Böyle konularda da fanatik hondacılar yerine hondaya b.k atmaya yer arayanlar daha fazla içlerini dökmeye başladı :)
Printable View
Böyle konularda da fanatik hondacılar yerine hondaya b.k atmaya yer arayanlar daha fazla içlerini dökmeye başladı :)
7 sayfada şunları çıkardım
-Bir tarafta dsg sıkıntısı çekenler diğer tarafta memnun olanlar
-Mesele aslında doğuş un ayıbı ilgilenmesi lazım diyenler
-VW çok bozdu diyenler
-DSG gibi şanzıman yapan mı var yağ gibi gidiyor diyenler
-Tabiki de Honda fanatikleri :D size gelsin
http://i.imgur.com/q1qVx.gif
hondatuğral baydın he
Şu hondacıların zihniyeti yüzünden nefret ettim hondadan. Çocukluk hayalimdi halbuki gün geçtikçe bir tane alma fikrim yok olup gidiyor.
Adam ne konusu açmıs yok kuyruk acısı yok bilmem ne.. Neyin kafasını yasıyorsunuz acaba?
Bir de okuduğunu anlasan ne güzel cümleler kuracaksın demek ki. Benim yerimde olmak için demedim. DSG şanzımanı geliştirenleri kast ettim.
Sanırım CRX kullanıcılarının böyle genel bir sorunu var. Bu otomobil ilk çıktığında da racinglere atarlanıyorlardı Çınar Otel'in önünde sonra boynu bükük ayrılıyorlardı. Neyse nereden nereye boşver o günleri.
Burada Honda mı iyi Volkswagen mi tartışması yapılmıyor. DSG şanzımanın diğer üreticilerin şanzımanlarından daha iyi olduğunu dünya kabul etmiş bir siz kabul etmediniz. He sorun sizi inandırmak da değil ama işte yazıyoruz yine de anlayın diye.
Bak şimdi bu linke tıklarsan Honda'nın 270 tane aracını piston değişimi için geri çağırdığını görebilirsin. Hatta buraya tıklarsan adamların bu iş için sitelerinde özel bölüm açtığını göreceksin. Demek ki neymiş her otomobil hatta her araç arıza yapabilirmiş.
Honda yaklaşık 1995 yılında VTEC teknolojisi ile litre başına 100 bg'yi yakaladı ve bunun içinde gerekli şekillerde ödüllendirildi. Aradan geçen 20 yılda ne yaptı bana bunu bir anlatır mısın? Şanzıman? Hayır. Motor? Hayır.
Bugüne kadar Honda yeni bir segment oluşturmuş mu? Hayır.
Honda iyi bir otomobil üreticisi değil. Ama sorunsuz otomobiller üretiyor. Bunun dışında da hiçbir numarası yok.
Bu arada eğer bana Toyota dersen evet derim iyi bir otomobil üreticisi. İlk seri üretim hibrit otomobili yaptılar. Seri olarak satılan daha iyi bir hibrit yok. Off-Road derim. Land Cruiser derim.
Mazda dersen MX-5 derim. Bugüne kadar en çok adet ve en uzun süre üretilmiş roadster derim.
Mitsubishi dersen Ralli derim. Evo serileri ortada derim. Adamların kamyon sınıfındaki modelleri bile sorunsuz gidiyor. Paris Dakar derim. Pajero der çekilirim.
Ama bu örneklerden Honda için hangisini verebilirsin?
valla baydın tugralcım...gerçekten. laf diyincede kuyruk acınız var ezik almanlar !?!
bu işller kısmet meselesi, ağızı yanan yoğurdu üfleyerek yerse sorun kalmaz :D
doğuş otonun davranış biçimi; ÇAL keke ÇAL misali zaten...
Konunun benle ilgili kısmına yorum yapıyorum telefondan girdiğim için kesemedim gerisini. Yani diyorsunki sen hiç otomobilleri eleştirmedin hayran hayran ağzın açık kqbullendin öylemi? Futbol eleştirmenlerinede karşısındır sen mutlaka, nede olsa bi ronaldo olmadan ronaldo eleştirilmez sana göre...
Tabiki de normal bıkılmayacak cinsten değiller gerçekten, ona hiçbir lafım yok. Ama bazılarına da gün doğuyor hemen savaş baltaları meydana çıkıyor. Eskiden honda fanatikleri gelir şöyle kaçar böyle iyi aman en iyisi honda diye kafa ütülerlerdi şimdi tam tersi çoğu başlıkta.
Guzel yorum
gene Turk mılletı klasıgı bılgı sahıbı olmadan fıkır sahıbı olmak. arkadas ne kadar cok herseyı bılıyoruz bız. bır kere bır konuyu ne tarafından cekersen o tarafından gelır.iyi tarafından bak ıyı . kotu tarafından kotu gelır.
sorun olayı rakamlarla olculur. ıstatıstık dersini tavsiye ederim. belirli bir hata yüzden vardır, onun üstünü yüksek kabul edersin, hatta çan eğrisinde en çok şikayet alan konuları dikkate alırsın, diğerlerini göz ardı edersin çünkü kullanıcıyla alakalıdır.
Markalarda strateji konusuda güzeldir.,her firmanın belirli hedef kitlesi, fiyatlandırma politikası ve kar oranı var. mesela merc bmw audi nasıl birbirini rakip göruyorsa, benzer fiyat gruplarında opel wv vs fılan rakiptir
japonlarda sorunsuzluk prensıbıyle yola çıkarlar zaten herkesin bildiği gibi. vs konu uzar gider...
en başarılı şanzımana gelince bmw 8 ılerı zf yılın şanzımanı seçilmiş ve kullanırken de anlıyorsunuz ipek gibi yumuşak,çok tepkili, kullanım stilini anında hafızaya alıyor vs.
Yordun be abicim sırf komik yazılar yazdın diye cevap veriyorum 106 ım bir vtec değil haklısın ama hondada bi 106 olamaz hatta vw nin dsg sinin s sinden bir şanzuman yapamaz bence sen bi golf 4 alda kıçın konfor görsün sonra ne demek istediğini anlarsın bu kadar milletin
ALINTI:Onu gectim manuelde hic sanzimani bozulmus vag grubu araba varmi ?
250-450hp arasi gezen bir suru polo-golf-leon vs var hic birinde ekstra baski balata volan varmi ?
Ama honda subaru evo diyince stage 3-4-5-6 baski balata volan kitlerinden gecilmiyo[/QUOTE]
dediğiniz doğru maalesef honda araçların fren sistemleri tabiki de bir vw kadar değil ve başta da belirttiğim gibi aynı zamanda 2 tane de manuel vw kullanıcısıyız onlarda böyle bir probleem yaşamadık ki personellerimiz kullandığı halde
çok doğru bir çıkarımda bulunmuşsunuz :) ama atlanan bir konu Dsg nin iyi bir sistem olduğunu zaten biliyoruz burda arzanın daha çok dsg7 de olduğunu öğrendik ve ve asıl kastettiğimiz de bu ve bunun yanında Doğuş Otomativ in müşteri memnuniyetsizliğiydi ki bu da müşteriye göree değişebilir
Biz ona arıza Verdirip deemeyelim çünkü araçlarımızı tek kişi değil babam ve amcam kullanıyor sorunun bizden kaynaklandığını düşünmüyorum ki servise de bu sorundan gelen birçok araç varmış kaldı ki bu sorunu Dsg7 kullanıcısı olan bu forumdan ve birkaç forumdan da yaşayanlar olmuş ama inşallah siz yaşamassınız :) iyi forumlar
2008 jetta 1.4 tsi 122 hp DSG 7
şirket aracım bizden önceki sahibi sadece mekatroniği değiştirmiş onun dışında sürekli şehir içi dur kalk trafikde ömrü geçti arabanın daha 1 kez bile bi yamuğunu görmedim :)
önceki şirket aracımda 2008 honda civic elegance'dı onunda bir yamuğunu görmedim ama anlamsız derecede çok yakması beni çileden çıkardı tork yok bi halt yok gitmiyor yakıyor ayrıca jettadan sonra ona binince kamyon'a binmiş gibi hissediyorum
iki aracıda uzun süredir kullanıyorum 30-40K TL bütçem olsa kim ne derse desin gider jetta alırım honda ya 30-35 vereceğime o paraya gider jetta alırım hatta manuel alırım kafamda k.çımda rahat olur.
fanatiklik yapmaya gerek yok ama konfor işini almanlar 90'lı yıllarda çözmüş şuan nasıl b.kunu çıkarırız peşindeler japon'lar ise bi 15 yıl geriden geliyorlar :)
152.000km de gti a biniyorum 6 ileri dsg..250hp civarı araç..2005 ten bugüne maşallah 1 kere şanzuman yağı değişimi dışında masrafı sıkıntısı yok..kavrama setine bile gerek yok daha kemik gibi vites geçişleri..ayriyetten 500+hp lerde aynı şanzumanla gezen birçok araç var bildiğimiz..şuda bir gerçekki 7 ilerilerde sıkıntı görülüyor ve kesinlikle değişimlerde ve tamirlerde gerekli özeni doğuş oto göstermediği için müşteriler sıkıntıya düşüyor..
dsg golf gti almayi düşünmekteydim korkmalıyım şuan karar veremedim
Ne VW, ne Honda sahibiyim. Konuya gelince DSG arızaları çıkabilir doğrudur. Fakat tarafsız gözle bakınca adamlar satış birinciliğine oynuyor. Tüm motor kombinasyonlarında DSG seçeneği sunuyor. Adamların sadece tek bir modelindeki otomatik satış adedi tüm neredeyse tüm Honda satış adetine eşit. Daha dizel otomatik segmenti yok doğru düzgün. Polo dahil tüm modellerinde mevcut. Bi o kadarda alt ve premium markalarında da kullanılıyor. Örneğin 10000 adette satışta 1000 adet sorun göze batar çok konuşulur. Ama 100 adet satışta 10 adeti kimse konuşmaz ;)
Herkesin tercihi kendine ama olay bence bundan ibaret. Tekdüze, çocukca kalıptan bakmaya gerek yok olaya. Bende bugün araç alacak olsam otomatik ilk alternatifim arıza çıkarabilme ihtimalini bile bile(çıkaracak demiyorum yanlış anlaşılmasın) yinede VW olurdu.
yani varya şu yaşınızı ortaya sunarak yaşı küçük olanlar üzerinden piyasa yapmaya çalışıyorsuz ya, çok komik oluyorsunuz, şuan nasıl utandım, nasıl küçük düştüm, nasıl rezil oldum anlatamam. ben başımıza gelen olaylardan yola çıkarak konuyu açan kişiyle aynı fikirde olduğumu ve kendi düşüncemi beyan ettim, tabi bi tane sivri AĞABEYİMİN çıkıp , yaşımla dalga geçeceğini ön göremedim. ayrıca bahsettiğim araçlar DSG değil !
Hani son zamanlarda diyorlar ya sitede eskiden aktif olanlar neden yazmıyorlar diye. böyle cahilce yorumları gördükçe yazası gelmiyor adamın zaten.
sizin bahsettiğiniz grubun araçları ile japon araçları özellikle honda; fiyat/dayanıklılık/performans kriterlerinde hiçbir zaman boy ölçüşemez.sağlamlık konusuna gelince,eğer amerikalılar salak değilse İİHS(ncap 'dan zorluk derecesi olarak daha yüksek limitlerde yapan kurumdur) tarafından yapılan testlerin hepsinden geçmiş satış oranlarında ise
Rank Best-Selling Car 2011 2010 % Change
#1 Toyota Camry 308,510 327,804 - 5.9%
#2 Nissan Altima 268,981 229,263 + 17.3%
#3 Honda Accord 253,599 311,381 - 18.6%
#4 Ford Fusion 248,067 219,219 + 13.2%
#5 Toyota Corolla/Matrix 240,259 266,082 - 9.7%
#6 Chevrolet Cruze 231,732 24,495 + 846%
#7 Hyundai Sonata 225,961 196,623 + 14.9%
#8 Honda Civic 221,235 260,218 - 15.0%
#9 Chevrolet Impala 204,808 198,770 + 3.0%
#10 Hyundai Elantra 186,361 132,246 + 40.9%
#11 Volkswagen Jetta 177,360 123,213 + 43.9%
#12 Ford Focus 175,717 172,421 + 1.9%
#13 Chevrolet Impala 171,434 172,078 - 0.4%
#14 Toyota Prius 136,463 140,928 - 3.2%
#15 Nissan Sentra 114,991 94,065 + 22.2%
#16 Subaru Outback 104,405 93,148 + 12.1%
#17 Mazda 3 102,417 106,353 - 3.7%
#18 Kia Soul 102,267 67,110 + 52.4%
#19 Nissan Versa 99,730 99,705 + 0.03%
#20 Chrysler 200 89,413 38,585 + 132%
#21 Chevrolet Camaro 88,249 81,299 + 8.5%
#22 Kia Optima 84,590 27,382 + 209%
#23 Dodge Charger 70,089 75,397 - 7.0%
#24 Dodge Avenger 64,023 50,923 + 25.7%
#25 Ford Taurus 63,526 68,859 - 7.7%
bunlar 2011 verileri.
ilk 3 sırada japon otomobilleri olduğunu görürsünüz.
şurda on the air nickli açık havada kalmış üyeye söyliyim honda 95 te vtec teknolojisi ile 100 hp yakalamadı. 89 model sir 1 'ler zaten b16a jdm motorla seri üretimde 160 hp 92 model sir2'ler aynı kodlu motorla 170 hp aldılar.hani şu sizin markanın turboyla filan aldığı güç.madem bilgin yok atmasyondan yazma.
hem bi kere siz turbocharger beslemeli motorlarınızla 2000 senesinin teknojisini taşıyan kutu kola kutusu type-r geçince sevinen insanlarsınız. ama unutmayın 2015'te abisi geliyor sizinkiler gibi turbolu 300 beygir :) o zaman arabalarınıza 20 bin liraya müşteri bulursanız dua edin :)
bnde bikaç tr istatisgi söyleyim :)
trde müşteri memnuniyeti sıralamasında 1.toyota 2.hyundai
200000 araç üzerinde çalışma yapılmış en cok arıza çıkaranlar vede çıkarmayanlar :)))
1. Mazda %17
2. Mercedes %25
3. Toyota %26
4. Honda %27
5. Mitsubishi %29
6. Volvo %30
7. Nissan %33
8. Fiat %34
9. Audi %35
10.Ford %36
11.BMW %37
12.Peugeot %37
13.Subaru %37
14.Hyundai %38
15.Rover %39
16.Volkswagen %40
17.Opel %43
18.Renault %48
19.Saab %48
20.Citroen %50
21.Land Rover %53
22.Alfa Romeo %54
hadi simdi uyku vakti geldi :)
Şu listedeki araçların kaç tanesi TR'de var :) Yakında bahis olsa BMW, Ford'u satıp VW'ye basacam parayı :D Kıskandım aracı heryerde bu kadar konuşuluyor :) Biraz bizden bahsedin :)
sen ozaman trde olanları listele kardesim :)
honda accord
ford fusion
toyota corolla gibi
Arıza ihtimali çok düşük olarak belirlenen otomobiller " dayanıklılık" ve "tamir masrafı" olarak iki ayrı bölümde incelenmiş.yani dayanıklı olması biyana tamir masrafı olarakta alıcısını memnun etmeli vsvs
konu sahibi caddy , caravelle demiş herkes hondaya çekmiş konuyu
kimsede dememiş honda ticari araç yapmaya ne zaman başladı diye :)
caddy 6 ileri 200.000 km yi geçti problem yok.
Golf 7 7 ileri 16.000 km de 1 yaşında problem yok
Kendi aracım 7 ileri standart dsg araçlara göre daha yüksek güce sahip 14.000 km 2 yaşında problem yok.Yazdığım km lerin yüksek çoğunluğu ***** istanbul trafiğinde yapıldı.Biraz dikkatli kullanımda birşey olacağını sanmıyorum patinajdan uzak durulsun kafi.
bir de şu 10 sene öncesinin istatistik listesi var, hemen her arıza konusu geçtiğinde bu liste mutlaka öne sürülür. bu listeyi öne süren arkadaş japon'un daha az arıza verdiğini söylemekte sonuna kadar haklıdır ancak unutulan birşeyler var:
-bu liste harbiden çürüdü artık, miadı doldu. bu araştırmanın üzerinden geçen süre içerisinde otomobil dünyası nelerle tanıştı saymakla bitmez. ne elektronik sistemlerle, ne donanımlarla, ne güvenlik veya motor teknolojileriyle... haliyle marka ve modellerin arıza istatistiği de değişti. kimi daha sık servise uğrarken kimi de daha az servise uğrar oldu. o yüzden bu listeyi kambersiz düğün olmaz gibi her konuda öne sürmek artık anlamsız.
-ikincisi, listeye baktığınız zaman sadece mazda'cılar harbiden ortaya çıkıp da "biz vw'den kat be kat daha az arıza olasılığına sahibiz" diyebilir. bunun dışında bi honda'cı; "vw'den çok daha sorunsuzuz" diyemez bu listeye göre. çünkü listede her 100 honda'dan 27'sinin arıza çıkartabileceği saptanmış. vw'de ise her 100 araçtan 40'ı. şimdi bu durum her 100 araçta 13 araç farkediyor ki bu da vw'nin teknolojisinin üstünlüğüne bakarak gayet normal. audi'de bu aradaki fark her 100 araçta 8. çift kavramalı şanzıman, turbo motorlar, yığınla elektronik falan derken haliyle sıkıntı da artıyor.
-öyle bi lanse ediliyor ki forumlarda (sırf aşağıdaki istatistiki bilgilere dayanarak) honda'lar, nissan'lar servis yüzü görmezken; vw'ler, alfa'lar servisten çıkmıyor. birader dayanak olarak gösterdiğin bu listeye göre honda'lar, nissan'lar gayette arıza çıkarabiliyormuş. hatta her 4 honda'dan birisi, her 5 nissan'dan 2'si arıza çıkarır diyor bu liste. hani körü körüne savunmayın, onu diyorum... bakın japonların en tekniği olan subaru listede vw'nin ensesinde, neden? çünkü teknik birşeyler var. çekiş sistemi, boxer'ı vs... dedim ya; yontulmamış kuru bi kalasla son jenerasyon bi mobilya ürünü arasındaki fark kadar fark vardır eski teknolojileri kullanan ile yeni teknolojileri kullananlar arasında. mazda'ya lafım yok, helali hoş olsun adamlara.
1. Mazda %17 :icon_rule
2. Mercedes %25
3. Toyota %26
4. Honda %27
5. Mitsubishi %29
6. Volvo %30
7. Nissan %33
8. Fiat %34
9. Audi %35
10.Ford %36
11.BMW %37
12.Peugeot %37
13.Subaru %37
14.Hyundai %38
15.Rover %39
16.Volkswagen %40
son olarak bu arkadaşlar da yalan söylemiyolar herhalde:
servis dışında yapılan tüm yeni seri araçlar sorun çıkartır normaldir artık eskisi gibi istediğin yağı filitreyi takamıyorsun araçlara en büyük sebep bakımdır
kullanmasını bilene bakımını duzgun yapmasını bilene dikkat edene bence sorun çıkarıcak araç yok diye düşünüyorum dsg nin kusurları var ama okadar buyutulucek bir boyutta değil ama genede çevrede yaşanmış problemleri gorunce insan çekiniyor birde servis parça fiyatları :D
ben çıkardığı seslerden rahatsız oluyorum mesela o mekanik sesinide kesebilirlerse trafikte çok güzel olur :D
Sifir tsi aldik tumseklere yaklastinmi vurma yapiyor vites kucultmuyor 2 sefer servise gitti cozum yok kullanan bir cok insanda ayni problem bence dogus sallamiyor yapilicak illa birseyler vardir ama dogusu biliyisunuz fazla soze gerek yok o konuda.bide surekli honda diyenler yeni modellerden haberleri yok sanirim hepsi ayni halt bmw audi wolkswagen alayi ayni arabaya biniyorum diyen mercedes E kasa alip binicek
Abi bbakin tamm sorun her markada yasanabilir falan filan ama yepyeni aracta cikipta olabilir falan demeyin allahaskina yemin ediyorum basima gelse ve cozum bulmayip baslarindan salarlarsa medya cagirip bir bidon benzin doker yakarim servisin onunde yakarim. Bir ton para verip aylarca sira bekleyip teneke jantli bos arac alacagim birde ariza ustune ariza yapacak yemezler abi kimse kusura bakmasin
çift kavramalı şanzımanı ilk hangi marka buldu bilen var mı ? google baktımda göremedim