bu projenin benzerleri zaten yıllardır vardı ama bireysel ucuz projelerdi tutmadı..
sanırım bu projeyi sağlam bir kuruluş girdi .. yıllar önce bizim arkadaşın araştırma şirketine bu projeye benzer bir proje gelmişdi sohbetinide etmişdik ar-ge yapdılar pazarda minumum böyle bir projenin sağlam hayata geçebilmesi için en az 200-300 bin dolarla girilmesi gerektiği falan söylemişler bu işi yapıcak girişimcilere..
oda ne kadar tutar müşteri portföyününü %100 lük bir dilim olarak düşünün motora şeytan işi iki lastik güven olmaz gözüyle bakan bir kesim var nerden baksan %60- %70 lik bir kesim ihtiyarı var yaşlısı hastası var binemez bunada %10 desen zaten pastanın %70 - %80 i gitti .. geriye kaldı %20 lik bir kesim onlara ulaşmak içinde çok sağlam piyar çalışması radyolar tv ler haberler yapılması lazım buda para demek..
bu müşteri ayağı kaldıki bunun birde motorcu ayağı var bu işe öyle her motor ve her motorcu olmaz.. motor sürenlerin kesinlikle bir yıllanmış tecrübesi olması lazım ve bu uygulamayı yapanların kesinlikle güvenli sürüş eğitimi sertifika falan istemeleri lazım bir kurumun motor sahibinden.. yani pilotun o kurumdan eğitim alması şart..
her motorda olmaz scooter olması lazım oda normal scooterda olmaz en az maxi olması bagajı geniş arkası ferah..
böyle düşündünmü bu sefer motor camiasındada çok büyük eleme yapıcaksın %100 lük motor diliminden %40 lık belki scootercı dilimini baz alman lazım .. o %40 lık diliminde içinde maxi scooterı olan bir kesmi baz alman lazım ..
Tabii her maxi scooterda olmaz belli marka modelleri über gibi baz alıcaklardır.. yoksa çin malıda güven vermiycek arıza potansiyeli yüksek maxiler var..
zor bir proje kışın işlemez karda yağmurda yani proje nerden baksan 4-5 ay adam akıllı çalışmaz yaşlıya ihtiyara hastaya gelmez, bagajı çok olana gelmez,motordan korkan çekinene gelmez kısaca adam akıllı yazın motora sıcak bakan azınlık bir kesmin hoşuna gidebilir..
tek avantajı trafiğe takılmamak dezavantajları çok heleki Allah göstermesin bir düşme ölüm olursa hukuki olarakda can sıkar..
ben yıllardır motor sürerim çok emin olmadığım güvenmediğim kimseye artçı binmem..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Okumadan imzalamam.....
Olası kaza durumunda yasal sorumluluk kimde acaba ?
Yukarıdaki linkte buna dair bir açıklama göremedim.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
şirketin bir sorumluluk almaması, tüm sorumluluğun yolcuda olması sonra, bütün mali derdin sürücüde olmasından dolayı bana mantıklı gelmedi, zaten dahil motorların geneli ayakta zor duran motorlar, kendileri bir kadro kurup kendi motorları ile girse kullanırdım,
sadece bi aplikasyon yapıp riski alan kişiler üzerinden para alıyorlar, bunun yerine çalışanlar birleşip bi program yayınlasa herkes kazandığını alsa gene birşeye benzerdi.
sonuçta hazır müşterileri yok motor sahiplerini kendi çalışanları gibi reklam yapıp onlara müşteri çekiyorlar, korsan çalışmak daha mantıklı![]()
kanka adamlar yolcudan yada surucuden 5 kurus almadıkları gibi uzerine yolculara ucretsiz, suruculerede gerekli sartları sagladıkları takdirde bonus odemeleri yapıyorlar ki bunlar ciddi paralar.
bence bu tarz bir girisim olmasaydı kimse bir araya gelipte bu sekil bir uygulama yapamaz bide ustune bundan para kazanamazdı.
uygulamayı kullanıp kullanmamak kisinin kendi insiyatifinde, zaten sanırım kullanıcı sözlesmesinde kendi irademle kullandım olası kaza durumunda sorumluluk tarafıma aittir diye bir ibare olması gerek.
bunun dısında trafikte artcısı kask takmayan motosikletin artcısının tc kimlik numarası uzerinden ceza yazılıyor surucunun yine bir sorumlulugu yok trafik nezdinde.
ayrıca kusur aradıktan sonra herseyde bi kusur bulunur kusursuz ne insan nede insan yapımı baska birsey yoktur.
Koyu olan kısım tutundurma faaliyetleri için geçici süreli bir durum sanırım. Haber linkinde anlatılan oldukça yüksek rakamlı bütçeler var.
Motor zaten bireysel kullanımda tehlikeli, hadi siz hata yapmadınız birisi gelip size çarptı. Bu durumlarda yasal olarak ciddi sıkıntılar çıkar.
Şöyle örnek vereyim komşusunu arabasına alıp kaza yapan sonra tonla tazminat ödeyen insanlar var.
Bu kısım net değil şu anda, daha sağlam temele oturturlarsa başarılı uygulama olabliir bence.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
zaten bu proje işlese bir istanbulda tutar gibime geliyor potansiyel trafik ve nüfus istanbulda çünkü.. trafik olmıyan bir şehirde böyle bir uygulamada tutmıycakdır.. sürücülerin yetişememe sebebi motor sayısı çok çok azdır talepe yetişemiyorlardır tahminim arz talep dengesinde motor sayısı azdır benim tahminim..
sallıyorum 50 motor varsa ellerinde 500 kişi ararsa tabiki yetişemezler ama temelde 500 kişide yüksek bir rakam değildir..
bir ikincisi o bir belge imzalayıp tüm sorumluluğu ben alıyorum falan olayları biraz tırışka.. hukuk onu bir ölçüde kabul eder ama karşı taraf ölüm yada kalıcı sakatlıkda söke söke davasını açar .. hertür tazminat ve hukuki yönden yaptırımıda dava olarak açar..
kaldıki işin vergisel kısmıda muamma yani a noktasından b noktasına götürüyorsun taksimetre yok bir şey yok.. km değerinide sen koyuyorsun bilmiyorum ne kadar ama 1TL yada 1.5TL olsa ilerde çok tutsa bu sefer taksiciler odası olaya müdahele eder..
Taksi motorsiklet olayı zaten on yıllardır dünyada var .. brezilya,hindistan,çin,endonezya,isviçre v.b gibi ülkelerde çok yaygın on yıllardır olan bir mevzu.. ama bu ülkelerin çoğu motorsiklet ülkesi oda ayrı mesele bu ülkelerde arabadan çok motor var..
tutar tutmaz onu bilemem ama çok tutucağını sanmıyorum nedenlerinide yukarda tane tane yazdım en başda yaz kış kullanılabilicek bir uygulama değil.. ben yağmurda bir motora biniyorum ayaklar paçalar üstüm başım su çamur oluyor kaldıki motorun yola mukavemeti aşırı azalıyor yağmurda..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
surucu olacak arkadaslar, kesin bilgipolis bazi noktalarda süphelendiği motorları çevirip arkadaki yolcuya para ödedinizmi diye sormaya başlamış, şuan bir kaç kişiye motor sahibine 2.250tl ceza kullanan yolcuya 2.250tl cez, motoru bağlayıp, korsan uygulaması yapıp, iş çözülene kadar otopark masrafları kitlemiş.
dün arkadasım ben sürücü olucam ama bu işin vergi boyutu nasıl olacak diye sordu, müşteri hizmetlerindeki kadın orası sizi ilgilendirmez dedi öncesonra yolcu parayı ödemezse ne olacak filan diye sordu kadın bağırarak sizin amacınız ne, vs langur lungur konuşmaya başlayınca bizimki vaz geçti.
Çarşamba günü kullandım.
Saat 18:30 ' da kız arkadaşımla buluşmak için Beşiktaşta olmam gerekiyordu. Kendisi 18:00 ' da çıktı ve neredeyse yaklaşmak üzere olduğunu iletti.
Ofis Şişli' de. Camdan dışarıya bir baktım, trafik pert. Otobüse binsen bir çile, taksiye binsen ayrı bir çile. Ofistekiler ile scotty den konuşmuştuk hatta hemen app i indirmiştim ne olur ne olmaz diye..
Aklıma bu geldi, çağırdım, 4-5 dakika içinde bir tane pcx geldi. Kask' ı vermeden önce kafaya bone verdi. 1-2 Kaldırım' dan gitmesi haricinde, düzgün kullanıyordu motoru. 15/18 Dakika arasında o trafikte Beşiktaşta olabilmiştim ve tutan miktar 10₺ idi. Hızlı erişim içim kullanılabilecek bir aktarma aracı.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)