3 silindir gereksiz olmuş, tamamen ekonomik amaçlar sonucu gelinen nokta.
:-)
Printable View
3 silindirli motorlar 4 silindire göre daha karakter sahibi, daha eğlenceli motorlar bana göre. Tek dezavantajı biraz daha titreşimli çalışması.
bu arada titreşimli çalışıyo deniliyo 3 silindir motora ama benim e93 320d miniden fazla titriyodu bu 3 silindirli motorda ne rolantide ne giderken extra bi titreşim yok hatta ışıklarda ayak frende beklerken arabanın start stop özelliği aktif olmasada çalıştığını anlamıyorum ben titreşim olmasın diye çözmüşler adamlar işi :D
sizdeki mini 3 silindir olan minimi?
3 silindirli motorun titreşimsiz çalışması imkansız bu ayakta oturan adam için oturuyor demek gibi fizik kanunlarına aykırı bir şey.
tek yapılabilecek şey titreşimi emmektir ve bunu %80 kastten dengesiz volan ile yapar üreticiler, volan motordaki dengesizliğe karşı şekilde kendide dengesizdir ve yaylıdır bu sayede titreşimi eşitler ve yumuşatır.
bunun haricinde krank şaftıda ters balanslara sahiptir normal bir 4 silindirli motordan çok farklı denge sistemine sahiptir bu iki olayı tasarlayan frederick Lanchester adında İngiliz bir mühendis .
burada en büyük sıkıntı araç yeniyken değil araç km yaptıkça ortaya çıkıyor, tersine dengelenmiş volan sizce zaman ile ne oluyor? aşınıyor aynı baskı balata gibiki zaten görevide baskı balatayı yakalamaktır ve zımpara gibi aşındıkça kendi et kalınlığı,ağırlığı azalıyor ve denge yeniden bozuk şekilde ortaya çıkmaya başlıyor.
1.2 tdi motorunu ilk alanlar yoo bunda hiç titreme yok diyordu şimdi gidin bir ikinci el +80bin kmde bir polo 1.2tdi deneyin derim anlarsınız demek istediğimi :)
yanlış anlamayın inatlaşmıyorum elbetdeki bmwnin bir bildiği vardır ama genel anlamda bu durum böyle diyorum açık konuşmak gerekirse
@yarbay 3 silindirli motor titresimli dedigine gore dagilalim beyler araba titresimli dengesizmis
Hatta biriniz bmwnin ceoyu arasi onay aldik titresimliymis desin fabrikayi kapatip bodrumda organik domates yetistirmeye baslasin
716i falan olsa ya. 8ileri zf şanzımanlı. Alır binerim ne güzel. Millette aa 7 serisine biniyor choq sheql der.
Araca kredi çekip 180bin tl(giriş seviyesi ev parası) vermeyi düşünen, ama vergiye yıllık 1500tl fazla veremeyen kişilere selam olsun. Mükemmel düşünceler.
komik arkadaşımız.
bize üstün bilginiz ile mühendislik anlamında 4 zamanlı bir motoru 4 zamanı tamamlayamadan titreşimsiz nasıl çalıştırırsın anlatsanada duyalım :) ?
sizden duymak isteriz hadi bize emme,sıkıştırma,patlama,egsoz zamanı olan bir motoru 4-6-8-12 silindir olmadan eşit halde (titreşimsiz) dağıtsana be kardeş.
ne ilginç değilmi adamlar tamda benim söylediklerimi kelimesine kelimesine aktarmış ama muahakak yanlışlardır çünkü Sertaç arkadaşımız beğenmedi yorumumu ben kesin yalan söylüyorumdur :)
Refinement at idle, for example, is an insoluble problem for engineers working on three-cylinder engines. The ‘1-3-2’ firing order that they inevitably use sets up a transverse rocking motion of the engine on 
its mounts which, unchecked, can make a car bounce vertically on its front suspension springs.
In modern engines fitted with stop-start systems, a rough idle may be adjudged a less important problem, but the same rotational excitement that causes the bounce can also cause the engine to shake the body torsionally as it starts and stops.
Ford’s solution is to fit a counterbalanced flywheel and pulley drive wheel on either side of the engine, to cancel out the twisting. Vauxhall’s solution, like others, is to fit a balancer shaft. Both solutions work well. There isn’t an unrefined engine here by general standards. But BMW’s is by some margin the quietest and smoothest of the bunch.
aaaa nasıl oldu ama nasıl böyle yazar bu adamlar lan şimdi böyle :
Because a three-cylinder engine operating on a four-stroke cycle can produce a bang from one or other of its cylinders on only three out of the four strokes, it therefore has to skip a beat on the fourth, causing the engine to have hiccups. Also, because the first and third cylinders are hammering away unopposed at either end of the crankshaft, they produce a rocking motion in the engine as the crankshaft tries to see-saw up and down around a fulcrum in the middle. Your correspondent has long believed that the missing beat and the rocking motion inherent in all three-cylinder engines made them impractical for anything other than motor cycles or lawn mowers.
peki nasıl çözmüşler dersiniz?????
Ford's engineers, meanwhile, have adopted the spirit of Lanchester's idea (though not the details) by using a flywheel that is deliberately made out of balance. As it rotates, it creates eccentric forces that offset at least some of the engine's secondary forces. For extra vibration-damping, the engine block is cast in iron rather than aluminium. The weight penalty is insignificant given the power unit's minuscule size.
ilginç değilmi?
http://www.autocar.co.uk/car-news/ne...r-engines-test
http://www.economist.com/blogs/babba.../03/small-cars
ve yorumunun üzerine aradan 5dk geçer yorum yazılır ama arkadaşımız anında off line oluverir :) klasik,klişe..
eminim şimdi 20 yıldır raflardan inmeyen ansiklopedyaların hepsi karıştırılıyor,internet , nerde bu Google ulan ne dedi şimdi bu adam? nasıl çözeriz yahu bu 3 silindir titreşimi, Google bir halt yok acep yahoomu denesem :)
Tam fakir zengin arabası olmuş :) elen herkes utancından arkadaki yazıyı sökecek m sticker patlatacak, sonra ben hız sevmiyorum diyecek, hyr 4 gibi mükemmel bir araba ile gezerken 1.4 hyundai getz selektör atsa kaçacak yer yok, bağrına taş basıp ben zaten gazlamayı sevmem diye kendini avutacak.
Bmw marinaya 218 cabrio getirmiş, ilk gördük aaa ne güzel fiyat bedava gidip bakalım dedik sonra motoru duyunca gülümseme aldı, benden sonra standa gelen tüm müşterilerin tepki aynı kızlar bile aa bizim araba bile 1.6 filan diyip aynı tepkiyi verdiler.
Şimdi herkes ben bunu geçerim diye 4lere saracak, hızlı dizel sleeperlara gün doğdu :)
minivandan bozma 2 haricinde yok öyle birşey
Alıntı:
BMW’nin üst düzey yöneticisinden gelen açıklama, yüreklere su serpti diyebiliriz. Mercedes CLA ve Audi A3 Sedan’a BMW’nin cevabı olacak olan 1 Serisi Sedan, rakiplerinin aksine önden çeker olmayacak.
Günümüzde birçok marka, satış kaygısı ile bazı geleneklerinden vazgeçmek zorunda kalıyor. BMW de çıkarmayı düşündüğü (Bunda CLA ve A3 Sedan’ın beklenenden fazla satmasının, BMW’yi düşünmek zorunda bıraktığını da söyleyebiliriz.) yeni 1 Serisi Sedan’da, marka geleneklerinin aksine önden çekişli bir yapıya yer vermeyi düşünüyordu. Tabiki bunda, önden çekişli araçların üretim maliyetinin daha ucuz olması ve kendi bünyesindeki Mini’nin birçok modelinin önden çekişli olmasının payı büyük. Yeni 1 Sedan’ın önden çekişli olacağı dedikoduları BMW hayranları tarafından hayal kırıklığı ile karşılanmıştı ama son gelen haberler, yüreklere su serpecek cinsten.
Motortrend’e konuşan BMW’nin üst düzey yöneticisi Klaus Frohlich, arkadan çekişli bir aracın, özellikle C segmentinde, ufak bir bagaj hacmine sahip olacağını belirtti. Fakat daha fazla bagaj isteyenlerin, BMW 2 Serisi Active Tourer’ı seçebileceğini hatırlatan Fronlich, yeni 1 Serisi Sedan’da da arkadan çekişten vazgeçmeyeceklerini söyledi.
Yeni 1 Serisi Sedan’ın önümüzdeki yıl tanıtılması bekleniyor.
iki konuda da ceo larla alakalı yorumlar var, arkadaş ben aracı beğenmedikten sonra kim sallar ceonun ne düşündüğünü,
ben de bmw tutkunuyum, bence dünyanın en iyi markası,
ama objektif olarak veya bimmercı olarak aracın 3 silindirli olması 4 serisi grand coupe gibi bi araca olmamış şahsi görüşüm bu,
150-170 bin liralar arası gidip m5 veya 92 m3 alırım ama tabi benim bakış açım farklı,
illa sedan bi aile arabası olcaksa f30, f10...
bende bu yorumları anlamıyorum , isteyen istediğini alır kime ne , alabilir alamassın meselesi değil ki bu. 180 bin TL arabaya veren adam yakıtını da düşünür vergisini de , vergiyi yakıtı yukarıdan Allah mı gönderiyor ?
Keşke 716i de çıksa da yolda bol bol görsek, boktan şahin doğan broadwayleri göreceğime her tarafta 1.4 1.6 audi merc bmw görelim ne var bunda ?
Keşke her aracın 1.6 sı gelsin diye dua eder olduk :)
Yahu keşke devlet bu dünyanın en saçma vergilendirme şeklinden vazgeçsede bol bol 2.0-3.0 arabalara binebilsek fiyatlar daha mantıklı olsa
Bakın
418i nin vergisiz fiyatı 30.250 € TR Liste fiyatı 52.342 €
420d nin vergisiz fiyatı 31.050 € TR Liste fiyatı 70.495 €
2.0 üstü olsa aradaki makas iyice saçmalıyor ( %145)
İnsan düşündükçe çıldırıyor ulan hem %18 KDV alıcan yetmiycek ,vergili fiyatın üstüne birde %145 ötv ..
Hayır buda yetmiyor aracın motoru büyükse ( 4001 cc ve üstü ) 1 yıl için 21.500 TL vergi vericen
Pes ...
Dizeli bile baya sessiz 3 silindirli olan. Nasıl yaptılar vs bilmem haticeye değil neticeye bakarsam 320d den filan sessiz yani :)
Kendi kendinize cevap vermissiniz zaten adamlar muhendislik teknoloji konusturmuslar yapmislar
4-6-8-12 demissiniz ancak simdiye kadar e60 m5im cok titriyo v10 tdi touaregim sarsiyo veya v10 tfsi audi rs6im dengesiz diyen gormedim
Yok onlar farkli derseniz audi rs3 2.5 tfsi, polo 1.4 tdi veya renault 0.9 tce cok kotu titriyo salliyo sarsintili veya dengesiz diyen gormedim
Neyse bmw bosuna bu motoru i8de kullanmis
kanadada şirket aracım 5700cc V8 motorlu Tahoe du, en yakın arkadaşlarımda Z350,STI 2.5lt 300hp, X5 4.6lt v8.
2008de türkiyeye geldim ilk aracım corsa D 1.3 cdti dı.
aradığım arkadaşlarıma abi 1250cc 75 arabaya biniyorum dediğimde ne diyorsun ciddimisin benim motorsikletim 1300cc diyen oldu arkadan bir tanesi ya benim çim biçme makinem 1200cc dedi hahahahhahaha
ogünü ömrümde unutmayacağım ağlayacaktım hem durumun komikliğine hem zorluk ve saçmalığına.
biz burda insigniaya 1.6 lt benzinli biniyoruz
kanadada aynı araba buick regal diye 3.8lt olarak satılıyor.
biz golf 1.6ya biniyoruz ev arkadaşımda kanadada 2.8 vr6 vardı 204hp gitmiyor bu diyordu :)
orada ben bir ara türkiyede baya BMW 320 -520 var demiştim adamlar ya öyle bir arabamı var demişti düşünün şu an varmı bilmiyorum ama 2008e kadar BMW nin orada öyle bir arbası bile olmadı :)
allahımmmmmmmmm :))))))))
hocam yanlış anlama ama adeta çocuk muhabeti olmuş bu, 4-6-8-12 dediysem eşit silindirlerden söz ettim elbetdeki 10 silindir çok araç yok dşye 10 silindir söylemedim sana 10 silindirde 4 silindir gibi eşit arkadaşım 3 silindir gibi değil anladı?
ayrıca tam aksine 1.4 tdi titrek bir motor diye bilinir, 0.9 tce ise canı ne henüz 2 senelik motor ve benzinli muhtemelen %90 daha 30binde ver sen bakim bir 4-5 sene sonra konuşuruz arkadaşım.
ayrıca o mühendisliklerini konuşturmuşlar diye yorumladığını ben sen zaten yazmıştım kardeşim hemde kelimesi kelimesine özetle beni yanlış çıkarmakla kendi kendine çelişir olmuş durumdasın farkındamısın bilmem?
3 silindirli motor titreşimsiz çalışamaz NOKTA!
sadece titreşimi emersin, emen parçalar sağlıklı oldukça zaten burada aktarılan mesajda buydu.
Yahu bende diyorum ki 418 diye boklamanin anlami yok paran varsa 430 yani 2.0 4silindir olanini alirsin bmw bunda sinir koymamiski
E60 m5 senelik vergi kasko benzin ve bakim parasiyla yil sonunda 418 degil 430 alcak para birikiyor
Sahsen 150bine full passat alcagima bunu alirim yetkili servisde agirlanmasi danismanlarin sekli semali premium seviyesinde ama vwde o kalite yok
Aslında üreticiler de bu araçlara bu motorları çok uygun bulmuyorlar. 520i sadece bizim gibi ülkelere satılıyor. Almanya'da yok böyle bir araba. Aynı şekilde e180 in yakıt tüketimi e250 den fazla yani. Hem gitmiyor hem fazla tüketiyor böyle bir aracı üretmenin hiç bir mantığı yok.
Bizdeki vergi sistemi olmasa bu araçların hiç biri ülkeye adım atmayacaktı zaten. Bunun için savunmaya da gerek yok bence. Daha doğrusu salt araba olarak savunmak yersiz , yoksa vergi avantajı ya da üst motorun fiyat farkı tabii ki hesap kitap ediliyor ve insanlar 1,5 arabaya 160-170 -180 vermeyi 2 litresine 230-240 vermekten mantıklı buluyor.
Şimdi BMW dediğin marka ultimate driving machine. Zaten araca verilen paranın en büyük kısmı temelde motor- altyapı- malzeme kalitesi. Şimdi bu 418i de motor yetersiz, altyapı 10 numara olsa da bunu kullanacak , zorlayacak motor gücü yok meydanda. Malzeme kalitesi iyi ona laf yok.
Bugün Porsche 911 kasasına 1,6 litre turbo benzinli motor koysa , normal 911 den de 50 bin eur ucuz satsa nasıl bir satış yapar ?? Yıkarlar fabrikayı yıkarlar. Neden yapmıyor? Madem olay sadece para kazanmak ise...
barışım bugün 2 dir ağzımdan aldın lan lafı yeter ama ha :)
kardeşim daha net yatıramazdı masaya, bir araba üreticisinin amacı vardır, Toyota aile,vw aile,honda aile otomobilidir.
fakat BMW ruhu olan ve ruhu olan araçları isteyenlere cevap veren bir üreticiydi, eee şimdi bana söylermisiniz 4 grande coupe gibi bir aracın forklift motoru gibi 3 silindir yapıda olup 1.5 olması nasıl bir ruhtur? hahahhahah :)
Cayman ve boxter önümüzdeki sene 2.0 hacimle gelecek :) Bunlar bizim gibi vergi sistemi olan 3. dünya ülkeleri için hazırlanmış seçenekler, o yüzden burada çok bilmiş gibi markaya atıp tutmanın manası yok. Arz-talep meselesi. Nasıl 1.6 CC E serileri 5 serileri geldi peynir ekmek gibi sattı , bu araçlar da satacak. M4 gibi bir araç bile downsize edilip 3.0 makineyle üretiliyorsa sıradan bir 3-4 serisinin 1.5 olmasında bence garipsenecek hiçbir şey yok. Bunlar TR deki vergi sisteminden dolayı premium araçlar, yoksa gelişmiş ülkelerde öyle inanılmaz paralara satılmıyor orta halli bir insanın alıp rahatça kullandığı otomobiller hepimiz biliyoruz bunu.
zamanında "1.4TSI Corvette çıksa alırım" diyen abi, nerdesin ? :)
3 kasanın bence kalemini kırdılar. :)
ulan bu Daihatsu yu varya tebrik etmek lazım.
adamlar 25 sene öncesinden bugünleri ön görmüş biz daha yeni yeni 0.9lara indik, buyrun gelecekteki arabalar:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...21089757/detay
Bmw'nin eski kasalarındada düşük hacimli güçsüz araçları vardı. E30'un bile 3.16 sı var. Şu anda 4 kapılı bir bmw'nin 1500 cc motorla gelmesi neden garipseniyor ki? E46 coupe'de atmosferik 1.6 vardı. Doğan şahin performansındaydı. Şimdikiler turbo en azından torku var. 1.6 dizel passata 150 160 bin veriliyorsa buna neden verilmesin ki?
Ben 1.6 136hp ile 1.5 136 hp'nin savaşını merak ediyorum..O zaman anlaşılır iyi mi kötü mü?:)
Bmw nin yıllardan beri olan bir politikası zaten bu, sonuçta 3 coupenin yerine çıktı. Önceden 316 ci ler şahin gibi gidiyordu, şimdikilerde megane gibi gider. Sıkıntı yok :D
nerde o E30lar E36 2.5-2.8 vanoslar hele hele E36 m3ler sesi yeterdi adamı çıldırtmaya ya, 3 ihtiyacım var benim yemek,seks birde vtec ve vanos sesi duymak
Yuklu tfsi lafi gecmiste yuklu var yuklu var :D 0-200 7-8 sn kosan 2.0 tfsi var :)
Saka bir yane 1.5 136 yerine bu aeabaya 177lik yakisirdi
3 silindir bmw nedir yahu simdi uyandim biri saka oldugunu soylesin ;)
Yay kestiren, 5 derece açıyla kendini DK ilan eden kitle alamasın bu arabayı. 435,428 sahiplerinede Allah sabır versin artık.
3-4 sene evvel turbo bmw tartışılıyordu. ondan bi iki sene evvelde turbo-atmosferik kavgası vardı. atmosferikçiler turboları itin götüne sokuyordu. ne günlerdi be..