Ama benim bildiğim vw fabrikası dsglerin hatalı olduğunu kabul etti ve 5 seneye kadar garanti verdi. (yanlış bilgi olabilir)
Printable View
DSG arızası firma tarafından kabul edildi, Meksika'da bile olsan değiştiriyorlar zaten bayii ile en ufak alakası yok, bayii cebinden mi veriyor sanıyorsun? aynı Doğuş yağ yakan tfsi ların motorlarını neden değiştirmiyor madem çok iyi niyetliler? RR lerin bu sorununun ana firma tarafından kabulü gelmediği sürece Borusan kılını kıpırdatmaz, ki İngilizler de bunu kabul etmiyor... BMW X-driveların ilk jenerasyonunda sorun var, kullanılan rulmanlar sıkıntılı, o nedenle kutu değiştirdiler ama sadece arıza yapanları, bizim aracın 2. transfer kuutusuna para yazdılar garanti biitti diye... bir aracın kronik arızalı olduğunu burdan açacağın dava ile ispatlayamazsın, muhtemelen bu araçların TR ye giriş sözleşmesinin bir yerinde 'Londra mahkemeleri yetkilidir!' cümlesi vardır, işin içine ana firma avukatları da müdahil olur...
haaa böyle bir yayın vardır ama Borusan uygulamıyordur o zaman haklı olursun ama RR de böyle bir durum yok, Borusan zamanında grey marketten giren araçların garanti kapsamındaki işlerini yapmak istemiyordu, öyle davalar kaybetti ki az daha bayiliği elden gidiyordu... şu anda bu garanti konularında çok kaşarlandılar, kendilerine ne girer ne girmez çok iyi biliyorlar
Vw ile ilgili bilgileriniz yanlis
Vw sadece dsg icin iyi niyet garantisi sunmuyor kullanici ile ilgili olmayan nerdeyse tum parcalar icin gecerli
Kac sene suruyor bilmiyorum ama 5-6 yildan fazla oldugunu bizzat biliyorum
Mesela bagaj amortisoru catlayan radyator vb..
Motorla ilgili ?
Zincir setim degisti 1 aydan fazla parca bekledim
Bu sure boyunca bana bedelsiz arac verdiler
Baska ?
Ben ufacik seylerk bile veriyorla babinda yazmistim onlari
Yoksa ohoo 4 kere kavrama mekatronik...
Daha baska sorunlar olsaydi atiyorum turbo vb sonuc yine degismezdi
Rr bu konudan sonra bende kesin bitti
Q7 alırım yine sanırım
Vefakar araç bu kadar yormaz adamı
ben anlatamıyorum ki, mesela motor yedin, bu yağ eksiltme sorunundan, sana sıfır motor takacak mı diyorum Doğuş? garanti kapsamında olan şeyleri Borusan bile yapıyor zaten ama transfer kutusu gibi 8bin euro yazdıkları parçayı garanti bittiğinde iyi niyet vs ye sokmuyorlar, hatırlı müşteriye direksiyon sargısı, rengi atan paspas, patlayan stop ledi gibi şeyleri karşılıyorlar ama dediğim gibi asıl fark motor değişimi gibi büyük paralı işlerde...
Arabadan o kadar kazanmıyor ki
Güzellik yapsınlar
Yurtdışı ok derse yapıyorlar
Benim f30 komple sunrof değişti
Almanya kabul etti
Yoksa borusan hiç umrunda değil
Doğuşunda tamamiyle yurtdışı ok derse oluyor
Bazı arkadaşlar direk yurtdışı ile irtibata geçiyor mesela
Daha etkili olduğu söyleniyor
Ama garanti biteli çok olmuş evlat doğda ilkokula başlamış
Bırakında disb geçirsin yani :)
bence asıl dram budur, 250 bin euroya al fiyatı 5-6 sene sonra böyle olsun... buna neden sesimiz çıkmıyor?
https://i.hizliresim.com/zJZRPO.jpg
Abi bende anlatamiyorum ki
Bana bmw diyosunda garanti bitisinden 6 ay sonra 60 bin km de turbom bozuldu adamlar napti sence ? Tabikide hicbirsey en ufak bir indirim yardimci olma falan sifir az kalsin s... git diyceklerdi
Benim yazdigim zincir olayi 2016 yilinda arac 4 kusurat yasindayken oldu
Dusunsenize borusan 4 yasindaki arac icin iyi niyet garantisi uygulayacak bide al sana araba 40 gun kullan gez diycek he ?
Yagdan dolayi komple motor degisen GTi lar var gerekeni degistirdiler sonrada motor degisti zaten
Hani ne yapilmaliydi baska araba tarihi boyunca hep 50-60 bin TL idi zaten :)
Bahsi gecen arac sifir alayim deseniz Milyon TL lerde..
Vw ini savunasimda yok bu arada olanlari yaziyorum
Denk gelmez gelmez cani sıkılır civata degistirmez bunlarin alayi..
Ama net bisey varki vw grubu bu iyi niyet garantisi konusunda nispeten baarili en azindan tum markalara gor cok daha basarili
Aynı paraya 6 tane golf,passat alınsaydı şimdi parayı katlamıştık :D Bu tarz araçların düşme sebebi bence,
1) Bakım ve yedek parça pahalı
2) Rangelerin çok sorunlu olduğu konuşuluyor
3) Hepsinin hacmi yüksek yakıt gideri ve vergi fazla çıkıyor
4) 0 km alanların çoğu aracın hakkıyla kullanıp km leri belli bir seviyeye gelince satıyorlar. Genelde 150k km üstü.
5) Çok fazla gray market araç var. Piyasayı düşürüyorlar. Bir kısım insanda da tedirginlik yaratıyor ister istemez.
Bu arada geçen ay f10 5.20i sattık. Expertizde makinaya bağlandığında termostat ağrızası verdi. Araba 60k km de ve full borusan bakımlıydı. 500-600 liralık parçayı hiçbir şekilde garantiye sokmadılar :)
Sabit kur olsaydı daha rahat hesaplama yapardık ama 250 bin euro 2010 yılında 500 bin tl
bugün ikinci el 2010 model RR 250 bin tl
%50 tl bazında kayıp var. Her sıfır arabada 7 yıl sonra %50 kayıp olmuyor mu?
TL üzerinden konuşmamız gerekiyor işin içine Euro girerse araba almayıp parayı dövizde tutsaydın ile başlayıp bitcoin alsaydın, aselsan alsaydına kadar uzar hesaplama böyle yapılmalı
Benim zaten borusan ile işim yok aslında. Ben davayı landrover a açıyorum. Çünkü üretici o. Zaten ona kabul ettirisem iş biter. Borusan landrover ın tr temsilcisi olduğu için ilk başvuru orada başladı.
Duymaz olur muyum duydum? Mağarada yaşamıyorum ki..
Hatta bizzat eşimin Scirocco'sunun aracının kavraması değişti "iyi niyet garantisi" adı altında. Garantisi de bitmişti üstelik otomobilin. Gittim, sorunu anlattım, kendileri söylediler "servis kayıtlarınıza bakalım, servise gelmiş bir araç ise halledelim problemi" diye, teşekkür ettim, bekleme salonuna gittim. İyi niyet garantisi buna denir.
"İyi niyet garantisi" 'nin ne anlama geldiğini siz hiç mi duymadınız?
Olabilir insanlık hali, bilmiyor olabilirsiniz.
İyi niyet garantisi denilen süreç şöyle başlıyor..
X marka nın dünyadaki Global Merkezi, tüm dünyadaki ülke müdürlüklerine bir bildirim yapar. X modelimin şu parçası fabrikadan çıktığında sorunlu idi, bunu değiştirin. Bunu neden yapar? Marka imajı kirlenmesin diye.
Senin X model aracın varsa servise gidersin, konuyu anlatırsın, "markanın kendisinin de kabul ettiği koşullarda bir problem ise yaşadığınız sorun", sorunlu olan parça "aracınız garanti dahilinde olmasa bile" değiştirilir, siz de çayınızı içer arabanızı alır gidersiniz.
Ama buradaki en önemli detay garantinin bitmiş olması vs değil şu: "İyi niyet garantisinde firma/servis/marka o problemi en baştan kabul etmiştir." Hatta çoğunlukla sizin aracınızda o X tipindeki sorun gerçekleşmemişken ya da siz farkında değilken firma/servis/marka bunu kabul etmiş, deklare etmiş, tüm dünyaya açıklamıştır.
Sizin durumunuzda böyle bir durum söz konusu değil ki.. RR firmasının bu tip kabullendiği, kabul ettiği bir durum yok ki.. Dolayısıyla siz adamlara iyi niyet garantisi diye bişey kabul ettirmeye çalışıyorsunuz.
Siz X firmasının ürettiği bir ürünle ilgili bir iddia ortaya atıyorsunuz. "Sizin ürettiğiniz üründe kendini devamlı tekrarlayan sorunlar var. Bu kronik sorunlar sebepli motorum kırıldı, yenisi ile ücretsiz değiştirin." RR firmasının motoru ile ilgili yaptığı "evet sorunumuz var" açıklaması da olmadığına göre, yasal garanti sözleşmesi hükümleri devreye giriyor.
Türkiye'de otomobiller için (ki sizin aracınız binek otomobil olarak geçer) yasal garanti süresi en az 2 yıl veya 60.000 KM. (Hangisi Önce Dolarsa) şeklindedir. En az vermeleri gereken süre bu. Bu yıllar önce 1 yıl idi, sonra yasa ile düzenlendi 2 yıl oldu vsvs..
RR ise garanti süresi olarak 3 yıl - 100.000km veriyor.
Firma kendisi kabul etmedikçe ya da kanuni olarak mahkemedeki bilir kişiler ve/veya araştırma kurulları tarafından tasdiklenmedikçe bu "sizin araçlarınızda kronik sorun var" cümleniz sadece bir iddia olarak kalır.
Bu yazdıklarımın hiç birisini bilmediğinizi hiç tahmin etmiyorum. Aksine bu konulara çok da vakıf olduğunuzu tahmin ediyorum. Ancak biraz da sanki bilerek elma ile armutu karıştırmaya çalışıyorsunuz.. Ya tutarsa ya yedirirsem hesabı. Tabiri caizse Borusana çakmaya çalışıyorsunuz motorun parasını.. (ki konunun muhatabı Borusan bile değil.. İngilteredeki RR firması.. )
3-5 bin olsa ortaya çıkacak rakam, ne kronik sorunlar dile gelecektii ne de hak hukuk mevzuları.. Parayı verip yaptıracaktınız.. Rakam fazla olunca "yerse" moduna girdiniz de, bu zihniyet kirli zihniyet.. Yapmayın bunu.. Hak neyse o..
#218 de belirttiğm gibi Benim Borusan ile işim yok. İthamlarınız ağır. Sahtekarlıkla suçluyosunuz resmen. Halbuki başından beri ürticiye sattığı malın ayıplı olduğunu kanıtlamak için dava açacağımı belirttim. Harbiden bi bitmediniz.
Arkadaşım burası forum platformu.. Forumlarda bir konu ile ilgili bilgi almak için konu açıyorsan "konuyla ilgili herkes düşüncelerini yazabilir" demektir. Bunu hiç mi duymadınız..
Nalıncı keseri modunda olanlara karşı bitmem, bu zihniyete karşısında düşüncelerimi yazarım. Bu kadar basit.. Düşünce tarzınız konusunda herkesten taraf olmasını bekleyemezsiniz. Eleştiriye gelemiyorsanız konu açmayacaksınız..
Bu araç harici başka bir araç için soruyorsan;
Temiz kullanmak subjektif bir konu öncelikle.. Kime göre temiz, neye göre temiz..
Arabamla yanlamayayım,
yolda devamlı sakin kullanayım,
dipgaz yapmayayım..
Ancak;
Aracı park eder etmez turbonun yağlamasına vs sağlamak için bir kaç dakika rölantide çalıştırmayayım, çat diye kontağı kapatayım,
Aracı soğukken zaman zaman 3 bin devirin üzerine çıkarayım,
Yakıt seçiminde titiz davranmayayım, neresi denk gelirse oradan depoyu doldurayım,
Bu araç sıfır alınsa bile motoru sorun çıkarır.
Turbosu olan motor biraz dikkat ister. Teknik bilgisi çok fazla olan bir sürü arkadaşlar var burada onlar ayrıntılı olarak biliyorlar, dilerlerse yazarlar zaten..
Bunlar bambaşka konular.
Öte yandan benim bahsettiğim şey motorun 74binde sorun çıkarmasının normal olduğu vs değil. Tabikii normal değil. Yüzbinlerce km yapmış zilyon tane farklı otomobil markalarından farklı modeller sıralar burada herkes.
Ancak ben konuya;
Aracı alırkenki sözleşmelerin altına atılan imzalar,
Garanti ve Satış Sözleşmelerindeki maddeler
Türkiye Cumhuriyeti yasaları olarak bakıyorum.
Ancak 74bin değil buradaki sorun, 8 yıl geçen süre.. RR, yasada belirtildiği gibi 60bin km ve 2 yıl şeklinde de belirleyebilirdi süreyi. O zaman km de sorun olurdu.
Yıl 2017 olmuş 74bin km lik aracın arıza çıkarması normal değil, ama o zaman aracı alırken sözleşme şartlarına itiraz edilecekti. Sonsuz yıl, 100bin km yapalım denseydi. İşine gelmiyorsa alınmasaydı o kadar basit ki aslında dünya.. Kimse gırtlağına çökmüyor ki..
Honda da 5 yıl mesela garanti (ya da 6 yıl tam hatırlayamadım). Şimdi ben Mercedes e gidip "Honda 5 yıl yapıyor garanti süresini siz de 5 yıl yapın sizden alayım araba" desem ne cevap verirler bana? "Git Honda al kardeşim, bizim otomobillerimiz (atıyorum) 2 yıl-60bin km, işine gelirse.. " Bu şart işime gelirse sözleşmeyi imzalarım, 2 yıl 1 günlük aracımda sorun çıkarsa gık diyemem.. isterse kilometresi 100km de olsun..
RR ye gelirsek, Madem adamların garanti sözleşme şartları bu şekilde, ve o şartların altına zamanında imza atılmış, konu kapanır sündürmek anlamsız diyorum ben de..
Bu otomobil 2014 üzeri model ve 100bin km altı olsa, garanti şartları devam ediyor olsa, "Hakkınızı arayın böyle saçmalık mı olur" diye en başta yazardım..
Aynen araçlarında göçükler olan Civic kullanıcılarının Facebookta açtıkları gruba katılmam gibi.
Sırf +1 daha kalabalık olsun grup diye belki faydam olur diye gruplarına katıldım ki faydam oldu da..
15bin e yakın destekçi topladılar Hondası olan/olmayan, bu şekilde seslerini duyurdular vsvs..
Yoksa ben Honda defterini kapatalı çoook uzun zaman oldu..
Anlatabiliyor muyum söylemek istediklerimi diye sormayacağım zira yazdıklarımdan neyi kastettiğimi anlayan çok kişi oldu diye düşünüyorum.
Anlamayan arkadaşlar nelerden bahsediyorum diye önceki yazdıklarımı tekrar okuyabilirler.
Uzun uzun yazıyorum böyle ama zamanınızı aldığım için kusura bakmayın.. Bu platform forum olduğu için ben de konu hakkındaki düşüncelerimi yazdım, bitti, gitti..
Herkese Sevgiler,
Q.
markadan nefret ettim şu an
yazık günah yağ
insanlar bunlarla uğraşmaya mecbur mu
***
geçmiş olsun ve Allah kolaylık versin
Bu firmanın bu ürününde bu kadar çok şikayet olmasının tesadüf olmadığını düşünüyorum. Bütün kullanıcılar cahil, bilinçsiz ya da serserilik yapıyor olamaz. Ayrıca burada satıcı Borusan ya da Doğuş farketmez, ne kadar dirense de onlar sadece al satçı, teknik bir hata tespit edilebilirse gereken yapmak zorundalar ki geçmiş dönemde Borusan Oto tamamen aynı sorun olmasa da ayıplı mal satmak, sonrasında mahkeme kararlarını yerine getirmemekle dolandırılıkla suçlanmış ve mahkemelik olmuşlar;
LandRover GameOver (@LandRoverTheEnd) on Twitter
İşadamı Engin Yakut sıfır kilometre Range Rover aracındaki şanzıman arızası uzerine otomobil devine dava actı - Haberler
Aklıma şöyle bir kök neden bulunabilirse belki ilerlenebilir gibi geliyor;
- üretici tarafından servisin kontrol etmesi gereken kapsamlarda olmayan dolayısıyla servisin bilemeyeceği ve kurcalamaması gereken,
- müşterinin normal şartlar altında ya da özel aparatlar olmadan erişemeyeceği,
- bir şekilde kurcalandığı üretici tarafından tespit edilebilen bir bölgede ya da sistemde olan bir arıza
Tabi yağlama konusu hep aklıma geliyor, yani normal şartlar altında yer gök bir araya gelse bu kadar saat çalışmış bir motorda bu hasarlanmayı teknik olarak üstlenmem dersiniz ama yine de sistemsel olarak bakmak lazım, triboloji konusunda deneyimli kişiler yardımcı olabilir belki...
Hocam bence siz konuyu anlamıyorsunuz ve sonunda iyice zorlayıp mağdur kişiye ''karşı tarafa çakmaya çalışıyorsunuz,kirli zihniyetsiniz'' dediniz,tebrikler...
Sürekli garanti sürecinden bahsediyorsunuz 2 yıl yada 3 yıl,konu bu değil...Siz gidip 20 senelik tasarrufunuza sıfır ev alıyorsunuz ,6 yıl sonra ev başınıza geçiyor, ''güvence süresi bitti,yapacak bir şey yok,20 sene sonra bir tane daha alırım'' der misiniz ? Satış yetkilisi ''efendim biz size arabayı satıyoruzda 5 yıl sonra yanarsa falan bizi gelmeyin '' dese ''önemli olan garanti sürecinde yanmaması'' der misiniz ? Bu nasıl bir mantık.
Demek istediğim şu; Firma bizi ilgilendirmez der,bende hakkımı ararım,yasal olarak savaşırız ve ortaya bir karar çıkarda garanti bitmiş-iyi niyet yok o zaman geçmiş olsun...Hukuk bu kadar basit mi düşünüyor sizce ? O zaman bir üretici çıksın, 3 sene ömrü olan mal üretsin,nasıl olsa şartlar bizim elimizde,vurgunu yapar geçeriz.
Ki buradaki konuda nadir rastlanan yada kullanıcı hatası olma oranı yüksek bir şeyden bahsedilmiyor,globalde yaşanan bir konu bu.Hukuk bunları görmezden mi geliyor ? Firma hatasını kabul etmez işiniz zor demek farklı,siz firmaya çakmaya çalışıyorsunuz demek farklı...
Arabanın garantisi bitmiş istediği kadar bakım yapsın yine iyi indirim yapmışlar. Dava açsanız ne olacak çok merak ettim? Garanti kapsamında olsa da yine para isteseler tamam haklısın
Başımızdan geçen benzer hikaye anlatayım size;
2003 Eylül ayında, 0 km olarak galeriden (grey market) 3.0d bmw X5 satın aldık.
Güzel güzel bindik.
2 yıl/60 bin km garantisi vardı.
Garanti bittikten sonra, 75 bin km'deyken, şanzıman (GM üretimi 6 ileri şanzıman vardı) arıza yaptı, bi cumartesi gecesi ben yolda kaldım, arabayı olduğu yere park ettim, ertesi sabah direk Borusan Avcırlar'a çektirdik.
Araç bu zamana kadar tüm bakımlara Borusan'a gitmişti 15 binde bir muntazam olarak.
2 gün sonra Borusan'dan aradılar, şanzıman (ya da şanzımanın çok önemli bi kısmı) değişecek, 15,000 euro tutuyor, ne diyorsunuz dediler. 70,000 tl yani...
Biz köpürdük tabi, baya gerginlikler vs oldu.
Borusan 2 sebebe dayanarak kestirip attı (ki yasal olarak belki de haklılar):
1= garanti bitmiş
2= araç grey market (bu bence tam salakça bişey ya, neyse...)
***
Servis yetkilisi yüzüme ''aracınınız grey market, dolayısıyla zaten garanti işlemez, kaldı ki garanti biteli 15 bin km olmuş'' dediğinde, ''bu arabaya garantiyi siz vermiyorsunuz, BMW veriyor, siz temsilcisisiniz, distribütörüsünüz, öyle şey olmaz'' demiştik, kabul etmediler, sallamadılar tabi.
***
O zamanlar bizde o X5'ten başka, 2002 e39 520i ve 2005 mini cooper (o tarihlerde bmw'ye aitti) vardı, daha önce de BMW'ler geçmişti elden.
Şirkette anadili gibi Almanca bilen, Almanya'da doğup büyümüş çalışanımız vardı, o direk BMW Münih'le yazılı ve telefonla iletişime geçti. Yıllardır farklı modellerde BMW kullanıcısı olduğumuzu, arıza yapan aracın bakımlarının eksiksiz ve Borusan yetkili servisten olduğunu, başka BMW araçlarımızın da olduğunu, BMW X5 gibi bi araçta 75 bin km'de bu kadar büyük bi maliyet ve önemli bir arızanın kabul edilemez olduğunu vs vs anlatıp itiraz edince, 1 hafta içinde Münih'ten Borusan'a tüm işlemlerin bedelsiz yapılması talimatı gitti.
Bize Almanya'dan haber vermediler önce. Pazartesi sabah beni direk cepten daha önce artislik yapan ve kibar ama umursamazca davranan Borusan servis yetkilisi aradı, kibar, muntazamca ve saygılı lakin çok sevgili biçimde aracı hafta sonundan evvel hazır etmeye çalışacaklarını, muhtemelen Perşembe-Cuma bizi arayacaklarını, aracın teslim alınabileceğini haber etti.
Salı günü Münih'ten şirketi arayıp durumu sordular, dedik Allah razı olsun kardeş :d
***
Fakat bu dediğim 12 yıl önce.
Gördüğüm kadarıyla BMW artık o zaman ki kadar müşteri memnuniyeti odaklı değil. Her şeye rağmen Land Rover bu konuda BMW ile aşık atamaz.
O X5'i ise, 250 bin km'ye kadar kullandık, 2013'te 250 bin'de sattık. Satmaz kullanırdık, ama benzincide mazot yerine benzin koydular, 40 bin tl masraf çıktı, yapıldı benzincinin sigortası karşıladı tüm masrafı, ama soğuduk araçtan. Fakat taş gibi sağlam, 250 binde bile diri ve iç/dış yıpranmamış bi araçtı. Kaliteli üretilmişti
Şu an ailede bi tek ben de e60 520d var, 2008'de 0km aldım, şu an 260 bin km oldu. Memnun mesut kullanıyorum.
***
Bugün olsa aynı sonuç alınır mı bilemem.
Yalnız benim bi saptamam var, ne Alman üreticiler eskisi kadar kaliteli/sağlam/sorunsuz araçlar üretiyorlar, ne de eskisi kadar müşteri memnuniyeti odaklılar.
Artık karlılık oranları, müşteri memnuniyetinin önünde geliyor.
Almanlar çok donanınmlı ve hala en bugünün en iyi araçlarını üretiyorlar, ama en iyi üretimlerini 80-90'lı yıllarda ürettiler. Şimdi o yılların ekmeğini yiyorlar, o yıllardan kalan algı ile.
Yıllar geçtikçe, araç üreticileri de araçlar da kaliteden ödün veriyor, aynı insan kalitesinin düştüğü gibi.
buraya sürekli garanti diye sayıklayan arkadaşlar için tekrar yazayım. 6502 Sayılı Kanun’un 12. maddesine göre, “Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.” eğer aracınızda üretim hatasından kaynaklanan kusuru ispat edebileceğinizi düşünüyorsanız hakkınızı sonuna kadar arayın. mehmet gazihan zaten sorunu tespit etmiş gibi görünüyor. mahkemenin atadığı bilirkişinin insiyatifine bırakmayın sorunun tespitini. aracın arızasını dışarıdan tespit ettirip dava dosyasına ekleyin. tam olarak motorun nereden ne sebeple yatak sardığını ayrıntılı şekilde belirtin. arızayı tespit ettirdiğiniz yerden ayrıntılı servis raporları isteyip ekleyin dosyaya ne kadar etkili olur bilmiyorum ama bilirkişi nereye bakacağını bilir en azından.
geçmiş olsun zor bir durum.
Katılıyorum. 2000'li yıllardan sonra çok şey değişti uzun ömürlülük konusunda. Ben şahsen ikinci el Alman-İngiliz aracı garantisiz hayatta almam. Sıfır alacaksam da en uzun garantili hangisiyse onu tercih ederim.
Sorunsuz araç mı istiyorsunuz? Aynı zamanda büyük SUV mu istiyorsunuz? Land Cruiser ya da Lexus GX alacaksınız. RR - X5 - ML - GL alırsanız garanti bittiğinde saatli bombaya biniyorsunuz çünkü. O yüzden Alman, İngiliz markaları çok daha fazla değer kaybediyor.
Donanımlı ve kaliteli oldukları doğru, fakat japonlara kıyasla her zaman uzun vadede daha sorunlu ve onarımı zahmetli araçlardır.
Almanlar için saatli bomba denemez bence, ama 0 (sıfır) sorun da değiller artık.
Bi bmw'de ya da mercedes'te yaşayacağınız arıza genelde, dizelde turbo, enjektör v.b. 5-10,000 tl'yi geçmeyecek arızalardır. Şanzıman revizyonu bile 5-10,000 tl tutar (yaptırdım ordan biliyorum, 1 kere e60 520d'de, 1 kere de x5'de)
Bana Borusan'în 15,000 euro dediği iş, Maslak'ta kaliteli ve ucuz olmayan özel bmw servisinde bugün 5-10,000 tl'ye hallolur. Yapıldıktan sonra da üzerine minimum bir 150 bin km de sorunsuz binilir.
Mesela gördüğüm kadarıyla bmw F10 5 serisi, çok sorunsuz ve dertsiz sağlam ve uzun ömürlü bi araba genel olarak. Üzerindeki ZF 8-HP şanzıman, 200 bin km'den evvel revizyon isteyen ZF 8-HP duymadım. 200-250 bin km bence güzel kilometre şanzıman sorunsuzluğu için. Motorlar zaten kendini kanıtladı dizel/benzin.
***
Korkulması gereken araçlar bence, Land Rover, Jaguar, Maserati, Aston Martin, Ferrari gibiler. Bunlar adamın ocağına incir ağacı dilebilir ummadık anda.
***
Öte yandan sorunsuzluk ve uzun ömürde 1 numara Japonlar, sonra da Kore (evet aynen). Honda, Toyota, Mistubishi, Hyundai, Kia. Bunlar evladiyelik üretim yapıyorlar.
Ama işte Alman'ların sofistikeliği, kalite hissi, sürüş keyfi de bunlarda yok.
Hepsi bi arada olmuyor.
Tabii ki sıfır hatalı olamaz. Ama en azından arızaya göre doğru düzgün aracının arkasında dursun. Sonuçta bir motorun yatak sarması öyle basit bir olay değil. Kaldı ki tüm bakımları zamanında ve yetkili serviste yapılmış. İngiltereye mail attım durumla ilgili. Bakalım sonuç çıkacak mı...
Bmw direk araca bağlanıyor artık
Benim sunroof tesisatı komple bedava değişti
Garantisi bitik halde
Bizim hatamız dediler almanya kabul etti direk
Borusana kalsa 8000 tl idi :)
Sistem değişmiş 2017 deyiz artık :)
Rr da değişti ama ama işte bilinç altı sildi gitti :)
Bu kadar paralar verilip böyle bir araç alındıktan sonra, kimse 70 80k da motoru kucaklamak istemez. Garanti sözleşmesi ne derse desin ortada bir ayıp var demektir. Garantin bitmiş geçmiş olsun demek işin biraz nitelikli dolandırıcılık kısmına kaçıyor. Bence firmalar bunun arkasına sığınmamalı. İnsanlarımız da bunu kabullenmemeli. 70 80k da bakımlı aracın yatak sarması nedir? Hem de premium bir suv. Aynı şey bir clioda egeada olsa millet topa tutar piyasada adı çıkar, dandik marka narin motor, 100k görmeden cortluyor diye... Kim alır şimdi böyle bir aracı? İster 1 yıl olsun ister 3yıl 1ay. Garanti 3 yıl, bitince çöpe mi atacaz o zaman? Araç bakımlı ve mekanik aksamın aldığı yol daha 70k olmuş... Ortada üretimden kaynaklı bir sıkıntı olduğu aşikar duruyor. Bence hakkınızı arayın derim...