User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Lastik Basıncı Hangisi Doğru

  1. #1
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow Lastik Basıncı Hangisi Doğru

    Herkesin lastik için bi fikri var (ağzı olan konuşuyor) şimdi lastiklerin basıncı lastikcilere göre kapılardaki etiketler çok fazlaymıs
    Hee birde 33-34 bas hepsine muhabbeti var
    Peki nedir basılması gerek hava ?
    Araç leon 2.0 tfsi yani kafa biraz ağır önlerde 235 40 r18 pzero rosso arkalar 245 40 r18 pzero rft jantlar 7.5j

    Kendi deneyimlerim yüksüz 2 kişi + ufak tefek eşyalar
    Önler
    34 az gibi geliyor yanakların asfaltla eziliyor gibi gözüküyor
    36 aracı biraz daha yumuşak yapıyo
    38 lastikleri tabanın ortasından yiyor

    Arkalar
    34 ideal gibi ama az deniyor
    36 pek fark yok 34 ile aynı gibi
    38 zaten rft iyice kazık gibi oluyo bide araba arkayı bırakmaya meyili iyice salıyo


    Son soru Ankara'da lastiklere %100 nitrojen basacak bi yer varmı (%99 değil)
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  2. #2
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    yol tutuş odaklı olacaksa (pist vs) belirtilen değerlerin altında basmak lazım, yük durumu çok önemli özellikle bir de.

    32-32 gösteriyor benim araç için kitapçık, ben 33-32 veya 32-31 basıyorum genelde. uzun yola çıkacakken de 33-33 basıyorum arka zaten normalden ağır oluyor dengesel bakımdan da..

  3. #3
    bora1311 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ankara l sakarya(54)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    az önce laastikci de 34 hava bastırdım. (225/40/18) genelde araba yatıyor garajda hafta 1 biniyorum, ayda bir kontrol ediyorum, hep 34 de kullanıyorum. sorun yaşamadım hic...
    fordfocus2st-diesel edition-
    suzuki swift GL

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fabrika çıkışlı değerleri baz alaraktan belirtilen değerleri basıyorum.

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    on arka esit olma muhabbeti sacma bizim araclarin %60dan fazlasi onde agirligin onun icin arada en az 3-4 psi fark olmali,
    yol tutus oncelikliyse tabi konforda artiyor aslinda dusurunce
    30 32 onler arkalar 25 26 ama lastikten lastigede cok degisiyor, toyolarda onler 28 29ken ideal yol tutus vardi, simdi kumhoda daha farkli mesela vs.(souk lastik)

    32den fazlasi her turlu cok bizim araclar icin (bence)

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence ön arka eşit olmalı. Çünkü direksiyon sebebiyle ön lastik arka lastikten her zaman daha sıcak oluyor. Bir süre kullandıktan sonra olması gerektiği gibi önler arkadan daha yüksek basınca ulaşıyor. Ama sen soğuk halinde ön arka arası 3-4 psi koyarsan ısındıktan sonra o fark 6-7 psi olur. Pekte iyi olmaz.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Depo kapağındaki ya da B sütunu üzerindeki etikete, oralarda yoksa kitapçıkta yazan, uygun lastik-jant ebatları ve uygun yük değerlerine göre ayarlanmalıdır.
    Ne zaman ayarlanmalıdır? Soğuk lastikte.
    Soğuk lastik nedir? Dış ortamda (Kapalı garaj değil!) en az 4 saat beklemiş ve sonrasında maksimum 1 km yol yapmış lastik, basıncı ayarlanmaya uygun soğuk lastiktir.
    Üreticiler, lastiklerin ısındığı zaman geleceği sıcaklık değerlerini ve basıncını hesaba katarak bu soğuk ayar referanslarını sunarlar.

    Nitrojen genleşmediği için ısınsa da basınç değişimi çok olmayacak, haliyle üreticinin istediği basınca ulaşamayacak. Ben mantıklı bulmuyorum.

    Dipnot: Çoğu benzincideki lastik hava basıncı ayarlayıcısı doğru çalışmıyor. Ben evin 500m ilerisindeki benzincide şişirip, kendi hassas manometreli göstergemle doğru basınca ayarlıyorum. Tavsiye ederim.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  8. #8

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence ön arka eşit olmalı. Çünkü direksiyon sebebiyle ön lastik arka lastikten her zaman daha sıcak oluyor. Bir süre kullandıktan sonra olması gerektiği gibi önler arkadan daha yüksek basınca ulaşıyor. Ama sen soğuk halinde ön arka arası 3-4 psi koyarsan ısındıktan sonra o fark 6-7 psi olur. Pekte iyi olmaz.

    Ben 6-7 psi farkla geziyorum desem, istisna dersin:P
    ama smdiye kadar hep 3-4 psi dusuk bastim araclara hepte memnun kaldim, arka lastik zaten on kadar yanal dirence sahip olmuyorki yuksek basinc gereksiz

  9. #9
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ...
    Dipnot: Çoğu benzincideki lastik hava basıncı ayarlayıcısı doğru çalışmıyor. Ben evin 500m ilerisindeki benzincide şişirip, kendi hassas manometreli göstergemle doğru basınca ayarlıyorum. Tavsiye ederim.
    Peki çoğunun sapma derecesi nedir ?
    Çoğu olduğundan 2-3 psi daha az mı yoksa daha fazla mı basıyor ?
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  10. #10
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    207 RC lerde tavsiye ön arka 38 psi
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  11. #11
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bastığınız yerden yerede değişiyorki bu. Opette bastım geçen 32 önlere arkalara az ilerledim shelde kontrol ediyim dedim bidaha can sıkıntısından 34 olmuş değerler. Isınma vsde yok zaten sıcaktı lastikler.

  12. #12
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki çoğunun sapma derecesi nedir ?
    Çoğu olduğundan 2-3 psi daha az mı yoksa daha fazla mı basıyor ?

    O is anormal derecede farklilik gosterebiliyor 30 bastik yaklasik 15 cikti hassas cihazda mesela.Kapida kitapcikda yazan neyse sogukta onu basmak en mantiklisi gozukuyor.Tabi lastik ebat degisimi agirlik sokme falan gibi durumlar oldugunda is degisiyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •