hesaplamayı bulamadım internetten siteyi görünce konuşuruz:)
Printable View
hesaplamayı bulamadım internetten siteyi görünce konuşuruz:)
sen internetten hesaplamaya devam et saygılar iyi geceler :D
saygılar rıdvan geldi aklıma birden nedense :D
madem mevzu bahis awd, ona şöyle açıklık getirelim :D düşük güçlere sahip hantal araçlarda, awd nispeten etkisiz kalabilir. çünkü awd ile ani kalkışlarda hantal araçlar yığılabilir ama o esnada, aynı speclere sahip diğer fwd araç, patinaj da çekse hızlanıyor olabilir. bu durumda geçebilir yani geçmez değil. (geçebilir dedim ama dikkat) rwd'de de aynı durum söz konusu olabilir. eğer araç hantalsa, rwd yığılabilir kalkışta. fakat yüksek güçlere çıkıldığı zaman, fwd'nin kesinlikle şansı yok. nasıl bi aktarma organı koyarsan koy rwd'nin yahut awd'nin eline su dökemez. yüksek güçlerde, yol otomobillerinde, rwd'nin de awd'nin yanında şansı pek azdır. çünkü bu sefer de yüksek güç mevzubahis olduğu için, rwd'nin aktarma organları yetersiz kalabiliyorken, awd ok gibi fırlar gider.
bu siteyi çevirip okursanız herkes anlar umarım
Automobile layout - Wikipedia, the free encyclopedia
gereken arkadaşlara kapak olmuştur :)
avantajlar dezavantajlar okursanız yüzde 15 kayıplar okununca bilmediğiniz konuda iddaa etmezseniz
bize bi çevirsene abi ne yazıyo orda ?
Disadvantages
Lack of weight shifting will limit the acceleration of a front-wheel drive vehicle. In a vehicle, the weight shifts back during acceleration, giving more traction to the rear wheels. This is one of the main reasons why nearly all racing cars are rear-wheel drive. However, since front-wheel drive cars have the weight of the engine over the driving wheels, the problem only applies in extreme conditions.
bu kısmı anlamış olsaydınız böyle bi konu açmazdınız sanırım.
Dezavantajları4WD sistemi ve daha karmaşık makine ve aktarma organları gerektiren çok 2WD şekillerine göre araç ve bakım işlemleri ve onarım karmaşıklık üretim maliyet artışı
4WD sistemi artış güç tren kitle, ideal kuru koşullarda performans ve yüksek yakıt tüketiminde azalmaya neden olan bir dönel atalet ve güç iletim kayıpları, 2WD dizaynları ile kıyaslandığında
El freni birlikte akslar arka ve ön amaçları, çiftler drivetrain olarak manevra için değil için kullanılacaktır yol üzerinden yönetebilirsiniz. bu kısıtlamayı aşmak için, bazı özel hazırlanmış sahne ralli kesin hareketli arka sürücü araba süre uygulanması halinde el freni ilave iletim mekanizması araçları var özel bir.
bu 4 çekerin dezavantajı
bu nedir???
drivetrain mekanik verimliliği hafif bir kaybı olasılığı yaklaşık için önden çekişli -% yol tekerlekleri göre 15 ve volan arasında motor kayıp% 17 coastdown Ancak bu kayıplar vardır) yüksek iletim bireysel bağımlı. ( [ kaynak belirtilmeli ] Otomobil ile arka motor veya orta motor konfigürasyonu ve enine motor düzeni bu olmaz.
buda arka iterin dez avantajı
koskoca Vehicle Dynamics dersini wikipedia ve google translate ile hallettiniz gerçekten bravo :)
6.75 sn lik önden çekiş kadett var önemli olan fwd rwd 4x4 den ziyade ne kadar uğraşıldığı yere basmak için.
ben tamamen rwd den yanayım her bakımda ama yinede olay dragsa sabit altyapıdan çok sonradan verilen emekte ve teknikte bitiyor takip edebildiğim kadarıyla
bak kapak mapak yazarsan hoş olmaz.biz seni adam yerine koyup insan gibi yazıyoruz.ayrıca bu işler nette olmuyor.asfalt üzerinde oluyor.kaç kere piste çıktın sen?yada illegal geçmişin ne? drag işinde mesele eşit motor eşit hacim eşit gücte bitmiyor.baskından tut,şanzımanına,lastiğine,dif'e 50 tane şey sayarım ben sana burda.
şöyle bir örnek vereyim sana.ethem genimde 2000 cc 300 hp'lik maxi megane var.bu sitede yapılmış 500-600 hp'lik çoğu arabayı 400 metrede perişan eder.
neden biliyormusun? o arabanın üzerindeki şanzımanla senin volvondan bir tane daha alınır.önemli olan kompetisyon araba hazırlayacak bilgi ve tecrübeye sahip olmaktır.
fwd'mi rwd mi? evet rwd.dünyada 400 metreyi en hızlı koşan arabaların alayı rwd'dir.haa tabi senin bu arkadaşlardan daha iyi bildiğini düşünürsek,fwd bir araçla sende wr kırabilirsin.
ayrıca son bir şey yazayım.bu modifiye konularında özellikle bu sitede netten okumak yerine bu işin içinde olan kişiler için lütfen kapak kelimesini kullanma.
hadi mantık yürütelim :D
olayı en basite indirgersek, önden çekiş ve arkadan itiş kavramlarını inceleyelim.
yokuş yukarı tekerlekli bir kütleyi çektiğinizi varsayın. bir de yokuş yukarı aynı cismi ittiğinizi varsayın. hangisi daha kolaydır?
cevap: itmek.
bir cismi iterek çok daha hızlı götürebilirsiniz. önden çekişlilerde önden güç üretilir, arabanın arka tarafını peşinizden sürüklersiniz sadece. rwd'de bütün yükü önünüze katıp hızla ilerlersiniz.
gelelim 4 çekere. fwd'de durum nedir? önden sadece 2 teker aktarım yapar. hatta bazı araçlarda bu tek tekerdir, duruma göre sağ veya sol tekere güç gönderilir veya 2sine birden gönderilir. awd'de durum nedir? 4 tekerin 4üne de güç gönderilir. bunlar belirli oranlardadır. genelde %60 arka %40 ön şeklindedir. 4 tekerin birden gücü yere iletmesi mi daha kolaydır yoksa 2 tekerin mi? 4 tekerin.
yani ihtiyacımız olan şey sadece, düz mantık.
dipnot: uydurmuyorum, fizikçiyim. her gün bu konularla uğraşıyorum.