Gürcan Karakaş en az 150 adet prototip üretileceğini ve testlerin yapılacağını söyledi. Adamın ayakları yere basıyor. Doğru adımlar atıyor. İnşallah profesyonel düşünceleri hem siyasi hem de ekonomik olarak desteklenir.
Printable View
https://i.hizliresim.com/nbZDBV.jpg
dosta güven,düşmana korku ;)
Maliyet analizi denen bişey var. Hiçbir ülke hiçbir markasını %100 kendi yapamaz. Yapar ama yap(a)maz. Teknolojik yeterlilik/yetersizlik falan başka mevzular.
Sen herşeyini ben yapacam dersen iflas edersin. %100 garanti ediyorum iflas edersin. Yok öyle bi dünya yani.
O ayrımı yapmadan eleştirmek ya cahillik/iş bilmemezliktir ya da başka bi niyet vardır o eleştiride.
Not: Tarafsız ve fakat reel bir yorum yaptım. İşi bilenler hak verecektir.
Üstad merhaba, seni sever, yorumlarını da beğenerek takip ederim, ancak bu konuda fazla ön yargılı yaklaşıyorsun,
Bende muhalif biriyim, bu zamana kadar ülkeye vermedikleri zarar kalmadı, evet tasarımı başkasına ait, İtalya'dan aldık getirdik vs. vs. lakin bu araç bir prototip, bana göre normalde henüz yola bile çıkmaması gereken bir araçtı, ancak görüyoruz ki bu araba yürüyecek halde, elbetteki yetişmeyen, eksik olan şeyler olabilir, göz boyamak için yapılmış uygulamalar olabilir, bana sorarsan o ekranlarda gördüğümüz her şey statik, hiç biri faal değil, belli ki sunuma yetişmesi için çaba harcamışlar, aracın yola çıkarılacağı asla düşünülmemiş, belki akıllarına geldi ama zaman sıkıntısı yüzünden yetiştiremediler,
Bende mühendisim, ülkemizin zihniyeti sebebiyle, sırf ihaleyi alabilmek için, bazen bizde göz boyamak zorunda kalıyoruz, bu sebeple eğer destek verilirse, bu araçların yola çıkacağına inanıyorum, inanmak istiyorum,
Dersen ki; bu dönemde böyle bir yatırıma ne gerek vardı (seçim malzemesi fikrini asla düşünmek istemiyorum), bence de gerek yoktu, çok daha farklı alanlarda, ciddi potansiyeller vardı, 5G, İşlemciler, nano teknoloji, yapay zeka gibi gibi, lakin duygusallığı bir kenara bırakırsak, eğer bahsettikleri kadar teknolojik bir araç ortaya çıkarsa, fiyatı da mantıklı olursa, eminim yurt dışı pazarından pay kapacaktır,
Son olarak; iyi düşünelim, iyi olsun, herkese güneşli günler diliyorum.
Pininfarina and Hybrid Kinetic Group reveal two EV SUVs | Autocar
Bu haberi goren oldu mu? Yil 3017
muhtemelen ekranlar dummy olduğundan o şekilde.
boşa giden yatırımları , peşkeş mevzuları , siyasi rant kaygısı vs. her şeyi bir tarafa bırakıyorum , olabilir de olamayabilirde. Fakat burada arabanın pininfarina tasarımı olmasını , parçalarının yabancı olmasını vs. vs. ölümüne eleştiren arkadaşlar var.
Alınmaca gücenmece yok , bu taş devri kafasından çıkmak gerek artık. Bugün satın aldığınız yüzlerce ürünün marka menşei ya avrupa ya amerika , bunların kaç tanesi kendi ülkesinde üretiliyor ? Veya kaç tanesinin kaç parçası kendi ülkesinden çıkıyor, herkes cevabı biliyordur bence.
Dünya artık global bir pazar , bu saatten sonra herhangi bir ürün için ,
1. sırada pazarlama konuşur.
2. sırada innovasyon konuşur.
3. kalite veya fiyat/performans konuşur.
Bu 3 olayın dışında ( hatta ilk ikisi iyi olursa fiyat/kalite eğrisi bile hikaye) ürün menşei veya benzer konular dramatik olarak yukarıdaki 2 konuyu başarıyla gerçekleştirdikten sonra sizin satışınızı etkileme şansı kesinlikle yok.
Bu yerli araba olayı her ne kadar siyasi propoganda malzemesi de olsa ticari bir girişim. Doğal olarakta kar-zarar maliyet zaman vs. gibi imalatta ilk başta hesaplanan her şeyi bu adamlarda hesaba katacak. İmalatçı demek alıp her önüne gelen şeyi vidasına kadar kendi içinde üreten demek değildir. Sonuçta imalatçınında aynı tüccar faaliyeti vardır. Tasarım konusu ise o kadar basite indirgenecek bir konu değil , bugün istanbulda eline kağıt kalem alıp araba tasarlayacak 100lerce endüstriyel tasarımcı bulabilirsiniz, ama işin mutfağında olup binlerce parametreyi değerlendirip tasarımı ortaya çıkarmak bambaşka bir şeydir.
Tabi şu an halkımız genel olarak bu konulardan uzak ve araba yapılmış artık iş bitmiş gözüyle bakıyor , şu açıdan bakıp değerlendiren olduğunu sanmıyorum. Ama şu forumda bile bu kadar bilgi sahibi olup körü körüne yukarıdaki yorumları yapanlara da anlam verebilmiş değilim. Açıkçası düne kadar bende çok fazla eleştiriyordum. Verdikleri tarihte yetiştirebileceklerine de kesinlikle inanmıyorum. Ama şu tanıtım ve başındaki adamların mühendislerin açıklamalarından sonra açıkçası ikna oldum.
İnşallah tekeri freni jantı milli bir arabamız değil , taş gibi sağlam dünya çapında milli bir otomobil markamız olur. Temennim bu şekilde.
şarj altyapısı kurmak çok ciddi bir pazar olacak önümüzdeki 5 sene içinde bu yönünü de unutmayın, biraz silkelenmek için güzel fırsat olabilir, dediğim gibi ilk etapta taksileri elektrikli yapssalar mesela TOGG taksi edition olsa adam 20 tl lik şarjla 500 km yapsa kapısında kuyruk olur ama şarj altyapısı da bununla paralel gitmek zorunda, sanırım ihale ile 3-5 kişiye verilir onlar da bayilik verir... 1 depoyu 6 dakikada değil hızlı şarjla 1 saatte dolduracak istasyonlar kurulur, içinde kafesi AVM si vs olur o kadar saat araba başında beklenmez... isparklar park yerleri vs kesinlikle fişler olur, önümüzdeki nesil elektrik bunu ihmal etmeden düşünün... kafama takılan tek şey, devlet akaryakıttan dünyanın vergisini toplarken bundan nasıl vaz geçecek?
Destek olmak varken niye eleştirmek (eleştirilerin arkasını destekleyici sebep olması)... Belkide ilk defa başaracağız...
(Edit; olmaması...)
Şu an Eskişehir İnönü’de üretilen F-Max çekicinin yerlilik oranı 90% üzerinde.
Kaçımız biliyor bunu?
Bir şeyler yapılması güzel ve gurur verici ama göz boyama da olmamalı
Valla CEO nun konusmasini izledim, Galiba Sadece 120 kisilik bir muhendis kadrosu olusturmuslar.
1 sene boyunca sadece is alimi yapmislar, gercekten cok agir kfrler edesim geliyor... Italyana para bastiniz, rt dedi made in turkiye, ulan o 2 araba turkiyede mi uretildi acaba??. Bi dur agam bu gaz niye. Ford’un bile muhendislerine verdigi para ortada, aclik sinirinin altinda para veriyorlar..
Bi konu da yok dunyada olmayacak ozellik bu arabada olacakmis, gozler nereye bakarsa, head-up display orada cikacakmis. CEO bunu dedigi an izledigim videoyu kapattim. Head-Up display 20 yillik teknoloji. Gozler nereye bakarsa o gozleri skym, F16 misiniz
Isin ozeti; bu reklam olaylarina cok sovsem de, araba italyan yapimi ve guzel. 40bin euroya kadar da cok satar
Togg’un kadrosunun neredeyse yarısı Ford’dan. Ford’da ne kadar kıdemli müh. varsa 2 katına yakın maaşlarla gittiler.
Ben bu işi Temsa’nın kamyon projesi gibi görüyorum. Zamanında aynı böyle, parayla mühendis çaldılar. Günün sonunda projeyi beceremediler, rafa kalktı. Aldıkları mühendisleri de kovdular çünkü maaş skalası dışında kaldı hepsi.
Ford’a geri gelmek istediler ama Ford kapılarını açmadı.
Temsazedeler bitti, şimdi sıra Toggzedelerde
Harfi harfine katılıyorum. Ülkemizde yapılan sadece göz boyama şuan için.
Tasarım'ın pininfarina olması beni rahatsız etmedi. Eğer dünya pazarına satış yapacaksanız otomotiv tasarımın da marka olmuş birinin otomobilde imzası olması artı değer olur.
Hatta Vietnam ve Kuzey Kore için tasarlanan, internette dolaşan diğer araçların kırması olması da çok gözüme batmadı. TOGG 'un tasarımlarını çok beğendim.
Ancak tek bir civatasını bile ülkende üretmediğin otomobili Yerli ve Milli diye tanıtmak nedir.
Overblack'in dediği gibi bizim üretmek istediğimiz modeller bunlardır. Vizyonumuz budur. Bu araçlar italya'ya yapıldı gibi olanları adam gibi çıkıp neyse onu anlatmak gerekirdi.
Lansman da arabaya taktıkları lastikler bile Bridgestone. Hiç birimiz kullanmasakta senin PETLAS'ın var. Lastiğini bile türk malı veya markası takmamışsın Yerli ve Milli diye araba tanıtıyorsun.
keşke hayali arabayı üretme sevdasına girmeyip tarım üretmeye ,hayvancılık üretmeye ugraşsaydık daha bi faydalı daha bi kearlı olurmuydu ne sanki
haa ben yerli araba üretmeyelim demiyom haa onuda üretelim dünyaya satalım ama sanki bana öncelik sırası araba degil gibime geldi
bende başka bi açıdan baktım
akp dönemindeki 4. falan yerli otomobil bu tanıtımı yapılan
ve en iyisi çünkü elle tutulur yürüyen bir malzeme verdiler millete %70i de yedi
bunun muhalif olmakla ilgisi yok bu akılla ilgili bir durum tamamen 17 sene yaşadık bu adamlarla 17 senenin üstüne hala bu adamlardan faydalı bir şeyler bekleyen varsa kendini sorgulamalı
en başından tavrım net akp kendi çıkarı olmasın ülke ve halk menfaati için yaralı parmağa işemez akp bir çıkar partisidir ve anadoluda bolca talep görür
aracın pininfarina tarafından 2017de yapılan prototip araç olduğunu hepimiz biliyoruz
seçim yatırımı olduğunu da biliyoruz 17 koca seneden bahsediyoruz allah aşkına
ama sosyal medyada şunu çok iyi görüyorum akp istediği şekilde muhalif kitleyi bile manipüle edebiliyor büyük ihtimal bu işlerin sonunda hedeflerine ulaşacaklar oylarını istedikleri seviyeye getirecekler o arabalar da 10 sene miting alanlarında gezecek
daha temeli atılmamış fabrikadan 2022de seri üretim bekleyen cb danışmanı var :)
bu adamlar bu arabayı yapamayacak
daha önceki 4 arabayı da yapamadılar
bu konu 2015te açılan bir konu aç ilk postları bak senin gibi "yerli otomobil yapsak da muhaliflere çaksak" düşüncesinde yazan bir kaç arkadaş daha oldu vaktinde hala bekliyorlar ama bu sefer daha çok gürültü çıktığı için daha umutlular
oturduğu organıyla ülke kurtaranlar hep haklı çıktı onu da bilelim
yoksa bu gözler o ekranlarda ne yerli arabalar ne yerli uçaklar gördü
posta gazetesinin her gün emekliye müjdesi gibi maşallah
Bu proje 1971 de Fiat 124 ün Murat 124 olarak TR de üretilmesi projesinden hiç farklı değil bence.
En büyük sorun olayın lanse ediliş şekli.Var olan bir modelin üretilmesiyle sıfırdan bir şeyler üretmek farklı şeyler.%100 yerli ve milli denilince en ufak vidasına kadar kendi ülkemde üretilmiştir geliyor insanın aklına.
Ford alt yapılı Anadol bence daha yerli ve milliydi.
Karesör, ülke iklim koşullarına ve amaca göre sıfırdan tasarlanmış ,İngiltere bile sahip çıkmış ama çeşitli siyasi nedenlerle yok olmuş gitmiş bir marka.
Hitler in VW bettle ı halk aracı olarak üretme amacı herkesin cüzzi rakamlara araç sahibi olabilmesi,citroen in döşovayı üretme amacı da aynıyken neden böyle üst segment bir araçla bu işe başlanmaya çalışılır diye soruyor insan kendine.
Tofaş kuş serisi mevcut karesörle (2001 de son bulan) galveniz sajdan 5 yıl paslanmazlık garantisiyle ( şasi güçlendirilmek kaydıyla:) ) ABS li Klimalı Air Bag li olarak yeniden üretilse 1.3 multijetle 65-70bin 1.4 benzinli motoruyla 40-45bin bandında satılsa anki daha Halkın otomobili olurdu diye düşünüyorum.
(tabi fiili olarak uygulamak mümkünmüdür işin prosedür kısmını bilmiyorum benimki de sadece hayal.:):):) )
Olması gereken geç kalinmiş bir girişim olarak görüyorum, Togg ceo nun açıklamaları ayakları yere basan umut verici ama çok fazla soru işareti var ve atlatılmasi gereken 5 yıl kadar zor bir süreç var.
Pil üretimi en büyük soru işareti tüm dünya bu işi çözememişken beyaz eşya uretmeyi beceremeyen vestelin bu işi sorunsuz yapmasina ihtimal vermiyorum. Yapar ama nasil yapar.
Fiyatlandirma olarak rakiplerinin biraz altinda olacagini soyluyor Ceo yani I-pace 650k tl oldugunu dusunursek Togg 400k tl gibi rakam zor gozukuyor.
Fabrikanin inşası, uretim bandi, parça üretimleri, servis ağı derken 3 yil gecer ilk yil uretim devlet alimlari yakin cevre derken yok satar, sedan uretimi +18 ay vs... seneler akip gider bize sira ne zaman gelir.
Bugun öglen yemeğinde 3tl ye Tavuk döner yerken arkadaşlariyla yerli otomobil milli otomobil diye ortaligi yikan milyonlarca asgari ücretli insan ancak uzaktan bakip mutlu olurlar. Projenin amacida bu aslinda.
Milyonlarca otomobil satan markalarin çıkış hikayeleriyle karşilastirin bakalim hangisi en üst segmentte uretimle işe başlamiş projenin amacini anlarsiniz.
Gürcan Karakaş bu dediklerinizin aynısını dedi. Hatta %40 la başlayacağız %65 lere çıkarmayı hedefliyoruz dedi.
%100 olmayacağını bilen biliyor zaten. Olmasına da gerek yok.
İtalya2da üretildi diyen arkadaşlara da şunu demek istiyorum.
iPhone almayın sakın ÇİN MALI.....
ne alaka ya?
hocam bak senin yerli milli arabanı 2017de tanıtmışlar
https://www.youtube.com/watch?v=rwm0SBPSsmc&t=155s
diyorum ki adamlar yerli araba ayağına italyaya gittiler pininfarinaya baktılar hoşlarına gitti çok bilinen bir araba da değil belli bir para verdiler anlaştılar ızgarayı logoyu vs değiştirdiler getirdiler tanıttılar
bu araba ile ilgili hiç bir türk mühendis arge yapmadı hiç bir girişimci pazarı araştırmadı hiç bir yerli firma vidasını bile henüz üretmedi
hatta ve hatta lastiğini bile tenezzül edip değiştirmediler
iphone bir abd markası ve çinin işçiliğini satın alıyor sadece geri kalan her şeyi kendi geliştirdikleri şeyler
daha fabrikanın kurulacağı arsanın yeri yeni belli olmuşken siz hangi yerli otodan bahsediyorsunuz?
bu iş tabiki de halkın vergilerinin seçim yatırımı olarak harcanmasından öteye gitmeyecek 17 yıldır olduğu gibi
ülkeye menfaatsiz çivi çakmamış adamlar otomobil üretecekmiş
vestel önce telefon falan üretsin de sonra pil mil argesine girer öyle yurtdışından yazılım parça getirip trde monte etmekle olmuyor o işler
üstteki postu yanlışlıkla alıntılamışım bilgine hocam @Emre İlbi
Hocam bakın ben hükümet yanlısı da değilim. Olsam da inanılmaz doğrucu davud umdur. Meseleleri karıştırmamak lazım.
Geçmişteki projeler devlet kuruluşları aracılığıyla yürütülmeye çalışıldı. Ve Bakan kendi ağzıyla Tubitak'ta ya da devlet eliyle araba üretilemeyeceğini gördük dedi özel bir toplantıda. 2 gün sonra da bizim aracımız tesla'dan iyi dedi. Siyasi açıklamalara takılmayın. Yapılanlara bakalım.
Burada güvendiğim nokta özel sektörün aracı yapıyor oluşu. Devlet geliştiriyor olsaydı zaten he he der geçerdim.
Yapılan eleştirilerdeki haksız nokta izlenen yol. Şimdi bana söyleyin. Cidden yerli MARKA bir araç üretmek istiyorsunuz. Nasıl bir yol izlemek gerekli? Ortada araç ya da tasarım bile yokken milyar dolarlık yatırım yapıp bant fabrika vs mi kuralım? Hadi bunu kurduk, parayı gömdük. O bantın tasarımı, robotu vs si için zaten y.dışından sipariş geçmeyecek misin? Know-How almayacak mısın? Yine kalkıp fabrika bile yerli değil derdik. Bunlar zaten olacak. Kaçarı yok. Ama bare bantı kurarken ne için kurduğunu bil değil mi. Bir ön çalışma yap.
Tasarım pininfarina ya benziyor. Olabilir. Tüm samsung telefonları birbirine benziyor. Tüm Xiaomi telefonlar Apple a benziyor. Hatta tüm telefonlar birbirine benziyor. Ama bu onları kötü ya da başkasına ait yapmıyor.
Elektrikli motor bosch muş. Problem mi sizce? Bence değil. Merco yıllarca Renault motoru kullandı. Üretemediğinden değildi. Önemli olan o aracı satarken bosch tan izin almak zorunda olup olmamanız. Tüm haklarıyla size ait fason üretim yapıyorsa, siz tasarım, donanım, farklı katma değerlerle üzerine koyup satabiliyor ve kazanabiliyorsanız sorun yok.
Bugün TR de çok sayıda araç üretiliyor. Civic'in yerlilik oranı inanılmaz yüksek. O araç Japon mu Türk mü siz söyleyin.
Bir marka geliştirmelisiniz önce. Bunun adımları var. Şu an atılan adımların doğru yönde olduğu kanısındayım. Atılması gereken daha çok adım var. Bunlar da doğru şekilde atılırsa bir yere varırsınız. devlet mantığıyla ilerlerseniz en fazla geriye gidersiniz. Ama bugün özel sektör bu işi yapıyor. Başta da profesyonel bir CEO var.
Vesteli gömmüşsünüz. Çok da sevmem ama TV Panel üretirken neredeydiniz. TV Panelini de gömelim mi?
Bugün Tim Cook Çinli üretimin bazı konularda ABD den daha ileri olduğunu, isteseler de üretim bantını ABD ye getiremeyeceklerini söyledi. İşlemciyi üretmek için de TSMC Samsung ile çalışıyor yıllardır. Geliştiriyor ama ÜRETTİRİYOR. Problem mi sizce?
Benzer yöntemi biz de izleyebilir, aynı şekilde ilerleyebiliriz. Tabi önce ar-ge yapılması gereken çok konu var. Bunun farkında olup çok çalışılması gerekiyor. Nitekim CEO da önce %30-40 larda bir yerlilikle işe başlanacağını 2035 yılında %65 e çıkmayı hedeflediklerini söyledi. Afaki rakamlar vermedi.
Sıfırdan olacaksa böyle olacak. Başka yol varsa da bilmiyorum. Yanlış gördüklerimizi söyleyelim ama doğrular varsa da övüp destekleyelim ki toplumca ilerleyebilelim.
hocam olmasına gerek yoksa niye bu kadar tantana ?
bir arabanın yüzde 60ını biz yapacaz diye nedir bu prodüksüyon ? bunca show?
kaldı ki megane, clio , civic , corollo , i10 & i20 , egea gibi modellerin üretim sürecinin bu ülke zaten %50 işin içinde.
o zaman biz senelerdir yerli araba üretiyoz haberimiz yok ?
Marka bizim değil....
Asıl mesele de o bence.
Ve günümüzde marka yaratmak cidden çok zor.
Bugün Lius Vitton (artık nasıl yazılıyorsa) üretimi TR de yapılıyor. Fason satış 300 dolar, marka satışı 6000 dolar. Üretmek bir yere kadar. Onu satması var.
Yarın saydığınız tüm markalar çekip gidebilir (reel değil ama stratejik bir hamle, bir savaş durumu vs gibi düşünün). O zaman neyimiz var diyeceksiniz?
Bugün 10 yıl pil ve elektrik motoru üzerine çalışırsınız. Yarın öbürgün Tusaş tai gelir, ortak olur, proje geliştirir, ar-ge yapar çalışırsınız. Bir bakmışsınız elektrikli siha göklerde.....
Biraz daha geniş kapsamlı bakmak lazım. Geleceğe yatırım olmalı.
He derseniz ki "ben bunları yapamayacaklarına değil yapacaklarına inanmıyorum", kendimize de inanmayacaksak bırakıp gidelim zaten.
bu saydıklarınızın çoğuyla bir sıkıntım yok
ama araç pininfarinaya benziyor değil araç pininfarina ztn hoparlörlerdeki logoları duruyor hala ntvde kamera görüntüsü çıktı atmıştım buraya da kaldı ki hoparlörü geçelim attığım videoya bakınca ztn aracın pininfarina olduğunu görüyoruz
yerli oto üretebiliriz evet, %100 yerli olmak zorunda değil evet, bunun için altyapımız da var işçilik konusunda gayet gelişmiş bir ülkeyiz, bu alanda ha pazar payı, arge ve gereklilik kısımları tartışılabilir sorun değil
ama bu bir yerli oto değil, bu bir ölü doğan bebek, bu bir seçim yatırımı
kimse yerli oto üretilmesin falan demiyor ztn ben şahsım adıma diyorum ki "akp kendi çıkarı olmadan yaralı parmağa bile işemez burada da italyadan 2017 yılında üretilen aracı 2 basit makyajla çaktılar, millet de yedi, on numara gündem değiştirme ve seçim yatırımı oldu daha fabrikasının yeri bile yeni belirlenmiş proje için şimdide devlet destekleri falan açıklanacak, yandaşlara bu proje üzerinden bütçeden para aktarılacak olan halka olacak daha akpli yeni yetme bebeler lüks arabalarda yatlarda villalarda takılmaya devam edecekler 0 vasıfla.."
bunun aksini iddaa eden varsa 17 yılda bana 1 tane örnek göstersin ne biliim 3 köprü desin yeni havalimanı desin şehir hastaneleri desin izmir otobanı desin, falan bi bu konuları konuşalım mesela marmaray desin dimi gayet faydalı bir proje ama soralım neden yurt dışındaki muadillerinin onlarca katı fiyata mal oldu? oradan kimleri zengin ettik? ethem sancak ve tank palet peşkeşi daha 1 yılı doldurmadı sanırım ethem sancak ve ortakları bu kadar kısa sürede voleyi vururken bu işten kim zarar etti bir düşünelim
o yüzden kusura bakmayın ben yemedim %70 falan yemiş durumda akpnin bir sonraki seçimde oylarını arttırmasını bekliyorum ama ömrü doldu sadece halkımıza müstehak..
bakın ne güzel açıklıyorsunuz.
3 dünya ülkesinde "FASONCULUKTAN" öteye geçemessiniz/geçirtmezler.
hayal kurmayın.
hayat pazarlayanlarada alkış tutmayın.
bugün 10 yıl elektrik motoru üzerinde çalışacak bir "genç nesili" yetiştirecek kalifiye öğreticiniz yok.
bu öğreticiyi yetiştirecek okul yok, olsa ;
bu okuluda size okutulacak SİSTEM yok.
zaten bunların tamamı olsa yüzde 40-45 oy alacak bir iktidarda olmazdı...
alın size tüme varım yaptım.
Varsa boşluk doldurun...
Marka meselesine takmış herkes tamam bunun çok basit bir yolu var hiç fabrikaya falan gerek yok madem yerli üretim %50lerde olacak gidersiniz custom çalışan aynı bizim yerli dediğimiz araç gibi bir model üretecek firmalar var ( daha büyükleri kapasiteleri seri üretime yakın ) bir marka basar çıkartırız yollara amaç yerli üretimse.
Türkiye'de yerli üretim denebilecek tek araç bence F-Max çok ama çok büyük bir kısmı yerli.
ben yerli üretim falan takığı değilim kesinlikle ki küresel dünyada öyle bir şey kalmadı
misal saabı alalım çinde üretelim parçalarını dünyanın 50 farklı ülkesinden getirtelim ama parasını biz kazanalım kar bizim olsun biz zenginleşelim
yazılımda bu kadar geri kalmış bir ülkenin beyin üretmek yerine satın alması daha sağlıklı ve güvenilir
avantajımıza olan şeyleri üretip olmayan şeyleri dışarıdan alabiliriz
bu yerli/yabancı tartışması bile 70 yıllardan kalma dünyada o bakış açısı bitti
ben tamamen yine kandırılmış olmanın şaşkınlığını yaşıyorum
bir gün akpli olucam walla bu halk bu kadar kolay kandırılabiliyorsa ben neden insanlara bir şeyler anlatmaya çalışıyorum bende kandırırım amk seviyesine geldim yavaş yavaş
Arkadaşım Iphone dediğin ürün ticari olarak markalaşmış dünyaya kendini kabul ettirmiş bir MARKA. Hatta marka değeri şuan itibariyle 1.3 Trilyon Dolar. Yani ABD'li tek bir şirket, TÜRKİYE'den daha büyük ticari hacme sahip.
Adam ürünü ABD de üretmiş, dünyaya pazarlamış, marka değeri oluşturmuş sonra talep karşılamak, işçilik maliyetini azaltmak, navulundan kurtulmak için uzakdoğuda fabrikasını açmış çinlilere ÜRETTİRİYOR.
Çindeki fabrikadan kazandığı para yine ABD'ye gidiyor. Yani yine ülkesine kazandırıyor.
Bende isterim yerli bir otomobil markamız olsun. Ülkemiz gelişsin katma değeri yüksek ürün üretelim devletimiz milletimiz zenginleşsin paramız yurt dışına gitmesin, ama parayı basıp İtalya'da araba yaptırıp TÜRK MALI diyoruz.
Bu algı yanlış. Fabrikanı kur, inşa et. Sonra bu ülkenin imkanlarıyla üret bu prototipi. Çamurdan yap ama çamur bizim çamurumuz olsun. Tasarımı italya'dan al yine.
Arabanın içindeki o ekranları yaptır vestel'e. Lastiğini yaptır petlasa. Ama yerli oto diye tanıttığın otomobilde bu ülkeden birşeyler olsun be kardeşim.
Yine söylüyorum tasarımı müthiş, çok beğendim. İnşallah bu ülkede bu iş yapılır. Bu ülkeye faydası olacak ne iş varsa kim yaparsa yapsın desteklerim.
Üretilmesine karşı değilim yapılan tanıtımın tarzına karşıyım. Seçim için algı operasyonu yapanlara laflarım.
Yerli arabayı savunan arkadaslara sormak istiyorum.
Limanlarimiz, Telekom, Demir çelik, Tekel vs satılırken neden milli duydugulariniz kabarmadı?
Ayrıca mercedes bmw gibi markalar evet 10 bin tane ürün yapmış kendini ispat etmiş şimdi maliyet için birçok parçayı disarda üretiyor. Ama adamlar kendini ispatlamış. Bizim ise ılk ürünümüz bu
Arkadaş ne güzel demiş
Yerli sermayeli şirketleri satanlar
Yerli otomobil işine giriyor
Tesla nın zarar ettiği dünyada noname marka ile yola çıkılacak
Gerçekleri zamanla görürüz zaten acele etmeyin :)
Sonuna kadar katılıyorum.
Temennim yapanların bu sınıfta olmaması.
Olursa zaten dediğiniz yere çıkarız.
Ama olması yere çıkmak için bu yönde başlamak gerekirdi.
Geçtiğimiz senelerdeki başlangıçlar rezaletti. Nitekim 1 yılı bulmadı ölmeleri.
Bu doğru başladı.
İnşallah doğru gider diye temenni ediyorum.
Tek kastım bu.
BENCE DOĞRU BAŞLADI. VE BU BİR İLK.