve fren pedalı, zemine indikçe aracı zımba gibi durdurmaya başlıyor.

    malzeme ve işçilik kalitesi
    ds5’in malzemeleri lüks görünüm adı altında basitçe sunulan malzemelerden değil. gerçekten kaliteli ve sağlam yapısı var malzemelerin. işçilikte ise bir iki kesilmemiş iplik parçası ve bagaj içi kapağının özensizliği haricinde kusur bulamadım. bunların dışında önemli bir nokta var ki aldığım günden bu yana aracın sağ ön kapısında çok ufak bir çıtırtı var. bu çıtırtı sadece çukurlara girip çıkıldığında rahatsız ediyor. trim sesi var yani kapının içinden gelen. servis müdürü sorunun kapı içi cam panellerinin tam oturtulmamasından kaynaklanabileceğini belirtti. müsait bir zamanda uğradığımda sorunu gidereceklerini söyledi. (sesin tespiti için test sürüşüne çıkaracaklar.)

    sürüş özellikleri/yol tutuş
    bu aracın sürüşü hiçbir araca benzemiyor. büyük direksiyon simidi ve devasa dashboard bölümü dönüşlerde falan bazen travego sürüyormuş gibi hissettiriyor. sürücü aracın tam ortasında oturuyor, yani normalde olduğu gibi motor kısmına yakın değil. tasarımına baktığınızda önden tombik, yandan uzun, arkadan da sportif bir basıklık sunması sürüşüne de kararsızlık olarak yansımış sanki. yani tam olarak şu sürüşe sahip diyemezsiniz ds5’e. aracın yol tutuşu da ne çok iyi ne çok kötü. limitleri yeterli geldi bana. kısacası bu disiplin aracın ortalama puanlar aldığı bir disiplin.

    konfor
    kesinlikle konfora yönelik bir süspansiyon tercih edilmesi gerekirdi böyle bir makinede ancak araç sportif yapılmaya mı çalışılmış, yoksa yol tutuş için mi çabalanmış belli değil; aracın konforu özelikle bozuk zeminlerde can sıkıcı şekilde çok düşüyor. bu aracın süspansiyonu o kadar sert ki çukurlarda direksiyon dahi ciddi sarsıntı geçiriyor. eğer konfor sizin için gerçekten önemli bir kriterse bu araç sizi yıpratabilir. şahsen az çok önemli saydığım konforu bu araçta maalesef bulamadım. şu da bir gerçek ki araç çok ama çok sessiz. bu da konfor disiplininde teselli edici bir ikram oluyor. diğer yandan konfor ekipmanları görevini en iyi şekilde yerine getiriyor. mesela klima 2 dakikada aracı antartika’ya çevirebiliyor ya da büyük bir woofer’a ve bolca hoparlöre sahip müzik sistemi konser atmosferi yaratabiliyor. koltuklar da aslında çok rahat ve yan destekleri iyi. son olarak kullanım konforunda bi-xenon farlar geceyi gündüze çevirmekteler.

    güvenlik
    citroen’in radikal bir kararla üretime aldığı modeli ds5, euro ncap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. çarpışma testi raporlarını aynen aktarıyorum: önden çarpışma testinde ds5’in yolcu kabini sağlam kaldı. mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde yeterince iyi korunma sağlandığı görüldü. citroen benzer korumayı farklı boydaki mankenler ve değişik oturma pozisyonlarında da gösterdi. ds5 yan çarpışma testinden maksimum puanları aldı. mankenlerin vücutlarının tamamı mükemmel şekilde korundu. Yan direk çarpışma testinde ise sürücünün göğüs bölgesinde zayıf koruma olduğu tespit edildi. citroen ds5’in koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı ortalama bir koruma sağladı. ds5 yetişkin korumada yüzde 89, çocuk korumada yüzde 83, yaya korumada yüzde 40, güvenlik asistanlarında ise yüzde 97 puan aldı.

    yakıt tüketimi
    yaptığım hesaplamalara göre araç biraz yüksek miktarda içiyor benzini. fabrika verisi ortlaması 7 seviyesindeyken ben 9-9.5 ölçtüm. yalnız full klima açık şekilde kullandığımı da eklemek istiyorum ki malumunuz antep’de zehir gibi sıcaklar var. yine de tüketim fazla geldi bana. diğer yandan benzin fiyatlarımızın dünya altın piyasasıyla yarışması da şehiriçi km’de 60-65 kuruş yakmasına önemli bir etken.

    donanım/fiyat
    araçtaki donanım kalemlerinin ne kadar yüksek olduğunu, bu test yazısının aşağıdaki donanım listesine göz atarak anlayabilirsiniz. gerçekten araçta multimedyadan güvenliğe, konfordan dış ekstralara kadar eksiksiz bir donanım paketi sunuluyor. sahip olduğum araçta sadece elektrikli koltuk donanımı yoktu. aracın fiyatı normalde 90-94.000 seviyelerinde ki bu meblağ biraz yüksek gibi fakat ben aracı 78.000 tl’ye satın aldım. sebebi ise bayiinin 2012 model olarak ellerinde kalması. şahsen böyle bir araca da böyle bir indirimi kaçırmak istemedim. son olarak aracın full kasko bedeli aksigorta ile yaptığımız anlaşmayla 2.350 tl tuttu.


    artılar
    + yıllarca etkileyicilik vaad eden hoş tasarım
    + çok yüksek donanım seviyesi
    + başarılı çalışan navigasyon, müzik ve multimedya sistemi
    + iyi performans
    + basık ve eğimli tasarımına rağmen gayet yeterli iç mekan
    + yüksek malzeme ve işçilik kalitesi
    + sağlam ve dozajı iyi frenler
    + yüksek aktif ve pasif güvenlik
    + kabin içi sessizlik

    eksiler
    - konforu ciddi olumsuz etkileyen süspansiyon sistemi
    - kötü ön ve arka görüş
    - biraz yüksek kalan yakıt tüketimi
    - bagajda önemli alan kaplayan woofer
    - iç tasarımı kötü olan ve çok küçük kalan torpido
    - vasat görüntü kalitesi sunan ön/arka görüş kamerası

    donanım listesi
    abs
    eba (acil fren destek sistemi)
    ebd (elektronik fren güç dağılımı)
    asr (antipatinaj sistemi)
    esp (elektronik stabilite programı)
    sürücü ve yolcu havayastıkları
    yan ve perde havayastıkları
    sürücü, ön ve arka yolcu kemer ikaz sistemi
    ön yolcu havayastığı iptal düğmesi
    aktif gergili, güç sınırlayıcılı ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri
    3 nontada sabitlenen güç sınırlayıcılı arka emniyet kemerleri
    darbe anında yakıt kesme ve flaşörlerin otomatik yanması
    immobilizer
    arka koltuklarda isofix çocuk koltuğu bağlantıları
    joystick kumandalı navigasyon
    arka görüş kamerası
    masaj fonksiyonlu (sürücü koltuğu), ısıtmalı, hafızalı, elektrikli deri/kumaş koltuklar
    hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı
    head-up display ekranı
    ön ve arka park sensörleri
    park yeri mesafe ölçüm sistemi
    elektrikli park freni
    anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi
    hill holder (yokuş kalkış desteği)
    yol bilgisayarı
    follow me home (park sırasında gecikmeli sönen farlar)
    yağmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri
    otomatik yanan farlar
    hıza duyarlı yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon
    rest fonksiyonlu, çift bölgeli, polen ve koku filtreli otomatik klima
    direksiyondan kumandalı mp3 uyumlu radyo cd çalar
    denon hi-fi müzik sistemi (9+1 subwoofer)
    yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu
    güçlendirilmiş akustik camlar
    3 fonksiyonlu, uzaktan kumandalı merkezi kilit
    fasılalı, sıkışma önleyicili, elektrik kumandalı ön ve arka camlar
    eşik aydınlatmalı, elektrikli, ısıtmalı, katlanabilir yan aynalar
    elektrokrom iç dikiz aynası
    gece sürüş modu
    soğutmalı torpido gözü
    1/3 ve 2/3 katlanabilir arka koltuklar
    yükseklik ve eğim ayarlı, ön koltuk kafalıkları
    yükseklik ayarlı, virgül tipi arka koltuk kafalıkları
    yarı deri koyu döşeme
    sürüş anında otomatik merkezi kilitleme
    telefon kiti (bluetooth)
    usb ve mp3 çalar bağlantı noktası
    arka koltuk kol dayama ve bardak tutucu
    ısıtmalı, soğutmalı torpido gözü ve kol dayama
    bi-xenon farlar
    halojen ve led gündüz sürüş farları
    virajda ekstra aydınlatma sistemi
    18" alüminyum alaşımlı jantlar
    gövde rengi ön ve arka tamponlar
    gövde rengi yan aynalar ve kapı kolları
    krom çerçeveli ön ve arka ızgara
    kapı eşiğinde ve yan camlarda krom çıtalar
    entegre anten
    ön sis farları
    arka spoiler
    3 bölgeli, elektrikli panoramik cam tavan









































    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  2. #2
    semih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam bir tasarım harikası bence hem iç hem dış olarak.Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.

  3. #3
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Tekrar hayırlı olsun, 60-55 kuruşu yanlış yazdın galiba?

  4. #4
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Maşallah gerçekten çok başarılı.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  5. #5
    onurgoyunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    1.101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın. Kapıdan gelen tıkırtı kilitten dolayı olabilir. Metalle kapı kilidi arasında boşluk var, süngerli bant sorunu çözer

  6. #6
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok sağolun arkadaşlar.

    @onurgoyunc; kapı kilidi bölgesine serviste bi sprey sıktılar ama o da çıtırtı sorununu çözmedi. belki de yine o bölgededir sıkıntı ama spreylik değil de süngerli bant ile müdahale edilmesi gerekiyodur. (inşallah odur, yoksa can sıkıyo 0 km araçtaki bu durum.)
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    600-650 kuruş km'de?

  8. #8
    m. ali öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fatih abi hayırlı olsun güzel günlerde kullan inşallah. Güzel anlatım olmuş.

    Bir de yandan fotoğrafını ekleseydin bir o eksik kalmış

  9. #9
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağol kardeşim Allah razı olsun. 6. fotoğraf yandan çekilmiş hali.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  10. #10
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Her ne kadar size konforda Jaguar'ı mumla aratacak olsa da diğer yönleri ile sizi memnun edecektir. Özellikle tavan tuşlarının duruşu çok hoşuma gitti.
    Yine de 1.6 motor için 65 kuruş ciddi yakıt tüketimi.

    Bu arada, arka camlar açılabiliyor mu? ds3'ü incelerken çok şaşırmıştım böyle bir şey yapmalarına, ds5'te de aynı kafayı yaşamışlar mı?

  11. #11
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağolasın kardeşim. arka camlar açılabiliyor. 65 kuruş, klimanın full açık olduğu ve çok sıkışık trafikte dur kalkların bolca yaşandığı şehir içi sürüşlerde elde ediliyor.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  12. #12
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rodya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    600-650 kuruş km'de?
    yahu oruç kafayla yazılan şeyler, anlayın işte.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  13. #13
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun,jaguar kadar yakıyor neredeyse hocam.Arkadaşta aynı motor rcz 10 litre ile geziyor.İstanbul full ş.içi.Ağırlık farkı var sanırım

  14. #14
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyvallah kardeşim sağol. jaguar 1 tl yakardı neredeyse. antep sıcağında full klima açık ama bunu da dikkate alalım. bir de suriyeli vatandaşların akınıyla şu an antep trafiğinin istanbul trafiğinden geri kalır yanı kalmadı. bir ışıkta, hele bir de tramway ışığıysa dakikalarca bekler olduk. normal kullanımda ortalaması 9 litre falan zaten.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  15. #15
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    9-9.5litre tüketim 60-65 kuruş yapmıyor ki ben mi yanlış hesaplıyorum

  16. #16
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç çok güzel maşallah, resimlerin birisinde ortalaman 15.8 lt / 100 km

  17. #17
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    İST
    Mesaj
    3.025
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CLIORS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç çok güzel maşallah, resimlerin birisinde ortalaman 15.8 lt / 100 km
    ort 19kmh yazıyor
    muhtemelen cogu bu agırlıktakı 1.6 ve 2.0 arac da 15cıvarı yakar heralde dur-kalk trafıkte.

    arac da hersey cok guzel.tıpık yenı nesıl cıtroen.tasarım ıle ugrasılmıs.ozellıkle kokpıt ve ust kısım cok hos.ama yıne tıpık bı fransız.guzel bı motor kapagı-kılıfı bıle yapmamıslar 85.000 lıralık alette.

    maasallah.bodrumda da vardı 2tane.ınsana baktırıyor kendını.

  18. #18
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.717
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu araçta start&stop yok mu?
    aracın maşallahı var ds4 ün test sürüşüne gittiğimde oldukça detaylı incelemiştim çok hoşuma gitmişti Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin..
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    Ey Türkoğlu bu ihanetlerin tarihini sakın unutma!
    16.11.2013
    08.06.2014

  19. #19

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.
    DS5 i inceleme fırsatım olmuştu. Mükemmel bir iç tasarıma sahip. Cam tavan olayınada +10 puan
    Bazı tsi lar doğuştan şanslı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •