3 haftalık sıfır aracıma direk coil yaparak bastığım doğrudur.![]()
Hastalık ya bu iş![]()
3.5 luk yayla başladık şimdi insan gibi basık araçlar yüksek geliyor gözüme![]()
Semih Kurtulmuş
Adventurer Engineer
Yold SUV araç görüp, lan bunu indirsek ne iyi durur he demek basık araç kullanmak![]()
İyilik kolay.. kötülük gayret gerektirir.Ben tembel sanılacak kadar kolaycıyım..azimle sıçan ancak sıçmış olur, taşı matkap deler..
Honda varken babam bile alışmıştı kullanmaya. Peder civic ile önde giderken ben arkasından auris ile gidiyordum, adam garibim benim gazabıma uğramamak için kasislerden çapraz geçiyordu![]()
Benim merak ettiğim olay basık araçlar gerçekten otoyollarda bu arabayı hoplatan köprü yerlerde kafadan atar mı? Bu korku var bende bayadır.Aslı astarını merak ediyorum
Bende bi anımı anlatayım bi keresinde gecenin bi vakti ilk defa geçtiğim dümdüz bi yolda bi tahrik olup basmıstım tam 2 bitti 3 e atıyodum ki bu okul önlerinde olan tümseği görmemle girmem bir oldu yaklasık 100 le falan gidiyodum tokyo drift misali 4 lastik yerden kesildi sonra yere oturup kıvılcımlar attımSağa çektim 1 dakika inemedim arabadan korkudan.Dedim tamam tampon kırık marşpiyeller kırık alt takım dağıldı karter patladı yağ boşaldı.Sonra cesaretimi toplayı indiğimde sadece headersımın artık silindir şeklinde olmadığını gördüm
![]()
Hayatta yapmadığım ve yapmayacağım şeydir. (sözlük formatı gibim oldu ya neyse)
"life is too short to drive boring cars"
ben korkuyorum artık yüksek arabadan.
virajlarda benim gibi önü yüksek arkası düşük japon arabalarının ön karter muhafazası, alt karoser derken resmen rüzgara karşı duvar oluyor. buda yol tutuşunu etkiliyor. japon mühendisler bunu düşünmüşmüdür, düşünmüştür ama lpgli ve bagaj yüklü arka yayları artık yükten press olmuş arabada değil.
gelelim dip basık muhabbettine, okumadı sürünüyor kafasında arabasında yay olmayan gençliğimiz zaten fizikende sürüngen tipler oldukları için alkışlıyorum.
araç yere yakın olunca bilmediğin yolda basamıyorsun, her zaman pür dikkat gidiyorsun. bir yandan sürüşe odaklanmalı sağlıyor aslında.
bu arada dip not, yalova'dan istanbul istikametine devam edicekler yalova merkez üst geçidinden istanbula doğru döndükten sonra kendilerini sol şeride atsınlar. ilk viyadüğün ortasında yüksek bir topuz var. 3-4 aydır biraz jiletlenmiş. birileri bişeylerini bırakmışlar orda.
TR - B13
Basık araç ile dört kişi düz yolda 70-80 km/h giderken ilerideki kasisi dördümüzün de görmemesi.Kasisyen geçerken dördümüzün de kafasının tavana çarpıp koltuklara geri oturmamız.Bu sırada bagaj kapağının da kendini koyuverip açılması.Basık araç eziyettir![]()
Görselden başka birşeye yaramayan aksine tehlikeye sokan bir durumdur. Yolda rahat rahat gitmek varken direksiyona yapışıp çukur beklemekten gına gelmiyor mu ?
Yada bir kaza anında özellikle burun buruna çarpışma durumlarında karşıdaki araç sizinki ile aynı olsa bile olabilecek vahşeti hayal edebiliyor musunuz ? Kıyma olursunuz kıyma..
Her şeyin bir optimum seviyesi var vesselam. Görsel kadar sürüş güvenliğini de üst seviyede tutmak gerekir der susarım.
basıl araç kıllanıyorum ve görünüş olarak çok güzel oluyo ama gelin görünki istanbul içerisinde basık araç kullanmak eziyet kendine ve arabana yazık,her yer tümsek heryer kazık heryer çalışma heryer çukur her yer bozuk her yer göçük aynen siz istanbulun yollarını dabıl asfalt zannetmeyin yukarıda ne yazdıysam durum budur
aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??
Eziyet sahsen.. fsmde en sag seritte altini surttukten sonra zaten cidden eziyet bu dakkadan sonra.
- K -
________
Dr.Ecu
Buna uygun yollarımız yok ne yazık ki.. Sürekli sağ sol yapmaktan polisle başımız derde giriyordu.. Adam alkollü müsün diye durdurdu, tehlikeli araç kullıyorsuna kadar geldi konu yırttık..
Basık aracı kullanırkende, dururkende büyük keyif alıyorum ama artık belim ağrımaya başladı yaşlanıyorum galiba..![]()
Asıl sancı uyandığında..
Şu anki aracıma başka kişilerin gazı ile hiç planımda yokken en başta 3.5luk HR yay taktım. Meğerse Allah belamı vermiş haberim yokmuş. Dağlık arazide sen neyine güvendin de yay taktın diye sorarlar adama. Gerçi o yaylarla istanbul yaptım. Otobanda herşey güllük gülistanlık idi ama şehre girdiğim anda nefret ettim. Açık konuşayım o zamana kadar sövdügüm adıyaman yolları zımba gibi geldi bana. İstanbul'da ağır ve çapraz geçtiğim kasıste dahi karter plastik muhafazayi sürtünce ya istiklal ya ölüm deyip sattım yayları. Sonra eibach prokit ile resmen hayat buldum. Ne yaysiz araba kadar leylek ne de 3.5 deyip kandıran 4 düşüren HR kadar sıkıntılı.
Ama bundan sonraki aracımda yay almam. Süspansiyon sistemine sadece yine bilinen markaların yükseklik ayarlı coiloverları ile müdahale ederim. Ya da dokunmam.
surda eziyet diyen kimse gidipte kaldırmaz aracınıönde bide lip varsa sürekli gerilmektir
Leon Mk2
Golf Mk7
Scirocco Mk3
1.16 F20
A180 W176
Şu anki aracımda eibach coilover var. Gözüme yüksek göründükçe 1-2 diş alçalta alçalta dibe vardı. Yaylarımı kessem diye düşünürken yakaladım kendimi
Byte-R
instagram: dogancglr
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)