User Tag List

Sayfa 4/9 İlkİlk ... 23456 ... SonSon
169 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Ne kadara satmalıyım (f30)

  1. #58
    anıl turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bmw ozel sahibi bi abimiz yazilim yaptirdiktan sonra motor kiran cok 316 geldi demisti...
    hatta sakin yazilimla falan ugrasma diye uyarmisti beni.

    yaptirip satmak daha mantikli gibi...

  2. #59

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    67
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle çok geçmiş olsun. bakımlar borusan da yapılmış olsaydı belki bir umut derdim ama dışarıda yaptırmışssınız. hele bir de adı sanı bilinmeyen bir yağ konulmuş diyorsunuz. yazılım konusunda borusan'ın hiç insiyatifi yok yaşayarak tecrübe ettiğim için söylebilirim.size tavsiyem sandık motor aldıktan sonra satmanız. şu şekilde satarsanız çok zarar edersiniz.

  3. #60
    ozan gülle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir-İstanbul
    Mesaj
    1.087
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok gecmis olsun arkadasim garanti boyunca yazilim isine girmemek lazim demekki boyle satarsan zararin cok olur bi sekilde sandik motoru alip takman lazim gerekirse kredi cek bence daha az zarar edersin

  4. #61
    BurakOzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkistan
    Mesaj
    222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım atan firmanın suçu yok mu ?

  5. #62
    Draniela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BurakOzdemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazılım atan firmanın suçu yok mu ?
    Silah zoruyla yazılım atılmamıştır herhalde
    Sonuçta gidip yazılımı attırmış servis alakası olmasa bile sıyrılmak için bahane etmiş yani
    Semih Kurtulmuş
    Adventurer Engineer

  6. #63
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Örnek vermek gerekirse

    BMW 318i için

    1.499CC
    136BG
    220NM tork
    Demiş.

    Bu güç yetmezse 320i var demiş 170BG

    BMW bilmiyormuydu o motorda 318i motoruna yazılım yapıp 170BG çıkarmayı.

    Demekki motor'un bir limiti var sınırı var.Bunun üstünü yetkili servis dışında yaparsanız aracın üretici garanti vermez tabikide.

    Yazılım yapılırken'de aracın kırılmıyacağı gibi garanti yok.Riski göze alıp yola çıkılıyor.
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

  7. #64

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    2.134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birşey olmaz attır yazılımı diyenlere gelsin bu sıkıntı. büyük geçmiş olsun. iyikide hep ikilemde kaldım attırmıyorum attırmayıda hiç düşünmeyeceğim bu dakikadan sonra

  8. #65
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bu konuda olani makyajsız 3.16 ile güncel 3.18i'nin 136 hp lik motorları farklı. hem 1499cc değil hemde 3 silindir değil.

    haliyle makajsız 136 ve 170'lığın aynı olduğuydu tıpkı 1.6 tdi'ın yada 1.2 / 1.4 tsi'ın bir ton versiyonu olması gibi
    1881 - 193

  9. #66
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Ayrıcada öbür konuda Maxi abinin yazdığını burayada iliştirelim

    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bakın bilmeden sallıyorsunuz
    yazılım ile araç blok kırmaz
    piston yada segman kırar, grapej yapar bişeyler olabilir (çok kötü yapılmış bir yazılım var diyelim)

    ama blok kırmak demek %90 öncesinde yatak sarmak demektir
    yağlama problemidir, kolay kolay başka bir nedenden olmaz

    önce kranka bağlı piston kolları yatak sarar (gelen tıkırtı) sonra kilitlenir ve piston kolu kırılır
    hala dönmeye devam eden krankta bağlı olan kırılmış piston kolu, blok ile araya sıkışır
    o güçle blok içeriden dışarı doğru çatlar yada patlar yada kırılır.
    yağın çoğu o delikten yere akar
    işte o patlama sesi bu kırılma sırasında duyulur..

    kısacası söz konusu problem çok büyük ihtimalle yağlama problemidir.


    edit:
    yağlama problemi derken şunu kastediyorum yanlış anlamalar olmasın
    yani 5-30 yerine koydun 10-40 yada 5-40 birşey olmaz, yada 10-60 koydun birşey olmaz
    bu gibi yağ değişiklikleri çooooook uzun vadede sorun olabilecek şeyler.

    benim demek istediğim eksik yağ, işte 6 litredir kapasite ama 3 litre yağ vardır, sorun..
    yağ pompası basıncı düşmüştür, sorun

    sahte yağ!
    evet günümüzde herşeyin sahtesi var, yağın niye olmasın?

    tabi son olarak, üretim hatasıda mümkün
    olabilir yani

    60 bin liramı? o ney lan? ohaa
    1881 - 193

  10. #67
    yilmazcatalbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    adapaza-R
    Mesaj
    1.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı individual Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Örnek vermek gerekirse

    BMW 318i için

    1.499CC
    136BG
    220NM tork
    Demiş.

    Bu güç yetmezse 320i var demiş 170BG

    BMW bilmiyormuydu o motorda 318i motoruna yazılım yapıp 170BG çıkarmayı.

    Demekki motor'un bir limiti var sınırı var.Bunun üstünü yetkili servis dışında yaparsanız aracın üretici garanti vermez tabikide.

    Yazılım yapılırken'de aracın kırılmıyacağı gibi garanti yok.Riski göze alıp yola çıkılıyor.
    Yazılım yapılan araç kırılırsa masrafını karşılarım kırılması imkansız bu yazılımla(soft) diyenler yalan mı söylüyor yani?
    Techturkey dediğin 12, bilemedin 16. sayfada adamı bulur, 500.000 yerine 1m alır, konuya giren herkesi ihya ederdi...

  11. #68
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konuda olani makyajsız 3.16 ile güncel 3.18i'nin 136 hp lik motorları farklı. hem 1499cc değil hemde 3 silindir değil.

    haliyle makajsız 136 ve 170'lığın aynı olduğuydu tıpkı 1.6 tdi'ın yada 1.2 / 1.4 tsi'ın bir ton versiyonu olması gibi
    Adam inceyi görmüş hahaha

  12. #69
    makif84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    3.394
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence konu çok saçma bir yere gelmiş.Arkadaşın aracı arızalanmış işin dolandırıcılığına kaçmamış ( bire yere alttan çarpıp kaskoya yaptırmamış)satsam sizce kaça vereyim diye soruyor.işi bilen arkadaşlardan fiyat araştırması yapıyor.
    Hasar oluşmasının bana göre arkadaşında suçu var (bakımlarını dışarıda yaptırması) gibi ve ilk alındığı günde o ses varsa problem çözülene dek servisin başının etini yemeliydi.Tabi bu dışarıdan bir düşünce.Yazılım konusunda da yapan yer çok önemli.Yazılım yapıp on binlerce km yapanda var yazılım sonrası 1 haftada kıranda var,yani yazılı bir sözleşme olmadığı için (yazılım sonrası belirli bir zamana yada km ye kadar,bizden kaynaklı olabilecek tüm masraflar tarafımızdan karşılanacak gibi bir anlaşma olmadığından) şans deyip geçmekten başka çare yok diye düşünüyorum.
    Aracı almayı düşünen kişi yetkili servis masrafının bir miktar fazlasını düşerek almak isteyeceğinden sizin zararınız fazla olur.Dışardan veya çıma bir motor bulup ruhsata işletip satmanız zararınızı en aza indirebilir.Geçmiş olsun

  13. #70
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana şase numarasını gönderir misin aracın PM den... motor kaç para tutacak araç ne kadar eder bir değerlendirmeye çalışayım..
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #71
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı individual Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Örnek vermek gerekirse

    BMW 318i için

    1.499CC
    136BG
    220NM tork
    Demiş.

    Bu güç yetmezse 320i var demiş 170BG

    BMW bilmiyormuydu o motorda 318i motoruna yazılım yapıp 170BG çıkarmayı.

    Demekki motor'un bir limiti var sınırı var.Bunun üstünü yetkili servis dışında yaparsanız aracın üretici garanti vermez tabikide.

    Yazılım yapılırken'de aracın kırılmıyacağı gibi garanti yok.Riski göze alıp yola çıkılıyor.
    Ben hayatımda daha saçma bir şey duymadım. O motorlardan biri 1.5 3 silindir biri 1.6 4 silindir. O eski 1.6 4 silindir olan motor thp motor, minide peugeotta bmwde kullanıldı. O motorun 136 hpliği ile (makyajsız kasa 116i) 170hpliği(makyajsız kasa 118i, 320i) birbiri ile cıvatasına kadar aynı. Parça alırken borusandan paketin üstünde 116i/118i/316i/320i/mini yazıyor(dumpvalve patlatmıştı bizimki)

    Biz yazılımlı bmw 118imizi (2013te m paket 116i kalmadı, biz de o yüzden 118 almıştık, aynı paraya gelmişti) yazdırdık. 30bin kmden fazla oldu. Her şey harika şu an.

    Ya bakım yapılan yerde sıkıntı var, yağı eksik koydular filtreyi yanlış takıp tıkadılar bir şey, ya da parça hatası. Standart araca uygulaman yazılımla kim blok kırmış?
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  15. #72
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yahu bir karar verelim ben bu motoru bilmiyorum ama;
    -Orjinal yazilimsizda blok patlatan var deniliyor
    -Yazilimla blok patlatmak imkansizda

    Simdi bu bloklar niye patliyor o zaman

  16. #73
    2jz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    06-26
    Mesaj
    3.262
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı individual Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Örnek vermek gerekirse

    BMW 318i için

    1.499CC
    136BG
    220NM tork
    Demiş.

    Bu güç yetmezse 320i var demiş 170BG

    BMW bilmiyormuydu o motorda 318i motoruna yazılım yapıp 170BG çıkarmayı.

    Demekki motor'un bir limiti var sınırı var.Bunun üstünü yetkili servis dışında yaparsanız aracın üretici garanti vermez tabikide.

    Yazılım yapılırken'de aracın kırılmıyacağı gibi garanti yok.Riski göze alıp yola çıkılıyor.
    Bahsettiğin 3 silindirli motor makyajlı kasada kullanılmaya başladı. Söz konusu araba 316i diye geçiyor 1.6 136'lık. 320ied diye geçen 1.6 170'lik versiyonuda ülkemizde satıldı. Birebir aynı iki motor. Yazılım farkı var sadece.

  17. #74
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmetmert Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu bir karar verelim ben bu motoru bilmiyorum ama;
    -Orjinal yazilimsizda blok patlatan var deniliyor
    -Yazilimla blok patlatmak imkansizda

    Simdi bu bloklar niye patliyor o zaman
    Yazılımla blok patlatmak imkansız diye bir şey yok. Sadece yazılım yapıldığı için blok patlamaz.

    Sıfır km bmw 316i aldık 2014te diyelim. Bunun motoru cıvatasına kadar 320i ile aynı, keza şanzımanı da. Eğer ki benim standart 316imin bloğu patlayacaksa, malzeme hatası ya da üretim hatası varsa, bu yazılım yapmadanda patlar, yazılım yapılınca da patlar. Sadece yazılımın blok patlatması görülmüş şey değil onu diyorum. En fazla kol kırılır. En fazla piston eritir. En fazla enjektör kırar.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  18. #75
    AliDogukan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana/KKTC
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok geçmiş olsun.

    Blokla ilgili ortaya çıkan sorunun yağ basıncı-sıcaklık-yağ viskozitesi üçgeninden kaynaklandığını düşünüyorum.Yazılımdan kaynaklı değil de bu olayın olacağı varmış yazılım sadece süreci hızlandırmış.Çünkü blok çatlatan tek siz değilsiniz,genel olarak bir sıkıntı olduğu açık.


    Belki söyleyeceklerim etik değil ama 60 lira şu zamanda iyi para.F30 un 1/2 parası neredeyse.Alttan hasar cart curt bir oyun yapar kaskoya yıkardım galiba ben olsam.3 bin değil 5 bin değil abi bu yeni araba parası resmen,adamın baya baya canını sıkar.En azından benim için öyle.

    Tekrardan geçmiş olsun umarım en az zararla atlatırsınız bu olayı.

  19. #76

    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar abiler iyi dilekler yardım etmeye çalışanlar için herkese çok teşekkürler. Kısaca Olay yazılım olayı değil özel mesaj atanlar olmuş nerde yaptırdınız diye bugüne kadar 10 aracımada aynı yerde yazılım yaptırdım skıntı olmamıştı zaten bu olayın yazılımla gerçekten alakası yok sadece garanti için tuzu biberi oldu. Aracı en yakın arkdaşımdan aldım sürekli birlikteydik bakımlarını bile birlikte yaptırdık yabancı araba değil aldıktan sonra avans sesini duydum hatta burdada konusu vardı nedir ne değildir diye. Hep yakıt aldığım istasyonu değiştirdim yakıt katkısı koydum en son bujileri değiştirdim fakat sesi duyuyordum. Borusana zaten aracı götürdüm servis randevusu istedim fakat o taih gelene kadar olan oldu. Aracı istanbulotoya çektim dün büyük ihtimal sandık motor gelecek ondan sonrada satarım zaten. Bu olay baya canımı sıktı ama birdaha yazılım yaptırır mısın deseler kesinlikle yaptırmam sadece borusanın arayıp dme hatası var aracınıza yazılım atılmış sözünde bile salak rolüne bürünüp kızarıp bozulmam yeterliydi. Kasko olayına gelince gercekten düşünmedim böyle birşey olay borusanın önünde oldu zaten yağ hortumu fln patladı sandım Gidip yazlım yaptığım yere konusunu bile açmam. Bi şekilde atlatılacak karlı veya zararlı. Aravayı yaptırdıktan sonra satacağım almak isteyn olursa tekrardan konuşuruz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •