User Tag List

Sayfa 9/11 İlkİlk ... 7891011 SonSon
199 sonuçtan 153 ile 171 arası

Konu: Typer aranıyor ROLLiNG!!

  1. #153
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @XSİ senin mantığına göre gt55 takarsak 10 bar basabiliriz?



    XSi´isimli üyeden Alıntı
    sen vf22 ile 1.2 barı geçemezsin ama vf 35 ile 1.4 barı görürsün..

    turbo büyütmekteki amaç daha fazla basınç oluşturabilmektir..

    eğer basınç düşükse mesela 0.8 bar ise vf22 ile vf35 birbirine yakın sonuçlar çıkaracaktır..

  2. #154
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basıncı niye kısman gerektiğini anlamadım.. wastegate istenilen basınca ulaştığında oransal olarak kendini açar ve fazla gazı tahliye eder..

    gazın fazlası artık eksozdan çöp olur gider, turbo gerektiği hızda dönmeye devam eder..

    devir artıp, hava ihtiyacı artarsa, wastegate oransal olarak kapanır ve eksoz gazları turboyu hızlandırmaya devam eder


    bu şekilde hep motorun istediği debiyi sağlar, kendi kapasitesi daha fazla olsa bile..



    motor hacmi , devir ve basınç aynıysa farklı turbolar aynı havayı üfler diyorum.. sadece küçük turbo daha hızlı döner büyük turbo daha düşük hızla döner..
    ikiside 1 barda olunca cfm değerleri farklı değil mi? pallerin hızıda farklı.

    cfm ne kadar yüksekse güç o kadar artar değil mi?

    motor hacmi 2lt devir 6.000 basınç 1 bar.

    GT-30 ---------------- 725 CFM at 14.7 PSI
    GT-35R -------------- 820 CFM at 14.7 PSI

    ise otomatikman farklı hava üflemezler mi? = farklı güç

  3. #155

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hız eğrileri belli onun için benim aklıma yatmadı o iş hızın değişmesi basıncın değişmesi, basıncı sabit tutarsak hızın sabit olması gerekir haritaya göre


    benmi yanlış düşünüyorum?
    ama o haritalarda referans çizgilerinyatay başlaması dönüş hızı ile debinin doğru orantılı olmadığını gösterir mi?

    orda hem debi artışı, hemde PR artışı oluyor sistemde..

    ama PR sabitken turbonun devri artması debiyi arttırır, hatta nette de bi kaynakta okumuştum bunu

    "When the PR is constant (a horizontal line on the flow map), faster rotation generally means more air flow."

    linki

    turbonun mekanik bir pompa olduğu ve debisinin hızla arttığı kesindir diye düşünüyorum..

  4. #156
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  5. #157

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @XSİ senin mantığına göre gt55 takarsak 10 bar basabiliriz?



    XSi´isimli üyeden Alıntı
    sen vf22 ile 1.2 barı geçemezsin ama vf 35 ile 1.4 barı görürsün..

    turbo büyütmekteki amaç daha fazla basınç oluşturabilmektir..

    eğer basınç düşükse mesela 0.8 bar ise vf22 ile vf35 birbirine yakın sonuçlar çıkaracaktır..
    evet aynı motorda gt55 takarsan 10 bar olmasada gt30 ve gt35 ile ulaştığın basınçtan daha fazlasına ulaşabilirsin..

  6. #158
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki GT35 e basılan 1 bar la gt55 basılan 1 bar aynımıdır?anlatılmak istenen bu ama sen daha farklı konuya geçiyosun

  7. #159

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeş farkında olmadan kendi kalene gol attın her 3 roll de de VF34 lü (yani küçük turbolu) wrx geçti..

    bence sen biraz daha ara google da.. farklı örnekler bulacaksın eminim, sana güveniyorum

    hadi bakalım gazan mübarek olsun..

  8. #160
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki GT35 e basılan 1 bar la gt55 basılan 1 bar aynımıdır?anlatılmak istenen bu ama sen daha farklı konuya geçiyosun
    yada gt35 ile emmeden gecırdıgın oksijen molekulu sayısı gt55 le aynımıdır ?

    İlker G.

  9. #161

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki GT35 e basılan 1 bar la gt55 basılan 1 bar aynımıdır?anlatılmak istenen bu ama sen daha farklı konuya geçiyosun
    yok farklı konuya geçmiyorum.. turbonun 1 barı değilde motorun 1 barı diye düşünmek lazım diyorum..

    gt35 ve gt55 basınç 1 bar ama turboların dönüş hızı nedir?

    dönüş hızı aynı ise tabiki gt55 fazla hava üfler, ama dönüş hızları farklı olur..

  10. #162
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama o haritalarda referans çizgilerinyatay başlaması dönüş hızı ile debinin doğru orantılı olmadığını gösterir mi?

    orda hem debi artışı, hemde PR artışı oluyor sistemde..

    ama PR sabitken turbonun devri artması debiyi arttırır, hatta nette de bi kaynakta okumuştum bunu

    "When the PR is constant (a horizontal line on the flow map), faster rotation generally means more air flow."

    linki

    turbonun mekanik bir pompa olduğu ve debisinin hızla arttığı kesindir diye düşünüyorum..

    hayır hayır benim dediğim direk eğri üstünden gittiğimizde düşündüğüm durum yani teorik olarak, y ekseninden sabit bir PR çizgisi çizdiğimizi düşün benim demek istediğim buydu,

    turboyu motor ile beraber düşünürsek doğru pr sabitken x ekseninde ilerlerken ben sadece turbo olarak düşündüm daha önceki yazdıklarımı

    hızla artacak debi orası doğru,

    diğer kısmı düşünmem lazım şu an bir kaç denklem üzerinden gidip birşey çıkarmaya çalıştım turbonun mil gücü devir ile bize orantı sağlarsa devir artıyor ama bunu wg ile yapıyoruz wgsiz farklı bir sistem düşünmem lazım
    körler sağırlar

  11. #163
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeş farkında olmadan kendi kalene gol attın her 3 roll de de VF34 lü (yani küçük turbolu) wrx geçti..

    bence sen biraz daha ara google da.. farklı örnekler bulacaksın eminim, sana güveniyorum

    hadi bakalım gazan mübarek olsun..
    ajuhauhauauahuahua ne dihyim daha koru korune savunuyorsun hicbirsey bilmeden
    sayı hesabı yaptın dimi 39>34 tur diye ahahaha

    34 kucuk cıktı 39dan bugun baya bisey ogrendim sayende

  12. #164

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı !KO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yada gt35 ile emmeden gecırdıgın oksijen molekulu sayısı gt55 le aynımıdır ?
    evet bana göre aynıdır..

    çünkü gt 55, gt 35 e göre daha düşük hızda dönecek..

    nedeni ise motora girebilecek havayı

    1. motor hacmi
    2. basınç
    3. VE motorun verimliliği

    belirler..

  13. #165
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok farklı konuya geçmiyorum.. turbonun 1 barı değilde motorun 1 barı diye düşünmek lazım diyorum..

    gt35 ve gt55 basınç 1 bar ama turboların dönüş hızı nedir?

    dönüş hızı aynı ise tabiki gt55 fazla hava üfler, ama dönüş hızları farklı olur..
    Yahu onun konuyla alakası yok bence,Twin scroll yada single scroll yada turbodan turboya fark olabilir nerde yada ne zaman dolduğu değilde aynı basınçta farklı turbolardan Alınan güçten bahsedilmiş

  14. #166
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet bana göre aynıdır..

    çünkü gt 55, gt 35 e göre daha düşük hızda dönecek..

    nedeni ise motora girebilecek havayı

    1. motor hacmi
    2. basınç
    3. VE motorun verimliliği

    belirler..
    ========= 526 CFM max flow for a 2.5 Liter at .85 VE pressure ratio 2.0 (14.7 PSI) 7000 RPM =======

    Large 16G ----------- 550 CFM at 14.7 PSI
    SR 40 ----------------- 595 CFM at 14.7 PSI
    18G ------------------- 600 CFM at 14.7 PSI
    PE 1820 -------------- 630 CFM at 14.7 PSI
    20G ------------------ 650 CFM at 14.7 PSI
    SR 50 ---------------- 710 CFM at 14.7 PSI
    GT-30 ---------------- 725 CFM at 14.7 PSI
    60-1 ----------------- 725 CFM at 14.7 PSI
    GT-35R -------------- 820 CFM at 14.7 PSI
    T72 ------------------ 920 CFM at 14.7 PSI



    motor hacmi basınc vs hepsi aynı ortamdakı sonuclar bu tabloyu nasıl yorumlıcaz o zaman

    İlker G.

  15. #167

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı !KO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ========= 526 CFM max flow for a 2.5 Liter at .85 VE pressure ratio 2.0 (14.7 PSI) 7000 RPM =======

    Large 16G ----------- 550 CFM at 14.7 PSI
    SR 40 ----------------- 595 CFM at 14.7 PSI
    18G ------------------- 600 CFM at 14.7 PSI
    PE 1820 -------------- 630 CFM at 14.7 PSI
    20G ------------------ 650 CFM at 14.7 PSI
    SR 50 ---------------- 710 CFM at 14.7 PSI
    GT-30 ---------------- 725 CFM at 14.7 PSI
    60-1 ----------------- 725 CFM at 14.7 PSI
    GT-35R -------------- 820 CFM at 14.7 PSI
    T72 ------------------ 920 CFM at 14.7 PSI



    motor hacmi basınc vs hepsi aynı ortamdakı sonuclar bu tabloyu nasıl yorumlıcaz o zaman
    hocam bu tablo turbonun maksimum kapasitesi..

    sistem her zaman maksimumda çalışmıyor ki?

  16. #168

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır hayır benim dediğim direk eğri üstünden gittiğimizde düşündüğüm durum yani teorik olarak, y ekseninden sabit bir PR çizgisi çizdiğimizi düşün benim demek istediğim buydu,

    turboyu motor ile beraber düşünürsek doğru pr sabitken x ekseninde ilerlerken ben sadece turbo olarak düşündüm daha önceki yazdıklarımı

    hızla artacak debi orası doğru,

    diğer kısmı düşünmem lazım şu an bir kaç denklem üzerinden gidip birşey çıkarmaya çalıştım turbonun mil gücü devir ile bize orantı sağlarsa devir artıyor ama bunu wg ile yapıyoruz wgsiz farklı bir sistem düşünmem lazım
    konudan biraz bağımsız bir örnek veriyim, önceki işimde kendi kompresörü olan kaya delme makinaları üreten bir firmada çalışıyordum ben..

    kompresör vidalarında debi hızla doğru orantılı artıyordu..

    basınç arttıkça oran ufak bir miktar debi düşüyordu.. %5-10 gibi, ama benim bahsettiğim basınç 12-14 bar arası..

    düşük basınçlarda devir - debi orantısı aynı giderdi hep..

    aynı mantıkla turbo da mekanik bir pompadır, debisi hızla doğru orantılıdır diyerek yorum yapıyorum..

    turbonun hızını dolayısıyla debisini wastegate ile kontrol ediyoruz, istenilen basınca ulaşınca hız olması gerektiği devirden fazla artmıyor..

    bu şekilde farklı turbolar aynı sistemde ve aynı basınçta birbirine yakın debiler üretir, hızları doğal olarak farklı olur..

  17. #169

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    hatta burdan gider yapıyorum 1 barda dot kadar td04 turbomla butun suborularla denerim gt42 30 35 vs farketmez ikimzde 1bar olalaum yeter
    cıvıklığı bi kenara bırakalım, sende bende koca adamlarız...

    aslında bu denemeyi yapmanı bende istiyorum..

    gt30 lu aynı hacimde bi subaru bulsan, aynı basınç sen geçebilirsin bile..

    gt30 da biraz daha lag olacaktır.. sen alt devirlerde daha hızlı olabilirsin..

  18. #170
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış anlamada bence konuşmuş olmak için konuşuyosun bu son yazdığından anladım

  19. #171
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konudan biraz bağımsız bir örnek veriyim, önceki işimde kendi kompresörü olan kaya delme makinaları üreten bir firmada çalışıyordum ben..

    kompresör vidalarında debi hızla doğru orantılı artıyordu..

    basınç arttıkça oran ufak bir miktar debi düşüyordu.. %5-10 gibi, ama benim bahsettiğim basınç 12-14 bar arası..

    düşük basınçlarda devir - debi orantısı aynı giderdi hep..

    aynı mantıkla turbo da mekanik bir pompadır, debisi hızla doğru orantılıdır diyerek yorum yapıyorum..

    turbonun hızını dolayısıyla debisini wastegate ile kontrol ediyoruz, istenilen basınca ulaşınca hız olması gerektiği devirden fazla artmıyor..

    bu şekilde farklı turbolar aynı sistemde ve aynı basınçta birbirine yakın debiler üretir, hızları doğal olarak farklı olur..

    turbine gazı farklı bir kaynaktan sabit debi ve basınçta gönderip motor üzerinde değişiklik yapmak lazım acaba nasıl bir etki verir


    bu arada hangi firmaydı? bu ara delme makineleriyle biraz haşir neşir oldum ama büyük şantiye içinde çalışanlardan
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •