Arabanın adını Badeleme koysunlar, tam olsun.
Müstehak.
Printable View
Arabanın adını Badeleme koysunlar, tam olsun.
Müstehak.
Bu platforma neden elektrik motoru koyamayalım ki, fluence a nasıl koydularsa buna da koyulur. şasi aynen alınıp hiç bir geliştirmede bulunulmadan kullanılsa dahi yapılabilir bir şey. Kaldı ki geliştirileceği söyleniyor. Ayrıca biz bu aracın fabrikasını baştan kurmayacakmıyız, güncel üretim teknikleri neyse ona göre revize edilir kullanılır. Saab'ın altyapısı teknolojileri kullanılacak ama sonuçta 10 yıl önce üretilmiş şaseleri toptan almışızda aynen seri üretimde kullanacaz.
arabamız olun yeter
bunu hükümet yaptı diye vurmam hükümet yapmayıp başkası yaptı diyede burun kıvırmam
markamız olsun yollarımızda türk markalı otomobilimiz gezsin bukadar
EVT S1 in seri üretimi için patent çalışmaları sürüyo gibi bişey okumuştum yanlış hatırlamıyosam inşallah seri üretime geçerler inşallah
valla beyin transplantı olsa bunlara yapılırdı. Donör olarak aldıkları örnek Saab 9-3. Sperm bankasına gidip brad pittin yerine ilyas salman ın spermini tercih etmek gibi bişey bu.
İstanbulda bir lise öğrencisi olan İlayda Şamilgil "Maddelerin Su Oranını Bulan Mıknatıs" projesiyle TUBİTAK'a başvurdu. Hayvanat Bahçesi müdürlüğünden atanan TUBİTAK yöneticileri bu projeyi yararsız buldu.
İlayda aynı projeyle "First Step to Nobel Prize in Pyshics yarışmasında 5000 kişi arasından 1. seçildi.
Aynı TUBİTAK yetkilileri geçtiğimiz sene "OKUNMUŞ FASÜLYE"'yi 1. seçmişti.
Komik mi ? evet trajı komik
Yuzde yuz yerli üretimi söz konusu olmadığını.
Bunun imkansız olacağı hem fikir mi şimdi.
Bunu dünya yapamamış.
Yuzde yuz yerli üretim değil sadece yerli marka yapılır oda yapılırsa.
Oda birşey keşke yapilabilse:)
Peki özel bir ekip kurarak mesela Almanya'dan Bmw nin fabrikasındaki kalıpları söküp çaktırmadan ülkemize getiremezmiyiz? Şu Süleymanşah Türbesini taşıdığımız gibi
Nedeni çok basit şase dediğim gibi monocoque şase yani o arabanın belli bir şasesi yok. Bütün parçalar şaseyi oluşturuyor. Bir araba dizayn ederken şaseden başlarsın ama yapacağın şase istenilen özelliğe göre dizayn edilir. Ona göre ağırlık dağılımı vs hesaplanır. Koltukların vs yerleri bile o ağırlık dağılımına göre yapılır. Fluence dediğin arabada şase buna göre planlandığı için bataryaları vs koyacak yer planlanıyor. Elektriklilerin şaseleri diğerlerinden farklı. Sadece kupa aynı. Yani sen daha önce planlanmış bir şaseye içten yanmalı motor koyabilirsin sorun yok ama elektrikli motor koyamazsın ağırlık dağılımın vs tutmaz 1.5 v luk alkali pil kullanmayı düşünmüyorsan.
Elektrikli fluence şasisi tamamen başka bir şasi mi yani, standart fluence la hiç mi alakası yok. Kangoo modeli filanda var elektrikli. Ağırlık dağılımı elektrikli araçta o kadar zor birşey olmamalı, arabanın tüm boşluklarına istediğin miktarda parça parça koyabilirsin. Belki tesla gibi tamamen arabanın altına yayıp ağırlık merkezini aşağı çekmek gibi kompleks şekilde yerleştiremeaende yaparsın. Fluence ın bataryaları bildiğin bagajda öyle çok mühendislik yapılmış bir durumu yok mesela.
Aaa gerçekten mi. Bu yüzden mi battı saab. Arabaları bu yüzden mi satamadı. Yoksa kullanılan malzeme kalitesi vs değil di mi? Çok ileri görüşlü ama malzeme kalitesi 5 para etmez. 99 model volvom var annem kullanıyor sapasağlam 99 model saabların bi durumlarına bak istersen. Ve inan annem arabayı resmen ırgat gibi kullanıyor.
Kelalper ve Merttepe bu hükümet biraz daha devam ederse Amerika'dan ülkemiz için özgürlük isteyecek :))))
Mert;
Ben TED Koleji mezunuyum lan, büyük projelerde ya imam hatipli ya da japon diyince alındım şimdi :))
Araba yapmaktansa DMA yı inceleyin mesela
Elektrikli motor yapsak
Ve mevcut arabalarin elektrik arabaya donusturme projesi olsa
Devlet projeyi taksi devlet arabaları ile baslasa ise mesela
Daha guzel bir proje olurdu.
Hangisini soruyorsun ?
Benim ilişiğim olduğu projeler; Marmaray - Boğaz Karayolu Tüp Geçit - İzmit Körfez Geçiş Köprüsü
Böyle büyük projeleri %100 Türk mühendisliğinde yapamazsın, ülkemizin tecrübesi yetmez.
Neden biliyormusun ? Biz böyle birbirimize geçmişte de söverken, elin japonu, elin alman'ı birşeyler üretme, deneme-öğrenme aşamasındaydı..
Biz sövmeye devam, sadece herşeye siyasi bakmaya devam.
Yok hacım ben söverken biryandan da çalışıyorum :)
Birşeyler yanlış yapılınca benim kanıma dokunuyor.
Daha önce boğaza bilmem kaç yılında iki tane köprü yapılmıştı. taa o zamanlardan beri tecrübe niye edinemedik ben buna isyan ediyorum.
İki kıtayı birbirine bağladık diye sevinilirken, o önünde yabancıların geliştirmiş olduğu kazıcı makine niye türk olamıyor diye soruyorum.
Sence daha milli hissetmezmiydiniz?
Ben devletin kolaya kaçıp hazır almasına gıcığım, benim için hizmet temeli atılmış olandır.
Dışardan parasını ödeyince herşeyi alırsın bu arapların yaptığı birşeydir.
Gelişmiş hiçbir medeniyet el verdiğince hazır almaz.
Şu an dünya ayrılmış 3e durumda;
Bilgi know how satan devletler,
Know how ve bilginin üretime geötiği devletler,
Üretilen ürünleri yiyen devletler.
Medeniyet ve refah seviyeside yukarıdan aşağıya doğru sıralanıyor. Anlatabildimmi neye karşı çıktığımı.
Yerli knowhow ithalatı da yaparız sevgili @merttepe, dert ettiğin şeye bak :)
Gayet iyi anlıyorum, sen beni anlamıyorsun ama..
Şuan içinde yaşadığımız konjonktürde bunu ne kadar sağlayabilirsin ? Önemli olan bu ?
Geçmiş yıllara da bakmak lazım bugunlere değil sadece.
Japon'lara kızma lan, iyi adamlar ben dünyanın bir çok ülkesinden adamla çalışıyorum, en garibi Japonlar :)
Sana selamları var bak :))) ;
http://oi61.tinypic.com/htu2c6.jpg
olm seninde onlardan farkın yok g.t göbek gelmiş biraz ama sırıtmıyosun valla yanlarında :D
japonlara laf yok, benimde best kankam bunlar :D
http://i.hizliresim.com/3Pakvp.jpg
Sıkıntı şu aslında. Ortaya konulan projelerden herkes faydalanıyor, zaten bu projelerin yapılış amacı kamu yararı. Genel olarak bakacak olursak amaç insanların hayatlarını kolaylaştırmak... Ortada şöyle bir gerçek var ki son zamanlarda yapılan marmaray, metrobüs, metro vb. projeler insanların yolda harcadıkları zamanı ciddi derecede azalattı. Örneğin Çağlayandan 522 numaralı otobüs ile 2 saatte eve giderken, şuan metrobüs ile(peak saatler hariç) 45 dakikada evime varmış oluyorum. İş çıkışı kadıköy kartal arası harem minibüsleri 1 buçuk saatte, trafik olan hallerde 2 saatte giderken şuan 30 dakika. Marmaray hakkında konuşmuyorum zaten. Ama gel gör ki insanoğlu hiçbir zaman memnun olmaz, futbol takımı gibi siyasi parti tutar. Emin olun bu projeleri dahi eleştiren bir kesim var.
Bende iktidar partilerinin yapması gereken şeyleri yaptığı için övünmesine kızıyorum.Devletin görevi vatandaşına hizmet götürmek ve vatandaşını rahat ettirmek.Ama bizimkiler (hangi parti olduğu farketmez ) sürekli bir övünme. Mesela bakkala gittiniz. Bir bisküvi aldınız parasını ödediniz çıktınız. Bakkalın gelip gidip sürekli size bisküvi verdiği için övünmesi garip geliyor. Siz yapın vatandaş takdir etsin. Zaten bu tür oyunlara girmezseniz vatandaş takdir edecektir.
Bunun yanında bence devletin görevleri arasında otomobil üretmek yoktur. Bunlar özel sektör görevleridir. Devlet ancak bir müteşebbis gidipte benim benim şöyle bir projem var derse destek olabilir. Aslında devlet görevlerini düzgün yapsa yeter. Şu yerli otomobil meselesinin daha iyisini jet-fadıl yaptığında adama üçkağıtçı demeyen kalmamıştı. Ama devlet büyükleri yapınca bir ton destekçisi çıkıyor. Çok ironik bence :)
Sonuçta : Bu şase düzeltilir, o motor geliştirilir vs.vs. Ama bu şekilde reklam yapılmaz ve bunu devlet yapmaz.
Böyle bir haber gördüm ama doğrumudur acaba ?
http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2015...ni-satin-aldik
O zaman yaptıkları çaldıklarını karşılıyor sana göre o yüzden bir sıkıntı yok.
DEVLET halkına hizmet etmek zorunda zaten.
Biz yapılanı görüyoruz.Siz çalınan onca şeyi görebiliyormusun zaten sorun orada.Çalınan paralara en önemlisi canlar dururken yapılanların ne değeri kalır.
Metrobüs hilkat garibesidir boşuna harcanan paradır. Onun yerine raylı sistem yapılabilirdi. Hem daha fazla insan taşınırdı hem de kazalar yaşanmazdı. Metro ve marmaray zaten bunların projeleri değil. Kopya çekip benim projem diye kakaladılar. Diğer hükümetlerin yapmama nedeni maliyetlerdi daha da borçlu duruma düşmemek için yapılmadı. Bunların geldiği zamanla şu anki zaman arasındaki cari açık ve borçlanmaya bakın zaten anlarsınız. Olmayan para ile yaptılar yarısını cukka yarısını inşaat vs diye harcadılar. Ama baktığın zaman harbiden çalışıo adamlar yalan yok.
Şöyle düşün paran yok borcunda yönetilebilir durumda. Sen kalkıp proje arabası olacak bir araba alıosun ve proje yapmaya başlıosun bankadan aldığın kredi ile ve maaşın bunu ödemeye yetmiyor. Bu sefer evdeki buzdolabı telsiz telefon tv gibi şeyleri satıyorsun kredi borçlarını ödemek için. Aynı şey.
cem t-shirt ün güzelmiş
yaşlanmış elde patlayan futbolcuların mekanı gibiydik bide simdi enson bilmem kaç sene önce üretilmiş tasını taragını kapatmış fabrikayı almamız hiç sasırtmadı, koca dev firmalar almazken anca biz yapardık bunu zaten.
http://muhendisonline.net/yerli-elek...il-evt-s1.html
hacettepe üniversitesinde gizli kapaklı yapılmış elektrikli otomobil diye açıklama geldi.
Beyler esasında yalakalar haklı bu arabayı kendi hükümetleri yapmadı ki. Şu anda başta bulunan ara seçim hükümeti yaptı. Ak parti iktidar değil onların suçu yok yani bu gerzekçe projede.
Yerli gemi çıkmış.
http://i.sabah.com.tr/sbh/2015/10/15...4864566841.jpg
Büyüyen Türkiye'yi hazmedemeyen dünya, ilk milli savaş gemimizi görünce tokat yemişe döndü. Psikolojik mücadele başladı. ABD ve İngiliz medyası, 'dengeler değişecek' diye korkuya kapıldı...
Türkiye'nin ilk milli uçak gemisi, dünyayı endişelendirdi. Yeni Türkiye'nin gücünü gören ülkeler paniğe kapıldı. 2021 yılında tamamlanacak olan savaş gemimizin ayrıntılarının belli olmasıyla ABD ve İngiliz medyasından korku dolu çığlıklar yükseldi. Amerikan medyası, "Türkiye, savaş gemisini denize indirdiği anda, bölgede dengeler değişecek. Çünkü, Türkiye, bölgenin en güçlü ülkesi olmak için planları başarıyla uyguluyor" diye yazdı.
http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2015/10/15/milli-tokat
Marsta su bulununca Ar-Ge'sine başlamışlar. 2023'te Agassiz kraterinde denize indirilecekmiş.