Araba üretmek kültürel bir mesele özellikle olaya kültürel yaklaşan insanlar resmin büyüğünü görebiliyor yada çok ülkeler gezmiş insanlar..
Her marka kendi etkisi altında kaldığı kültürde araba üretir.. japon önce kendi ve dünyadaki kendi insanları için üretir sonra dünyaya üretir.. Almanda öyle fransızda öyle ingilizde öyle italyanda öyle..
O yüzdendirki avrupada en yaygın ve profesyönel lpg kullanımı italyada olduğu için lpg ye en çok uyumlu araçlar oralardan çıkıyor. o yüzdendirki eskiden volvo ya kış arabası denirdi isveç çeliğinden yapılır ama bütün testleri finlandiyada yapılırdı..
yani araç işi önce kültürel bir mevzu italyan aracın içinde fazla sıvı (kahve ,su,cola) tüketmiyorsa hatta hiç içmiyorsa üretici o araca bardaklık koymaya bilir onun için bu normaldir.. italyan içinde normaldir.. ama aynı araç arabanın içinde çok sıvı tüketilen bir ülkede satışa çıksa o ülkenin insanları bu ne biçim araba adamlar elektrikli koltuk cam tavan koymuş bardaklık yok saçmalık diye bilir..
misal alman ekran işine çok düşkündür koca ekranlar koyar araçda sonradan vantuzlu tutacaklarla takılmış gibi görünsede eğriti dursada çirkin görünsede o tableti koyar .. baksanız bununda özünde tabanında kültürel etkenler vardır..
bizim kendi kültürümüzde ürettiğimiz bir aracımız olmadığı için yabancı her markanın aracında kendimizden kültürel bir şeyler arıyrouz. o yüzdendir araçlarımıza bir sürü abidik gubidik aksesuarlar alıp takıp takıştırıyoruz içine dışına :)