Kesinlikle haklýsýnýz hocam, saydýðýnýz donanýmlar bahsi geçen araçta bulunsa çok iyi olurdu. Fakat hiçbirimizin otomobillerden beklentisi ayný deðil. Bunu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Fiyat hakkýnda söyleyebileceðim bir þey yok. Bu arada eli yüzü düzgün kabul edilebilecek bir G20 için yaklaþýk 500.000TL'ye daha ihtiyacýmýz var. Pek 'az daha arttýrýlacak' bir paraya benzemiyor. Bu fiyatýn aþaðýsýndaki arabalar pert zaten.
BMW 320i Sport Line - 05965665 - Borusan Next
2015 BMW 316i Comfort
Just a moment...
Ýyi günler diliyorum.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Arka koltukta þampanya içerken 250 km/h sabit uzun yol kombini :
W220 S500
Just a moment...
...
Ozellikle hatasýz ve dusuk km eski araclara normalinden bir tik fazla yazýyorlar.
2 ay evvel 83000 km de hatasýz F30LCI Sportline aracimi 1450'ye verecektim. Icim rahat etmedi bozdum ticareti. Benzer kondisyonda bir G20 2250 civarýnda.
F30 alacak olsam kesinlikle makyajsýz bakmazdým artik.
þaka makinesi
Just a moment...
men dakka dukka.
Ýnsanýn ne var ne yok satýp alasý geliyor
Subaru wrx sti
Just a moment...
reis sen bu postta þimdi ihaleden sahibindene düþen aracýn hollandadaki satýlýkken ilanýný mý buldun
bunun bi üstü aracý fabrikada birleþtiren ustanýn rüyasýna girmek , inceptionmýsýn la sen
i20n e guzel alternatifler
Fiesta ST
Just a moment...
Puma ST
Just a moment...
Hocam uygun fiyatlý, otomatik, kaba tabirle "bayan arabasý" denen sýnýftaki gözlemlerime göre en az tercih edilen araç bu coltlar. Bana göre bu bahsettiðim bayan arabasý tabirinin ilk 3 sýralamasý; eðer kiþi büyük þehirde yaþýyorsa, "jazz, getz, colt", küçük þehirde yaþýyorsa "getz, jazz, colt" þeklinde. Elbette 3 araç dýþýnda falanca model de þahane, ben olsam yaris alýrdým, i20'ler ne güne duruyor diyenler olacaktýr ama 500 veya abartarak 550'ye kadar bir bütçeyle sýralama bu þekilde ekseriyetle.
Öncelikle neden büyük þehir - küçük þehir kýyasýna gittim, durumu "Ayþe isimli, 5 senelik memur, köþeye atabildiði altýnlarý bozdurup üzerine annesinden bilezik borç alýp araba almayý düþünen" bir kiþi üzerinden irdeleyelim.
Ayþe eðer Ankara-Ýstanbul-Ýzmir-Adana gibi bir yere atanmýþ ve hayatýný burada idame ettiriyorsa rahatlýkla Honda ustasý, CVT þanzýmanýn yaðýný deðiþtirtebileceði bir yetkili servis vs. gibi arabanýn caný diyebileceðimiz sorunlarda en ufak bir problem yaþamaz. Getz þanzýman olarak tam otomatik tork konvertörlü bir alete sahip olduðu için iþ yerinden falanca bir arkadaþ vasýtasýyla sanayide yaðýný deðiþtirir devam eder. Colt aslýnda 3.olarak bile bu listede yok ama selefi Yarisler'de tam otomatik þanzýman çok az olduðu ve yarý otomatik MMT'ler piyasada öcü olarak adlandýrýldýðý, halefi olan üst kasa i20'lere de bu bantta güç yetmeyeceði için 3. sýraya aldým. 25 senedir Ankara'da ikametim, sanayide bana bir tane Mitsubishi ustasý söyler misin desen hem vallahi hem billahi bilmiyorum bu da bence geçerli bir sebep
Ayþe bacým eðer küçük þehirlerden birinde ikamet ediyorsa Honda için yetkili servis bile bulamadýðý gibi sanayide orijinal CVT yaðý temin edecek bir usta bile bulamayabilir ve Getzlere yönelir olaylar da bu þekilde geliþir gider. Farz-ý misal Çankýrý'da bir oto tamir ustasýna Mitsubishi Colt aracým var demekle DeLorean'ým var demek ayný etkiyi yaratýr diye düþünüyorum
Gelelim üçünün de artýsý ve eksisine.. Daha evvel çok uzun kilometreler boyunca Jazz kullandým, þu anda 1.3 GLS paket Getz kullanýyorum ama Colt'u hiç deneyimlemedim dolayýsýyla Colt ile ilgili bilgilerim yalnýzca okuduklarýmdan ibaret olacak.
1- Honda Jazz
Artýlarý
- Tabiki ilk olarak CVT þanzýmaný. 7 ileri, F1 kulakçýklý döneminin teknoloji harikasý. Özellikle þehir içinde yað gibi akar gider..
- Bagaj ve iç hacmi. Eðer LPG yoksa bagajý ince stepneyle birlikte 3 kiþinin tatile götürdüðü valizi, poþetleri, öteberiyi rahatlýkla alýyor bizzat denedim. Araç tavaný yüksek olduðu için müthiþ fonksiyonel olduðunu düþünüyorum. Yine ayný yüksek tavan aracý adeta B-C SUV segmentinde bir araç kullanýyormuþsunuz kadar rahat yapýyor. Seat Arona'dan vs. daha konforlu olduðunu tecrübeyle sabit söyleyebilirim.
- Motorun kasaya fazlasýyla yeterli oluþu da bir artý olarak yazýlabilir. 3 kiþi, çakýlý valizle Ankara-Mordoðan yolculuðunda birimiz bile öf demedik yaklaþýk 9 saat içinde.
Eksileri
- En önemli artýlarýndan biri burada kabus yaþatabilir, CVT þanzýman yaðý. Mutlaka ve mutlaka almadan yaðýn ya yetkili bayide ya da gerçekten orijinalliði doðrulayabilecek bir Honda ustasý tarafýndan daha önceki dönemlerde deðiþtirilmiþ olduðunun belgeleri olmalý aksi takdirde canýnýz acýr, Honda övenlere söven taraf olursunuz..
- LPG takýldýðýnda bagaj hacmi düþüyor ama daha problemli bir konu var, bobin yakýyor. Araçta 8 buji 8 bobin var dolayýsýyla yanan bir bobin ciddi bir masraf kapýsýný aralýyor. Þöyle yaparsanýz bobinler zarar görmez diye bir durum yok LPG'li olanlarý mutlaka bobin yakýyor kaçmanýz imkansýz.. Ek olarak LPG belli bir süreden sonra araç soðukken rölantide dalgalanmaya yol açýyor ve iþi bilen bir usta olmazsa masraf üstüne masraf yapsanýz da düzelmiyor..
2- Hyundai Getz (Yalnýzca 1.3 ve 1.4 Benzin&LPG motor seçenekleri)
Artýlarý
- Tork konvertörlü bozulmayan otomatik þanzýman. Bozulmuyor
- Usta bulunurluðu çok rahat. Anadolu'nun en ücra köþesinde bile iþinizi hallettirebilirsiniz.
- LPG ile %110 uyumlu motor..
- Bakým maliyeti ciddi manada çok düþük. Ankara'da taksicilerin gittiði bir servis 1.3 GLS'ler için 1200 TL'ye bakýmýný yapýyoruz demiþti, ha götürmedim orasý ayrý..
Eksileri
- Ýç hacim özellikle arka koltukta Jazz gibi deðil. Uzun yolculuklara 2 kiþiden fazlasýyla elveriþli olduðunu düþünmüyorum.
- Bagaj hacmi lpg dönüþümü varsa tam boy stepnenin de etkisiyle çok çok az diyebilirim.
3- Mitsubishi Colt
Artýlarý
- Þanzýmaný sanýrým ZF yapýmý. Ýlanlardaki yüksek kilometreli araçlara baktýðýmda "þanzýmaný revize görmüþtür" gibi tabirlere çok rastlamadým, saðlam olduðuna delalet ediyor olmalý..
- Mitsubishi motor konusunda üzmez sanýyorum. Hafifliði ve þanzýmaný aracýn atikliðinde önemli rol oynuyordur.
Eksileri
- Ýkinci el piyasasýnýn yavaþlýðý. Jazz ve Getz'lerdeki emsal model yýlý ve paket doluluðundaki araçlara baktýðýmda fiyatlarý çok daha düþük kalmýþ. 2005 Jazz ile 2012 Colt neredeyse ayný fiyatlarý edecek hatta Colt daha düþük kalýyor..
- Büyük þehirlerde bir þekilde çözülebilse de küçük þehirlerdeki usta problemi.
Bu kadar yazýnýn üzerine son olarak þu bilgiyi eklemek istiyorum, Getz'ler için "abi 1.3 alma imkanlarý zorla km yüksek olsun deðiþen olsun ama 1.4 DOHC motor olsun" diye bir algý var. Bu algý sayesinde de en azýndan ben alýrken makul fiyatlara araçlar denk gelebiliyordu nitekim ben de aracýmý bu þekilde aldým. 1.3'ler 1332 CC 82 HP SOHC diye tabir edilen üstten tek egzantrik, 1.4'ler 1399 CC 97 HP DOHC denilen üstten çift egzantrikli onun dýþýnda görsel olarak panjur vs. gibi farklarý var ama kalan kýsýmlarý ayný. Dolayýsýyla 540-550 bandýna çýkmadan bana sorarsanýz þu anda alýnabilecek tek araba 1.3 GLS paket Hyundai Getz. Ustasý kýyamet gibi, parça vs. derdi yok, kroniði neredeyse sýfýr, ikinci eli ilana girer girmez çok afaki bir fiyat yazmadýysanýz satýþý 1 saat bile sürmeyecek düzeyde hýzlý vs vs.. Üye olmayýp okuyacak olanlar olursa diye bir de kýsa not düþmek istiyorum, bir forumda okumuþtum eðer araç 200 bin kilometre dolaylarýndaysa ekseriyetle contayý eritiyor getzlere özel bir husus olarak diye. Önden bakýmlarda önlem alýnmazsa her araçta bu olay geçerli. Sýkýþýk trafikte, yokuþ çýkarken vs. ben hararet ile alakalý bir sýkýntý yaþamadým.
Uzun lafýn kýsasý, þöyle baþtan bir okuduðumda colt'la ilgili bilgi vermemiþim de alternatif olarak hangi araçlar alýnmalý ve neden colt alýnmamalý minvalinde bir yazý olmuþ. Forumdaki 100 kiþiye sorsak senelerdir Mitsubishi kullanan sevdalýlarý harici en az 95 kiþi Jazz-Getz arasýndan seçiminizi yapýn der. Baktýðýnýz aracýn fiyatlarýndan yola çýkarak sizin iþinizi 1.3 GLS bir Hyundai Getz fazlasýyla görür diye düþünüyorum; yok 1.4 al, yok yokuþta çekmiyor kamyonlar bile seni geçer gibi safsatalara takýlmayýn.. Hakkýmýzda hayýrlýsý![]()
3.40 F30
Just a moment...
reis sen bu postta þimdi ihaleden sahibindene düþen aracýn hollandadaki satýlýkken ilanýný mý buldun
bunun bi üstü aracý fabrikada birleþtiren ustanýn rüyasýna girmek , inceptionmýsýn la sen
Getz gerçekten inanýlmaz bir araç. Benim hanýma dayabiliyorsa saðlamdýr abi ötesi yok. Yaðý, suyu koy devam. Bizde 1.4 var, eþya bile taþýyoruz yeri geliyor. Getz geldiðinden beri Mini'yi neredeyse hiç kullanmýyorum, çukur tümsek demeden gidiyor namussuz. Hele parça ve usta fiyatlarý inanýlmaz. 3-4 ay önce alt takýmý yaptýrmaya bostancý sanayine götürdüm, iþte körük yarýlmýþ deðiþecek, takoz eskimiþ deðiþecek, rudman deðiþecek uðultu yapýyor, o deðiþecek bu deðiþecek bir de iþçilik var dedi.... Ben 15-20 bekliyorum tabi Mini'den alýþkanlýk... 3.500 tl iþçilik dahil demez mi.... Dedim hemen yap, çayýmý koydu 3 saatte bekledim orada baya sürdü. Þimdi sevilmez mi bu araba? Ben en çok yavaþ olur diye korkmuþtum inan hiç yavaþ deðil araç baya baya kaçýyor çok zevkli kullanmasý. Tipi biraz kerkenez iþte. Ama 10 numara araba valla bu paralara...
Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..
Güzel bilgiler, bildiğim/ deneyimlediğim kadarıyla ekleme yapayım:
Jazz cvt şanzımanıyla daha konforlu ,sessiz, az yakar ama atik değil, 2009'da i-shift (yarı otomatik )şanzımana geçti. İ-shift olanlar biraz sarsıntılı ama devrinde ayağınızı gazdan çekerseniz sarsıntı azalır. Debriyaj mili kırar bazen, tamiri kolaydır.2012 ve sonrasında cvt'ye geri döndü.
Colt'u ( 1.5 DID AMT ) 7 yıldır kullanıyorum, benzinlisini de kısa süre de olsa kullandım. İç mekanı Jazz'dan daha geniş, bagajı pek farklı değil. Yalıtım Jazz'ın gerisinde.
Tam otomatiği bizde yok, yarı otomatik. Şanzıman Getrag. Dizellerde motor Mercedes. Benzinlisi (MİVEC) de dizeli de müthiş atik; yokuş, viraj, yük derdi yok. Bu yönüyle Jazz'dan bir değil iki gömlek üstün. Ustası az , çok arıza da yapmıyor zaten. Parçaları fahiş fiyatlı olmasa da ucuz da değil. 100 binde bir debriyaj motorunu (aktüatör) değiştirmek lazım, 10 bin civarı fiyatı var.
Getz'i hiç kullanmadım.
Düzenleme yapamadým, tekrar yazýyorum:
Güzel bilgiler, bildiðim/ deneyimlediðim kadarýyla ekleme yapayým:
Jazz cvt þanzýmanýyla daha konforlu ,sessiz, az yakar ama atik deðil, 2009'da i-shift (yarý otomatik )þanzýmana geçti. Ý-shift olanlar biraz sarsýntýlý ama devrinde ayaðýnýzý gazdan çekerseniz sarsýntý azalýr. Debriyaj mili kýrar bazen, tamiri kolaydýr.2012 ve sonrasýnda cvt'ye geri döndü.
Colt'u ( 1.5 DID AMT ) 7 yýldýr kullanýyorum, benzinlisini de kýsa süre de olsa kullandým. Ýç mekaný Jazz'dan daha geniþ, bagajý pek farklý deðil. Yalýtým Jazz'ýn gerisinde.
Tam otomatiði bizde yok, yarý otomatik. Þanzýman Getrag. Dizellerde motor Mercedes. Benzinlisi (MÝVEC) de dizeli de müthiþ atik; yokuþ, viraj, yük derdi yok. Bu yönüyle Jazz'dan bir deðil iki gömlek üstün. Ustasý az , çok arýza da yapmýyor zaten. Parçalarý fahiþ fiyatlý olmasa da ucuz da deðil. 100 binde bir debriyaj motorunu (aktüatör) deðiþtirmek lazým, 10 bin civarý fiyatý var.
Getz'i hiç kullanmadým.
2 farklý cz3 (eski kasanýn coupesi) ile 40 bin + km yaptým. Ýlandaki araç biraz bakým istiyor gibi duruyor.
Ben þanzýmaný alttan vurmama ve çatlatmama raðmen baþýna bir iþ gelmedi, araç genel olarak bozulmuyor. Gerçekten o dönemde (cahiliye dönemimiz) neler yaptýysak bozamadýk.
Hoþ çok bir donaným yok araçta bozulacak, mekaniði de oldukça saðlamdýr.
Getrag 6 ileri amt diye geçen yarý otomatik þanzýman vardýr. baský balata deðiþir, km si gelince de aktüatör deðiþir.
Az sayýda olduðu için muadil parça özellikle kaporta için bulunmasý zordur. Servisten parça konusunda sorun olduðunu sanmýyorum, en son zafer (nicki hatýrlayamadým) kendi colt unu boyattý parça aldý o dönem attýðý liste ortanýn 1 týk üstü gibiydi fiyatlam açýsýndan.
Lpg ye uyumludur motoru, 6 ileri olmasý yakýt olarak avantaj saðlar. Eski kasada arka koltuk hareketlidir, ben cz3 le 5 yetiþkin baya rahat ( araca göre) seyehatlar ettim.
Özellikle 1 günde 1100+ km 4 kiþi + dolu bagaj tabir i caizse yarýnlar yok gibi marmaris sakarya ist yaptým, o gün bozamadýysam bir daha bozulmamýþtýr.
Satýþý aðýrdýr, biraz bilen tanýyan insan alýr. 1 yýl ve altý binmeyi planlýyorsanýz, servisten parça almak zor gelecek ise, vites geçiþinde ufaktan da olsa bir sarsýntý rahatsýz edecekse
sýrayla micra / jazz bakmak lehinize olur. Yakýn dönemlerde jazz da vardý bana sunroof lu olmasýndan mütevellit daha geniþ hissettirirdi, colt kadar gitmezdi ama deðiþi bir sürüþ zevki vardý.
Micra sevemedim ama en hýzlý el deðiþtiren ve bu sýnýfta bayan kullanýcýlarýn sýk tercih ettiði bir otomobil. Sürüþ poz. ben hiç benimseyemedim, tabure de gibi araç kullandýrýyor araç size.
japon olarak sorunlu bir araç deðildir. Jazz ýn 1.4 lt olanlarýnda 8 buji vardýr, o dönem güzel bir para vermiþtim bujilere þuan ne alemde bilmiyorum.
Ha bir de colt cz3 için konuþuyorum 45 yanak lastikle geliyor oem olarak sert bir yapýsý vardý.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Þu an 3 kullanýcý var. (0 üye ve 3 konuk)