Aynen bam güm vurmuyor yağ kaçırmıyor. Konfor yol tutuş aynı. Ama özellikle frenli girilen kasis ve çukurlarda ses yapıyor.
Printable View
valla benimki frene de gerek yok sürekli lıkırtı halinde. hiç ses yokken bir anda başladı ve duyan arabanın alt takımı komple dağılmış zanneder. Arnavut taşlı yolda sanki teker kopacak o kadar lıkırtı yapıyor.
Hatta bir özel bir yetkili iki servise sordum başka bir şey mi var diye amortisörmüş.
Bunun tamiri mümkün mü? Aydın amortisöre vs götürsem yaparlar mı acaba? 45-50 gün veriyor servis yeni parçanın gelmesi için.
Geçenlerde bu başlığa Mini Countryman 2016 S All için yazmıştım. Bizim araçlarda parçasına göre uyarı veriyor değilim için. Yetkili serviste sadece yağ ve diğer filtreler için değişim görüldü ama ben sadece yağ ve yağ filtresini yetkilide, geriye kalan hava,polen filtrelerini özel serviste değiştirdim. Toplam 3000e hallettim.
1.6tdi Leon 120 bin bakımı Seat yetkili servisi
Triger seti
Devirdaim pompası
V kayışı
Gergi makarası
Antifriz+saf su
Hava, mazot, yağ, polen filtresi
5/30 castrol servis yağı
Conta tapa civata vs.
9448₺
12.500 demişti, tüm indirimlerden faydalandırdı.
Ankara Doğuş oto istanbul yolundaki VW polo 1.6tdi 2014
Hava, Yağ , polen, mazot filtreleri
Yağ, tapa, cam suyu değişimi 4250 tl. %25 indirimli 3.180 tl.
120K bakımına verdim aracı, triger vs 108K da değişmişti o yüzden, sadece yağ-filtre bakımı yapılıyor şu an.
Zubizu indirimi ile 3300TL.
Edit: Ek bilgi, daha önce Vosmer Shell Helix Profesyonel 0-30 kullanıyordu aracımı götürdüğümde bu bakımda 5-30 Castrol'e dönmüşler ve gerçekten iğrenç bir ısınma artışı oldu. 10 dereceye yakın fark var yeni yağ olmasına rağmen.
Bu sebeple muhtemelen bir kaç km sonra ben LM Top Tec ile tekrar değiştireceğim.
Bu arada artık Vosmere aracımı götürmeme kararı aldım, salak saçma prosedür uydurmaları ve ustaların / personelin kalifiyeliği konusundaki kafamdaki soru işaretleri sebebi ile Vosmer defterini kapattım. İzmirdeki VAG sahibi arkadaşlara bilgi olsun.
Not: İzmir'e Çiğliye Avek açılıyor bakalım bu tekeli kıracak diye düşünüyorum.
doğuş oto VW 7.5 Golf R parçalar:
yağ filtresi ve tapası 230tl
Buji 1 adet 287 tl
Bobin 1 adet 1102 tl
ustamda
shell helix ultra 5w30 5.5 litre 800 tl
işçilik 250 tl
2022 Doblo 1.6 mjet 20000 bakım tüm filtreler ve yağ ile 3400 tl (şirket indirim) normalde 4090 tl
2019 a3 30 tfsi 3. Yıllık bakım (standart yağ bakımı ve fren hidroliği değişimi) yaştan dolayı iskontoyla 4810 tl Maslak Doğuş’ta.
extrasız rutin bakım 3000-4000 bandına oturmuş desene
:(
vay ki vay
Yazdım mı hatırlamıyorum, 1.5 Tsi octavia. Ön disk, ön balata ve şanzıman yağ değişimi iskontolu 5350TL
ooo büyük iş
diskler (gerçi sadece önler) + şanzıman yağı
Güncelleyeyim.
Volvo xc40 2. yıl bakımı. 38.000 km de.
Periyodik bakım + buji değişimi + 4 balata değişimi = 12.000 TL
Leon 2018 tdi dsg 120.000 km bakımı. En ağır bakımmış. Doğuş otoda.
Triger seti ve tüm filtreler ve ek olarak ön balatalar 12 bin tl fiyat verdiler sonra bir uygulama varmış seat ile ilgili onu indirip aktif edince %20 iskonto yaptılar.
Rakamlar yuvarlak 11 bin küsür den 8 bin küsüre indi.
2021 benzinli otomatik focus rutin yıllık bakım (yağ + filtreler) 2400 tl
Rakamlara baktım bende 2k civarı balatalar 1k civarı buji yağı filtresi de 2k olsa max 5k gibi bir rakam hesapladım. Ciddi paralar gerçekten.
Külfetli geldi bana açıkçası. Bu rakamlar yetkili servisleri terk etme yönünde bir baskı oluşturuyor mu acaba araç sahiplerinde, böyle bir araştırma yapsa da birileri okusak neticeleri.
PSA'da öyle mi bilmiyorum, ama uzatılmış garanti bazı markalarda normal garanti gibi değil.
Bir sorun oldu mu top çeviren çok, yok o girmiyor yok bu girmiyor.
Misal, fren balatası girmez anlarım, ama akünün girmemesini kabul edemiyorum. Benim aracımın 15 ay daha garantisi var (halis garantisi, uzatma değil) ve haftada 500 km yapıyorum, ama start stop devreye girmiyor, bu bakımda soracağım bakalım garantiye girecek mi.
Geçenlerde bir şikayet okumuştum, birine bir markadan garanti bitmeden garanti uzatma satmışlar, ama uzatılan garanti normal garanti gibi 100K km üst sınırı olduğu için adamcağızın kendinde olan garantiyi tekrar kendine satmışlar kısaca :D
Ve tabi km 100k geçtiği için arızayı karşılamamış garanti.
https://www.youtube.com/watch?v=8M6TzR4MAkg durumu ozetlercesine :)
Allahtan aracımın bakımlarını kendim yapıyordum ön takımına kadar. Bu ne paralar aman yarabbi. Gerçi onlarda iyi niyet uzatılmış garanti durumları yoktu. Olsa bende mecbur giderim araç değerini korumak için.
yakın zamanda Seat Leon 1.6 dizel mk3 bakımı yaptıran var mıdır acaba?
serviste rakamları nedir?
Premium araçlarda garanti süreci güzel ,
Örn: Bizim patronun 2014 911 4s aracı şuan garantiden amfi değişimi için serviste.
Yada kendi eski aracımdan örnek vereyim 2011 Vw Passat Variant vardı, sürekli servis bakımlıydı 2020 yılında kavramada büyük indirim aldım. ( Bayi personeli olmamla bağlantısı yok çünkü garanti yi bayi yapmıyor )
Periyodik yağ bakımlarını serviste yaptırdığınız sürece fren disk balata vb. konuları dışarıda hallettirdiğiniz sürece garantiyi bozmaması lazım. Öyle değil mi sistem?
Amerikada yetkili servise uğramayıp Evoque'a motor yaptırmışlığım vardı dışarıdan yağ bakımını belgelemem yeterli olmuştu