Benim yazdıklarım ise sorunların muhtemelen tüp sonrası birçoğundan kurtulacaksın ama başka bir sıkıntı varsa onu bilemem.
Tekleme kısmı bana tüp veya basınç ile alakalı değilmiş gibi geliyor. Bir de zaten sizin şanzımanınız ıslak tip olan kuru tip DQ200 değil farklı semptomlar farklı sorunların habercisi olabilir uzmanına göstermek lazım. (iyi niyetli bir usta olacak tabiki)
@BARR tüm serisini izledim, adam bir rulmanı değiştirmek için gitti hidrolik pres aldı. ALmanya dan bir elemanla topladılar şanzımanı vs, müthiş bilgilendirici bir video.
Bu tür iyileştirmeleri severim, fabrika bunu üretirken belli ki (belki de planlı yaşlandırma) yeterli özeni göstermemiş, bazen de sorun bu şekilde araç yola çıktıktan sonra çözülebiliyor.
Dsg aracım olsa bu uygulamayı kesin yaptırırdım açıkçası. Güzel geliştirme kafan rahat. Ama o basınç tüpünün kendiliğinden gevşememesi gerekirdi.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
babamın 2011 dsg golf 6' sında da var, 2 ay kadar önce kavrama + volant değişti. değişim sonrası güzeldi ama bir süre sonra küçük(1.-2.-3. vitesler) vites geçişleri aşırı hissedilir oldu, bazen garajda aracı park ederken R yaptığımda önce bir tık deyip silkeliyor ondan sonra hareket ediyor. bazen yolda kendi yüküyle gaza basmadan giderken (2. veya 3. viteste) titremeye başlıyor frene basınca kesildi geçenlerde ancak. adaptasyon demiş bazı arkadaşlar, iki kere götürdüm adaptasyon yaptırdım, biraz düzeliyor gibi belli süre sonra yine tekrarladı. şimdi cuma günü tekrar aracı göstermek için randevu aldım ama konuyu görünce acaba benim durumda basınç tüpüyle mi alakalı dedim veya mekatronik de mi değişmeli? :/
her işte usta olmaya çalışan, her işin çırağı kalır.
Açıkçası ben de 2016 1.4dizel polo aracım için değiştirmeyi düşünüyorum.
Reset Garaj diye bir yerden bahsedilmiş, önerir misiniz?
Merhabalar, bende geçenlerde DSG problemlerim için ertelediğim ama beklemenin günümüz şartlarında zarar olduğunun farkına geçte olsa varıp kolları sıvayıp videolarını attığınız abinin yanına vardım. Şikayetlerim freni bırakınca arabanın kendi kendine yürümemesi, yokuşlarda düzgün kavrama yapamaması rölantide beklerken aracın titremesi birde bazen hafif yokuşlu kalkışlarda gazı bırakınca aracın kendi kendine kafa atar gibi ilerlemesi gibi bir kaç şikayetim vardı araç 1.2 leon 2016 model 78 bin km'de.
Kavrama değişimine kendimce kesin gözüyle bakarken şikayetlerimide dile getirdim anlattım gösterdim testini yaptık. Bana bir adaptasyon yapacağını eğer kavramada problem yoksa bu adaptasyonun olumlu şekilde gerçekleşeceğini eğer kavrama problemliyse adaptasyonun yarıda kalıp aracın hareket etmeyeceğini eğer olumsuz durum olursa kavrama değişimi olacağını söyledi bende riski göze alıp adaptasyon yapmak istediğimi söyledim ve çok şükür başarılı şekilde tamamlandı bu süreçten sonra bu basınçlı tüpten bahsetti şikayetlerimin bu tüpten sonra geçeceğini söyledi aracıma cihaz bağlayıp normalde olması gereken basınç değerlerinin altında olduğunu gösterdi bende tüp değişimini kabul ettim mekatroniğin kapağı açıldı yağ boşaltıldı tüpe elini attı kontrol için oringi kopmuştu ve elini atar atmaz tüp gevşemişti çok kolay şekilde söküldü bana tam zamanında geldiğimi söyledi yoksa yolda kalacağımdan bahsetti. Tüp değişti yağı motul markalı bir yağ eklendi. Ekstra olarak şanzımana yazılımda yaptım 1 den 2 ye normalde hızlı geçiyor ***** bu yazılımdan sonra aracın 1. vites kullanım süresi daha uzadı kalkışlarda ve vites düşerken artık uygun hıza düşünce vitesi 1 e düşürmeye başladı.
İşlemlerden sonra aracı denedim ve gördümki baya fark var araçta, vites geçişleri daha hızlı ve kararlı oldu kalkışlar daha düzgünleşti daha düzgün, titremeler vardı ufaktan ısınınca şanzıman titremelerimde bitti hafif yokuşlarda gazı bırakınca kafa atmalarda bitti yokuşlarda kalkışlarda gayet iyi oldu freni bırakınca araç kendiliğinden yürümeyede başladı. Ben yapılan işlemlerden memnun kaldım. Tek sıkıntısı geçmedi oda rölantideki titremeler onunda volanttan olduğunu düşünüyorum çünkü bujilerimde yeni orijinalleri ile değişti. Velhasıl kelam bu tüp olayının önemli olduğunu kendi gözümle ve deneyimlerimle gördüm kontrolünü ve değişimini tavsiye ederim.
Bilmediğimden soruyorum. 2006 2.0tdi 6 ileri yağlı tip olanlarda da var mı bu tüp. Hali hazırda 1 senedir kullandığımız passat var dsg de sadece 2'den 1'e düşüşte bir vuruntu sesi geliyor onun dışında gayet güzel.
bu isi ankarada yapan var mi bildiginiz?
bu basinc tupu degisirken sanzumani indirmeleri gerekiyor mu yoksa arac ustunde degistirebiliyorlar mi?
If you have no LAG, you have no turbo..
Arkadaşlar aldığınız fiyatlarıda belirtirseniz maliyet açısındanda fikir sahibi oluruz. Ben bugün 6500₺ fiyat aldım. Tüp değişimi , yağ ve işçilik dahil.
@BARR hangi marka yağ tercih ediliyor ? Yağ konusunda dikkat etmemiz gereken birşey var mı ?
Selamlar ,
Bende fırsat bulmuşken sorumu sorayım (konu sahibinden izinliyim)
Poweshift şanzımanlar içinde dsg gibi sıkıntıları olan ama dsg gibi de kolay ve geniş çözüm ağı olmayan bir marka diye sanayide beni darlıyorlar..
powershift için bilgi sahibi yorum yapabilecek kimse varmıdır ?
keyfimiz paşada yok halimiz itten beter
Yağlı powershift aslında piyasada yaygın olan kuru kavrama dsglerden sorunsuzdur, dizellerde çıkar
Kuru powershift de yolda bırakmaz ama böyle de yol gidilmez seviyesine gelebilir. Titretmeler bir başladı mı arabada ayran varsa tereyağ olur.Benzinlilerde çıkar, fiestada çok sorun yoktur ama focusu taşımakta zorlandığı için sanırım çok sorum yaşayan var.
Akünüz hep yeni hep taze olsun, sanayideki ustamın dediği şey, powershiftte en çok karşılaşılan sorun şanzıman kartının yanması, o da akü ölünce oluyor genelde demişti. Şanzıman kartıysa karaborsa, dsg gibi parçası da bulunmuyor.
Sorunum yokken daha 30bindeki arabanın aküsünü yüksek amperli aküyle değiştirmiştim ben o yüzden, ama vites geçişleri gerçekten iyileşmişti.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)