Herkese merhaba,
Aşağıda detaylı olarak yaşananları anlatan ustanın yazdıklarını atacağım ama öncesinde özet olarak bahsetmem gerekirse 21.12.2024 tarihinde şahıstan satın aldığım 2007 model 226.xxx Kmde 1.4 TSI 140 HP DSG Jetta araçta aldığım ilk günden beri çözülemeyen tekleme, geç çalışma ve yağ bakımı sonrası duman ile birlikte yağ eksiltme üzerine yapılan arıza arayışında araca katkı konduğu ve dtc off yazılım ile arıza kayıtlarının gizlendiğini tespit ettik. Yazılım orijinale dönünce aracın motor, şanzıman ve elektroniğinde yaklaşık 20 arıza verdi. Bunun üzerine arıza bir türlü çözülemeyince motor söküldü ve komple rektefiye yapılması gerektiği tespit edildi. Alınan günün akşamından itibaren sanayide yapılanların hepsi tarihli fotoğraflı olarak mevcut.
Aracı satın aldığım kişiye tüm fotoğraflı kanıtlarla birlikte uygun bir dille anlattım, tabiki bendeyken bir şey yoktu dedi ve kenara çekildi.
Avukata danıştığımda araca yapılanların faturasını ve arızayı tespit eden ustadan olayları anlatan kaşe imzalı bir kağıt ile birlikte önce noter kanalıyla ihbar göndermemiz gerektiği, sonrasında da dava açabileceğimizi zararımı tazmin edebileceğimi söyledi. Dün ve bugün itibariyle alınan parçaların, rektefiyecinin, şanzımancının ve ustanın faturaları kesiliyor. Fatura ve ustadan alacağımız kağıdı avukata gönderip yarın ihbar çektireceğim. Dava yoluna gidilirse uzun süreceğini biliyorum ama hiç önemli değil ben zaten o masrafı karşılayıp aracı toplatıyorum çünkü araca ihtiyacım var.
Benim merak ettiğim başına böyle bir olay gelen, ihbar veya dava sonucunda zararını karşılayabilen oldu mu?
Aracı aldığımız günün akşamı teklemeyi bulmaya çalışırken:
[IMG][/IMG]
Zincir değişirken yağ pompası süzgecinden çıkanlar:
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Orijinal yazılım atınca arıza kayıtları:
[IMG][/IMG]
Krank, Yataklar, Pistonlar:
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Ustanın yaşananları anlattığı imzalı olarak vereceği görüş;
"xxxxxxxxxxxx Şase Nolu, xxxxxxxxx Motor Nolu, xx xxx xxx plakalı 2007 model Jetta marka araç 21.12.2024 Cumartesi akşamı 227.000 Kmde tekerlekten gelen uğultu, tekleme ve araç soğukken geç çalışma şikayetiyle servisimize geldi. Tekerlek bilyası, buji, bobin değiştirilerek hava kaçak testi yapıldı. Araçta hiçbir arıza kaydına rastlanmadı. Arıza çözülmeyince başka güne randevu verildi. Arızanın çözümü için inceleme yapıldığında aracın sentede olmadığı, vanosunun bozuk olduğu, turbo valfinden basınç kaçırdığı, supercharger kompresörünün sesli çalıştığı bazen devreden çıktığı tespit edilmiştir. Yeni parçalar sipariş edilerek aracın zincir kapağı söküldüğünde zincirin uzadığı ve daha önce motor yağına katkı konarak kullanıldığı bu yüzden aracın motorunda yoğun kurum oluştuğu görülmüştür. Zincir seti değiştirilirken aracın karteri söküldüğünde karter içerisinde yoğun çapak ve motor parçaları olduğu, yağ pompasının neredeyse tıkanmak üzere olduğu görülüp video ile kayıt altına alınmıştır. Temizliği yapılıp araç yeni yağ ve filtreler ile toplanıp çalıştırıldığında araçta yoğun duman gözlenmiştir. Zincir seti değiştirilip araç sentesi düzeldiği halde araçta tekleme ve geç çalışma sorunu düzelmedi, yoğun duman ve yağ eksiltme görüldü. Araçta bu kadar sorun varken arıza kaydı vermemesi tuhaf olduğundan aracın beynindeki yazılım incelendi, daha önceden arıza kayıtlarını kapatıcı yazılım atıldığı tespit edildi, araç yazılımı orjinale döndüğünde motor, araç elektroniği ve şanzımanda yaklaşık 20 tane arıza kaydı verdi. Araç kadranında motor arıza, abs, esp gibi tüm arıza lambaları yandı, araç şanzımanında vuruntu başladı. Verilen arızaların çözümü için araç sensörleri değiştirilse de aracın tekleme arızası çözülmedi, aracın yazılımı orjinale döndükten sonra araç teklemekten ve şanzıman vuruntusundan kullanılamaz hale geldi. Arızaların çözümü için deneme sürüşleri ile birlikte araç maksimum 1500 Km kullanılabildi. Silindir kompresyonlarının düşük çıkması, yeni değiştirilen bujilerin de hemen kararması ve yoğun yağ eksiltme duman sebebiyle motor sökülmesine karar verildi. Araç bir süre iş yoğunluğundan kenarda bekledi.
17.02.2025 tarihinde araç motoru söküldüğünde aracın silindirlerinde yoğun aşınma, pistonların sekman kanallarının kurumdan kilitlendiği, pistonlarda yoğun aşınma ve çatlama, sübaplarda yanık, üst kapakta çatlak ve eğrilik, aracın krank ana yatak kol yataklarında yoğun çizik görülmüş olup komple motor ve şanzıman revizyonu yapılması gerektiği tespit edilmiştir. Ayrıca motor sökükken yapılan incelemede daha önceden motorun revizyon gördüğü, turbosunun bozulup tekrar yaptırıldığı, motora giden turbo çapaklarının temizlenmeden kullanılmaya devam edildiği tespit edilmiştir.
Araca yapılan tüm işlemlerin tarihli fotoğrafları, faturaları ve kayıtları mevcuttur."