User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
66 sonuçtan 58 ile 66 arası

Konu: Vites Devirleri ve Yakıt İlişkisi

  1. #58
    Parsia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul/Bursa
    Mesaj
    526
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi bunu öğrenmemiz için, ortamdaki açık hava basıncı, rüzgar hızı, havanın yoğunluğu, sıcaklık, motorun sıcaklığı, aracın ağırlığı, aracın gücü, aracın şanzıman oranları, aracın aerodinamiği, yolun eğimi, yolun çeşidi (asfalt mı toprak mı, asfaltsa amerika asfaltı mı türkiye asfaltı mı ) vesaire vesaire bütün değerleri bilmemiz, iki soruyu da aynı şartlar altında test etmemiz gerekmektedir. bir fizik öğrencisi olarak bildiğim kadarıyla bu böyle. ha ama tahmini bir şeyden bahsedecek olursak, aradaki fark çok çok fazla olmayacaktır. anlık değerler olarak hesapladığımızda tahminimce böyle bir sonuçla karşılaşırız. ama örneğin 1000 km'lik yolda, 1. araç 2. viteste 3000 rpm'de, 2. araç 5. viteste 3000 rpm'de gidiyorsa, 1. araç çok daha fazla yakıt yakacaktır. hem de bu fark uçurum olur. özetle, bunu bilemeyiz, boşuna kafa yormayın
    Some cars are for boys and the others for real men only.

    "M3 drivers have no friends."

  2. #59
    powERS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    4.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya 2 adam tas attı kuyuya butun forum cıkaramadık

    ya sız hızlı olupta ucuz olan bısey gordunuzmu ? 5 te cok yakar 5 te

    *Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...

  3. #60

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gaz pedalının ne kadar basıldıgı ile dogru orantılıdır aracın yakıt durumu.....
    hızlandıkça buna rüzgar direnci deeklenecektir (tabii belli bi hızdan sonra).....
    şanzıman oranları ile de dogru orantılıdır( iki aynı araç aynı hızlarda farklı viteslerdeki degişmeden dolayı)....
    aracın içindeki yük ile dogru orantılıdır....
    Gökhan ÇAPRAZ

    34 BYC 099 civic sport plus

  4. #61

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde olayın şu boyutu var. Elbette düşük viteste x rpm de yol alırken elbette ki ivme sıfır olup hız sabitken karşılaşacağın rüzgar direnci az olduğundan ve çevirmek zorunda olduğu dişliyi daha kolay çevireceğinden daha az yakıt tüketse de işin içine zaman boyutu girince işler değişir. Çünkü en üst viteste x rpm de daha çok yakıt tüketse de o sürede katettiği yol daha fazladır. Bence burada amaç sadece 100km/h de ne kadar yaktığını değil "y" zamanını da işe katmak lazım.

  5. #62
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabiki de fark vardir emilen hava farklidir motorun yükü farklidir.

  6. #63

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın motorunda devir aynı olunca krank ve volant aynı döner burda devreye şanzıman devreye girer bi arkadaş vitesli bisiklet demiş güzel örnek motora binen yük degisir ve yakıt aynı olmaz

    düz mantık otombil üreticileri niye yeni şanzıman gelistirmekle ugrassınlar.
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  7. #64
    darkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    3.321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vites oranından gidersek 1.vites 3 binde dip gaz yaptığınızda alacağınız tepkiyle 5.vites 3 bin de dip gaz yaptığınızda alacağınız tepki aynı değil.Cünkü 1. viteste oran kısa olduğu için aracın 1 tonluk yükü cekmesi daha kolay.Ama aynı durum 5.vites için geçerli değil...

    1.vites 5 e göre 4te 1 oranda daha kısa olduğu için motor daha az güç harcayarak arabayı hareket ettirecektir...Ayrıca 1.viteste giderken rüzgar direncide olmadığı için araç daha az yakıcaktır bence...
    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
    M.Kemal ATATÜRK

  8. #65
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçların en ekonomik anlık verilerinin 90 km'de ölçüldüğünü varsayarak farklı diyorum ben de.
    Instagram: mutusgarage

  9. #66
    Alfetta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Eskişehir-Samsun-Sinop
    Mesaj
    155
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araçların en ekonomik anlık verilerinin 90 km'de ölçüldüğünü varsayarak farklı diyorum ben de.
    Aferin.
    Peki neden o hızda ölçüldüğünü biliyor musun?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •