User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
75 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Tır işletmeciliği & lojistik hakkında bilgi ?

  1. #20
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coastguard Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Trde en ağlayan insan profili nakliye ve otobüs sektöründedir. Sürekli kazanmıyoruz kazanmıyoruz , başka laf duymazsın ağızlarından ama piyasa'da eski araç kalmadı gibi bir şey biri bana bunun mantığını anlatsın?

    Bu şirketler para kazanmıyorsa en alt seviyesi 100 k civari olan araçlara niye giriyorlar ?Bu tür işletmelerin başındaki insanlar neden likitidelerini farklı sektörlere aktarmıyorlar ? Bunu yapabilecek bilgi,tecrübe,donanıma sahip değiller mi?

    Bu piyasada senelerdir duyduğum tek söz kazanmıyoruz , buna paralel yollar tırdan geçilmiyor.

    Bu ne yaman çelişki?
    bu işi uzun süredir yapan firmalar, zamanında çok ciddi paralar kazandılar, ve bu sektörde çalışanlar kazandıklarını hep sektöre yatırırdı... hala daha öyle, kayın pederim 15 tane daha mercedes aldı geçen sene 2 senedir plakası takılmadı yatıyor garajda... kurulu düzeni olan nakliye firmalarına yatsa da kalksa da iş yapmasa da kolay kolay bir şey olmaz, likiditeleri yüksektir ama yeni işe başlayacaklar için açılmış bu konu, nasıl olsa kazanılıyor, kazanan nasıl kazanmış söylemleriyle atlanacak bir dal değil...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #21
    ozgurluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olm bahsettigin firma efsane hatta bi ara bende orda şöförllük yapmayı düşünmüştüm o derece 7-8 lira getirisi var diyordu şöförler vayy beee giremeden kapandı desene
    güler misin ağlar mısın
    Kuralları çoğunluğun koyması, çoğunluğun haklı olduğu anlamına gelmez. Bu sadece çoğunluğun kolay aldandığı anlamına gelir.

  3. #22
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coastguard Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Trde en ağlayan insan profili nakliye ve otobüs sektöründedir. Sürekli kazanmıyoruz kazanmıyoruz , başka laf duymazsın ağızlarından ama piyasa'da eski araç kalmadı gibi bir şey biri bana bunun mantığını anlatsın?

    Bu şirketler para kazanmıyorsa en alt seviyesi 100 k civari olan araçlara niye giriyorlar ?Bu tür işletmelerin başındaki insanlar neden likitidelerini farklı sektörlere aktarmıyorlar ? Bunu yapabilecek bilgi,tecrübe,donanıma sahip değiller mi?

    Bu piyasada senelerdir duyduğum tek söz kazanmıyoruz , buna paralel yollar tırdan geçilmiyor.

    Bu ne yaman çelişki?
    Sermayen şoförün sırtında olduğu için kazanmamak normal. Model yenilemezsen arızalardan ve yerine teslim etmen gereken malı teslim edemediğin için kimse iş vermez ve batarsın. Bu kadar basit. Model yenilersen bu kısır döngü içerisinde döner durursun. 0 km man tgs 18.400 87.000€ idi yanlış hatırlamıyorsam (filo fiyatı) geçtiğimiz 3 ay önce. alıp 2 sene sonra satmaya kalk. Bak bakalım 140 bin lira veriyorlarmı? Hiç bir şey yapmazsan senede 50 bin tl amortismanı var vergiler vs hariç...

  4. #23
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coastguard Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Trde en ağlayan insan profili nakliye ve otobüs sektöründedir. Sürekli kazanmıyoruz kazanmıyoruz , başka laf duymazsın ağızlarından ama piyasa'da eski araç kalmadı gibi bir şey biri bana bunun mantığını anlatsın?

    Bu şirketler para kazanmıyorsa en alt seviyesi 100 k civari olan araçlara niye giriyorlar ?Bu tür işletmelerin başındaki insanlar neden likitidelerini farklı sektörlere aktarmıyorlar ? Bunu yapabilecek bilgi,tecrübe,donanıma sahip değiller mi?

    Bu piyasada senelerdir duyduğum tek söz kazanmıyoruz , buna paralel yollar tırdan geçilmiyor.

    Bu ne yaman çelişki?

    Ozellikle yurt disina calisiyorsan tirin yeni olmazsa giderlerin yuksektir otobanlara verdigin ucretler aracin emisyon standartina gore belirlenir atiyorum euro 3 tir otobana 300 euro veriyorsa euro 5 yada euro 6 tir 100 150 euro civari para verir tek arabada belki fazla goze batmaz bu ama filoda seneye vurdugunda yuksek meblalar tutar

    Ayrica haliyle yaslanmis aracin bakim masraflarida yeniye gore fazla olacaktir en basiti tir aldin iki sene dokunmazsin cebinden bakim masrafi cikar soforunde iyiyse lastikte garanti bitimine kadar gider
    körler sağırlar

  5. #24
    ali_utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - Konya
    Mesaj
    811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Enerji sektorundeyiz.2007 yılının sonuna kadar kendi tırlarımızla,kamyonlarımızla kullanacağımız malzemelerin nakliyesini yapardık.o şekilde bize getirisi fazlaydı.fakat işlerin az olduğu bir dönem piyasada çalıştırdık.söförlerin iyi olursa kazanıyorsun,yoksa hem Kazanamıyorsun hemde arızadan vs arabayı zararına satacak kıvama geliyorsun.
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahmeti ben 3 boy geçiyorum ahmet aliye 2 boy geçiliyor ali veliyi 5 boy geçtiğine göre benim evo 8 im var

  6. #25
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coastguard Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Trde en ağlayan insan profili nakliye ve otobüs sektöründedir. Sürekli kazanmıyoruz kazanmıyoruz , başka laf duymazsın ağızlarından ama piyasa'da eski araç kalmadı gibi bir şey biri bana bunun mantığını anlatsın?

    Bu şirketler para kazanmıyorsa en alt seviyesi 100 k civari olan araçlara niye giriyorlar ?Bu tür işletmelerin başındaki insanlar neden likitidelerini farklı sektörlere aktarmıyorlar ? Bunu yapabilecek bilgi,tecrübe,donanıma sahip değiller mi?

    Bu piyasada senelerdir duyduğum tek söz kazanmıyoruz , buna paralel yollar tırdan geçilmiyor.

    Bu ne yaman çelişki?
    herkes TIR üzerinden örnek vermiş bende otobüs üzerinden vereyim

    büyükçe bir kooperatif'in bilgi işlem sorumlusuydum otobüslerden birinin tv sistemi komple devre dışı 1 sefer o şekilde gitti geldi araç

    otobüsdeki yolcuların %35-40'ı internet üzerinden bana şikayet formu doldurdu bu konu için daha şikayetini internet üzerinden belirtmeyenler vs saymıyorum bile

    durum bu olunca otobüs'ün bakımı temizliği vs herşeyi kusursuz derecede olmak gerekiyor müşterileri memnun edemiyorsun çantasını unutan adam 20 gün sonra çantam nerede diye ortalığı yaygaraya veriyor anlatamıyorsun kaç kişinin gelip gittiğini + birde oradaki müşterilerin gözünde 1-0 yenik düşüyorsun

    gibi gibi daha neleri var otobüs içinde ayakkabılarını çıkarıp kokarca gibi oturan adam gördüm birde burası çok havasız diyor

  7. #26
    Met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    KARŞIYAKA
    Mesaj
    7.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özel mesaj atmıştınız, sorularınıza çok net cevap veremedim. Babam bu işle ilgileniyor ancak, benim yoğunluğumdan dolayı babama sorularınızı iletemedim.

    Mesajınızda bana 1 araç ile başlayacağınızı söylemiştiniz.
    1 araç ile yapılacak iş değil. Hele ki şoföre verecekseniz.

    Biz nakliyat işiyle ilgileniyoruz. 13 60 havuzlu - kapaklı dorse işimizi görüyor.

    İş için şirket ayarlamanız gerek, çevre çok önemli. Genelde çoğu şirket dışarıdan araca iş vermiyor, öncelik kendi araçlarında tabi ki.

    Aynı zamanda piyasayı kovalamanız gerek, çevrenizin iş paslaması gerek.

    Güvenilir şoför çok zor bu devirde hatta imkansız gibi.

    Sormak istediğiniz soru varsa, babamın müsait bir zamanında iletirim.

  8. #27
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorum yapan tüm arkadaşlara ayrı ayrı teşekkür ederim. okuduğum tüm yorumları dikkate alıyorum.

    Gerek adr'li olan tanker taşımacılığı, dondurculu soğuk hava, kapalı 13.60, sal dorse, havuz dorse olarak farkım yok önemli olan sektördeki acemilik dönemimde hasarsız yol almak istiyorum. 1 araç sadece başlangıç çünkü 75 ton altına k1 belge isteniyor. En eksik yanım iş bulmak, bu konu üstünde neler yapabilirim onu düşünüyorum.

    Biraz daha reel örneklere ihtiyacım var. Örnek; antalya liman - antalya çubuklu kaya ocakları yakalaşık 70km + 70km, dolu-boş seferbaşı 150tl+kdv olarak sal dorse, yaklaşık 2*2*2 mermer bloklardan 2 tanesini taşıyan. Günde 3-4 sefer yapılabiliyor. Bu örnek mantıklımıdır?

    Ayrıca bu rota için 80.000tl civarı bmc veya ford çekicinin CNG dönümüşüm yapılıp bu iş mantıklı mı?

  9. #28
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Yillardir nakliyecilerle ugrasiyoruz isin icindeyiz ahbap durumu.. Kendi malimizi cekelim diye alcaktik 2tane tir azgectik ki dusun sadece kendi malimizi cekicektik. Isin icinde degilsen tecruben yoksa soforun yoksa bu isin icindeki pislikleri bilmiosan cevren yoksa hangi gumruk kapisi hangi program guvnlik sifresi vs bilmiosan
    Telden yazdm imlalar hatali olabilir fakat bu las ma .
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  10. #29
    Gimifayf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    Afyon-Ankara
    Mesaj
    789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abicim mermer fabrikasi isletiyoruz, ocaklardan bahsettigin 2-2-2 bloklar Afyon'a fabrikaya geliyor, islendikten sonra limana gidiyor.
    Bizim yuk sardigimiz tirlarin yontemini soyliyim, Afyon'dan Izmir limana benden islenmis mal goturuyor, Izmir-Nazilli arasina yuk buluyor, Nazilli'den Mugla'ya gecip bana hammadde getiriyor, bu sekilde bi donguleri ve sistemleri var eger o hafta ben hammadde cekmiceksem baska bi fabrikadan yuk ayarlayip oyle yola cikiyolar yani garanti yuk ayarlayip bu ve bunun benzeri rotalarda.
    Bu sistemi uygulayan babamin arkadasi ve ortagi toplamda 3 tirlari var birini babamin arkadasi digerini arkadasinin ortagi 3.sunu ise ortaginin oglu kullaniyor.
    Sirf 3. tiri baskasi kullanmasin diye ortaginin oglunu hazir isinden istifa ettirdiler yetistirdiler isi ogrettiler oyle 3. tiri aldilar yani sofor isi ne kadar onemli burdan anlayabilirsin.
    Ya ölürüm ya da kaskodan para alırım kafası.

  11. #30
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işyerim antalya limanda.

    mermer taşyan kamyonlar 80 model 85 model ,veriyolar arkasına mermeri götürüp getiriyor en eskisinden alıcan tırı vercen mermer taşıyacak temiz iş en azından sehir içinde git gel yapıyor. antalyaya mermer burdur bucak denizli vede ıspartadan geliyor burdan limandan geminlerle ihraç ediliyor

    ama önce eski tır bulman lazım

  12. #31
    erturul çiçek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Akkuş-İstanbul-Bucak
    Mesaj
    586
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hafriyat işi cazip gelebilir ama eziyeti çoktur götürüsü çoktur üzer sizi. Gece attığım mesajı dikkate alın en azından yüzyüze konuşun fikir olsun size.

  13. #32
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erturul çiçek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hafriyat işi cazip gelebilir ama eziyeti çoktur götürüsü çoktur üzer sizi. Gece attığım mesajı dikkate alın en azından yüzyüze konuşun fikir olsun size.
    İstanbula dönerdönmez irtibata geçecegim sizinle inanın çok iyi oldu yazmanız

  14. #33
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işyerim antalya limanda.

    mermer taşyan kamyonlar 80 model 85 model ,veriyolar arkasına mermeri götürüp getiriyor en eskisinden alıcan tırı vercen mermer taşıyacak temiz iş en azından sehir içinde git gel yapıyor. antalyaya mermer burdur bucak denizli vede ıspartadan geliyor burdan limandan geminlerle ihraç ediliyor

    ama önce eski tır bulman lazım
    Limanda ne iş yapıyorsunuz. Müsait zamanda ziyaret etmek istiyorum o bölgeyi. Çoğu eski olmakla birlikte her çeşit tır görüyorum limana giren çıkan. Bölgede 6 ay otobüs şöförlüğü yapıp kışın işsiz kalan çok kişi var. Babamda gerekli ehliyet var bende alacagım zaten gereklş yeterlikte şöför bulacagımı düşünüyorum.

  15. #34
    krando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Endüstri mühenisiyim.
    Yaklaşık 3 sene lojistik sektöründe İş geliştirme departmanında 2 firmada çalıştım.
    ilki frigo araçlar ile gıda işi yapıyordu. İkincisi Dünyada ve Türkiye'de en önde gelen firmalardan birtanesiydi.
    Trilyon param olsa 1 kuruşunu bu işe yatırmam.
    Sektör değiştirdim paçayı kurtardım mutluyum

  16. #35

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    527
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum herkes yazmış zaten bende bı kac tavsıyede bulunayım sektörler yakın sayılır benım babamda 40 senedır sehırler otobüsçülük yapıyo. bu işlerde en buyuk etken eleman söför işe yabancı olduğunu anladıkları an bıttıgın andır. dünyaları götürürler ruhun duymaz. işin komık tarafı sağlam duzgun eleman yok artık. otobüse muavın alıyoruz. ıbne duzgun calıssa ayda 2000 lıraya banamısın demez ama işi öğrenemeden çalmasını ogrenıo. masraflar cok arttı rekabet cok sız kısın 6 ay devam edın bence dertsız basınıza dert almayın
    ]Senin araba bitene kadar ben otomotiv sektörünü bitirir emekli olup planör falan kullanırım, sıkıntı yok

  17. #36
    bugra_0101 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.016
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir nakliyat firmasında çalışıyorum operasyon bölümündeyim , ithalat ve ihracat yapıyoruz çok büyük lojistik firmalarının da acentasıyız , harfiyat işinde para var evet 1 yılda araba parasını çıkartır çift şofor çalıştırırsanız ama arabanında omru 2 senedir harfiyatta araba çok yıpranır. En temizi konteyner taşımacılığı 3 tane temiz ikinci el mercedes 1840 alırsın abi , piyasadanda sıfır veya ikinci el midilli kılçık dorse bir firmaylada anlaşırsın her ay sonu gidersin hesabını yapar alırsın paranı işine bakarsın konuyla iligili düşünürsen ben sana yardımcı olurum elimden geldiğince şoforle uğraşmak evet zor ama kımse kusura bakmasın yanlışta anlamasın ağızlarına sıçıp 7/24 üstlerine binerseniz eğer ne mazotunu çalar nede arabanı hor kullanır bizde maaşlar 1.5 filan değil 1100 lira + haftalık harcırat , ve sakın arabamı üzmesin diye 1.5 filan maaş vermeye kalkmayin

  18. #37
    mustafamutlubas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    144
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cng dönüşüm kısa mesafelerde çalışıp yüksek km yapan araçlar için mantıklı. çünkü her yerde cng istasyonu yok ama sepet koyabiliyorsunuz bahçenize şantiyeye vs . Naturelgaz bayii olmanın avantajını kullanıp cng ye dönüştürmek istedik fakat bize tüplerin koyulabilmesi için açık arazi gerekli dediler. Bizde şimdi daha büyük bir yere geçiyoruz. 1840 axorların ortalama dönüşüm maliyeti 30binlira civarında. ama 3 araç için dönüşüm şu anda mümkün değil. ve ford içinde mümkün değil . Bmc içinde şu an çift yakıtlı bir sistem var. Landirenzo olması lazım.
    Benim araçlarım bornova çiğli , bornova-buca , bornova-gaziemr(yeni fuar alanı), menemen-ödemiş , bornova-aliağa vs vs dolu boş çalışıyor hep. bu güzergahların hiçbirinde %34 den aşağıya düşmüyor mazot. 70 km gidiş 70 km geliş bir işin hakkı ton başına 10-11 tl + kdv dir

    bu arada şöför maaşı konusunda 1100 sabit maaş + sefer primi + mazot primi veriyoruz. uzun yol şöförü hiç bir zaman harfiyata gelmez. yorucudur.

  19. #38
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Techturkey'e kamyon-tır bolumu açılsın

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •