makethewayforme Nickli Üyeden Alıntı
Almanlar için saatli bomba denemez bence, ama 0 (sıfır) sorun da değiller artık.
Bi bmw'de ya da mercedes'te yaşayacağınız arıza genelde, dizelde turbo, enjektör v.b. 5-10,000 tl'yi geçmeyecek arızalardır. Şanzıman revizyonu bile 5-10,000 tl tutar (yaptırdım ordan biliyorum, 1 kere e60 520d'de, 1 kere de x5'de)
Bana Borusan'în 15,000 euro dediği iş, Maslak'ta kaliteli ve ucuz olmayan özel bmw servisinde bugün 5-10,000 tl'ye hallolur. Yapıldıktan sonra da üzerine minimum bir 150 bin km de sorunsuz binilir.
Mesela gördüğüm kadarıyla bmw F10 5 serisi, çok sorunsuz ve dertsiz sağlam ve uzun ömürlü bi araba genel olarak. Üzerindeki ZF 8-HP şanzıman, 200 bin km'den evvel revizyon isteyen ZF 8-HP duymadım. 200-250 bin km bence güzel kilometre şanzıman sorunsuzluğu için. Motorlar zaten kendini kanıtladı dizel/benzin.
***
Korkulması gereken araçlar bence, Land Rover, Jaguar, Maserati, Aston Martin, Ferrari gibiler. Bunlar adamın ocağına incir ağacı dilebilir ummadık anda.
***
Öte yandan sorunsuzluk ve uzun ömürde 1 numara Japonlar, sonra da Kore (evet aynen). Honda, Toyota, Mistubishi, Hyundai, Kia. Bunlar evladiyelik üretim yapıyorlar.
Ama işte Alman'ların sofistikeliği, kalite hissi, sürüş keyfi de bunlarda yok.
Hepsi bi arada olmuyor.