2.0 quadrıfoglıosu olan arkadasım tup taktırmıstı araba ole bi haldeydiki e11 corollayla(alfa 155hp-corolla 110hp)aynı yuruyodu ondan anti tüpçüyüm heralde bi de 1.4 derken tup falan taktırmadan 1.4die soyledim yoksa hem tup hem 1.4nasıl bişey olur tahmin edebiliorum yani bence 2.0a tup yazık eder o motora![]()
Yok haklısınız, ben zaten tüple performasın düşmesi sebebiyle 1.4 işkence olur dedim, aynı zamanda yakıt durumunu açıkladım. Bizde bir tanıdığın 2.0 156'sını dynoya çıkardığımızda benzinde (rakamlar tam aklımda değil) 150 civarı, lpgde 100hp çıvarı çıktığını gördük. Büyük kayıp var, bu konuda 2.0 motorun 50 beygirine yazık oluyor gerçekten.![]()
916 V6 Turbo
ankarada taktırmayı düşünürseniz size biryer önereyim... mutlaka gidin oraya taktırın, 250 hpden fazla turbo aracıma taktırdım, 20bin km olmak üzere tek bir sıkıntı yaşamadım....
Lpg de hp olayı, aynen benzin de ki gibi, lpg nin enjektör seçimine ve ayar olayına bakar. yani ayarınız kısıksa araç azyakıyor fakat benzinde ki gibi gitmiyor, diğer durumda da tam tersi.
Marka bazında da şöyle bir tavsiye de bulunayım, Landirenzo sakın taktırmayın, Zavoli ya da Ecotech öneririm. Diğerleri kötü anlamında değil ama ilk başta bunları tavsiye ederim Ayrıca landirenzo nun enjektörlerini size bosch enjektör vs kaliteli falan diyebilirler, inanmayın enjektörün sadece sesörü bosch marka geri kalan kısımları med marka ve enjektörler inanılmaz itici ve kötü bir sesle çalışıyor aklınızda olsun.
Sıkıntılı değil, düzgün kullanıldığı sürece problem çıkarmaz.
Sıkıntılı diye bilinmesinin sebebi, boxer motorların şanzımanları, daha doğrusu ıstavrozları zamanla boşluk yaparak problem çıkarmasıdır. TS şanzımanları öyle herkesin dediği gibi problemli değil. Selespeed robotlar sorunludur ama şanzımanda problem yok. Selespeedinde huyuna gidilirse sorun çıkarmadığı söylenmekte
Tabi çok vurdurup, sürekli sert kullanırsanız, sekromeçleri bozup devam ederseniz her markada olduğu gibi sorun yaşayabilirsiniz, ben şahsen yaşadım![]()
916 V6 Turbo
benim kitin markası mtm... italyan malı, keihin marka japon malı enjektör kullanıyor, aynı enjektörleri prins'te kullanıyor enjektörler hakkında prinsin stesinden detaylı bilgi alabilirsiniz...
benim lpg ayarım widebandtan bakılarak yapıldı ve değerlerim benzinle aynı değerler.... aracım lpg de azbuçuk hissedilir derece daha iyi gidiyor....
Kesinlikle Teleflex. Güç kaybı yok. Zırzırzırzır enjektör sesi yok. Gaz ayarı otomatik. Bakımı ucuz. Benzin ve LPG değerleri aynı (L/100km). Çok da iyi saklıyorlar kimse farketmiyor.
Lpgyi kesinlikle sevmeyen bi motor.
Emme manifoldları plastik ve manifoldun içindeki plastik salyangoz malesef dayanıklı değil.Kontağı uzun süreli acık unuttuğunda marşa basmanla sanki arabanın önünde top patlamış gibi bir ses duyacaksın iş te o ses emme manifoldunun patladığının sesi olacak.Eğer lpg bağlarsan bu problemle % 80 karşılaşacaksın birde senin araç gri renk olan mı
www.egeturbo.com
Turbo asker
İlker pm atarsan sevinirim. 2.0 dan vazgeçtik sanırım 1.6 lara bakıyoruz 1.6 lara daha bi uygun sanki lpg?
Yaklaşık 11 aydır 145quadrifoglio sahibiyim.Aracı aldığımda 40günlük atiker marka lpg sistemi takılıydı.Şu ana kadar 12k km yol aldım ve bir kere olsun lpg'den en en en ufak bi sıkıntı dahi yaşamadım.Haftanın belli günlerindeki roll'er ve akınQ4 arkadaşımla birlikte çıktıklarımızhariç sürekli lpg'de kullandım.
Önce 1.sorun olan Alfa'lar da ki alt devir problemini yanıtlayım(En azından kendi aracım için yanıtlayım)Benim aracımda AR67204 kodlu Alu.emme ve Alü.külbütör kapaklı 2.0 150 hp motor bulunmaktadır.Alt devirde inanılmaz bir tork gücü var ve bu beni ve arkadaşlarımı gerçekten çok şaşırtıyor.Gün içerisinde caddy1.9TDİ kullanıyorum hatta bazen ondan daha iyi diyesim geliyorBenzinde yada lpg de yaklaşık 4500 dd kadar kesinlikle bir fark yok 1.viteste 2000dd'da dip gazda iki durumda da kuru zeminde çok rahat sarıyorum(lastiklerim 2k'da 195-55-15 toyo t1r)yani onlarda da bi sıkıntı yok
Birde bi abimizde aynı motor kodlu 146 1.4TS var ve onunda alt devirleri kendi sınıfında çok çok iyi.Ama babam da AR32301motor kodlu 156 1.6TS vardı onda gerçekten alt devirleri çok sıkıntılıydı gerçi lambda arıza veriyordu ve maf'da gidiciydi sorun kesinlikle onlardan dı ama Alfa'nın o motorları bir onceki motor'a göre zayıf olduğuda aşikardır
2. sorun olan ne kadar yaktığıysa Gerçek bi uzun yolda (600km gibi)en az 10 defa denedim, Benzinde tam 7lt, lpg'deyse tam 8lt yakıyorum(araç gırtlak dolu yada boş en fazla 0.5lt fark ediyor) ve bir çok lpg istasyonu denedim bence en iyisi "opet'in aygaz euroLPG'si en iyi sonuçlar onda çıkıyor ve en iyi performans'ı onda alıyorum.
Tabi şehir içi agresif kullandığım için çok değişiyorama geçenlerde işim gereği(servis)onunda sağlam bi tecrubesini yaptım, 5 günde tamamı şehir içi olmak kaydıyla 700km yol yaptım.İlk gün full'edim ve cok sakin kullanımda ilk doldurmada lpg'de 11lt ikinci doldurmada 12lt ve 3.doldurmada yine 12lt çıktı
İşin kısası kullanıma ve aracın sağlığına çok bağlı olarak bu değerler ve daha bile altı görülebilir.Ama bunun 2 katınıda görmek çok kolay onuda belirteyim
Ve arabacı tabiriyle yağını suyunu, Alfa'nın gönlünü hoş tutmayıbildikten ve iyi bir lpg istasyonu seçimiyle ALFA'da çok uzun dönem için bişey diyemem(daha o kadar tecrubem olmadı çünkü) bir sorun çıkartmadan gönül rahatlığıyla LPG kullanılabilir..
coure sportivo...
brc den yana çok kişi sıkıntı çekmiş ilginç şekilde. en sorunsuz kit nedir acaba bu 147 ye taktıracak arkadaşım. prins 2000 peşin 2150 10 taksit dedi.. brc yi 1500 lira ya 10 taksit olarak taktırma imkanı olunca brc den yana kullanmaya daha yakın gibiydi tercihini. ama bu sorun olayı benim de kafamı karıştırdı. alfa forumlarında aktif biri daha iyi bilir burada da varsa
LPG markasının ne olduğundan bağımsız olan sorunlar var. Birincisi
- Arabanızın benzin ECU su her zaman benzinin stoichiometrik değerine göre ideal karışımı tutturmak isteyecektir. Benzinin en verimli bir nevi emisyon açısından optimal karışım oranı 14.7/1. Yani 14.7 birim havaya karşılık 1 birim benzin püskürtülmeli ki ECU emisyonda düşük değerleri yakalayabilsin. Bunu da O2 sensöründen gelen veriye göre yapacak..
Oysa aynı optimal karışım oranı LPG için 15.5/1. (Bütan-propan karışım oranına göre değişiyor) Yani normal şartlarda 15.5 birim havaya karşılık 1 birim LPG ye püskürtülmeli.
Ancak Benzin ECU sunun bundan haberi yok. Dolayısı ile o siz aslında LPG ile 15.5 AFR ile yürürken kendisini 14.7 AFR ile yürüyor sanıyor. Yani olması gerekenden daha fakir çalıştırıyorsunuz motoru.
- Bunun yanında LPG ile benzinin kalori değerleri de farklı. Aralarında %17 gibi bir fark var. Yani 100 gr benzin yaktığında 100 kcal enerji ortaya çıkıyor ise LPG de bu değer 83 Kcal. (rakamları salladım.) Dolayısı ile eğer siz aynı beygir gücünü elde etmek istiyorsanız, aslında sizin litre bazında %17 oranında daha fazla yakıt püskürtmeniz lazım. Peki bu mümkünmü? Hayır değil. Çünkü yakıtı arttırsanız bile benzin ECU su zenginleşmeyi görüp zaten kısacaktır.. Dolayısı ile bir işe yaramaz. Yani O2 sensörünü manuple etmediğiniz sürece gerçek anlamda aynı gücü elde edemezsiniz. Üst devirlerde güç gelir ancak o da avansın kurbanı olur zaten
- LPG den doğru verimi alabilmeniz için motorunuza avans vermelisiniz. LPG nin oktan değeri benzinden yüksek. %50bütan %50 propan karışan LPG nin oktanı 112 dir. Oysa sizin arabanız normalde 90-95 oktanla falan çalışacak şekilde ayarlı. Yani arabanız LPG de acayip retardlı şekilde çalışıyor aslında.. Bu da sizin gerçek anlamda performansı almanızı engeller.
- LPG de benzin gibi bir standart yok. Total yaz kış %50- %50 karışım oranlı LPG satarken, OPET yazın %70- %30 kışınsa %50-%50 orana dönüyor. (en azından iki sene önce böyledi) Sonuçta yakıtın özellikleri de değişmiş oluyor. %50- %50 karışımın yanıcılığı daha iyi. Başka deyiş ile oktanı daha düşük. O nedenler kışın tercih edilmelidir.
- LPG benzin gibi bir yakıt değil. Sıkıştırıldığı için sıvı fazda saklanabiliyor. Ancak vaporizerden geçtikten sonra gaz fazında ve düşük basınçlı olarak geliyor LPG valflerine. Ancak depo basıncı düştüğü zaman, (tam dolu halde iken 10 bar civarı. LPG istasyonunun pompasının ayarına göre bu basınçta değişir. LPG pompasının yanında sağında solunda mutlaka basınç saati bulunur. Oradan kontrol edebilirsiniz. Ancak depo boşaldığında bu basınç 1.-1.5 bar civarı oluyor) vaporizerdeki basınç lineeritesini kaybediyor. Teorik olarak olmaması lazım ancak oluyor. Bu nedenle kaliteli LPG kitlerinde yakıt yolu basıncı sürekli olarak ölçülür. Ve basınç değişimlerine göre enjektörlerin açık kalma süreleri yeniden hesaplanarak ayarlanan değerleri tutturmaya çalışır. Ancak LPG nin yakıt filitresi tıkanırsa bu iş gene karışıyor.. Basınç yüksek oluyor ancak flow düştüğü için ani yakıt ihtiyacında daha fakir çalışıyor alet. Gerekli enrichment sağlanamadığı için aletin gaz tepkisi benzin ile aynı olmuyor.
vs vs vs ...
Bu kadar gereksiz bilgiden sonra, herkim ki size aynı gücü alıyorum derse, bilinki subjektif yorumun yapıyordur ve bilimsel gerçeklerle örtüşmez. Aynı litreyi yakıyorum dersede doğru değildir. Kullanım karakteri değiştiği için farkına varmıyordur.
Hangi kit takılırsa takılsın, arabanın arıza lambası yanmıyorsa bilin ki orta ve alt devirlerde güç ve tork düşmesi yaşanır. Yani araç closed loop ta iken O2 correction u olan bir araçta AFR de kafanıza göre değişiklik yapabilmek şansınız yok. Gazlarken yani araba open loop ta iken bu sorunu yaşamazsınız. Burada soru şu olmalı. Arabada ne kadar tapa gaz gidiyorsunuz? ne kadar şehiriçinde kullanıyorsunuz? Ben diyeyim %80 şi, %20 tapa gaz. Siz deyin %70-%30... Dolayısı ile arabanın düşük ve orta devirlerdeki gücü torku ve tüketimi daha önemlidir. Ancak LPG de bundan kurtulma şansınızda yok.
Tüm bunların yaşanmaması için O2 sensörünün kablosunu çekmeniz gerek. O da zaten lambanın yanmasına neden olur.
LPG kötümüdür? Hayır kesinlikle değil. Her arabada takılırmı? Bence takılır. Hatta arabanız normalde MAP ile çalışan bir araba ise hiç korkmadan rahat rahat taktırabilirsiniz. Zira LPG nin piggy back leri de MAP ile karşılaştırma tablosu hazırladığı için yük hesabında farklılık olmayacaktır. Dolayısı ile hata riski daha az. Ancak bundan performans falan beklemeyin. Az yakarsınız, düşük ÖTV den kaynaklanan kazanımınızı sonuna kadar kullanırsınız.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
@merruse : abi ne güzel açıklıyorsun makale gibi valla ağzına sağlık... teknik bilginin tadıda başka oluyor![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)