User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
47 sonuçtan 39 ile 47 arası

Konu: Dsg ve sorunlar

  1. #39

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üstadım, senin sorunun kart veya selenoidler gibi görünmüyor, tüp gevşek sanki. Bu yüzden önce söküp basınç tüpü gevşekse onu güçlendirilmişiyle değiştirirseniz sorun hallolur. Tüp sıkıysa, o-ringi sağlamsa o zaman mekatronik revizyonu yaptırılır ve tüp de yenilenmemişse değiştirilir.
    Arabayı kaldırıp şanzıman yağını boşaltırsın öncelikle. Mekatroniğin kendi yeşil yağını boşaltmana gerek yok, sökülürken akmıyor, kapalı kutu.6 mı 8 mi vidası var, alüminyum, kısalı uzunlu. Ben üst tarafı da söküyordum üstteki vidaya rahat ulaşmak ve yağ koyarken zorluk çekmemek için.
    Vites N'de de olsa çekince gelmiyor, soldaki iki vites çubuğunu mekatronikten biraz uzaklaştırmak gerekiyor. Bol miktarda video var bu iş için:

    https://www.youtube.com/watch?v=vRwj62gmmvI

    https://www.youtube.com/watch?v=brWyg1Th0O0

  2. #40

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GuneyOnur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi tam emin olmamakla birlikte bunlardan sonra VW cihazla yolda giderken şanzıman viteslerinin tanıtılması gerekmiyor mu ?
    Üç dört kez söküp gönderdik, kartı değişti/ onarıldı ,geri geldi, taktık. Hiçbirinde tanıtmaya gerek olmadan sorunsuz yürüdü.
    Dar bir alan olduğu için dikkatli takmak lazım. Çatallara geçen mil (25 mm yaptığımız) bir defasında takarken kaymış, araba yürümedi, bir daha söküp taktık.

  3. #41
    mcemrek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstabul
    Mesaj
    486
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim vites geçişlerinde vs bişey yoktu o halde tüp o kadar gevşek çıkmıştı ki elimle söktüm aldım.

    püf nokta olarak saplamalar aleminyum tork olayına dikkat et. muhtemelen kapağın altındaki kauçuk conta iyice sertleşmiştir tüp alınacaksa o contayı da almak lazım.

  4. #42
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.102
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstadım, senin sorunun kart veya selenoidler gibi görünmüyor, tüp gevşek sanki. Bu yüzden önce söküp basınç tüpü gevşekse onu güçlendirilmişiyle değiştirirseniz sorun hallolur. Tüp sıkıysa, o-ringi sağlamsa o zaman mekatronik revizyonu yaptırılır ve tüp de yenilenmemişse değiştirilir.
    Arabayı kaldırıp şanzıman yağını boşaltırsın öncelikle. Mekatroniğin kendi yeşil yağını boşaltmana gerek yok, sökülürken akmıyor, kapalı kutu.6 mı 8 mi vidası var, alüminyum, kısalı uzunlu. Ben üst tarafı da söküyordum üstteki vidaya rahat ulaşmak ve yağ koyarken zorluk çekmemek için.
    Vites N'de de olsa çekince gelmiyor, soldaki iki vites çubuğunu mekatronikten biraz uzaklaştırmak gerekiyor. Bol miktarda video var bu iş için:

    https://www.youtube.com/watch?v=vRwj62gmmvI

    https://www.youtube.com/watch?v=brWyg1Th0O0
    Videolar süper çok da açıklayıcı, korktuğum kadar bir durum da yokmuş. Sadece lift yok, sehpa üzerinde yükseltsek bunu aşağı alabilir miyiz o kısım düşündürdü.

    Mekatronik gördüğüm kadarıyla max 10-15 kg arası gelir bu açıdan zorlamaz gibi geldi. Şu çatalı ayırma aleti gerçekten iş görüyor belli.

    Nette araştırıyorum bunun tamir takımı (pistonların altındaki ve içerideki contalar vs) satan yer göremedim. Açıkçası beklentimden daha basit bir sistemmiş.

    Hatta aklıma şu fikir geldi dsg nin motoruna bir akım ölçer bağlayıp çektiği akım arttığında tüple ilgili sorunu önceden tespit bile edebiliriz diye düşünüyorum.

    CC için dün usta baktı teste çıktı ( Kendisinde de d250 li golf R varmış, 230 bin km dir biniyormuş) bunda bi sorun yok dedi. O N den D ye çekerkenki vuruntuyu da enteresan şekilde hiç yapmadı. Ben yine de içim rahat etsin diye yağını değiştir dedim. Yaza doğru bu mekatroniği sök revize et tak işine girerim eğer acil bir durum yaşamaz isem.

  5. #43

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Videolar süper çok da açıklayıcı, korktuğum kadar bir durum da yokmuş. Sadece lift yok, sehpa üzerinde yükseltsek bunu aşağı alabilir miyiz o kısım düşündürdü.

    Mekatronik gördüğüm kadarıyla max 10-15 kg arası gelir bu açıdan zorlamaz gibi geldi. Şu çatalı ayırma aleti gerçekten iş görüyor belli.

    Nette araştırıyorum bunun tamir takımı (pistonların altındaki ve içerideki contalar vs) satan yer göremedim. Açıkçası beklentimden daha basit bir sistemmiş.

    Hatta aklıma şu fikir geldi dsg nin motoruna bir akım ölçer bağlayıp çektiği akım arttığında tüple ilgili sorunu önceden tespit bile edebiliriz diye düşünüyorum.

    CC için dün usta baktı teste çıktı ( Kendisinde de d250 li golf R varmış, 230 bin km dir biniyormuş) bunda bi sorun yok dedi. O N den D ye çekerkenki vuruntuyu da enteresan şekilde hiç yapmadı. Ben yine de içim rahat etsin diye yağını değiştir dedim. Yaza doğru bu mekatroniği sök revize et tak işine girerim eğer acil bir durum yaşamaz isem.
    Liftsiz imkansız değil de zorlar biraz üstat, üst tarafı kesin boşaltman gerekir vidaları üstten sökersin o zaman. Aparatı yine aşağıdan takman lazım. Ünite ağır değil , tartmadım ama on kilo gelmez bence, şanzıman gibi düşünme. İkinci videodaki tamirhane (Galiba Aslan Usta) tüp satışı da yapıyordu bir ara, tamir takımı da vardır onda. Daha olmadı parça dağıtımcı sistemi olan yani Martaş, Özaş vs. sistemi açık herhangi bir tamirci sana getirtir. Gerekirse ruhsatı atarsın bana, bizim dükkana sipariş ederiz, ben buradan kargolarım.

  6. #44
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.102
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Liftsiz imkansız değil de zorlar biraz üstat, üst tarafı kesin boşaltman gerekir vidaları üstten sökersin o zaman. Aparatı yine aşağıdan takman lazım. Ünite ağır değil , tartmadım ama on kilo gelmez bence, şanzıman gibi düşünme. İkinci videodaki tamirhane (Galiba Aslan Usta) tüp satışı da yapıyordu bir ara, tamir takımı da vardır onda. Daha olmadı parça dağıtımcı sistemi olan yani Martaş, Özaş vs. sistemi açık herhangi bir tamirci sana getirtir. Gerekirse ruhsatı atarsın bana, bizim dükkana sipariş ederiz, ben buradan kargolarım.
    Süper valla, destek talebi için de ayrıca teşekkür ediyorum. Biraz daha ders çalışalım daha bilgili olalım. 1 saat sonra aracı alacağım umarım bu aksiyonlara gerek kalmadan bizi taşır.

    Ama gerek kalırsa süreç kafamda netleşti mekatroniği söküp revize ediyoruz, gerekiyorsa güçlendirilmiş tüp + tamir takımı hatta pleyt kart alıp takıyoruz.

  7. #45

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne demek, rica ederim. Bir aydır ara verdim sanayiye ama yakında başlarım yine. Mekatronik sökümü gelirse ayrıntıları video çeker atarım. Saygılar...

  8. #46
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.102
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne demek, rica ederim. Bir aydır ara verdim sanayiye ama yakında başlarım yine. Mekatronik sökümü gelirse ayrıntıları video çeker atarım. Saygılar...
    Şahane olur, bu gün tezgahta da gördüm 1 tane dsg şanzıman. İnceledim çok zor görünmedi.

    Arabayı aldım biraz sıkıştırdım ettim, hata verdiği durumları yeniden denedim bir sorun yok. Usta da çıkan yağ için bi 100 bin km si var muhtemelen dedi.

    taşlar yerine oturdu, yağ eskidiği için kalınlaştı pistonlar iterken mekanik sıkışma hatası verdi bu yüzden. Bu şekilde binelim test edelim bir arıza çıkarsa yine buradan yazarım bilgi paylaşırız.

  9. #47
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaa zaten ben tüptü bilmemneydi falan değiştirirsin derken başka ustayı kastetmedim
    sen bu işi de artık çözersin
    vaktidir
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •