Cc den once stronic a3 um vardi 1.4t ne onda nede cc de ikiside 7 ileri kurukavrama dediginiz gibi bir sorun yasamadim ki bi cigerini sokmedigim kaldi iki aracin da ..
Printable View
Cc den once stronic a3 um vardi 1.4t ne onda nede cc de ikiside 7 ileri kurukavrama dediginiz gibi bir sorun yasamadim ki bi cigerini sokmedigim kaldi iki aracin da ..
ishift te sorun yoktuki kullanmayı bilmiyorduk :)
2006 da ilk çıktığında 1.8 i-shift alıp 100bn km kullandım tek masrafı baskı balata başka birşey çıkarılması mumkun değil yarı otomatik kullanmayı bilene tabi :) ki yapılmaması gereken herşeyide yaptım ben o şanzımana
bence dsg gibi şanzımanlar turkiye şartları duşunulerek tasarlanmadığından dolayı bu şekilde sorun çıkarıyor çok sık vites atması yazılımla engellenebilirse belki biraz onune geçilebilir ama yakıtta artış olur büyük ihtimalle
Yenilikler her zaman sorunlar dogurur ki bu teknolojiyse illaki sikintilar olacaktir.cift kavramami yapti noolmus duman atiomus nie yapacakmis oldu siz mutlu olun diye adamlar oldugu yerde saysin..arkadaslar memnun olmayan gider honda alir ki audi ve wv satislarinida goz onunde bulundurursak araclardan memnun olan insan cok siz honda alin sifir sorun binersiniz.tutupta hicbi yenilik yapmayan firmayi onunuze alip araba konusunda bir dunya yeni teknoloji ureten adamlara bos bos sallamayin
valla bana göre kullanıcı faktörü çok çok önemli bu dsg de..
argeyi son kullanıcı üzerinde yapmazsan sorun çıkmaz. vw'nin hem motoru hem şanzımanı çok güzel ama sorunlu buna hayır diyebiliyor musun ?
kimse teknoloji geliştirmesinler demiyor ama burada bahsedilen sorunlar 1yıllık sorunlar değil çok daha uzun zamandır olan sorunlar
Honda nın Audi ve Vw nin segmentinde sınıfında olmadığını hepimiz biliyoruz zaten amacım bu araçları kıyaslamak değil yazmamın sebebi de aşağıda belirttiğim gibi Honda nın nerdeyse bu arzaların çoğundan uzak olması
Zaten bir de transporter var dediğiniz gibi onda böyle veya benzer bir sorunla karşılaşmadık
dediğinizi tam anlayamadım ama yazmakta ki sebebim 2 tane de 2007 civic var hamdolsun araçlar 6 yıldır kaza ve bakımlar haricinde bir kere servise gitmedi yani honda dan memnuniyetimizi bildirmek içindi :)
şanzuman işi motordan bile fazla AR-GE gerektiriyor bence... BMW nin e39-e46 da kullandığı otm. ler 80binden sonra vuruntu 100binden sonra ise vites atmamaya başlıyordu... hemen hemen 2 arabadan 1inde oldu bu, benim de çok başıma geldi, sonra yeni nesil otm. viteslerle bu sorunu aştı, SMG1 berbat bir sistemdi SMGII eh işte ama SMGIII ile başarılı oldu... Alfanın selespeedini hala kullanıyorum hayatımda gördüğüm en kötü yarı otm. şanz.
sen müşteriyi memnun edemeyip onu sıkıntıya soktuktan sonra istersen dünya da lider ol kaldı ki Dünya yı karşısına alıp yeni teknolojiler vs. yapan bir tek vw değil teknolojiyi yaparsın varsa sıkıntısı bunu en aza indirgersin ve sonra insanlara sunarsın Bmw , Mercedes teknoloji uretmiyor mu ki bu vw çoğu noktada bunlarla yanyana bile gelemiyor
eğer amaç yenilikler yapmaksa buna ilk önce var olan arzaları düzelterek başlaması gerekir diye düşünüyorum şimdilik en büyük yenilik olur :) :)
İşin içinde Doğuş varsa, onlara göre her şey normal.
Marka fanatıklıgı yapmanın bır anlamı yok bende Vw ile BMW kullanıcısıyım :) ustelık her ıkı araçta 2012 ve 2013 model, ancak yuksek tork degerlerıne ragmen ben hıc bır sorunla karşılaşmadım. Benım sıze soyleceklerım şudurki ;
Velevki karşılaştığınız sorunlar ıcın servise ( doğuş ) gittiğinizde, kesınlıkle baskı altında kalmayın. Cunku dogusun elınde " iyi niyet garantisi " adı altında bırsey var ve 0 araçta boyle bırsey oluyorsa bunu ne olursa olsun sızın uzerınıze yıkmalarına ızın vermeyın. Alttan alırsanız ınsanın tepesıne cıkıyorlar, pesını bırakmayın gerekırse Almanya ıle maıllesın. Muhakkak sonuc alırsınız.
Çok geçmiş olsun.
arkadaşlar otomobil üreticilerinin taktikleri hepsinde aynı... yarın bir gün DSGXXX çıkartırlar 'bütün sorunlar çözüldü' derler.. ee daha önceli seriler ve sorun yaşayanlar? onlara geçmiş olsun...
VW referans teknolojileri son kullanıcılara kazandıran firma bu yönü taktir edilesi. ama sadece bu yetmiyor malesef.eksikliklerin farkına varılıp güncellenmesi gerektiğinde başarısız olduğu kabul edilip tekrar tasarlanması gerekebiliyor son iki dediğimde doğal olarak maliyete tekabül ediyor. ufak problemlerse giderilip ciddi problemlerse bir sonraki gen şanzıman motor neyse. düzeltilmek üzere feedback olarak bekletiliyor. erken teknoloji sunmanında 2 avantajı var pazarın kaymağını yeme ve ilk olma. lakin herşeyin bir bedeli oluyor.
benim düşüncem bu en azından. :)
İki hafta önce golf mk6 tsi confortline aldım manuel süper şuan. Niyetim polo gti ifi sıfır olarak.ama almanya vw de çalışan bacanam asla dsg den uzak dur hemen değilse de ilerde kesinllikle sorun yaşarsın dedi ve almadım
Sanırım PSA grubunun Auto6R veya Auto5R şanzımanlarını kullanmadınız. Yoksa bu kadar net konuşamazdınız :)
Size DSG'nin neden sorunlu olarak görüldüğünü şöyle anlatayım;
Otomobil üreticileri yeni teknolojilerini ilk olarak lüks ve az satılacağı kesin olan modelleri üzerinde satışa sunarlar. Mesela Mercedes S-Sınıfı 1000 adet satılacaktır ve bunlardan 1 tanesi sorunlu çıkarsa hata oranı binde bir olarak açıklanacak. Fakat tek bir otomobilde olduğu için bu sorunu birçok insan duymayacaktır bile.
Fakat DSG gibi 10 milyon ünitede bi milyon adedi sorunlu çıkarsa yine hata oranı binde birdir. Fakat sorun yaşayan kişi sayısı fazla olduğu için daha fazla insan duyacaktır.
Yani olay esasında şanzımanda değil alınan örneğin büyüklüğünde.
Honda tavsiye eden arkadaşlar doğru söylüyorlar. Japon otomobilleri sorunsuzluk şartı ile üretilirler. Ama bunun dışında ne yakıt tüketimi, ne görsellik ne de malzeme kalitesi onlar için önemli değil.
Evet bir Honda alıp bir milyon km yapabilirsiniz. Fakat bir Jetta kadar konforlu ve ekonomik olmayacaktır.
Her şey bir arada olmaz. Olursa da muhtemelen o otomobili almaya paranız yetmeyecektir.
Robotize olarak adlandırılan yarı otomatik şanzımanlıysa kullandığınız otomobil doğrudur.
Vites geçişleri vasatın altında bir hıza sahiptir. İnanılmaz sarsıntılıdır. Düşürmesi gereken yerde vites düşürmez, yükseltmemesi gereken yerde küt diye yükseltir sizi ortada bırakır.
Bugüne kadar kullanmadığım çok az otomobil kaldı bu kadar kötüsünü kullanmadım.
Konu; yine VW sorunu yaşayan kullanıcı ve daha önce kara düzen aracı ile "hiç" sorun yaşamamış olan üyeler arasında gelip gitmektedir.
moderatörler el atsın şu konuya,
fabrikada yaptığın argeler insanların kullanım koşullarında sorunlar çıkartabilir.adamlar sorunlu parçaları zaten değiştiryorlar garantiden doğuş oto yamyamlık peşindeyse bu wv nin suçu değil..kaç tane motorunda sıkıntılar varki polo gti ların bi kaç modelinde yağ yakma sorunu var diye wv motorları sorunlumu oluyor..ona kalırsa mükemmel ultra mega iş yapan hondaların 2008 cbr 1000rr larındaki sıkıntıları biliyomusunuz?onlarda yağ yakıyor..
adam sana para çokomel eğrisiyle bu imkanları sunuyor..sen dsg yle sıkıntı yaşarsın başkası yaşamaz.adamlar olduda bitti maşşallah diyip 6 ileri dsg yle devam edebilirlerdi onlar oldukça sorunsuz ve ilk oldukları halde.sen dsg almaşsın ben alırım yapacak bişey yok ben bi sıkıntı çekmedim daha önce hiç..7 ileri dsg de sorunları tam anlamıyla çözemediler ama çözeceklerdir sorunsuz 7 ileri dsg üretildiğindede senin Japonlar alıp onun benzerini yapıp arabalarına takacaktır sonra sen burda gene gelip honda sorunsuz diye yazacaksın.bu işler böyle.
mercedes honda toyota :))) vw nin bütün arabaları problem heleki 1.2 1.4 motorlar 5-6 yıl sonra patır patır dökülcek DSG şanzımanları söylemiyorum bile :)
DSG demek problem demek eğer 10 kullanıcıdan 7si problem yaşadıysa burda bi sıkıntı var
0km aldığın arabanın yağ yakması, ayda bir servise gitmek hoş mu sence?
Senin benim için problem değil bunlar belki her allahın günü sanayideyiz zaten. polo gti'ların bir kaç modeli değil baya bir kısmında var yağ yakma. fabrika bunu çözemiyorsa sorun devam ediyor demektir
şuan 11.000km deyim. dsg 7 ünitesine sahip en ağır arabaya sahibim. şanzımanı en yoran araç tabiki . şuanlık bir işaret dahi vermedi. ben kendimi garantiye aldım 4 yıllık garamtiyle aldım :)
bu arada honda sorunsuz diyenker kara düzen honda mekaniğinden bahsetmesin. ben accorda otomatik şanz revşzyonu yaptım
model derken yıl olarak diyorum 2012 lerde 2013 lerde fazla sıkıntı duymadım..ki bana kalırsa wv sorunlu bütün motorları sorgusuz değiştiriyodur ama doğuş oto bedavaya iş yapmayı sevmediği için yedirebildiğini geri göndermiş hakkını arıyanların işlemlerini ücretsiz yapmıştır..burda buyuk sıkıntı wv den daha çok doğuş otodadır bence
honda honda herkes tutturmuş gidiyor peşinden honda sevdasının daha ehliyetinin almamış adam yorum yapıyor honda diye hayat onda diye yok vitek yok 5500 ne vtecmiş her hondacının arabasının vtec açtığını sanması yok mu gülüp geçiyorum adamın fd6 sı var imzasında on vtec 5500 rpm vitek bıktık artık
geçen sene 1.6 ies kullandım virajlarda devrilecek gibi zaten 4000 devire kadar arabada tork namına bişey yok o arabayla uzun yola çıksam 5 ve 4 arasında gidip gelirim heralde
bayramın ilk günü arabayı yıkatıp kuruluyordum 3k 1.4is geldi böyle bi özgüven olamaz o da başladı vtec mevzusuna canımı sıktı valla çektim gittim eve bildiği bişey yok arabam 5500 den sonra vtec açar diye tutturdu :)
siz hondaya binmeye devam edin hyundai ayarında araba benim gözümde 20 bin verip ies alacağımı 1.8t a4 veya passat alırım bakarım keyfime
şanzımanları ureten otomobil firmaları değilki, şanzıman firmaları.
siz otomobil firması olarak bu işe ne kadar para ayırıp kendi üreteceğiniz araç modeli için geliştirtirseniz aracınız o kadar kaliteli şanzımana sahip our.
ne kadar kaliteli şanzıman kullanırsanız araç uretim maliyetiniz de o kadar fazla olur.
gidip golfe a6 daki şanzımanı koyarsanız o golfun fiyatı 70 değil belki 90 olur.
adamda en ucuza mâlettiğini alıp kullanıyor ve fiyatı optimum seviyede tutmaya çalışıyor. ama mmt , auto6r, easytronic, mcp, 4 ileri dandik klasik, 5 ileri dandik honda klasiği kullanmıyor. aslında istese de kullanamıyor.
dsg kalitesiz demek olayın mantıgını anlamamak demek. kaç farklı dsg var, en düşük maliyetlisini alırsanız en kolay da o bozulur.
honda toyota vs 70 model şanzıman kullanıyorlar onun için onlarda sıkıntı yok. ama neden dizel otomatik honda yok. sene 2013 honda da dizel otomatik araç yok :)
neden toyotada mmt gibi dsg nin çeyrek fiyatı olan dandik şanzıman var. dsg nin taşıdığı torkla mmt ne kadar dayanır o da ayrı bir husus. :)
hala şunu anlayamayan arkadaşlar var. yeni emisyon standartları nı tutturmak için eski tip otomatikler yeterli değil. ya mmt gibi yarı otomatik dandik şanzıman kullanıp emme basma tulumba gibi seyahat edeceksiniz, ya da yeni tip çift kavrama veya cvt geliştirteceksiniz.
vw bunu 2005 den beri yapıyor. şimdi edc, tct, powershift vs ler de çıktı. onların da uzun dönem macerasını beraber izleyeceğiz.
vw grubu motora uygun şanzıman seçerken şunu yapıyor.
250 nm ye kadar dsg7 (dq200)
350 nm ye kadar dsg 6 (dq250)
daha ustu için dsg7 (dq 500) veya ZF7hp ,8hp vs vs.
kafasına göre koymuyor bi mantıgı var yani:
hondacılara da müjde olsun. zf onlar için 9 ileri geliştirecek. alman şanzımanı ama fark etmez ZF iyidir :):)
otomobili alınca yanında şanzımanınıda almıyormuyuz yani , şanzımanda arıza cıkarsa vwye degilde üretici firmayamı mail atalım?
en iyi otomatik-yarı otomatik hangi arabada peki? 100hp atmosferik değil tabii, torku kallavi, hacmi orta şeker... otm. vitesi bitiren torktur, torkun ani gelişini önlemek için tork conv. kullanıyorlar mecburen, bence sorun da oradan kaynaklanıyor
dostum demek istediğim o değil,
demek istediğim şanzımanı geliştiren vw, honda, toyota değil. hani vw yaptı, iyi yapamadı vs deniyorya ondan diyorum. vw uygun aracına uygun şanzımanı seçiyor.
maliyetide optimumda tutabilmek için her modele başka bir tane koyuyor.
Siz anca kendinizi kandırırsınız beyler honda hayat onda daa olummm gerisini siz düşünün işte (düşünemedi)
bence en güzel dizel otomatik şanzımanı KİA ile hyundai yapıyor orta segmentte hem saglamlarlar hemde vites geçisleri çok iyi :) hele kia ceed ile i30lar bence mükemmel adamlar kendilerini geliştirmişler.
benzinli araç sanzımanı hususudada toyota ve hondadaki CVT şanzıman süper.
Wv mi gelistiriyor sanziman ureticilerimi bi karar verin :D Japon firmalarinin cogu sorun yerine kendini kanitlamis secenekleri kullanmayi tercih ediyor bu kadar basit. Zaten Boyle oldugu icin insanlar honda vs alir rahat ederim diyorlar. Zaten kendinizde demissiniz sanziman firmalari gelistiriyor diye. Nissan GT-R da bulunan sanziman gibi basarili bir sanzimani gundelik araclari icinde isteyebilir, nissani takip etmek lazim mesela :) birde fiyat farkini goz ardi etmeyin. Fazla verip teknoloji aliyorsunuz ama guvenilir degil. Bazi insanlar icin guvenilirlik on planda demek ki. Bunu hemen marka fanatikligine yormayin. Suanda tum alman severlere sorayim 2003 ve oncesi uretilen araclarin kalitesiyle yeni nesil araclar ayni mi? (İc mekanda kullanilan malzemeden (tasarim degil) yuruyen dayanikliligina, verdigi surus hissine karsilastirarak degerlendirin) benim icin alman 2003 te bitti. Gittigim ozel servisler bile ayni seyi soyluyor. Tamam teknoloji var ama eskisi gibi alman tanki fln degil hic biri. Sizce?
tork konvertorlu şanzımanların yakıt artıyor, performans da anormal düşüyor.
örnek hondanın 5 ileri şanzımanı.
0-100 hızlanma 12,2. şehir içi tüketim 9,6 lt.
manuel ise;
0-100 hızlanma 9,9 sn , şehir içi tuketim 9 lt.
jetta için olayın dünyası tamamen farklı.
0-100 otomatik ve manuel de aynı ikisi de 9,8 sn
şehir içi tuketimler manuel 8,2 iken otomatik 7,7 lt
aslında olay o kadar açık ki..
ideolojik körlük gibi bişey bunları görmemek..:)
Bende vw tsi dsg kullanicisiyim 93k kmde dsg-7 var araci 2.el aldim 20k kmdir bende adam gibi surdukten sonra aekadaslarimdada hic sorun yasayanini gormedim
Japonlar ve japon araclari urettikleri teknolojileri insanlarin ustunde denemedikleri icin, honda dsg ye durbunle bakiyordu. Emin olun enine boyuna en ufak parcasina kadar incelemeden honda dsg falan kullanmaz. Japonlar icin musteri memnuniyeti ve sorunsuzluk 1. sirada gelir. vw gibi teknoliji gelistirip insanlar ustunde arac deniyip " aa hatali mi olmus verin iyi niyet garantisinden degiselim " ayaklarina yatmazlar. Varsin karaduzen hondaya biniyim ama aylarca kuyrukta vosvosum gelecek diye bekleyip geldikten sonrada hergun sanayiye gider gibi servise gitmiyim. Iste japonun guzelligi
2007 TDI Leon kullandım, 2013 yeni kasa tdi dsg kullanıyorum..
VAG gurubunda sadece Leon için konuşursam aralarında dağlar kadar fark var..
Maliyet düşürmek için yapılan hatalar çok fazla ve çok basit hatalar..
Depo doluyken arkada sanki 10 tane su damacanası var gibi ses geliyor dalga kıralar kısaymış. 4 kapıda da ses var daha km 13bin, ön konsoldaki gözü toplamda 10 kez bile kapatıp açmamış olmama rağmen bozulma alametleri başladı takılıyor. Cam fitilleri berbat camı zerre kadar temizlemiyor. Geri viteste aşağı inen sağ ayne yerine geri gelmiyor vs.... DSG ile henüz sorunum yok ama bekliyorum...
Ama asıl soru şu, Hani dizel otomatik Honda nerede? Yoksa Toyota'nın yarı otomatiği mi daha iyi? Ya da Ceed ya da I30 dizel alıp 8-9 litre mi yakmak lazım sorunsalında DSG'nin sorun olduğunu önceki 2-3 tecrübemden de bilerek gittim dsg aldım, Full life yaptım garantiyi 4 yıl...
Sonuçta DSG düzgün çalıştığı sürece çok konforlu ve düşük tüketimli bir şanzıman.
Bence şanzıman konuşurken dizel mi benzinli mi önce onu ayırmak lazım...
Ha birde ben sonunun VW'den çok Doğuş'tan kaynaklandığını düşünüyorum..