Bana çok mantıklı geliyor, haftaya Özgörkeye test arabası gelince gidip bir test yapıcam randevu aldım.
Printable View
Bana çok mantıklı geliyor, haftaya Özgörkeye test arabası gelince gidip bir test yapıcam randevu aldım.
merhaba arkadaşlar
e90 320d den f36 418i ye geçiş yaptım 2 ay kadar önce. performans düşüşüne alışmam biraz zaman aldı. yakıt tüketimim 7,2 litrelerde dolaşıyor. comfort mode kullanıyorum aracı. 1 defa yaklaşık 150 160kmlik yolculukta 6 litreye kadar düşürdüm tüketimi. ama çok dikkat ederek kullandım. kalkışlarda üzüyor araba . fakat 100 km nin üzerindeki seyirlerde ivmelenme fena sayılmaz. 6000 kmye dayandı nerdeyse araç. 15000 e ulaşınca box yaptırtmayı düşünüyorum. aramızda acaba chipbox kullanan var mı ? veya siz ne tavsiye edersiniz?
Öncelikle hoş geldiniz, keyifli forumlar dilerim.
http://www.techturkey.com/forum/uyelerimiz/ < tanıtırsanız eğer, ilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır size.
Dodge ram promaster city.
Fiat doblonun amerikadaki versiyonu. Fakat 2.4lt atmosferik, devir dönen bir multiair motoru ve 1i çok kısa 9u çok uzun olan 9ileri zf şanzımanı var. Sportlu manuelli. 0-100ü 8.5 saniye civarı, ara hızlanmaları ölümcül.
Bunu burada niye anlattım biliyor musunuz? ADAMLARIN, DÜNYANIN ÖBÜR UCUNDA, ANAHTAR ÜZERİNDE LİMANA ATTIĞI, İŞİ OLAN İŞÇİNİN BİNİP SAĞA SOLA GİTTİĞİ TİCARİ ARAÇ BU. ama sizin 418i'nizi bozuyor. Ki adamlar buna testlerde yavaş demiş. Siz burada 200 bine 1.5 bmw alma peşindesiniz. Ve herkes bu durumdan memnun.
Neymiş, otomobil sadece performans değilmiş. Adamın dokunmatik merkez ekranı, koltuk ısıtması da var merak etmeyin. Hani sizin şu bikaç bin eaauurooo verip aldığınız opsiyonlar bmwde.
Bütün dünyanın nerede olduğunu farkedip, biz niye böyleyiz diye sorgulamayıp, gidip oralardaki hellcat parasını burada 1.5 bmwye veriyorsanız sizin bileceğiniz iş. Fakat böyle saçmalık peşine düşmeyip kimse otomobil almasa, önce ötv indirimleri ardından teşvikler geleceğini de belirteyim. 2009 gibi.
Ben iktidara laf söz söylemiyorum. Adamlar hakikaten vicdanlı bence. Ben bu halkın başında olsam çok daha feci davranırım, ne acıyacam, zaten hakettiğini yaşıyorlar.
Valla gidiyor diyenler neye göre gidiyor onu bi söyleseler keşke..
Yazılımlı 1.5 dci meg coupe, benim yazılımlı corolla d4d 218i cabrio yu geçiyor rahat rahat, hem de ben megane la yürür derken arkadan basıp gelip geçtim ben..
418i de hemen hemen 218i cab ile benzer ağırlıkta 100hp 1100 kg 1.4 atmosferik gibi gidiyor bence. Daha fazla değil. Yazılım ile 200+ bekleyenler çok bekler 170 civarı güç alınıyor ki bence anca o şekilde binilecek kıvama gelir..
Geçen hafta teste gittim;
Önce 318i, sonra 116d, en sonda 320ied test ettim.
BMW'nin yeni nesil 3 silindir 1.6 motorları rezalet ötesi. Hiç zevk vermiyor. M paket araçlarda da 255 tabanlı lastiklerle tam hüsran. 318i bu kadar kötü performanslı ise, 418 e binmeye bile gerek yok dedim kendi kendime ve kullanmadım.
320i çok zevkli, gidişi yeterli. BMW'ye biniyorum demen için şu an en az 320i olmalı araç. 320i 40. yıl m paket harman cardon vs full dolu aracı 166 dediler. fiyatta makul.
ben almayı düşünüyorum bu lanet istanbulda basacak hiçbir yer yok
merhaba arkadaşlar.
418i ile başımdan geçenleri anlatmak istiyorum. bir önceki mesajımda aracın yakıt hızlanma vs gibi verilerinden bahsetmiştim. şimdi yaşadığım sıkıntıyı paylaşmak istiyorum.
19 agustosta istanbul kosifler bostancıdan teslim aldım aracımı. izmire döndüm yaklaşık 1 hafta sonra 1200 km 'ye geldiği zaman araç arabanın sağ ön kısmından sesler gelmeye başladı. özgörkey'e hemen servise gçtürdüm 1-2 saat test ve dinleme sonucu motor kulaklarının arızalı olduğunu bildirdiler. 0 arabanın nasıl motor takozu arızalı olur bilemedim. gelelim borusan ile yaşadığım sürece. parçanın almanya'dan geleceğini 1 hafta 10 gün süreceğini, aracı kullanmamda sorun olmadıgını belirttiler ve servisten ayrıldım. sonra şirket avukatı aracılığıyla noterden borusana ve kosiflere ihtarname çektim araç değişikliği ile ilgili olarak. sıkı durun tam 40 gün sonra geri dönüş yapıp sanki tek tercih hakkım tamirmiş vs gibi dayatmaya çalıştılar. ben de fatura tarihi 1 ayı geçmedi diye değişiklik hakkım yanmasın diye ihtar çektiğimi belirttim. velhasıl aracı söküp parçalatmak istemediğimi bu işin erbabı kimse onu yollamalarını gereken dinlemelerin yapılıp ona göre tek seferlik bir işlemle arabayı düzelttirebilecegimden bahsettim. ***** ses bu orayı sök bunu sök tak yapmalarını istemiyorum kaldı ki araba 1200 km'deyken neden bu işlerle uğraşayım. istanbuldan borusan bünyesinden teknik işlerle alakalı birisi geldi sorn takozlarda dedi 2 takoz değişti. geçen ctsi aynı şikayetten dolayı özgörkey e tekrar gidip iş emri açtırttım. sesi tekrar dinletip aynı ses oldugunu onaylattırdım. şimdi cuma gününe ikame araç verip arabamı 2-3 günlüğüne almak istediklerini söyldiler. açıp orasını burasını kurcalamak istiyorlar sanırım. çünkü 3. defa aynı şikayetle arabayı götürürsem değiştirmek zorunda kalacaklar. cuma günü biraz esip gürleyeceğim serviste. bu arada araçtan gelen ses vitesi parktan drive a alıyorum araba esniyor tekrar parka alıyorum düzeliyor. bu sefer geriye taktığımda sanki metal bi parça çatırdama sesi çıkartıyor. bekleyip görecegim bu hafta artık ne olacaksa. saygılar
motor çok yeni olduğu için bu tarz problemler olacaktır , çok can sıkıcı bir durum gerçekten. Ben şahsen yeni çıkan bir motor teknolojisiyse en azından bir 3-4 sene sonra alınması gerektiği taraftarıyım. Yoksa bir nevi kobay konumuna geçiyor ilk alan tüketiciler.
Geçmiş olsun. Umarım en kısa sürede çözersiniz. Ben Özgörkey çalışma şeklini tavrını pek beğenmiyorum. Aracım garantide iken de mümkün mertebe servisi vs istanbul da yaptırdım borusana.
merhaba. öncelikle size de geçmiş olsun.
sanırm aynı sorun .araba seyir halindeyken duyulmuyor ses. araç durdugu yerde vitesi bir ileri bir geri taktıgımda esneme sesine benzer çatırtı geliyor arabadan. ses bazen azalıyor bazen artıyor. özellikle hız tümseklerinden geçtikten sonra arac dururken vites değiştirdiğimde ses aşırı artıyor.
Arkadaslar denicek 418 ariyorum.Yeni 116d var bende ,Yeni 118 ile denedim baya 4-5 boy aca aca gecti, ayni motor 418i de oldugu icin kg ne kadar fark edicek görmüs oluruz hemde satista olan en yavas bmw belli olur :D
Ve bu araçlar güzel diyorsunuz hala. Vwde de aynı sorun. Durduk yere bizim 118in dv patlattığını da buraya konu açmıştım.
Geçmiş olsun. Fakat böyle uyduruk araçlar almayın diye tekrarlamak zorundayım. 1200kmdeki aracın şanzımanından niye zorluk çeksin, niye motor kulakları bozuk çıksın, niye sökülüp takılsın ki?
Alın mazda 6. 6 yıl zaten onlar garanti veriyor. Tüplemediğiniz sürece bir sene de ben garanti verebilirim isteyene...
Uzn uzun yazıp tartısmayacamda mıllet neden alıyorsunuz yavas araba su bu diyorda
Araba ısı tamamen zewk meselesi.arabanın hızı sizin için önemliyse almayın ama bu boklamanızı gerektirmez.
Arkadasın aldıgı 4.18 deki sorun kısmet meselesi.hadi kotu araba o.
Arkadasımın su anda ilanlarda olan 1500 kmdeyken porche gt3 undeki sanzıman sorununu ne yapıcaz.kotu araba gt3
Ben aracı gunluk ıslerimi halletmeye aldım.aman ucsun diye bir beklentim yok cunku diğer arabam e60 m5 yeteri kadar hızlı yeteri kadar silindirli yeteri kadar fazla yakıyor.
Hee octane kardesim yanlıs anlamada bende mazda 6 yı otoparka bile koymam
Araba ısı cunku zewk ve tarz meselesi
Hako konu guncellenince gordum mesajını
4 kişilik bir ailem yok :)
Arkadaslarla gezdıgımızde bebek cadde efendi spec guzel araba ıste...
Ama gitmıyor az yakıyor vergisi az yakısıklı sendede var 4 zaten
Arabanın tek derdi ilk kalkısı sonrasında zaten bırsey hissettirmiyor birde sinirlenip dip gaz yapıp sola cıkmıcan o kadar.
Dizel gibi tokat atıp basınc gelip tekmelemiyor ,işi o deil daha bir emekli işi
[QUOTE=Octane;7975352]Ve bu araçlar güzel diyorsunuz hala. Vwde de aynı sorun. Durduk yere bizim 118in dv patlattığını da buraya konu açmıştım.
Geçmiş olsun. Fakat böyle uyduruk araçlar almayın diye tekrarlamak zorundayım. 1200kmdeki aracın şanzımanından niye zorluk çeksin, niye motor kulakları bozuk çıksın, niye sökülüp takılsın ki?
dediginizin pek bir mantigi yok acikcasi en sorunsuz toyota denilen markada bile kronik hatalar sorunlar cikabiliyor bu arabanin ve markanin kötü oldugunu göstermez.Büyük markalar bütün dünyaya arac ürettikleri icin bir sürü erken var sorun cikarabilicek bunlar mekanik ve elektronik makineler oldugu icin hic bir marka yüzde yüz sorunsuzluk beyan edemez.Böyle oldugu icin tek arabadan degil geneli ele almaliyiz.Acikcasi fiestanin 60 golfun 100 milyar oldugu bir ulkede bmw ye 109 milyar vermek bana mantikli geldi.Dürüst bir kisi bmw kalitesiz diyemez, golf le , civic le , megane ile yani orta seviye hb ile 1 i kiyasladiginizda hic kimse megane veya golf 1 den daha kaliteli diyemez bu samimi olmaz icine binildigi ilk andan itibaren fark belli oluyor.Ben 1 i yakit tüketimi icin aldim , sehir disi 3.8 ortalamam var varsa bu ortalamada bu kaliteyi veren söyleyin onu aliyim.Yanlis anlamayin ben dediklerimde diger markalara *** atmiyorum sadece farkli sinif demeye calisiyorum.Performansi cok iyi olmayabilir ama bmw bmw dir , en net örnekle viraja girdiginizde marka size kimligini belli ediyor.
F30 3.16i m paket alma arifesindeydim.
Mesajlari görünce frene bastim
şanzımandan mekanik sesmi geliyor acaba dsg deki gibi? dsg maşallah şakır şukur :D
bmw de hissem yok. borusan da da. orada çalışmıyorum. sadece adı önemli değil x yetkili servisdeyim. ve gördüğüm kadarı ile derdiniz sadece arabayı değiştirmek. araba tabi ses yapar tabi ki hatalı üretim olur. 100 küsür milyarlık araban aslında 1,5 tonluk metal plastik kablo yığın yarı mamülün nizami montajlanıp ürüne çevrilmiş halidir. satış sonrası hizmetler bunun için var bu sıkıntıları ortadan kaldırmak için. arabayı neden servise bırakıp kontrol amaçlı sökülmesini istemiyorsunuz ? fabrikada ki orjinal mi kalmayacak ? hasar kaydı mı olacak ? sök tak olmadan araştırma yapmadan nasıl anlayacaklar bu adamlar münnecip mi ? medyum memiş mi şey etti teknisyenleri formenleri telepati ile mi anlayacaklar arızayı ? kurcalamak nedir sanayi de miyiz yoksa çoluk çocuğa mı veriyoruz arabayı açmadan bakmadan kök nedeni bulmadan nereden anlasın adamlar ?
Motor 3 silindir dolayısıyla çok titreşimli bir motor yapısı itibariyle.Daha doğrusu arabanın içinde titreşim yoktur,esas mühendislik yapısal olarak çok titreşimli olan motoru sürücüye hiçbir şekilde hissettirmeden araca koymaktır.Bundada motor kulaklarına çok büyük bir görev düşüyor ben alakayı buna bağlıyorum kişisel görüşüm olarak.
Çoğu serviste 'evet' çoluk çocuk çalışıyor. Buna Borusan da dahil.
Bu yüzden kimse 200.000tl verdiği 1 haftalık arabasını sökülsün diye servise vermek istemiyor. Bence çok normal. Değiştirmek en mantıklısı, hatta ailem gibi uğraşıp para iadesi bile alabilirsiniz.
servisler işini hakkıyla yapsa kimse sokulmesin demez sanırım
benim farları 1 kere değiştiler 2. ye çağırdılar goturmuyorum valla :D
tabi bu sizin düşünceniz saygı duyarım. kaba bir tabirle dünya kadar para ödeyip arızasız hilesiz hurdasız olsun diye aldıgım araba 1 haftalıkken sıkıntı çıkartmayacak . bu yüzden sıfır araba aldım ben. herkes 3 kuruş kazanabilmek için 40 takla atıyor. o paraları ödediysem karşımda adam gibi hizmet isterim. 1 haftalık arabaya neden anahtar vurdurtayım? 4 defa servise gittim geldim bu sıkıntı yüzünden. işim gücüm var benim kardeşim! işimi gücümü bırakıp bunlarla mı uğraşacam? tüketici hakları kanununda belirtmiş adamlar fatura tarihinden itibaren 1 ay içerisinde arıza olursa araçta 3 seçeneği var tüketicinin. tamir ettirmek, misli ile değişim veya para iadesi. arabanın garanti belgesinde ilk maddedir 1 aylık sürecteki arac arızası vs taraflar feshedebilir diyor. yetkili servisler yanlış yönlendiriyorlar insanları tamir tamir diye dayatıyorlar. o yüzden benim derdim arabayı değiştirmek değil ayıp var bu arabada ve ben hakkım olanı istiyorum. bunda yanlış olan ses var. sizde dünya kadar para verip boyle sorunlarla karşılaşırsanız eger birgün umarım yazdıgınız kadar mantıklı yaklaşırsınız içinde bulunacagınız duruma. saygılar
Aracı p konuma almadan önce N konuma ayagınız frendeyken el frenini çekip fren pedalını bırakıp arabanın yükğnü el frenine bindirdikden sonra p konuma alıp denedinizmi ?
Direk p konuma alıp sonra el frenini çektiğinizde aracın yükü p konumda sanzumana biniyor.P den arabayı kurtarmaya çalışırkende tak diye bir vurma sesi yapıyor.
Bütün otomatik sanzumanlarda bu yaşanıyor.
Pederde 12.000 de 3.20ied var bu sorunlara denk gelmedik.
Bende 3.16 arifesinde bunlari duyunca garipsedim dogrusu
Park ederken direk p ye almıyorum , dediginiz şekilde bırakıyorum ama evden birisi kullandıgında büyük ihtimalle dikkat etmiyordur sonra ben bindigimde o sesi yapıyor olabilir zaten yokus asagı bir konuma park ediyoruz.Yarın ben bir deniyim dediginizi tesekkürler ilginiz için
Son cümlene ithafen yazıyım gözünde canlansın.
E39 5.20İ
E46 M3
E92 3.20CD
E93 3.20İ
6.45
E60M5
F36 4.18
Bunlar bizzat kullandığım sahip olduğum araçlar bir kere bile ne borusan ne kosiflerin içine girmişliğim var.
Hiç birinde de sorun yaşamadım.Sizin çevrenizdekiler sanırım alırken leş araçları alıyorlar ben 3 5 fazla verip en az 5 araba bakıp aralarından eleyip alıyorum belkide bundan bir sorun yaşamadım.Ayrıca şimdi araçları yazınca farkettim e92 dizelin dışında hiç biride 100.000 km altında değillerdi.Anlayacağınız alman servislerini ben zengin etmedim ki dediğiniz gibi olsa bu marka türkiyede en çok satılanların arasına bence giremezdi.
Ayrıca bmw ci filan değilim yanlış anlaşılmasın.Bmw benim gözümde şehir içi kullanımda başarılı bir araba.Amerikan arabasının kullanım hazzı bence hiç bir şeyde yok.
Prestij meselesi. Cikaracagi masraf sahsen beni etkilemez ve ilgilendirmez. Zevk aldigim araca binmeyi tercih eden kesimdenim. Cok acimasiz yorum yapmissiniz ancak EM-RE ' ye katilmak durumundayim. Bende garajima mazdayi veya sevmedigim X bir araci koymam.
Sese gelince; ben birseyi farkettim ani hizlanmada ( ornegin park etmek icin bi one gidip birde arkaya almam gerektigindeki manevra esnasinda ) seri sekilde R den P ye gecince yapiyor bu sesi bende. Simdi bunu su sekilde kuruyorum; manuel aracim varkende 1. Viteste ileri gidip durduktan sonra R ye almaya calistigimda gecmiyordu. Debriyaj ses yapiyo, ayagimi debriyajdan cek-birak yaptiktan 1-2 sn sonra geciyordu. Benim sahsi fikrim bu is kavrama ile alakali ve tamamen olmasi gerektigi gibi dogal. Eger sorunlariniz benimkiyle ayni ise bi problem yok benim gozumde. ( not: manuel araclar : Vw - Opel ' di )
genellemek elbette yanlış olur ancak çoğunlukla çoluk çocuk olduğu kanatindeyim. Zira *yetkili servise* gittiğimde fabrikadan çıktığı gibi duran (jantlar, bonnet scoop u olmayan vs.) 1.6 cooper 'ıma Mini ustası olduğunu iddia eden arkadaş bu araç 1.6 mı 2.0 mi diye bi soru sordu. :)
Yaklaşık 1 senedir f30 316i kullanıyorum, 4 bin km den itibaren yazılım intercoolerli, 9 bin km den itibaren de stage 2 olarak kullanıyorum, su ana kadar tek bir sıkıntı yaşamadım, aracım 12.000 km de.
Amerikada M4 65 bin dolar, bizde 510 bin aradaki farkla bundan iki tane alınıyor :)
hayvan gibi kullanılıp sorun çıkarmayan araba var mı ? BMW lerin türkiye de ki kaderi belli kimse inkar edemez. Alan eleman spor araç aldım yanlıycam basıcam dönücem tokatlıycam yolların kralıyım vs. vs. uzar gider bmw nin Türkiye de ki kullanıcı profili bu kim inkar edebilir ? adam 5 serisi alıyor onun bile efendi efendi yolda gidenine zor rastlıyorum. Velhasıl kelam BMW çok hassas bir alet , öyle eşşek gibi binip üzerine tepinmeye pek gelmiyor. O yüzden EM-RE nin dediği gibi 2. el alınacak ince eleyip sık dokumak lazım ki ben şahsen 5 yaşını ve 100 bin km yi geçmiş bmw yi Türkiye şartlarında hayatta kapıma koymam. O arabadan sorun çıkarmaması beklenemez sebebi de yukarıda bahsettiğim kullanıcı kitlesi.
Öyle eşşek gibi binince bir şey olmayan dünya üzerinde tek araç var oda Mercedes-Benz dir. Ne yazıkki 2010 dan sonraki araçlarında bu özelliğini yitirmeye başlıyor ama yavaş yavaş.
bence belli bir model ile yaşanan sıkıntıyı komple marka'ya fatura etmemek lazım.
bugün bana en sıkıntısız araba nedir deseler kendi tecrübelerime dayanarak Honda derim ama zamanında Amerikan pazarında satılan F23 motorlu prelude ile yaşamadığım sorun kalmamıştı, su kaynattı, silindir başı eğildi, egsoz manifoldu çatladı, sürekli fren diski eğdi vs vs
benim şahsen E46 M3 tecrübem hayatımdaki en masraflı tecrübemdi bugün yarı fiyatına teklif etseler yok derim ama bu BMW kötü demek değil, son birkaç ayımı sıfır almadığım ikinci el olan, orijinal dışı 19 jantlı, yazılımlı, ses sistemli 320d ile 20bin küsür km yaptım tık yok ve inanın tadı başka ben aynı zevki audide yada Mercedeste bulamadım.
bir fikri yada iddiayı savunmuyorum ama sizden ricam iyi yada kötü yaşadığınız bir tecrübeyi fanatizm boyutuna getirmeyin :)
sıfır 4.18 i alın d'ye atın bakın keyfinize ya golf olmuş 75 bin tl passat olmuş 100 k üstü
heryerde buzdolabı beyazı f30 var