Bu subaruların ilanlarında dikkatimi çeken bir durum var ya motor yeniden yapılmış ya da "sandık motor" konulmuş diyor.
Yukarıdaki legacy 198K km de imiş. O km de sandık motor ihtiyacı neden doğar ki ? Bana enteresan geliyor bu durum.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Boxer dizel motorlarda genel bir sorun vardı Subaru’nun EE20 kodlu motoru bahsettiğim ünite.
Enjektörlerinde genel bir sorun var 100 bin gibi bitiyorlar, krank milinde de tasarım hatası vardı, bloğu falan tekrar tasarlamışlar hatta yeni modellerde.Örnek aşağıdaki konu, böyle farklı yabancı kaynaklar var;
Why boxer Diesel engine crankshafts fail. - Engine/Electrics - UK Legacy Forums
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Bmw z3 m coupe
2000 BMW M Roadster & Coupe | eBay
Yok abi yeni motorlar revizyonlu, parçalarda güçlendirmeye gitmişler eskisi kadar çabuk kırılıp dökülmüyorlar ama kökten çözülmüş de değil.Sorunlu krank milinin kodu şu;
12200AA380
Sırasıyla şunlarla değiştirmiş Subaru motorlar döküldükçe;
12200AA381
12200AA480(Bu da uzun blokta en kuvvetli krank)
Short diye tabir edilen bir blok çeşidi daha var ikisi aynı anda mı çıkıyor yoksa farklı yılların motoru mu bilmiyorum(kodu yine ee20 tabi) ama onda da sağlıklı olan krank mili kodu şu şekilde;
11010AB074(en sağlıklısı ve en son konanı)
11010AB071(sorunlu olan)
Bunlar da sırasıyla sorunlunun yerine konanlar;
11010AB72
11010AB073
Yine de EE20 sağlıklı bir ünite olamadı Egr sirkülasyon sisteminde değişiklik yapmışlar yazılımsal olarak(çok fazla kurum bağlıyormuş araç), enjektör sorununu tam olarak çözememişler(enjektörler Vw’nin başına bela olan 2.0 tdi 170’liklerde çıkan Piezo enjektörler), ayrıca herkes motor hakkında düzgün bir şekilde honlanmamış diyor, bu nasıl olabiliyor bilmiyorum ama bloğun iç yüzeyinde bozukluk var sanırım.(not bored correctly tarzı yorumlar sıkça var)Yeni motor tasarımını o yüzden neredeyse tamamen değiştirmişler, henüz sorun yaşayan görmedim.Yurtdışındaki servisler yeni Boxer dizeli koyuyormuş muhtemelen bu aracın motoru da yeni tip Boxer.Okuduğum kadarıyla Türk lirasına çevirdiğimizde 35 bin gibi bir sandık motor maliyeti çıkıyor...
Güzel bilgiler kardeşim, şunu araştırıp yazman çok güzel bir davranış tebrik ederim.
O zaman motoru piyasa tabiriyle yeni tip olmayan dizel subarudan uzak durmak lazım.
Ya da değişti diyeni de bir servisten kontrol ettirmek gerekli. Diğer bir soru geliyor akla, o zaman diyelim sandık yeni tip motor aldık, bu direkt tak çalıştır oluyor mu ?
o 2.0 TDİ enjektörleri bize 6K ya patladı oldkça külfetli parçalar gerçekten. Subi seviyoruz ama zaten piyasası az alıcısı az olan araç için böyle bir sorun ürkütücü.
35K maliyet çok yüksekmiş.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Bunun aslında farklı nedenleri var. Otomobili yarış otomobili gibi sürekli redline çevirtenler (özellikle motor soğuk olduğunda), sürekli kısa mesafe kullanıp dpf'in dolmasına neden olanlar, marşa basar basmaz daha göstergedeki ışıklar sönmeye fırsat burlmadan gaza abanıp yola çıkanlar, düzgün yağ koymayanlar, turbonun sağlıklı çalışmasına izin vermeden kontağı hemen kapatanlar ....vs yüzünden de bu tip sıkıntılar yaşayanlar oldu.
Bakımlarını düzgün yaptıranlar için garanti bitse bile iyiniyet garantisi adı altında motor değişimleri yapılmış. Ayrıca, ilk versiyonlarda Forester'daki DPF kapalı tip, Legacy Outback'lerdeki DPF ise açık tipti.
Türkiyede tek Sileighty - 1JZ GTE Sil80
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres
Sx sevmem ama bunun yeri ayrı![]()
91' E34 M50B30 Avus blue
98' E36Cp Cosmosschwarz
05' E46Touring Titan silver
08' E90 335D Sapphire black
02' E46 M3 Individual Cabriolet
Şu an 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 konuk)