Disarida yaptirinca kaca patlayacak bu degisim? Aradaki farka degmiyorsa bence yetkiliden devam.
Printable View
Sadece yağ ve yağ filtresi için mi bu fiyat?
Bir de kaç litre yağ ve hangi çeşiti kullanıyor?
5900 kmdeki aracın yağ ve yap filtresi OK ama diğer filtrelerini değişmeyin bence yazık günah
Kaldı ki bir çok marka yağ değişimi için de 18 ay ve 24 aya dönmüş ya da dönüyorken, her sene her sene bu kadar düşük kmli araç için bana israf gibi geldi
Diğer yandan yarın bir gün satılacak olduğunda kilometreyi ispatlamak açısından mantıklı servisten devam etmesi. O kilometreyi ben 3 ayda yapıyorum mesela :)
geçen yılki bakım 4.000km'e yapıldı , filtreler temiz çıkar illa ki , bence de , güzel bir hava tutup devam edebilirim
4,3 litre diye geçiyor yağ kapasitesi
Yetkiliden devam ederdim.
Hocam ben olsam dışarıyla çok fark yoksa yine serviste değiştiririm sırf 2. el değeri açısından; ama sadece yağ ve yağ filtrelerisini değiştiririm.
Garanti bittiyse de, yağı da 24 ay olmasa bile 18 ayda değiştirirdim.
Atık yağ, her ne kadar bertaraf edilse de çevremiz için de yük sonuçta.
Yalnız hidrolik değişmediyse hiç, hidrolik değişimi mantıklı olur artık.
2020 Peugeot 3008 1.6 benzinli için 4800 lira dediler, yağ bakımı + bujiler
Garantisi bittiği için bugün sanayide 2500 liraya yaptırdım oem parçalar ile birlikte. Bir tek polen filtresi yan sanayi taktım.
Bujiler çok pahalı, yoksa ortalama 1500 liraya mal olacaktı.
Bünye alışmış, sanayiye gitmeyince rahat edemiyor :D
2009 Tiguan 1.4 TSi 150 hp manuel - 14. yıl bakımı (120.000 km) , hava, polen, yağ filtresi, yağ değişimi için 2700 TL fiyat verdi yetkili servis.
2020 Passat 1.5 Tsi 2. yıl bakımı 24.000 Km | 6000 TL
Yağ ve tüm filtreler değişti. Çok fazla olduğunu düşünüyorum ama yaptırdık .
Doğuş Oto
2021 520i Borusan Avcılar
Yağ ve yağ fıltresı ( polen ve hava fıltresı degıstırılmedı )
Arka fren balatası (disk hariç )
ve bana sormadan ıhtıyac olmamasına rağmen rot balans ayarı dahıl 14.800 tl %10 indirimli hali ile..
Garanti olmasa kesinlikle tercih etmezdim.
40.000 km bakımına götürmüştüm. Arka fren balatası yol bilgisayarında değişim zamanı uyarısı verdiği için mecburen değiştirdim. Fakat çıkan balatalar daha min. 20 bın km gıdebılecegını gördüm. Arka balata için 5.800 cıvarında bır ödeme alınmış. Iscılık hariç
Polen fıltresı ve hava fıltresı 30 bın km de bır degıstırıldıgı ıcın bu servıste yapılmıyor dedıler :)
Rot ve balansa ıhtıyacım yoktu neden yapıldı sorusuna cevap olarak arka balata degıstıgı ıcın ıhtıyac var gıbı sacma sapan bır cevap verdıler.
Herşey bıryana aracın performansından cok memnun degılım degısebılırım dedıgımde, servıs danışmanı arka lastıklerınız ıyı durumda degıl bu yuzden aracınızın performansı dusuk dedı.
Sankı m5 kullanıyorum. 170 hp aracın arka lastıklerı oem 18 ınclık 275 tabanında olan lastıklerı patınaja dusurmek ıcın zaten cok ozel caba lazım.
Anlamayan ınsan olsak, lastıgı degıstırıp performans beklıcez. Bu hacımde kurumsal bır fırmada hıc hoş olmayan tutumlar ve bu konuda epey ısrarcı oldular.
Nıhayetınde garantı harıcı pek gıdılebılecek bır servıs olmaktan çoktann cıkmışlar.
Mart 2023 ayı fatura tarihli ve yer Borusan Oto Avcılar
Servis danışmanının tek başına yaptığı bir durum olduğunu dusunmuyorum. Yapılan toplantı, eğitimlerde bu şekilde pazarlama yapılmasını istediklerini düşünüyorum.
Hiçbir aklı başında servis danışmanı bu gibi mantık dışı konuşmalar yapıp parça değişimine yönlendirmez.
Yazıkki çoğu durumdan habersiz, sadece sürücü olup araç kullanan kişiler 2 yaşında 40 bın km de runflat lastıgı ( 275 45 18 ) + borusan farkı ile belki 40-50 bın tl verıp servısten 70 bın tl sadece bakım adı altında çıkacaklar.
Sonrasındada aracın performansı iyileşti düşüncesiyle aracını teslim alacaklar...
Ben gereklı şikayetımıde yaptım, umuyorum bu gibi tutumlardan bir an önce vazgeçilir.
Yeni model Bmw'ler fişi değiştirince balata ışığını söndürmüyor mu ?
Yol bilgisayarı sıfırlanamıyor mu? Size sormadan yapılan işlemi ödemiyorum demediniz mi? Fren balatası değişince rot balans yapılması da ayrı bir durum. Balatayı sökerken rot ayarı mı bozuluyor muş?
Bu nasıl fiyat diye şarlamadınız mı?
Seneler önce F10 kasa Bmw için triger zinciri değişimine Kosiflere gitmiştik. Korkunç bir meblağ çıkarmışlardı. Hem zincir değişimi ile ilgili en ufak bir uyarı, yazı...vs olmaması hem de fiyatından ötürü itiraz etmiştik. Fatura yarı yarıya inmişti. İtiraz edin, şarlayın, esin, gürleyin. Borusan ve Kosifler maalesef sesinizi çıkarmazsanız öpüyor. Öptürtmeyin.
Ya birde affedersiniz, 5800 TL'ye ne balatası taktılar? Geriye kalan meblağda yağ ve yağ filtresi için etmeyecek rakamlar. Yağ ve yağ filtresi egzoz borusundan falan mı değişiyor da bu meblağ tutuyor. Servis hizmetini beyin cerrahı mı veriyor nedir ? Nasıl rakamlar bunlar ya.
Gerekli şikayetlerı musterı hızmetlerıne ve oradakı musterı ılıskılerıne yaptım. Bunu zaten usttekı post yazımdada belırtmıstım.
Oradada tabıkı gereklı cıkısta fazlasıyla bulundum. Acıkcası daha fazla uzatıp olayı mahkemelıge tasıyıp orada aracı bırakamaya kadar uğrasacak bol vaktım olmadığı ıcın aracı alıp cıktım.
Bencede bunlar nasıl rakamlar ama bu fıyatlara rağmen servis hala aşırı yoğun ve bu yuzden çok polımıge gırmıyorlar. Yaptırmazsanız garantı dışı kalır siz bilirsiniz deyıp sıyrılıyor.
1.0 taigo senelik bakim 8k km
3500tl
Müşteri ilişkilerinden hiç bir şey çıkmaz. Serviste bir miktar ses yükseltmek gerekiyor. Seneler önce pederin 5 kasa Bmw'sinde far kapakları simetrik bir şekilde ve aynı yerden kırılmış ya da çatlamıştı. Servis danışmanı o gün dedi ki, ustamız bunu sizin yaptığınızı söylüyor dedi. Dedim, tanıştır o insanla, benim bir çift lafım olacak. Bir kaç kapıdan geçtikten sonra gizli servise ulaşmıştık. Usta dedikleri adama hakaret ve küfür içermeyecek şekilde bunu benim yaptığımı iddia etmişsin, bir zahmet nasıl yaptığımı da ispatla bende bileyim, göreyim, öğreneyim dedim. O gün 40 euro olan kapaklar anında ücretsiz olarak değişmişti.
Maalesef bir yersen durumu söz konusu. Zaten, bu zihniyet yüzünden de peder bir daha kapısından dahi geçmem bunların dedi ve Bmw'yi de satarak mutlu sona ulaşmış olduk. Ben böyle servise alınmama, sürekli suçlanma, enayi yerine koyulma....vs durumlarından nefret ediyorum.
Niye enayi yerine koyulma dedim onu da izah edeyim. N47 kodlu motor ile ilgili google'da sayfalarca şikayetler, yazılar...vs çıkıyor. Servise gidiyorsun, ilk defa sizin aracınızda ses geldi, ilk defa sizde bu sorun oldu dediler. Bu ve benzeri bir dolu problemde (ki farklı kasalardan bahsediyorum) her seferinde ilk defa sizde oldu dedikleri gibi bir de siz yapmışsınızdır, sizin kabahatinizdir demeye getirdiler. Yaklaşımları, geçirme politikaları... gerçekten de mide bulandırıcı. İnsiyatif hiç yok. Anahtardan oku, bunlar değişecek de sıyrıl git. Bir bak bakalım gerçekten de ihtiyaç mı var? Yok, değiştir gitsin.
Kosiflerde aynı zihniyette. Bagaj kapağı açılmamıştı. Adamlar, arka koltukları söküp, bir kabloyu değiştirmek için bagaja ulaştı. Aracı teslim aldık, arka emniyet kemerleri koltuğun arkasında kalmış. Bir daha servise girdi. İş yapmaları da baştan savma.
Madem aldın o Bmw'yi, bizde muamele ve fiyatlar böyle demeye getiriyorlar.
Yetkili servisler arasında İstanbul Oto'yu kullandım ben birkaç kez, genel olarak memnun kaldım. Fiyat olarak da daha düşükler, size sormadan kafalarına göre iş de yapmazlar.
Maalesef Borusan özellikle Avcılar ve Kosiflerden hiç haz etmiyorum. Yeni 3 bakmaya gittim, satış tarafları da rezalet.
Arkadaşlar 2018 Peugeot 301 aracım için ücretsiz triger değişimi çıktı yetkili serviste. Bugün aracımı bıraktım devirdaimide değiştirecekler.
Km de 167 binde olduğu için aklımda soru işaretiydi. İyi denk geldi.
Triger ücretsiz
Devirdaim 1400 TL
Aklınızda olsun 301 olanlar varsa servisi bir yoklasın belki ücretsiz triger değişimi çıkar. Bu araçlarda kampanya varmış.
Ön fren balataları da çok iyi değilmiş dışarda daha ucuza hallederim diye onları yetkili serviste değiştirmedim. Bilgi amaçlı yazıyorum fiyatları.
OEM 2000TL
ERP Marka 1400 TL
Haftaya 1.0 renoyu ilk bakıma götüreceğim, bakalım ne kadar sıkışmış göreceğiz.
Genelde tüm arkadaşlar yetkili servis fiyatlarından şikayet etmiş. Lakin yetkili servislerde ufak bölgelerde bile en az 30 kişi çalışıyor. Asgari ücret 8500 TL , Sigorta 3500 tl , servis , çay , kahve , su , öğlen yemeği ile yeni başlayan bir mekaniker in aylık gideri bayii e 15000 tl gibi bir rakama geliyor . 30 kişi çalışsa 450 bin tl sadece serviste çalışanların min. gideri olucak. Gerisinin hesabını varın siz düşünün. Elektrik , su , doğalgaz , vs vs