iade edilmiyor derken? nerede okudun?
bunda bir çekiliş vs olmadığı için mi acaba? parayı yatıran aslında sipariş veren oluyor , iptal etmemeli gibi bir durum mu acaba?
Printable View
Aşağıdaki siparişte gelen sözleşmede yazan metin. Yani iade edilmiyor. Gayet mantıklı iade olmaması. İptal edince bir yaptırım olması lazım en azından.
Sipariş Ücreti. Araç’ın sizin için rezerve edilebilmesi adına, işbu Sözleşmeyi imzaladığınız tarihte Araç
Konfigürasyonunuzda belirtilen tutarda ve iadesi olmayan bir Sipariş Ücreti ödemeniz beklenir. Sipariş
Ücretinin ödemesi kredi kartı ile yapılabilir. Ayrıca, ödediğiniz Sipariş Ücretinin, siparişinizin işleme
konulması, nakliyesi, yeniden pazarlaması ve/veya Araç’ın yeniden satılması durumunda oluşacak fiili
maliyetlerin adil ve makul bir hesaplamasını teşkil ettiğini de kabul etmektesiniz. Bu nedenle, burada özel
olarak düzenlenen durumlar dışında, herhangi bir nedenle nihai satışın gerçekleşmemesi durumunda Sipariş
Ücreti iade edilmeyecektir.
arkadaşım Almanya'da Model 3 Kullanıyor, yakış şekli şu şekilde.
Yorumları : 190km de 19kwh harcamışım. Evde şarj etsem 5.5 sadece dışarıda şarj etsem 10.5 euro //
https://i.hizliresim.com/esl3f8v.jpeg
Daha öncede yazdım Togg un kilometre başına harcadığı enerji 1,35 lira olarak gerçekleşecekmiş bu fiyat üç aşağı beş yukarı diğer elektrikli araçlar içinde benzerdir herhalde yüksek ihtimal ki bunlar fabrika verileri ..
Elektrikli araçta her şey yakıttan gidiyor ***** sürüş dinamikleri de enerji tüketiminde farklılık gösterir..
1.35 lira öyle az değil bazı lpg li hatta dizel araçlar daha az yakabilir..
benzinli ve dizel araçlardaki tüketim lügatına hepimiz hakimiz
"tutumluluk" değeri açısından bakarsak 4-5.-litre / 100km gibi bir değerin dizeller için iyi olduğu , 6-7.-litre arasındaki değerlerin de benzinliler için iyi olduğu gibi ortalama bir sonuca varabiliriz
elektriklilerde de durum benzer , daha doğrusu analiz mantığı benzer , bu da en iyi koşullarla kaç kwh/100km tükettiği şeklinde izah ediliyor..
katalog verilerine göre bir elektrikli araç 14-16.-kmh/100km tüketiyorsa "tutumlu" bir araç oluyor.
aracın net pil kapasitesini (brüt değere değil net pil değerine) bu tüketim değerine böldüğümüzde de teorik en uzun menzil değeri ortaya çıkıyor.
ha tabi sıvı yakıtlı standart teknolojili araçlarda teorik tüketim / reel tüketim arasında fark oluyor , katalog verilerini yakalamak için bin çeşit kural ve teknik gelişti zaman içinde..
elektriklilerde de aynı mantık var , onların da bir kullanım kural seti ve mantığı var , içten yanmalılardan oldukça farklı..
en büyük tezat şurada ;
içten yanmalı araçlar uzun yolda , açık trafikte daha tutumlu yürür
elektrikliler ise trafik ne kadar sıkışıksa , ne kadar durk-kalk varsa o kadar tutumlu yürür
ikinci önemli fark ise şu ;
içten yanmalılar , üzerindeki hemen her aksesuarın enerjisini motordan gelen tahrikle üretir (bunun motor verimine bir miktar negatif etkisi olsa da..)
ama elektrikliler herşeyi bataryadan yerler mecburen
camı aç kapa bile yapsan pilden enerji gider , ısıtması soğutması , aydınlatmaları , iç lambalar , koltuk ayarları , multimedyası osu busu.. say sayabildiğin kadar :)
dolayısı ile elektrikli dönem demek , kullanım alışkanlıklarının topyekün faklı olduğu dönem demektir
1 senedir şirket aracı olarak elektrikli İ3S kullanıyorum. Şu nokta doğru kesinlikle şehir içi ve dur kalk ile tüketim çok düşük. Şehirler arası daha fazla tüketiyor.
Diğer noktalarda en fazla tüketim kışın aracı ısıtmak için gidiyor. Multimedya, far, koltuk ısıtma, aydınlatma vs onların etkisi hissedilmiyor.
Bu araçlar kesinlikle şehir içi ve yaz arabası. Eğer evde şarj imkanı var ise çokta mantıklı oluyor. Dışarda enerji sağlayıcıların fiyatlar çok yüksek
Yorumlarınıza kesinlikle katılıyorum.
Bence Elektrikli araçlar şehir içinde kullanmalık içim çok ideal.
Uzun yolculuğa gelecek bir araç değil, belki bir ihtimal çocuklu aileler için / Bez vb değiştirirken biraz da şarj edeyim denilebilir :)
Hepimiz yapmışızdır, akşam otururken bir anda uzak bir yere gitme olayını, elektrikte bunu yapamacaksın.
Bir de Şarj istasyonlarındaki sıralar vs derken hepten problem.
Bir çok kişi de aynı şeyi söylüyor, evinizde veya iş yerinizde şarj istasyonunuz yoksa hiç girmeyin diye yoksa her gün bir yere gidip şarj etmek zorunda kalınacak.
yani işin özü yine garibana göre bişeyyok ,hayaller kaldı başka bahara :D
Soru şu amaç ihtiyaç …
Benim kapıda 3 araba olmasına rağmen İstanbul da mümkün mertebe araba ile gitmiyorum sağa sola mevzu yakıt değil trafik te geçen süre ve otopark ücretleri benim için sorun .. zamanda paradır oda ayrı mesele .. Beşiktaş’a 3 gün arabayla gittim özel otoparka bıraktım tandığım diye benden günlük 60tl aldılar .. istanbul abonman kart çıkarttım bedava ya yakın fiyatlarda istediğim kadar geziyorum gidiyorum metro,metrobüs trafik derdi yok park yeri derdi yok kafan kulağın rahat arabayı oraya bıraktık bir şey yaparlarmı acaba derdi yok ..
Bunu neden yazdım ilk soruya geliyoruz amaç ihtiyaç ….
ben arabalarımı uzun yolda kullanıyorum uzun yolda araba sürmenin keyfine varıyorum zevkini yaşıyorum .. elektrikli araçta alsam uzun yolda sürücem genel manada uzun yolda benzin dizel lpg ile hemen hemen üç aşağı beş yukarı aynı yaktımı üstüne 600-800km lik yolda her şarj için 30 dakka 45 dakka arası zorunlu durucam normal arabayla 6-7 saatte gideceğim yolu 15 saatte gideceksem benim için şu an için elektrik çok işime gelmez ..
Elektrikli araç bana en güzel sadece şehir içi kullanabileceğim parkı kolay trafikte yer kaplamıycak aralardan derelerden geçebiliceğim smart fiat500 tarzı bir araç olabilir ..
Model Y'nin baz versiyonu 1.6 milyona yakın bir fiyatta. Yakın zamanda Çin'den gelen arabalara ilave gümrük vergisi eklendi. Baz versiyon Çin'den geliyormuş diğer versiyonlar ise Almanya'dan. Teknik bilgiler her sitede farklı net bilgi bulamadım ama 160 kw üzerinde ise ilerleyen zamanlarda Almanya'dan da gelse de baz versiyonun fiyatı bu şekilde kalır Toggla arasında fiyat farkı var baz versiyonu alternatif olmaz.
T10X 436 Hp versiyonu piyasaya çıktığında vergisi yüksek olduğu için Tesla long range ve performance paketleri ile rakip olur.
Tesla siparişi verecektik. Long range modelinin motorlu taşıtlar vergisinin 25.000 lira olduğunu öğrenince vazgeçtik :) Hemen hemen tüm avrupada olduğu gibi emisyon değerlerine göre vergilendirme olursa tekrar düşüneceğiz.
N’oldu oglum yerli arabaniz, gelemiyor mu? Gumrukte mi takildi? Kucuk neuras’la guluyorum hayallerinize. Ataturk’un misyon ve vizyonunu, “narsist”in amaclarina terk ettiginiz her hun gibileceksiniz. 18 yasinda bir kardesinizden size kucuk bir tavsiye…
50 yasindaki MX-5’ci dayi gel “thumbs-down”ini koy gec… İktidarini kotuledim ne de olsa. :D Kusura bakmayin abiler, kichn yalayan insanlara tahammul edemiyorum. Yasima verin, yeni yeni aktiflesiyoruz buralarda.
TOGG diye bir araba yok, inanin yok. Kanmayin boyle “pahali” propagandalara. Aklinizi kullanin abilerim, hepiniz bir otomobilin ar-ge surecine benden daha hakimsiniz. Yok oyle bir sey… Tek gercek BMW. :D :D
Alkol kullanmiyorum. Bazi insanlar delirtiyor beni.
bugün togg deneyim merkezine gittim
epey bi kurcaladım
küçük detaylar var göze çarpan
arkadaşlar saçma olmayan , akla yatan her eleştiriyi ve fikri detaylı şekilde not alıyorlar , hatta neyse eleştirilen nokta - fotosunu da çekiyor , senin yorumlarınla birleştiriyor ve düzenli olarak merkeze rapor geçiyorlar (mış)
fotoları çekti ben anlatırken , ona şahidim :D
yani bu uygulama gayet hoşuma gitti , doğru hareket ...
kol dayamanın içindeki ikinci bölme kapağı tel maşa
far-silecek kolu tel maşa
şarj soketinin kapağı tel maşa
sağ dizin önüne denk gelen göğüs alt parçasının tasarımı sıkıntılı ama çözümü kolay , elimi soktum , o parçanın arkası boş , sadece tasarımı değişmeli yani :D
start-stop tuşunun tasarımı ve arkadan aydınlatması tel maşa , ucuz görünüyor
davlumbaz içlerindeki izolasyon malzemesinin ve dodiklerin çamurluk içine bakan tarafındaki montaj vidalarının tipi yanlış , çıkıntı yapıyor gereksiz şekilde , göze de batıyor..
özetle atla deve değil bu konular
koltuklar güzel , iç mekan genişliği güzel
cam tavan ebatları güzel , tavan mesafesi güzel , bagaj hacmi güzel
direksiyon önündeki ekran hariç diğer uzun ekran komple dokunmatik (bunu bilmiyordum çok hoşuma gitti)
göğüsün en solunda ve en sağında (ekranların başında ve sonunda yani) aynı tipte 2 tane boş kısım var , piano black bir parça ile kapalı.. çok belli , oraya bişey gelecek , ayna ekranı olabilir bence.. ya da sonradan aksesuar dünyasına girildiğinde oralara bişeyler eklenir çok da güzel olur..
:)
genel olarak benden geçer not aldı
:)
he bir de arabalar elektrikli ya :) shorwoomdaki bütün arabaların klimaları sürekli çalışır durumda sabahtan akşama :D
serin serin takılıyorsun arabaların içlerinde
:)
galerilerin mekan iklimlendirmesi gayet normal de , arabalarda olması kafa karıştırıcı alışılmadık bir durum :D ama güzel bir şaşkınlık verdi bana :D
eee sonraaa :D almanya bizi kıskanmaya devam etcek mi :D
gürsel başkanım
özet geçeyim , liste fiyatı olan 1250 ile 1600'e kadar (ekimde tekrar satışa açılsa 1600 deseler mesela) verilen paranın karşılığı var , alınır diyorum :D
bu seviyeden sonrasını bilemem :D
bişey daha aklıma geldi
kapılar komple marşpiyeldeki plastik kaplama dahil en alt çizgiye kadar birlikte açılıyor
yani bazı suv'lara özel bir dert olan , inerken marşpiyel kirinden pantolon paçası kirlenmesi olayı bunda olmayacak , oralar temiz kalacak
ama kapı açıkken o marşpiyel plastiğinin iç taraftan görüntüsü yanlış , bi plastik arka kapakla falan kapatılması şart
bu da basit bir konu , bunu da not aldılar mesela :D
Togg mogg bilmem. Adam yeni ataba aldım gel bakalım diyor. İnerken her yer çamur. Şahsen bu çok iyi olmuş.
hepi topu 800 araba teslim etmişler
bekleyenlerin fiyatlarına da %25 eklediler
proje hiç doğru yönetilmiyor
işi tez elden bir global profesyonele devredebilirler
1.59 hala cok uygun su anki piyasa oranlarına göre