Eskiden mevlutlerde dagitilan minare seklindeki kutudan cikan beyaz seker gibi :)
Printable View
teşekkür ederim çok daha iyileri senin olur inşallah
Punto 16 RR 232 bu 16 RR 323 :)
Aynen normalde ben de nefret ederim 500 lerden hiç beğenmem tek kapısını beğeniyordum ama alınca bir an dedim yanlış yaptık herhalde sonradan azıcık kurcalayınca göze güzel gelmeye başladı :)
bu fotolarda araba leş gibi kirli en son pasta cila yaptık bir kaç şey var kafamda bitsin konusunu açacağım :)
Eski arabam çok basık olmamasına rağmen eibach 5 cm yay vardı güzel asfaltta sorun yok ama mahalle içinde falan nefret ettiriyordu ama zımba gibi duruyordu makas atarken falanda keyifliydi sonra sattım :D
http://i.hizliresim.com/z5M0AR.jpg
Basik arac sadece durduğu yerde güzel:)) yani yola çıktığında cile başlıyor malesef. Hoplaya Hoplaya gidiyorsun,yol degisiyorsun,her yerde basamiyorsun,yolu ezberlemek zorundasin gibi gibi... Ayrica kendi dukkanimiz var ve basik arac gelince lifte kaldiramiyorum. Tabi arada da hay basikligina diye de kaptiriyoruz:))
O da değil, sadece spor yaylı araba ile oem araba hemen hemen aynı tutuyor, ha şu olay var, ağırlık merkezi yere yaklaştığı için daha az yatıyor o da daha fazla güven veriyor, aracın fiziksel limitlerine ulaşım kolaylaşıyor. Aslında işin özü budur sadece spor yay takılı araçlar için konuşursak. Kendi tecrübelerim de bu şekilde, vakti zamanında Utku (ukku) lar da bu şekilde bir inceleme yapmışlardı.
Sertlik ve sekme ise kullanılan malzeme (marka, el yapımı coil - yay - press vs) ve aracın karakteristiği ile alakalı tamamen.
basık araç kullanmak hem kullanıca işkence hem arabaya işkence başka bişey değil, benim yayları eski sahibi taktırmış her an oem e dönebilirim
2012'de 106 gti almıştım( bitmeyen 106 projesi derseniz beni gösterirler,neyse ki kurtuldum beladan :D ),yere basıktı çok olmasa bile basıktı.Önce ki sahibi pres yaptırmış. :ofk: Çok rahatsızlık veriyordu bana.
Sonra Eibach 3 cm yay aldım ön biraz kalktı,arka tarafıda kaldırdım Drag spec oldu ama yine de rahatsızlık veriyordu.
Cidden soruyorum nasıl kullanıyorsunuz basık aracı ? Off road style olsun demiyorum ama yerle bir olunca komik oluyor,kararında bas rahat sür yahu.Her kasis'te dur 10 manevra yap,dik yokuşa çıkarken ya da inerken dur falan filan...Benzin israfı paso yavaşla,dur,kalk.. :D
Ne kadar sevsekte gerçekten sadece durduğu yerde güzel şehir içi vs ciddi eziyet
Turbon olur haram beygir derler air yaparsin haram basik derler en iyisi kaliteli yay ve max 5 cm basip binmek. Pist makas viraj vs kosturanlarda gitsin coil taksin olsun bitsin:)
At arabasi gibi sekmeye gerek yok kayikta gider gibi gitmek varken :)
arabanın önleri basmıştık 20 li yaşlarda ozamanki zevk farklı oluyo tabi,,,araba sanki tahtanın üstünde gidiyodu yay yok gibi aynı,en küçük çukur oluyodu sana kocaman çukur,,,keskin dönüşlerde tıkırdı sesi gelmeye başladı ön takım bozuldu,,konfor 0 ,,,çukurlu yolda durup geri dönüp alternatif yollardan gidiyodum,,okadar dikkatlide kullandım lastikte balon olmuştu,,, tek artısı güzel görükmesiydi,,,şuan rovere yaparmıyım yapmam tabikide,,,araba sertleştikçe aracın gögsü içi dışı her çukurda sarsılıyo zarar veriyo
Ben arabayı basınca ön takım daha uzun süreli gidiyor , diğer türlü heryerden langır lungur uçuyorum :D . Birde yüksek şekildeyken nefret ediyorum arabadan ne yıkamak geliyor içimden nede binmek kullanmak :)
Bu arada yukarıdaki 500 çok iyi olmuş basık araba candır yaw :D 500e nasıl hayat vermiş :)))
aracimi aldigimda yaylar iki bakla kesikti ( galiba durusuna asik oldum basta)
her cukurdan gectigimde bobrek tasi dusurmeler, arkadakilerin kafayi tavana vurmasi, her logar kapagini ezberlemek falan gunluk seyler haline gelmisti.
orjinal yaylari takinca da arabadan sogudum, ne yalan soyleyim :)
6 sene önce clio yu aldım 4.5 cm hr yay bide amortisörü kestirdim 7.5 la başladım zamanla yetmedi tabi şuan 11.5 cm basık :D valla ben o kadar alıştım ki normali böyle gibi geliyor hiç oynanmamış arabaya binince tuhaf geliyor yatıor kalkıor zıplıor rahatsız oluyorm :D
zorlukları tabi var askıdada kalıyor adam indirmek zorundada kalıyorsun hep diken üstündesin bazen ecel terleri döküyorsun ama değer mi bence değer çünkü duruşunu seviyorum :D Geçen arkadaşa dedim şöyle bi tur atda izliyim çok güzel görünüyo namıssız :D :D :D
:)
[url=http://hizliresim.com/OAAZPP]http://i.hizliresim.com/OAAZPP.jpg
Orjinali çok çirkin kurbağa olan arabamı bu hale çevirdi
http://i.hizliresim.com/D2DYql.jpg
http://i.hizliresim.com/m6oMZP.jpg
Sürekli kafa çevirtiyordu. Ancak daha öncede basık aracım olmasına rağmen her araba basılmazmış onu öğrendim. 4 amörtisörüm 1 ayda patladı ki kendilerinin tanesi elektronik olduğu için 800 tl.. Konfor çok çok kötü oldu s500 tarzı gezinen araba şahin gibi kafa tümsek geçtiğin halde bi 5 dk daha sekerek gidiyordu.... 4 tane sıfır amörtisör aldım taktım yayları saklamıştım onlarıda orjinale çevirdim. Şuanda çok çirkin ancak hem konforlu hemde masrafsız oldu.
Uzun lafın kısası aracına göre değişir ama sanırım yaşlandık artık kafa kaldırmıyor tümsek kollamaya sekmeye gelemiyoruz
Aldığım her arabayı abartmadan önleri tam turda sürtmeyecek şekilde arkaları 1 cm daha yüksek şekilde düşürüyorum.
Custom coil 99 ek civic ile 2000 km gezdim kartepe yuvacık maşukiye hıdıv hasrı her arabanın girdiği yerlere girip çıktım.
Yay amortisör kombinasyonu yada coil yaparsanız çok ince olmayan lastik ölçüleri kullanırsanız fazla sekme sorunu olmaz. Sadece çukurlara tümseklere yavaş girmek gerekir.
Ben çamurluk boşlukları olmayan direksiyona esnemeden hemen tepki veren arabaları seviyorum bu yüzden basıyorum :) Tavsiye ederim :)
Edit yapamadım bi fotoğrafta biz atalım madem :) helalcilere selam olsun :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...4d&oe=57934196
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...9a&oe=577FF47B
İlk aracım mk2 golf orjinal halinden 21 cm basıktı. Custom yapılmıştı ayanlar alper abi'nin kendi aracına yaptığını söküp almıştık :)
150-160 ı anca yokuş aşşağı falan gördüğümüzde bile sekme vurma savurma yapmıyodu şaşırıyoduk abimle :D
Her yere gidemiyosun, manevra yapamıyosun, 2 kişi bindikten sora hız fazla yapamıyosun. Görüşünü dışında arabanın içine etmekten başka bi işi yok bence. Ama gene olsa gene basarım :D
Araba basık, birde kıramayacağın 4 insan aracına bindiği zaman şov başlıyor. İnsan aracın önüne değil 500mt ilerisine bakıyor, beyin içerisindeki acaba geçermi hesaplaması ayrı bir durum :)
Benim gibi hareket halinde basıklığın bir önemi yok,sadece durduğu yerde biram elimde izlerken yerle bir olsuncu iseniz air şart.
3 cm den fazlasininyapanlar icin post 7 deki gibi dusunuyorum. Yol birden sokak arasinda durmus bir bakmissin capraz gecmeyen calisan biri....
Aracıma maksimum takacağım 17-18 jantlarla 50mm olur oda Eibach-H&R vb markaların. Onun üstü pres, basık o şu bu TR'ye uygun değil eziyetten başka bir amacı yok. Yol tutuşun zaten kötüleşiyor, arabayı tahmin edemiyorsun vs.. gerek yok.
Bassan Olmuyor, Basmasan Olmaz..
https://www.youtube.com/watch?v=8TtsusyFXdU
Aracım şuan orjinalinden 8 cm basık, yerle bir değil, setlerde canım çıkmıyor, bazılarında araçta 4 kişi varsa tatlı sürtüyor ama öyle amanda amanlık bir durum yok.
Görüntüde önemli tabi ama ben araba güven versin diye bastım aracımı. Şerit değiştirirken saçma sapan salınımlar yapıyordu, frenlemedede aynı şekilde. Araba basılınca daha rijit oluyor, tepkileri çok çok iyileşiyor. Arabayı sıfır aldım ızdırap gibi geçen 2000kmden sonra bastım 5 cm, olmadı coil yaptırdım önlere.
Özellikle b segmenti normal yükseklikte arabaları kullanırken insan anlıyor farkı, arkadaşım 2013 corsayla şerit değiştirirken yan koltukta kasılıyorum ben
basık araç kullanmak, ufaktan sıkılmaya başladığım durumdur.
hele birde evliysen ve aile bireyleri ile kullanma durumun varsa hepsine tek tek dert anlatmak sıkıntı veriyor artık. bu neden her yere sürtüyor, neden sekiyor soruları tüğlerimi ürpertiyor. bunların haricinde sevdiğin arabanın sağından solundan tanımadık sesler gelmeye başlıyor. setlerden geçerken durma noktasına geliyosun. dikiz aynasından arkadaki söförün anlamsız bakışlarını kesebiliyorum. bazen öyle oluyorki konvoy olmuş arka taraf ve set geliyor karşıma arka tarafı durdurmayım diye mecburen geçiyorum hızlıca anasını ağlatıyorum arabanın. sıkıldım artık. bu sebeplerden dolayı air olayına sıcak bakıyorum.
basık araba düz yolda ve dururken iyi. diğer her türlü durumda kötü.
zihin jimnastiği için birebir. sürekli buradan geçer miyim, acaba şurda sürter mi, nasıl çapraza almalıyım, ayı gibi 4 herif bindi arabaya ne kadar daha yaklaştım acaba vs. diye sudoku çözer gibi çalışıyor sürekli kafa.
görüntü mükemmel, arabaya eziyet, sürene eziyet ama karşısına geçip arabaya bakmak paha biçilemez.
bu araba neden bu kadar düşük sorusuna cevap vermek sürmekten daha çok yoruyor beni.
Basık aracın mevzusu şu yüksekken araba binmek istemezsiniz basıkken de görüntü hoş olur ama arada sırada gene binmez istemesiniz :) bi zamandan sonra gerçekten adamı sıkıyor basık araba :)
Gençlik zamanlarında tadılması gereken bir duygu diyebilirim. Dip basık aracınız varsa yanına normal bir araç şart. günlük kullanım için eziyet oluyor çünkü. Ama freeday kullanırken keyfide bir başka.
eskiden bayağı basık crx aracım vardı. E5 de sapaktan anayola girerken bile altı sürtüyor hızlı geçişlerde kıvılcım çıkartıyordu. tek koltuklu sadece stres atma aracı olduğu için dert etmiyordum güzeldi o günler. Ondan önce aileyle kullanılan civic vardı. Coilover ilk taktığımda en dibe getirip taktık ama 1 hafta sonra yükselttim. 1 sokakta geri dönmem gerekiyordu belki 10 kez manevra yaptım.
Şimdi tamamen stock punto kullanıyorum ondan önce de stock accord vardı sanırım konfora alıştım :)
Bundan sonra sanırım max 50mm kullanırım. oda normali yüksek araçlar için. Yoksa 35mm eibach mis.
Bel ağrısından bahsedilmiş.
Kullandığınız basık araba emanetse, dizleri sıkmaktan menisküs yırtılması riski var.
Öncelikle şunu söyleyeyim, her basık araba sekecek diye bir kaide yok. Bazıları direk bu kafada yazmış, en azından objektif olmak gerekiyor.
Bundan önce Ek kasa Civic vardı üzerinde kesik yay vardı, sekiyor muydu evet.
Onları söktüm Eibach 5cm spor yay kullandım, sekiyor muydu hayır.
Onları söktüm marka coilover kullandım, sekiyor muydu hayır. (300 liralık renklerine göre kalitesi belli olanlardan değil.)
Her aracın kendine göre bir izin verdiği basıklık seviyesi vardır, onu geçtikten sonra problemler başlar. Civic aracımı sattım Accord aldım, annem bile 'Bu araba niye böyle zıplıyor.' diyordu, konforun vermiş olduğu esneme bizi rahatsız etmeye başlamıştı mesela. Şimdi 3.5cm spor yay var, hepimiz mutluyuz hayatımızdan. Babamla da kullanıyorum aracımı üstelik.
Bende aldığım her arabayı basanlardanım, ve ne kadar basarsam hep daha fazla düşmesini istiyorum :) Babam-annem çok laf ediyolar ama artık onlarda bıktı daha laf etmiyolar ama sitedeki komşular tutuldu bu sefer. Yok nasıl gidiyomuşum bununla, bu takla atarmış arabanın ayarlarıyla oynamışım neler neler :) Ama en son Mercedes' imden sonra illallah ettim diyebilirim :) Bir araba E5' te giderken sürtermi altı? Sürtüyomuş :)
Helal basıklara bizdende selam olsun ,
http://i64.tinypic.com/4tlsnl.jpg
http://i63.tinypic.com/dr77d0.jpg
2.5 cmlik yayin var,arabada memnun bende.Bundan otesini dusurmek goruntu icin Guzel;kontor icin kotu bana gote
bende her aracı basanlardanım hatta basmadan gezmem kesınlıkle daha sahıbı yanımda noterden satış almadan yay almaya gıtmıslıgım varrdır :) hem tatlı duruyor hemde guvenlıgı arttırıyor bence colıl ve orjınal spor yayla
bu presle basma işlemi hakkında bir sey soyleyecek yok mu ya :)