User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
66 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Vites Devirleri ve Yakıt İlişkisi

  1. #39
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. vites 3000 devir
    5. vites 3000 devir

    Motora giren yakıtı ve havayı da düşünürsek yani, gaz kelebeğinin ne kadar açık olduğunu,

    1. vites 3000 devirde sabit tutmak için gaza %5 basmanız gerekiyorsa,
    5. vites 3000 devirde sabit tutmak için gaza %15 basmanız gerekir.. (oranları salladım)

    Bu yüzden daha az zorlanacak ve daha az yakacaktır.. (hava direnci vs.) 1.vites 3000 devirde..

    Ayrıca vites dişlilerini de göze alarak daha kısa dişlide tekerdeki güç ve tork daha fazla olacağından ötürü, motor daha az zorlanacaktır. Yani yine az yakacaktır.. 1.vites 3000 devirde..

    diye düşünmekteyim
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  2. #40
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.viteste sürtünme katsayısıda var.
    5.viteste rüzgara karşı bir direnç
    3-4 alt devirlerde sürtünmede azalır rüzgar direncide..
    fizikcilere sormak lzm

  3. #41
    powERS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    4.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nası sımdı 5km ıle gıden aracla 40km ıle gıden araca yercekımı farklımı davranıyor bence sadece ruzgar farklı davranır
    hayır tabiki aslında ya 2000 devir 1.viteste hani kalkışa yakın ya o yüzden öyle söyledim.

    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 tonluk bir kütlenin 100 ile giderken sabir hızla ilerlemesi , aynı kütlenin 20 ile sabir giderken ilerlemesine nazaran motora daha az yük bindirir diyorum ben
    ama bu durumda da rüzgar direnci konusu geliyor tabii
    ulan ne pis kısır döngüye girdik arkadaş yaa
    aynen katılıyorum. aslında ağırlık değil de daha çok aracın aerodinamiği etkiliyor bizi bu konuda çünkü her iki koşulda da aracın sabit devirde ilerlediğini varsayıyoruz.

    1.vites 3000 devir.
    5.vites 3000 devir.

    her iki koşulda da aracın kendi ağırlığı sıfıra yakın olduğunu varsayıyoruz geriye sadece rüzgara karşı direnç kalıyor. bu durumda 5.viteste sürat daha fazla olduğu için 5 te daha fazla yakar.


    Alakasız Not :önceki gönderimde şehir dışı şehir içi konusuna değinmiştim onun bu konuyla alakası yok

    *Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...

  4. #42
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. vites 3000 devir
    5. vites 3000 devir

    Motora giren yakıtı ve havayı da düşünürsek yani, gaz kelebeğinin ne kadar açık olduğunu,

    1. vites 3000 devirde sabit tutmak için gaza %5 basmanız gerekiyorsa,
    5. vites 3000 devirde sabit tutmak için gaza %15 basmanız gerekir.. (oranları salladım)

    Bu yüzden daha az zorlanacak ve daha az yakacaktır.. (hava direnci vs.) 1.vites 3000 devirde..

    Ayrıca vites dişlilerini de göze alarak daha kısa dişlide tekerdeki güç ve tork daha fazla olacağından ötürü, motor daha az zorlanacaktır. Yani yine az yakacaktır.. 1.vites 3000 devirde..

    diye düşünmekteyim
    sonunda biri vites dişli oranlarını hesaba katmayı akıl etti

  5. #43
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim dediğim doğrudur beyler, fazla zorlamayın kendinizi
    aynı şartlar dyno üzerinde de oluşur

  6. #44
    Utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birinde 1 tonu hızlandırmanın ağırlığı olacak.

    Diğerinde Rüzgara direnmenin yükü olacak.

    1 tonluk kütleye o rüzgarın çok fazla etki edip etmediğinide bilemezsiniz.O kütlede hızını almış havada tünel açmakta.Bahsettiğiniz rüzgar direnci çok çok çok önemli olsaydı sürtünme katsayısı en az olan arabalar hep en az yakan arabalar olurdu aynı motorlarla.

  7. #45
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok tartışmalı bir konu oldu valla
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

  8. #46
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun sanzuman oranı aracı her zaman zorlar.

    dyno ustunde dırek 5. vıteste kalkmayı bı debeyın(yolda zaten ımkansız) + buna ruzgar dırencıde eklenınce 5.vıteste daha cok yakıt harcanır.


    kılo olayına gelınce bence 1000 lıoluk arac sabıt hıza ulastıktan sonra 10 lada gıtse 50 ılede gıtse agırlıgından kurtulmus olur.

  9. #47
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.550
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boş işler bunlar bu arkadaşlara maıl atın soruyu





    onemlı olan en ucuza en uzun mesafe gıtmek

  10. #48
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı uTkU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birinde 1 tonu hızlandırmanın ağırlığı olacak.

    Diğerinde Rüzgara direnmenin yükü olacak.

    1 tonluk kütleye o rüzgarın çok fazla etki edip etmediğinide bilemezsiniz.O kütlede hızını almış havada tünel açmakta.Bahsettiğiniz rüzgar direnci çok çok çok önemli olsaydı sürtünme katsayısı en az olan arabalar hep en az yakan arabalar olurdu aynı motorlarla.
    Geriye kalan kısma yorum yapmıyorum sadece bold kısım için söylüyorum.. Araç 5 ile de gitse de 250 ile de gitse de, sabit hızda artık hızlandırma diye bir şey olmaz.. Zaten ağırlığı yeterli hıza ulaştırmıştır.. Ara hızlanmada tekrar etki eder yazdığınız şey..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  11. #49
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de çipli accent era diyorum
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  12. #50
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    büyük viteste daha çok yakar.

    kütleyi kaldırmak için gerekli enerji azalmıştır fakat rüzgar direnci artmıştır. ama yinede daha çok yakar, değişken orantı var.

  13. #51
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    formulle hesaplayabileceğiniz birşey bu özgül yakıt tüketimi eğrisi üzerinden hangi vites oranları varsa eğim vs vs bulabilirsiniz 100kmdeki yakıt tüketimini kağıt üzerinde tabi pratikten farklı olacaktır bir miktar

    edit,

    vites oranı uzadıkça tüketim genel olarak artar, aynı zamanda sürtünme vs artıyor bunlarıda hesaba katmak lazım
    körler sağırlar

  14. #52

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunu şöyle basit bir işlemle halledebilirsiniz yol bilgisayarı olan bir arkadaş bizim için 20 dakka 2,vites 3000 devirde anlık ne yakıyor ? birde 5 , vites 3000 devirde denesin sonuç ortaya çıkar .

    Ben denedim, aynı olması gibi bir durum söz konusu bile olmaz , 2 vites 3000 devirde % 87 yakıyor 5 vites 3000 devirde % 45 yakıyor tabi bunu denedigim araç scaina g 420,bunu birde binek oto da denemek lazım.
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE .

  15. #53
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100km de kaç litreye bakmıyoruz karıştırmayın sakın

    yol bilgisayarında 100km/litre değil, anlık yakıt tüketimine bakmanız lazım
    yoksa olmaz

  16. #54

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    100km de kaç litreye bakmıyoruz karıştırmayın sakın

    yol bilgisayarında 100km/litre değil, anlık yakıt tüketimine bakmanız lazım
    yoksa olmaz
    Tamam başkanım anlık yakıt tüketimine baktım zaten .
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE .

  17. #55
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. vitesteki sıfırdan kalkma durumunu gözardı edersek yüksek vitesteki 3000 devirde araç daha fazla yakar. Motoru yüke bindiriyorsunuz çünkü o devri korumak için daha çok zorlanıyor. 2. viteste 3000 devirde seyretmek için pedela basma oranınızı ve 5. viteste basma oranınızı düşünün 5. viteste daha fazladır.

    Zaten bunları hiç düşünmeyip genel pencereden bakarsanız 2. vites 3000 devirde 50 ile giderken ve 5. viteste 100 ile giderken yapılan iş yarı yarıyadır. Yani 5. viteste 2 kat daha fazla iş yaparsınız bunun eşit miktarda enerji ile yapılması mümkün değildir. Kısaca böyle.

    Birde anlık tüketime pek bakmayın bu konuda çünkü arabayı rölantide bıraksanız o gösterge 9999litre/100 km gösterecektir burda o aracın 200 km ile giderken 20litre/100km gösterdiğinden çok yakmıyor.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  18. #56
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Havaalanındaki 2 orta yaşlı adamı;2 araca bindirelim.Biri 2.viteste diğeri de 5.viteste 3.000devirde gitsinler;sonuca bakalım
    Acaba uçakta çözümü bulmuşlar mıdır

  19. #57
    Sercan K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/İST
    Mesaj
    1.377
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    devirle bi ilgisi oldugunu sanmıyorum ben..motora etki eden kuvvetle ilgili bu konu...1.vites 5000 devirle 5 vites 5 devir arasında illaki yakıt farkı olacaktır bana göre...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •