User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: V4 motor ?

  1. #1
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    V4 motor ?

    Bir iki günden beri internette v4 motorlara bakıyorum nerelerde nasıl kullanılıyor diye. Pek birşey bulamadım.

    sormak istediğim sorular;

    -avantajları ve dezavantajları
    -verimlilik nasıl olur
    -sıralı tip 4 silindirli motor arasindaki olabılecek farklar


    bazı markalar seri uretimde bazı modellerinde kullanmış ama bizim ülkemize sanırım getirilmemiş Ford taunus modelınde kullanmış ayrıca saabın da v4 motor ürettigini gördüm google göresellerde gördum

    konuyla bilgili olanlar bilgilendirirse sevinirim bellimi olur bır iki sene sonra formula araçları v4 motor kullanmaya başlarlar seri üretimede gecer belki

    örnek olsun diye bir motorsiklet firmasının yaptıgı ve sesini beğendiğim bir v4 motorun videosu altta

    http://www.youtube.com/watch?v=2kooYoibfeA
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  2. #2
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bildiğim kadarıyla v motor kaput içinde alandan tasarruf etmek için üretildi. Şu an özellikle 8 ve üstü silindirlerde üretilmesinin sebebi de bu diye biliyorum. 4 silindirli motorun hacmi tahmini çok fazla olmayacağı için (2-2.5 litre) böyle bir şeye gerek duymuyorlar.

  3. #3
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.carthrottle.com/obsolete-...e-mythical-v4/

    Burada yazana göre ise v4 ün çok fazla titreşim yarattığı ve maliyetinin yüksek olduğu yönünde. 1980'e kadar saab arabalarında kullanmış ama sonra tarih olmuş.

  4. #4
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V motor zaten kafadan 2x maliyet demek
    2 üst kapak vs

    Şuan 4 silindirde motoru ikiye ayıran tek marka subaru heralde oda v değil boxer
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  5. #5
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en yaygın v4 motor işte subarunun boxer motorları. 180 derece açılı v motor.. Boxer'da bunun özel adı zaten..

  6. #6
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eski Ford Taunus'larda 60 derece vardı, dar açılı diyebiliriz. Denge milli motorlardı...

    Bizde I4'ü vardı, bir başka akrabamızda da V4'ü vardı o dönemde. Eski Saab'larda da olduğunu biliyorum aynı aileden motorun.

    Özellikle EFİ ve ECU'nun otomotiv endüstrisinde olmadığı yıllarda, A/F karışımların karbüratör ile soğutmanın sensörsüz olarak termik sistemlerle sağlandığı eski dönem için : Yağlama, soğutma, genleşme gibi birçok konuda V motorlar pozitif puana sahiptir.

  7. #7
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım 71 modeldi. ford kullanmıştım v4 gayet güzel bir sesi ve ivmelenmesi vardı
    komançero garage

  8. #8
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    v4 motor eski kasa transitlerdede kullanıldı. yanlış hatırlamıyosam 1.7 olmalı hacmi.

    dedemin vardı hatta fotosu olmalı arşivimde

  9. #9
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    72 model ford 17m kullanmistim koldan vites v4 1.7 motor. Sesi çok iyidir
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  10. #10
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üretilen motor motosiklet için tasarlanıyor.. v4 yapıp uzunlamasına konumlandırılması gayet mantılı... bu şekilde hem motosikleti daha hacimli yapmışlar hemde v4 yaparak boxer motosikletlerdeki viraj içine yattığında motorun ağırlığının dengesizleşmesinin önüne geçilmiş... ben motorun kendisini çok antika buldum Direkt injeksiyon dışında hiç bir özelliği yok bana göre + silindir başına 2 valf konulmuş tam bir antika v8 ikiye bölüp v4 yapılmış gibi... her üst kapağa tek egzantrik komik olmuş honda 1990 da ST1100 ve ST1300 lerde bu kombinasyonu 4 egzantrik ve 16 valve ile yapıyordu... ha verimliliğine gelirsek eğer piston ve kolu ve egzantriği güzel bir kombinasyonla upgrade etmişlerse direct injeksiyon ile güzel torklu bir motosiklet çıkabilir ondan zaten o antika üst kapakların üstünde 4lü emme uygulanmış... emisyondan patlar bu sokağa inemez yada 1 metrelik katalitik yaparlar...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  11. #11
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yorumlar gelecektir elbet bende kendi fikirlerimi paylasmak istiyorum

    uygun piston kol uyumu ile bencede guzel hacımlı yuksek devir cevirebilen bir v motor yapılabılır ıkı silindir kapagi olması tabikide dezavantaj ama tahminim torktan kazanc olacagi yondedir hele birde 16 valf çift egzantırikli elektronik kontrollu degişken sübap zamanlaması uygulaması ve enjeksiyon ile çok iyi degerler elde edilebilir

    yukarıda sarsıntılı motor çeşiti oldugu için denilmis bende okumustum ama bu pekte zor olmasa gerek ofsetlı krank yada balans mili motor kulagıyla giderilebilecek bir problem gibi duruyor işin muhendislik boyutu daha baska tabikide

    ayrıca motorda yer kaplama konusuna gelince en basıti motorsikletlerde kullanılıyor bu pekte sorun edilecek gibi gözukmuyor tabı bu benım sahsı fıkrım

    yorum yapanlar ve yapacak olanlara tekrar teşekkür ederim iyi forumlar
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V motorun düz motorlara göre performans açısından ne kadar iyidir bilmiyorum ama Motor titreşimlerini azaltıyor ve araçın ağırlık merkezini daha aşağı bi konuma çekiyor diye biliyorum

  13. #13
    psikolojikdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üretilen motor motosiklet için tasarlanıyor.. v4 yapıp uzunlamasına konumlandırılması gayet mantılı... bu şekilde hem motosikleti daha hacimli yapmışlar hemde v4 yaparak boxer motosikletlerdeki viraj içine yattığında motorun ağırlığının dengesizleşmesinin önüne geçilmiş... ben motorun kendisini çok antika buldum Direkt injeksiyon dışında hiç bir özelliği yok bana göre + silindir başına 2 valf konulmuş tam bir antika v8 ikiye bölüp v4 yapılmış gibi... her üst kapağa tek egzantrik komik olmuş honda 1990 da ST1100 ve ST1300 lerde bu kombinasyonu 4 egzantrik ve 16 valve ile yapıyordu... ha verimliliğine gelirsek eğer piston ve kolu ve egzantriği güzel bir kombinasyonla upgrade etmişlerse direct injeksiyon ile güzel torklu bir motosiklet çıkabilir ondan zaten o antika üst kapakların üstünde 4lü emme uygulanmış... emisyondan patlar bu sokağa inemez yada 1 metrelik katalitik yaparlar...
    2 ye bölme denince aklıma nc700 geldi

  14. #14
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizdeki 2 73 taunus da V4 motor. birisi 2000 birisi 2300cc, mükemmel ses var. titreşim gibi bir sorun da şuana kadar hiç olmadı. Maliyet konusundan dolayı sanırım biraz kaçınılan bir motor V motor, egzantrikler flan birçok şey 2 ye katlanıyor..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  15. #15
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yavuz abi peki ayni model ayni hacimdeki 4 silindirli sirali tip motorla v4 motor arasinda kiyaslama yapilacak olsa hangisi dersin abi?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  16. #16
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  17. #17
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    açıkçası 6 silindirli olmasını tercih ederim illa 4 olacaksa da düz olsun da bari masrafı az olur. modifiye ederken de daha mantıklı fiyatlara güzel şeyler yapabilirsin
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yavuz abi peki ayni model ayni hacimdeki 4 silindirli sirali tip motorla v4 motor arasinda kiyaslama yapilacak olsa hangisi dersin abi?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  18. #18
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada sabah uykudan herhalde 4 silindir yazmışım. bizim taunuslar 6 silindir ya
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  19. #19
    V3li4ht - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bizdeki 2 73 taunus da V4 motor. birisi 2000 birisi 2300cc, mükemmel ses var. titreşim gibi bir sorun da şuana kadar hiç olmadı. Maliyet konusundan dolayı sanırım biraz kaçınılan bir motor V motor, egzantrikler flan birçok şey 2 ye katlanıyor..
    v4 motorlar 1.2 - 1.5 ve 1.7 olarak var ford ta 2.0 ve üzeri v6 dır. tek eksatrikdir en büyük sıkıntı sıfır eksantrik yok hep çıkma onlarda sibop ayarı çok düşük oluyor. malzeme sıkıntısı fazla yok

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •