E abi benim mesela arabanın 45 binden bugün serviste 293bin km'de yapılan bakımına kadar tüm kayıtları özel servisimde duruyor. Geçen gittiğimde üşenmeyip hepsinin ekrandan fotolarını çekmiştim o gün e-mail atma şansımız olmadı diye.
Ben araç alırken de hep kayıtlı olmasını istiyorum ama özelmiş yetkiliymiş farketmez. Belgelerin yalan mı doğru mu olduğunu anlamak da kaputu açıp arabayı lifte alınca çok kolay biliyorsun ki
Ayrıca Amerika'da özelde de bakım yapılsa kayıt sunabildiğin sürece garanti geçerliydi. Burada Bosch servis için söylenen şey aslında herhangi bir vergi levhalı servis için de geçerli olmaz mı? Bu şekilde ben Land Rover'ın yatak saran motorunu değişirtmiştim ABD'deTR'de benzer tatavalara maruz kalıp özel servis kaydıyla garantiden işlem yaptıran veya yaptıramayan varsa yazabilirse aydınlanalım
1.6TDI DSG Passat aracım kurban bayramından hemen önce 75bin bakımı yaptırdım 1000TL ödedim, yapılan şey sadece yağ değişimi mazot filtresi de yok üstelik bu bakımda. Bu DSG belasından dolayı garantisi bitmesine rağmen servise mecbur kalıyoruz, iyi niyet garantisi dedikleri şey sanki bedava, şubat ayında kavrama değişti daha 60bin km'de üstelik ve 700TL ödedim. Neyse ki dizel araç ihtiyacım bitiyor ve kurtuluyorum VW'den de servis soygunundan da.
Konudan biraz sapacağım ama F10 5.20 ya da F30 3.20 için servise bağımlı kalacağımız bir kronik kusur var mıdır?
Bosch servisin bu garanti konusunda ki olayı ne bilen aydınlatabilir mi? Aracımım garantisi bitti ama iyi niyet devam ediyo, sırf şu dsg ye yarın bir gün bişe olur korkusundan hala yetkili servise gidiyorum, yoksa işim olmaz.
F30 320ddünyanın en güzel aracı. 140.000 km ye geldim tek extra masrafım fren balatası. Dışarda kendimiz bakımını yapıyoruz lıqui moly yağ ceratec ve engine flush,yağ filtresi, hava, polen ve mazot filtresi hepsi 800 tl ler civarı
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
1.3 dizel egea'nın 60 bin bakımına yetkili servis 1300-1500 arası fiyat verildi 1-2 ay önce. Bu arabanın aldığı yağ maksimum 4 litre filtreler desen hepsi ucuz parçalar. 60 binde ekstra kayışlar değişiyormuş vs.
2.5 Tci Kia K2500 120 bin bakımına ise 700 lira fiyat verildi. Bu araba neredeyse 7 litre yağ alıyor. Filtreleri de Kia olmasından dolayı pahalı parçalar. Hadi diyelim bu sadece yağ bakımı o yüzden ucuz, geçen sene 110 binde ağır bakıma girdi tüm fren elemanları silindirler, diskler, balatalar, yağ vs 1200 lira ödendi.
Demek istediğim Kia parça olarak Fiat'tan pahalı olmasına rağmen daha ucuz hizmet sunabiliyorsa bunun sebebi Fiat'ın fazla satış yapıp müşteri her tülü gelicek kafasında milleti s*kmesidir. Sanayide Egea'nın aynı bakımı 400-500 arası tutuyor. Kia'nın ise yine 600'leri buluyor.
Arkadaşım 2009 model Honda Civic'le kaza yaptı, önce servis 30 bin tl hasar çıkardı. sonra araya olaylar falan girdi ve şuan 19 bin tl oldu o hasar, üstelik pert dediler arabaya ve pertlik hiç bir durumu yoktu. (Dışarıda yaptırmaya kalksak 8 9 bine halledilebilir diye söyledim fakat illa servis olmasını istiyor yapanın.) Servislerden sadece parça alırım o da dışarı da aynı parçayı bulamazsam, onun dışında önünden bile geçmem.
VW'de iyi niyet garantisinin belirli bir yıl geçerliliği var mı ? Örneğin 5 yıldan sonra iyi niyete girmiyor vs. gibi.
Bu arada hizmet, eğitim vs. hikaye gavurun malı gibi müşterilerin arabalarını kullanıyorlar. Bu mu eğitim ? Bunun için mi x2 para ödüyoruz.
Geçen bakımda arabayı Doğuş Oto Çankaya ya bakıma götürdüm, bu sektörde çalıştığım için her şeyi teslim etmeden not aldım. Yakıt tüketiminden , kilometreye vs.
Arabayı teslim almaya gittiğim de yağ sıcaklığı 122 lere çıkmış , yakıt tüketimi 19.4 idiAl sana hizmet! Periyodik bakımı yapılan araba ile sen ne yaptın da bu değerlere ulaştın ?
Daha sonra müşteri memnuniyet anketi için aradıklarında durumu izah ettim, 0-0-0-0 verdim geçtim. Arkasından servis danışmanı aradı bak dedim ben bu arabayla tapa gaz gazlıyorum 13-14 maksimum görüyorum oda canını alıyorum, Allah aşkına aynı sektördeyiz ne yaptınız da V8 gibi 19.4 lt ye ulaştınız dedim ? Yağ sıcaklığını yine deli gibi gazlıyorum max. gördüğüm 100-105-109 derece. Kem küm,kem küm işte benim arabaya bakan arkadaş en deneyimli arkadaşlardan falanmış, başta anlık yakıt tüketimidir dedimal sandı sanırım beni , fotoğraf görselini attım ortalamayı gösteren.
Arabayla teste çıkan deneyimli ve eğitimli arkadaş sen tut çankaya doğuştan teee gölbaşına kadar test et, onu da servis çıkışındaki kapıdaki kilometre tutan güvenlikten ve servise girerken ki kilometre den anladık.
Uzun lafın kısası böyle 2-3 telefon trafiği oldu , açık açıkta belirttim hiç bir talebim yok, hiç bir beklentim yok sadece bu yaptığınız ayıp ben size güvenip getirdim, benim arabamı bu şekilde kullanmazsınız dedim, düşünsenize periyodik bakım için veriyoruz herif alıp cayır cayır gazlıyor. Kaçımız kendi arabasını böyle kullanır ? Bu adam eğitim aldıysa oraya eşşek koy daha dikkatli davranır. En son SSH Müdürü Belgin hanım diye birisi aradı oda plakayı görmüş bende antepliyim, böyle böyle bir sorununuzu gördüm nedir durum falan dedi, bende tekrar izah ettim anlattım. İşin aslı Müdürün beni aramasına çok şaşırmıştım, allah allah TR de böyle hizmet anlayışı var mı diye, zaten oda boş çıktıGeri ne dönen oldu, nede şöyle mağduriyetinizi çözelim en azından hakkınızı helal edin , özür dileriz gerekli yaptırımlar yapılacaktır kelamı bile edilmeden ne arayan oldu ne soran oldu..
Bu durumu Amerika da ki biradere anlattım, burada olsa ağızlarına sıçarsın talep etmediğin şey kalmaz ne demek senin arabanla gazlamak vs. dedi. Ama burası Türkiye, adamı ürettiği malın hatasından dolayı tehdit eder sonrada seni oraya bağımlı hale getirir , bağımsız olacaksan da 30K fatura çıkartır.
ABO TRADING
STR
5 yıldan sonra geçerli değil diye biliyorum iyi niyet garantisi 2012 1.4 tsı 122 dsg passat aracın dsg si bozuldu 45 binde daha araba tamamen servis bakımlı servise gidildiğinde dokuz bin fatura çıktı pazarlıkla altı bine hallettirdiler servisteki eleman beş yaştan sonra geçerli değil diye söyledi
Aynı olayın benzerini Diyarbakır vw bayisinde yaşadım benim götürdüğüm aracı kullanmamıştilar ama yakıt tüketimini çok yüksek rakama getirmiştiler. Zaten aracı teste çıktığımız usta daha kontağı çevirdiği gibi klimayı açıp gazlamaya başladı.Oysaki aracın balata sesini dinleyecektiksonra aklına gelince cam açıp dinledi.
3000 km deki balata sesi sorununu çözemediler boşuna o kadar uğraştırdılar.
Şikayet felan da etmedim diğer şehirleri bilmem ama Diyarbakır da şikayet diye bir şey yok.
ABO TRADING
STR
Renault 4 yaş üstü renaultlara yüzde 20 parça ve işçilik indirimi yapıyor dışardan aldığınız fiyatla karşılaştırın
Fluence 1.5 otomatik dizel servis 800 fiyat çekti ben ön arka balataları aldım balata değişimiyle beraber yağ filtre bakımı özelde 420 tuttu
Geçen ay 14 bendeki 1.6 fiat egea bakımına yetkilide 1100 tl verdik yazık
Bu DSG işinin bir çözümü yok mu, servisten kurtulmak için araba mı satacağız?
Ben gecen hafta garantimin doluyor olmasina rağmen yetkili serviste bakım yaptırdım (Leon FR manuel)
Arkadaşımda Tiguan var TSI manuel. Yetkili 1000 küsür lira istemiş (sadece yağ ve filtreler) gidip sanayide bir yerde 250 liraya bakım yaptırmış. Inşallah koydukları şey yağdır dedimçünkü tam sentetik castrol edge 5w 30 200 tl , motul 8100 x clean + 250 tl, l.molly 280 tl sadece yağ fiyatı var.
Diyeceğim o ki yetkiliye gitmeseniz de kaliteli yagi kendiniz alın, filtre grubunu da alıp bilindik bir ustaya gözünüzün önünde koydurun. 1500 liraya da olmaz 250 liraya da olmaz bu işler.
Bütçeniz varsa yetkili ıyidir. Ben şahsen belli bir yaşın üstünde araç satın alırken yetkili bakımlı ararim.
History;
1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG
Fiat 500x 1.6 e-torg için 60000 km bakımı yaptırmam gerekli. Serviste yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi ve 4 adet buji işçilik dahil 1400 tl seviyesinde çıkıyor. Aynı parçalar orjinal Lancia olmak şartıyla 750 TL + işçilik tutuyor sanayide. Filtre grubu Bosch alındığında 600 TL seviyesinde tutuyor.
Şimdi garantisi yeni dolan bu araç için neden servise gideyim. Servisin hiç bir artısı yok. Kaldı ki orjinal parçalarda piyasada rahatlıkla bulunuyor. Bana hiçbir servis orjinal parçayı dışardaki parçacıdan neden daha pahalıya sattığını açıklayamaz. Bu iyi niyeti ve ticari etiği sorgulamayı gerektirir.
Şu an 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 konuk)