2015 peugeot 308 1.6bluehdi yıllık rutin yağ bakımı, 2.470TL
Printable View
2015 peugeot 308 1.6bluehdi yıllık rutin yağ bakımı, 2.470TL
Ben de yazayım. Fiat Şendil Manisa
Doblo 250.000 km.
Emme manifoldu temizlendi.
Motor temizleme koruma yapıldı.
Ozon temizliği yapıldı.
Ön fren diskleri tornalandı.
Yağ ve yağ filtresi değişti.
Hava filtresi değişti.
Debriyaj balatası değişti.
Bagaj döşemesinde 3-5 klips değiştirildi.
Bir de 1 yıl yol yardım verdiler. Toplam 6195.00 Nakit ödeyince %5 verdi indirim. 5900.00 lira ödedim. :)
C3 1.2 puretech 60.000 bakim
Yag
Yag f
Hava f
Polen f
Buji
3.200 TL mayista 2.300 TL yaptirmisim
1.2 puretech yagli kayis trigeri nerede konustuk unuttum ama suraya not birakiyim.
Arabayi fazla zorladigimda 208 ve c3 kayislari fazla asinma yapmis garantiden degisim verdi servisler aracin biri 30k da biri 60k da bilginiz olsun,muhakkak her bakimda talep edin.. serviste yapilmasi gereken cheak listlerinde kalin ile isaretli bir konu imis. (ayda 5/6 tane degistiriyoruz dedi citroen yetkisi servis fethiyede,ne kadar fazla olabilir diye dusunun)
İstinye Borusan, 2016 mini Countryman S all, sadece yağ ve filtreler için 5500-6000 civarı tutar dedi. Özel servis 1750, Bosch 2500 dedi. Hadi kurumsallık vs diye razı oluyorduk farkına ama bu biraz “öpmek” oluyor gibi.
Hayatımda ilk defa periyodik bakımı yetkili servis dışında bir yere yaptıracağım heralde.
2021 Megane 1.3 tce 40.000 km bakımına ilave arka fren balatası değişimi yetkili servis 5.327 TL
Hyundai i20 N
istanbulda bir yetkili serviste yağ ve yağ filtresi 1800 tl
Abi siz garantisi olmayan aracınızı neden yetkili servise götürüyorsunuz? Siz kendi paranızın düşmanı mısınız? Yetkili servisteki sizin aracı elleyen personelin yetkinliğini nereden biliyorsunuz? En son çünkü ismini veremem fakat boru gibi geçiren bir serviste benden daha az iş bilen arkadaşım çalışıyordu milyonluk araçlar üzerinde.
yetkili servise gitmemdeki en büyük sebeplerden biri işinin başında arkalarında durması.
bir arızayı bulana kadar aracın bütün parçalarını söküp bozulmamış parçayı bile değiştirmiyorlar.
kendi aracımda başıma gelenler.
garantisi bittikden sonra havalandırma tarafında bir sorun vardı.havalandırma motoru sanki ara gaz veriyor gibi çalışıyordu.çevremdeki arkadaşlar sanayide bunu hemen yaparlar dedi 2-3 yere sordum klasik hepsinin ilk yaklaşımı konsol sökülecek kazanda sorun var dedi.yetkili servise bıraktım yarım gün sonra havalandırma yön motoru arızalıymış torpido sökülecek eşylarınızı almamışsınız biz bir kutuda muhafaza edicez yarın öğleden sonra alabilirsiniz dediler.
diğer bir sorunda mekatronik aracımda arıza yaptı.dışarda tamir parasına full yetkili servise bakıma gidiyorum diye mekatronik komple değişti.Bu sürede araçsız kalmadım bana ikame araç verdiler işlem bitti aradılar aracımı teslim aldım sonrasında bir daha aynı arızadan geri dönmedim.
örnek aracımın klima gazı bitmiş çok az soğuk üflüyordu sanayide her köşe başında gaz dolduran yerler var.yine gittim servise gaz olabilir ama kontrol edelim klima kompresörü arızalıda olabilir dediler.1 saat sonra aradılar gaz doldurmuşlar çok iyi çalışıyormuş aracınızı teslim alırsınız dediler.
(bu arada çocukluğumdan babam babanım arkadaşıda maslak'da sanayide dükkanı vardı.kendiside aracını söker toplardı bu işerden az buçuk anlayan biriyim yanlış ustalara gitmişsiniz dersiniz diye yazıyorum ama sanayide bu işlere güvenim yok benim).
https://galeri13.uludagsozluk.com/66...ta_2215665.jpg
forumdan başka bir arkaşımız zamanında yazmıştı ekran resmi almıştım.
https://i.hizliresim.com/2O89Jv.jpg
mesela youtube'de bu arkaşın kanalı izleyin.
kiralama işi yapıyor ve kendi araçlarında sanayide başından geçen olayları video alıyor.
(ustalar şuan çekim yapmasına izin vermiyormuş)
İsmail Aktaş - YouTube
Yetkili servis fiyatları vag grubu için bence gayet makul ve mantıklı, yaşına göre %30'a kadar indirim yapıyorlar bu fiyatta sanayide orjinal diye aldığın parçalarla bakım fiyatına yakın yada denk oluyor. Diğer yandan yukardaki gibi iş yaptırdığın yerin kurumsal olması avantajı var,
en büyük yaşanmış örneğide kanlı canlı olarak kendi tiguan aracımız 240 binde 34 kere yetkili servise girdi, lastiklerine kadar serviste alındı takıldı vs. sanayide sadece yemek yemeğe girdim :D aynı model yılı aynı araç aile dostlarımızda var 200 bin km şuan ilk 2 bakım yetkili kalanı sanayide yapıldı, arabayı her gördüğümde sanayiye götürmek için görüyorum. ikisinide aile büyükleri genellikle uzun yolda kullanılıyor.
Özet uzun süre kullanılacaksa kesinlikle yetkili, değilse bütçeye göre yine yetkili en azından vag için milyon verdiğimiz araçlara mantıklı
Siz 2.el bir araç alacak olsanız, tüm bakımları yetkili serviste olan bir aracı mı seçersiniz, servis kaydı olmayanı mı?
Bunun haricinde zamanında ibiza fr varken kavrama titreme gibi bir sorunu sadece işçilik alarak yapmışlardı. O güne kadar özel servisten edeceğim tüm kar tek seferde çıktı diyeyim. Bu nedenlerle periyodik bakımda yetkili
kovalıyoruz yoksa benim çok güvendiğim bir ustam var Mini için. Konu kurumsallık,kayıt,uzun dönem için iyi niyet garantisi şartları vs vs
Bence asgari bi takım bakımların yetkili serviste yapılması lazım. Başına iş açmamak, açılsa da en azından muhatap bulmak. Yoksa yetkili serviste çalışanlardan kat ve kat daha iyi yapan ustalar var, onları tabii ki tenzih ediyorum. Yoksa bakım/tamir yapacak olan da kul, o arabayı imal eden de kul. Hata illa ki olabilir.
Haa benim de başıma entersan bişey geldiydi.. Ağır bakım için Mais'ten gelen triger kayışının kutusunun yeni ama kendisinin 5-6 yıllık olduğunu tespit eden Yetkili Servis tam da değişim yapılacakken hemen iade ederek değişim istedi. Dışarda bu konuya böyle yaklaşılır mıydı, bilmiyorum, kimsenin günahını da almayayım.
Küçük bi azınlık içinde olabilirim ama, mesela kendi Megane RS.im henüz 38binde ve tamamen yetkili servis bakımlı. Kim ne derse desin, 13 yaşında bu km.de bi araçta bu husus bariz bi kriter oluyor ve insanlar bunu yüzünüze karşı olumlu bir şekilde dile getiriyorlar sağolsunlar. (Ha küfür de etseler benim doğrularımdan biri bu şahsen :) ) Bi zaman sonra bunu muhafaza etmek neredeyse bi zaruriyet oluyor.
208gti yetkili serviste yağ değişimi + tüm filtreler -> 2200tl
ben de fiyatların çok yüksek olmasına rağmen yetkili servis tercih ediyorum. Hem içim rahat ediyor hem de satarken servis kayıtsız arabayı kimse almak istemiyor. Tabi fiyatlar çok yüksek.
Dalgalı döviz kurları sebebiyle VW grubunda yetkili servis ile sanayi arasında büyük bir fark kalmadı. İşçiliği yetkili serviste yaptırınca %30 indirim ve 1 yıl garanti imkanı oluyor.
Son bakımımı yetkili serviste yaptırdım. Triger devirdaim termostat tüm kayışlar dsg yağı motor yağı bakımı filtreler buji benzin pompası değişti 15.800 TL ödedim. İndirimli haline.
Araç MK6 Golf R. Herşeyin kayıt altında olması Almanya'nın belirlediği standartlarda yapılması bende önemli örneğin kayışlar için motor kulağını sökünce tekrar takarken yeni civata kullanıyorlar.
12 yıldır aynı yetkili servise gidiyorum pahalı ama kafanın rahat olması daha önemli
0.9 tce 40 bin bakımı 3.500 civarı dedi buji + hidrolik veriyormuş 40 bin de müsait bir zamanda gidip masaya oturcam :)
2022 Doblo 1.6 mjet ön diskler ve balata değişimi (opar) 2150 tl
Abi konuyla alakasız sorayım, DSG yağ değişiminden sonra kullanımda bi farklılık hissettin mi? Araçlar farklı ama bizim octaviada da bazen anlık ( yani 1 kez de olsa ) silkeleme hareketi yapıyor ya da setten geçince 2 de devam ederken kısa bi titreme yapıyor devrini bulunca devam ediyor. Yağ değişimi yapsak kurtarır mı? Yoksa kavrama bize ufaktan selam mı veriyor :)
Nissan juke 1.0 benzin ilk servis 2750 tl.
Aslında 2 yıl önce otomobili ilk aldığımda direk yağını dışarıda değiştirmiştim. Orjinal olmadığı için içim rahat etmemişti. Geçişler daha gibi oldu.
Aracını birden fazla kişi kullanıyorsa DSG sürüş şekline göre kayıtlar karışabiliyor. Kontak açık kickdown butonuda dahil gaza basılı tutup 10 saniye bekle kontak kapatıp tekrar aç böylece DSG'den sürüş kayıtlarını silmiş olacaksın.
Düzelmezse vagcom vs cihazla kontrol etmende fayda var. Yağ 60.000 km diyorlar dolduysa değiş zaten :)
Ozan 150'lik bir CC kullanıyordum ara sıra o da aynı muhabbeti yapıyordu 2'ye attıktan sonra alttan toplayana kadar yarım saniyelik titreme mi diyeyim zırıldama mı diyeyim öyle bir şey yapıyordu.İlk kavrama 63 binde değişmiş araç bu sorun yaşanırken 154 bindeydi 170 bin gibi tam kilometreyi hatırlayamadım yolda bıraktı kavrama arızasından.İçini karartmak istemem ama ufaktan geliyor gibi. :D Kalibrasyonla bir nebze düzelir belki onu bir dene.
Nissan juke 1.6 benzin,
60.000 bakimi yaglar hidrolik, buji filtreler yetkili serviste ys indirimi ile 8750tl
Octavia, ön disk ve balata değişimi için 3744TL fiyat çıkardılar iskontolu şekilde.
Clio 4 0.9 turbo 40 bin bakımı
yağ + filtreler
buji 3 adet
fren hidroliği
3267 TL
Benim M3'ü daha teslim etmeden hemen önce bana 1200 mil içerisinde rodaj bakımına geleceğime, gelmezsem de garanti kapsamında olası hak iddialarında bulun(a)mayacağıma dair sözleşme imzalatmışlardı. 1198 milde gereğini yaptık. Demeseler de yapardık da.. yapmayanlar var demek ki :)
2021 qashqai 1.3 benzin ilk bakım 3250 lira.
Peugeot 2008 2016 1.2 Puretech
60.000 bakımı
ön arka balata
fren hidrolik
sol ön amortisör
7109 Tl
gecen hafta sağ ön amortisör de ses yapmaya başladı bugün gittim ellerinde yokmuş 45 gün süre verdiler o da 1550 parça 500tl işçilik istediler.
O kasa 2008'lerde amortisör kronikti. Garantiden benimkiler değişmişti ön 2 adet.
Kronik sorun, maalesef garanti bitmiş olduğu için cepten yapılıyor.
lıkır lıkır ses yapıyor milde boşluk var sanırım patlamadı henüz.