User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
28 sonuçtan 20 ile 28 arası

Konu: 80k km de Rx-8 R3 Almak

  1. #20
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı N0M4dh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @mannerboy hayır çeviremez, yanılmıyorsam 10.5 di dünya maximumu.
    @mazdanın kendi üretimi olan yağ dışında castrol ün kataloğunda da var ben kullanan duymadım.
    @dexelia bitti, mazda kendisi getiriyor, kendi etiketi var.
    Mazda ürettiriyordur, Toyota'nın eskiden beri Mobil kullanıp son yıllarda Toyota adıyla (kutusuyla vs) Mobil'e ürettirip satması gibi olay bence.

  2. #21
    Serkan_UR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kullanılan Yağın Mantığına bakarsak Yağdan anlayan birisi farklı markalardada rx8 de kullanılcak yağlar bulabilir..

    Mantık ŞU series 1 de iki series 2 de üç tane yağ enjektörü var ve oil metering pomp denilen ekstra bir pompa ile karterden devre göre motora yağ enjekte ediliyor.Eğer Bu yağ yandığında kalıntı bırakan bir yapıda ise zamanla motor içinde sorunlara neden oluyor kompresyon düşüyor ve motor sağlıklı çalışamıyor.Yani siz normal bir yağ koyduğunuzda marşı bastığınızda motor kırılmıyor Zamanla olan birşey

    Sonuç Olarak Normal bir motorun yağ yakması sorun iken rx8 çalışma prensibi olarak bunu yapıyor yani yağ eksiltmesi sorun gibi algılanmamalı.

    Yağın sık değişmesinin amacı ise MOtor içine enjekte edilen yağın kartelden alınan yağ olduğu için Ne kadar temiz olursa okadar iyi olacağı düşünülüyor..

  3. #22
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Serkan_UR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kullanılan Yağın Mantığına bakarsak Yağdan anlayan birisi farklı markalardada rx8 de kullanılcak yağlar bulabilir..

    Mantık ŞU series 1 de iki series 2 de üç tane yağ enjektörü var ve oil metering pomp denilen ekstra bir pompa ile karterden devre göre motora yağ enjekte ediliyor.Eğer Bu yağ yandığında kalıntı bırakan bir yapıda ise zamanla motor içinde sorunlara neden oluyor kompresyon düşüyor ve motor sağlıklı çalışamıyor.Yani siz normal bir yağ koyduğunuzda marşı bastığınızda motor kırılmıyor Zamanla olan birşey

    Sonuç Olarak Normal bir motorun yağ yakması sorun iken rx8 çalışma prensibi olarak bunu yapıyor yani yağ eksiltmesi sorun gibi algılanmamalı.

    Yağın sık değişmesinin amacı ise MOtor içine enjekte edilen yağın kartelden alınan yağ olduğu için Ne kadar temiz olursa okadar iyi olacağı düşünülüyor..
    Gazlamaktan RX kirilmicani ben kanitladim saniyorum Yagina vs dikkat ettigi surece rx i kirmak cok zor. Ben pistte downshit yaparken 10 bin gosteriyodum arabaya surekli, Ama 5000 kmde bir yag degistirip asla soguk motora devir gostermedim. kompresyon asla dusuk cikmadi.

    @N0m4dh mantar filtreden uzak durun demissiniz ama rx cok zengin calisan ve cok havaya ihtiyac duyan bir araba, ben kendi aem filtremi modlayip, onune hks racing suction mantar takmistim, arabanin afr si 12 lere cikti ve cok iyi oldu. Wankel motor calisma presnsibi olarak hacminin cok ustune hava inflow ve outflowuna ihtiyac duymakta
    LSX

  4. #23

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bazı arkadaşlar tarafından yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum.Forumlarda bir çok Rx-8 hakkında cahil Rotary ne bilmeyen insan var ama ben onlardan biri değilim arkadaşlar.Teorik olarak en az sizin kadar bilgim var ben sadece işin pratiğini merak etmiştim.Yani hangi parçalar bu km lerde arıza yapar türü bilgilere araca sahip olmadan bilmek zor birde r3 sahibi olup bu km lerde motor değiştiren var mı? yı merak etmiştim...Yoksa bana rotary şöyle wankel böyle diye anlatmanıza gerek yok zira ben yıllarca insanlara anlattım forum ortamında bunları.O bakımdan @HKN737 söylediklerin ağırıma gitti.Ben böyle çıkışların yapılacağı biri değilim.Mazda'yı bilirim Rx-8'i de bilirim.Fakat S1 lerin motoru ortalama 100k km de bitiyor bu bir gerçek.Yıllarca aksini savundum ama artık bu gerçeği bende kabullendim.Ne kadar iyi bakarlarsa baksınlar motoru biten insanlar var yurtdışı forumlarında.Hatta bir adam vardı 15 yıldır Rx-7 Rx-8 kullanıyormuş.Rx-8 de 3.motoruydu.Bu adamın rotary konusunda bilgisiz olma imkanı var mı? Evet 150k km de Rx-8 de var ama 30-40k km de biten rotary de var.İstediğin kadar yağına suyuna dikkat et motoru biten araçlar var.S1 de durum böyleydi en azından, ben R3 teki güncellemelerin pratikte bu duruma ne kadar çare olduğunu merak ettiğimden bu konuyu açtım.80k km de Rx-8 alınır mı diyerek R3 motoru bu km lerde değiştiren var mı onu merak ediyorum S1 olsa böyle bir soru sormazdım.Ben Mazdacı diye tabir edilen insanlardanım,Mazda'nın her aracını severim,Rx-8 zaten yıllardır istediğim bir araçtı,motor handikapını kabullenerek bu aracı almayı düşünüyorum inkar ederek değil...

    @N0M4dh senin gibi amacı sadece yardımcı olmak olan insanları tenzih ederim.

  5. #24
    N0M4dh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @mtz mantar filitreyi bilinçli kullanıcının yapması ap ayrı bir durum, sonuçta bizim hava filtresinin girdiği bir yol var havanın gelmesi için bir boru var, mesela örnek videodaki gibi yapılırsa ben bir sakınca görmüyorum ama kabinden çıkartıp o mantar kafayı serbest bıraktıktan sonra.. (çok erotik oldu)

    alakalo link: https://www.youtube.com/watch?v=D3Gz7IXtzM4

  6. #25
    Serkan_UR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rx-7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bazı arkadaşlar tarafından yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum.Forumlarda bir çok Rx-8 hakkında cahil Rotary ne bilmeyen insan var ama ben onlardan biri değilim arkadaşlar.Teorik olarak en az sizin kadar bilgim var ben sadece işin pratiğini merak etmiştim.Yani hangi parçalar bu km lerde arıza yapar türü bilgilere araca sahip olmadan bilmek zor birde r3 sahibi olup bu km lerde motor değiştiren var mı? yı merak etmiştim...Yoksa bana rotary şöyle wankel böyle diye anlatmanıza gerek yok zira ben yıllarca insanlara anlattım forum ortamında bunları.O bakımdan @HKN737 söylediklerin ağırıma gitti.Ben böyle çıkışların yapılacağı biri değilim.Mazda'yı bilirim Rx-8'i de bilirim.Fakat S1 lerin motoru ortalama 100k km de bitiyor bu bir gerçek.Yıllarca aksini savundum ama artık bu gerçeği bende kabullendim.Ne kadar iyi bakarlarsa baksınlar motoru biten insanlar var yurtdışı forumlarında.Hatta bir adam vardı 15 yıldır Rx-7 Rx-8 kullanıyormuş.Rx-8 de 3.motoruydu.Bu adamın rotary konusunda bilgisiz olma imkanı var mı? Evet 150k km de Rx-8 de var ama 30-40k km de biten rotary de var.İstediğin kadar yağına suyuna dikkat et motoru biten araçlar var.S1 de durum böyleydi en azından, ben R3 teki güncellemelerin pratikte bu duruma ne kadar çare olduğunu merak ettiğimden bu konuyu açtım.80k km de Rx-8 alınır mı diyerek R3 motoru bu km lerde değiştiren var mı onu merak ediyorum S1 olsa böyle bir soru sormazdım.Ben Mazdacı diye tabir edilen insanlardanım,Mazda'nın her aracını severim,Rx-8 zaten yıllardır istediğim bir araçtı,motor handikapını kabullenerek bu aracı almayı düşünüyorum inkar ederek değil...

    @N0M4dh senin gibi amacı sadece yardımcı olmak olan insanları tenzih ederim.
    Olsun yinede herkez bildiğini yazsın sonuçta bu konuları sonradan google da aratıp okuyanlarada faydalı olur

    Bilen birine Tavsiye vermem gerekirse ki belkide yapmışsındır ama aklıma gelen bu.Kesin Tanıyorsundur sende Orhan Ustada yapılan yeni kasalar da var görüyorum paylaşıyor kendisi gerçekten yardım sever bir usta kendisiyle görüştüğünde o araçların kaç km lerde ve ne sebepten dolayı motor yapılma ihtiyacı hissettiğini sorarsan bence biraz yol gösterici olur Çünkü bu konuya yazan rx8 sahipleri hiç motorla ilgili sorun yaşamamış belliki Yaşayanların sebebi önemli.Uzak bir arkadaştan dolayı bildiğim bir motor değiştirme sorunu da krank milinin çatlaması yada kırılması servis bu durumdada motoru komple değiştiriyor.Bu mil niye kırılır diye düşündüğümde yanlış debriyaj veya volan montajı durumunda balans yapmasından dolayı sonucu çıkıyor.

  7. #26

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Serkan_UR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olsun yinede herkez bildiğini yazsın sonuçta bu konuları sonradan google da aratıp okuyanlarada faydalı olur

    Bilen birine Tavsiye vermem gerekirse ki belkide yapmışsındır ama aklıma gelen bu.Kesin Tanıyorsundur sende Orhan Ustada yapılan yeni kasalar da var görüyorum paylaşıyor kendisi gerçekten yardım sever bir usta kendisiyle görüştüğünde o araçların kaç km lerde ve ne sebepten dolayı motor yapılma ihtiyacı hissettiğini sorarsan bence biraz yol gösterici olur Çünkü bu konuya yazan rx8 sahipleri hiç motorla ilgili sorun yaşamamış belliki Yaşayanların sebebi önemli.Uzak bir arkadaştan dolayı bildiğim bir motor değiştirme sorunu da krank milinin çatlaması yada kırılması servis bu durumdada motoru komple değiştiriyor.Bu mil niye kırılır diye düşündüğümde yanlış debriyaj veya volan montajı durumunda balans yapmasından dolayı sonucu çıkıyor.
    Eyvallah,evet Orhan Usta'yı biliyorum,seninde söylediğin gibi en iyi yol ona sormak olacak sanırım.Yanlış yağ kullanımından ,soğuk motorla gazlamaktan vb sebeplerden motor kırılmalarını normal karşılıyorum zaten.Benim merakımda işte bu tür kronik sorunlar yüzünden kırılan motorlar.Krank eğme sorununu duymuştum,servis bu konuda çaresiz kalmış ve sandık motora yönelmiş.Hiç kimse böyle talihsizlikler yaşamak istemez ama ben aracı almadan önce karşıma çıkabilecek bu tür potansiyel masrafların tümünü değerlendirmeye çalışıyorum.

  8. #27
    N0M4dh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilmediğimden soruyorum; bizim seri 1 de soğukken bile istediğimiz deviri çevirebiliyoruz, r3 de yanılmıyorsam soğukken 5k ya kadar izin veriyormuş ecu (ondan sonra gaz kesiyormuş) doğru mu?

  9. #28
    Serkan_UR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı N0M4dh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilmediğimden soruyorum; bizim seri 1 de soğukken bile istediğimiz deviri çevirebiliyoruz, r3 de yanılmıyorsam soğukken 5k ya kadar izin veriyormuş ecu (ondan sonra gaz kesiyormuş) doğru mu?
    Evet 5000 rpm ve 7000 rpm de olmak üzere 2 tane launch var

    Araç Çalıştığında 5000 de kesiyor sıcaklık 30 derece civarına geldiğinde ilk ışık sönüyor ve 7000 de kesiyor 70 derece civarına geldiğindede 2. ışık da sönüyor ve normal sürüş başlıyor...


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •