User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
51 sonuçtan 39 ile 51 arası

Konu: walbro pompa, benzinsiz kullanım, havaya uçma tehlikesi.....

  1. #39
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevap : Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..

    Bu linkte bir arkadaş kendimiz yapabileceğimiz basit bir elektronik devre ile lpg ye geçiş yapıldığında benzin pompasını nasıl durdurulacağını açıklamış.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #40
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok takma kafana olmayan benzinle ne kadar havay ucabilirsin ki cakmalarda bu problemin oldugunu duymustum bende, ceyrek depo alti uzun sure kullanan arkadaslarim oldu walbroyu

  3. #41

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    walbro ile alakasi yok tamamen gaz sisteminden kaynaklaniyor, belli ki pompa tamamen kuru calismis lpg de devreden cikmadigi icin. lpg bile kullaniyor olsaniz depoda devamli benzin olmak zorunda. bence pompayi devre disi biraktirma elektrik tesisatini kurcalatma yarin birgun cok ugrasirsin, onun yerine benzin olsun depoda bu kadar basit.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  4. #42
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzin pompanı kapatacak bir devreye ihtiyacın yok aslında. kendin elinle bir switch vasıtasıyla yapabilrisin bunu. deponu dolu tutmakta cozum değil. depoda uzuns ure duran benzinin kalitesi duseceginden ve gereksiz agırlık tasımıs olacagından cok iyi bi çözüm değil.

  5. #43
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    1 depo lpg çeyrek depo benzin kullan bence

    bnm lpg kullanan arkadaşlarımın 9/10 u bunu uyguluyor

  6. #44
    swalios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    175
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde yarış otomobillerinde FIA'ya uyarlı olanlarda, pompa ayrı bir switch e bağlı değil miydi ? Rally garajlarına giderseniz bu konuda yardım edebilirler.. Şahsen biraz eski bir otomobil alırsam, göğüsüne kıyabileceğim, Elektrik, benzin pompası ve marş için ayrı düğmeler yaptırmak istiyorm bir de sigorta.. hani çekiyorlar ya kaza anında falan.. gerçi onda yandaki arkadaş ibnelik yapıp yolda çekerse sıkıntı olur

    doush
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    önden ceker mutlu etmiyor

  7. #45

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzin sistemindeki o-ring ve hortumlarin sertlesip sizinti veya kacak yapmamasi icin devamli benzin ile calismasi lazim. Benzinin icinde bir miktar yaglayici ozellige sahip kimyasallar ve yag vardir. Uzun sure benzinsiz calisip ozellikle isiya maruz kalan hortumlarda catlama olur.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  8. #46
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    verdiğin bilgiler için sağol korhan abi...

  9. #47
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunun walbro ile alakası yok bmw 3 kez yaktım pompayı en son yaktıgımda çok ucuz kurtarmıstım bende pompanın kapagını acında deponun yanıktan dumanla doldugunu gordum. lanet ettim gittim orjinal pompa aldım on/off tuşu koydum kendim pompaya benzin azaldıgında kapatıyodum. benzin alınca acıyodum geçici bir çozum oldu.
    geçmiş olsun..

  10. #48

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede bunun popmpayla bi alakası yok surekli lpg de calısan arabaya benzin alma ihtiyacı duyulmamış bu yuzdende benzin akısı olmadıgından pompa cortlamıs olmalı.


    bi sekilde pompayı devre dısı bırakmak lazım yoksa yine aynı problemi yasayabilirsin...
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  11. #49
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benzin sistemindeki o-ring ve hortumlarin sertlesip sizinti veya kacak yapmamasi icin devamli benzin ile calismasi lazim. Benzinin icinde bir miktar yaglayici ozellige sahip kimyasallar ve yag vardir. Uzun sure benzinsiz calisip ozellikle isiya maruz kalan hortumlarda catlama olur.
    mutlaka öyle de, zaten hortumlar benzinsiz kalmıyor ki? enjeksiyon kütüğünden önce kesiliyor benzin ve içinde zaten benzin duruyor.. pompa da çalışmasa bile geri kacırma yapmayacagından içi boş kalmaz ve kuruma yapmaz diye dusunuyorum..

  12. #50

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mantik olarak haklisin fakat teknik olarak atladigin birkac nokta var erhan,

    pompayi kapatsanda manifold vakumu ile canisterden benzin buhari emiliyor, dolayisiyla depodadaki negatif basinc ile benzin geri donusten depoya gelir ve pompada basmadigi icin benzinsiz kalir tesisat.

    senin mantigin atmosferik ve geri donussuz sistemler icin dogru fakat turbo araclarin bircogu yukarda belirttigim sistemle calisir.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  13. #51
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mantik olarak haklisin fakat teknik olarak atladigin birkac nokta var erhan,

    pompayi kapatsanda manifold vakumu ile canisterden benzin buhari emiliyor, dolayisiyla depodadaki negatif basinc ile benzin geri donusten depoya gelir ve pompada basmadigi icin benzinsiz kalir tesisat.

    senin mantigin atmosferik ve geri donussuz sistemler icin dogru fakat turbo araclarin bircogu yukarda belirttigim sistemle calisir.
    haklısın ben turbo olayını pek dusunmemiştim.. onun içinde aslında ayrı bir benzin kesme işi yapılabilir yine o tuşla devreye girebilecek.. En guzeli benzinli arabayı benzinde kullanmak, eknomi için dizele gecmek haha

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •