User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
70 sonuçtan 58 ile 70 arası

Konu: Turbolu araca lpg takmak?

  1. #58
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo araçların çoğunluğunda MAF vardır. Bugün piyasada en çok LPG dönüşümü yapılan VW grubu 1.8 turbo motorda da MAF vardır. Sana bunu söyleyen bayii acaba hiç mi passat'a, golf'e, a4'e LPG takmamış şaşırdım doğrusu.

    Vaktim var diyorsan sıvı püskürtmeyi beklemende fayda var. Böylesi bir araca sıvı püskürtmeyi beklediğine değecektir.

    Her halükarda arabana güle güle, kazasız belasız binmeni dilerim.
    Vallaha bısey dıyemıycem abı.bu bıraz ozverıyle oluo.kısının kendısını egıtmesıyle alakalı bır durum.her sanıye yenı bır yenılık vs oluo.teknolojı degısıo ama bızım bazı ustalarımız oldugu yerde sayıyor.bunu nıe soyluyorum kımsenın gunahını almak ıstemıorum ya da bılmıo da dıemem ama bu anlatılmadıgı ıcın soyleme ıhtıyacı hıssettım.acl race yatak getırtmıstım dıger aracıma yanlıs rektefıyeden arac 290km de yatak sardı.rektefıyeyı yapan usta acl de buldu kabahatı bırazcık kendını egıtmıs olsa her yatak boslugunun vs hesaplaması aracın su andakı gucu kranka verdıgı guc vırt zırt bu hatayı yapmamıs olacaktı.nıtekım sonrakı arastırlamlarım da bu ısın net bır bıcımde yanlıs rektefıyeden oldugu ortaya cıktı.bu da bıraz benzerlık gosterıo belkı ugrasmamak ıcın,belkı adv pro olmadıgı ıcın gerısını bılmıorum artık.burda konusulanlar bahsı bıle gecmeyen konulardı.hayırlısı olsun artık ne dıyımverdıgın tum bılgıler ve yardımların ıcın tesekkur ederım abı.elıne koluna saglık.numaramı gonderdım ankarada oldugunuz bır zaman olursa tanısırız ınsallah.ıyı dıleklerın ıcın ayrıca tsk ederım Allah razı olsun Allah herkese daha ıyısını nasıp etsın.hıcbırımıze kaza bela vermesın ınsallah

  2. #59
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rica ederim.

    Tanışırız inşallah. Ben de çok isterim.

    Başlıkta belirttiğin yakıt ekonomisi konusunda da belki daha önceki yazdıklarımın faydası olabilir;

    TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI
    Yakıt tasarrufu için doğru vites seçimi!

    Görüşmek üzere.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #60
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rica ederim.

    Tanışırız inşallah. Ben de çok isterim.

    Başlıkta belirttiğin yakıt ekonomisi konusunda da belki daha önceki yazdıklarımın faydası olabilir;

    TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI
    Yakıt tasarrufu için doğru vites seçimi!

    Görüşmek üzere.
    Okumaya başladım bile gorusemek uzere tesekkurler

  4. #61
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi eline sağlık...
    DH'de yazdıklarını otomobiller hakkında yeterli teknik bilgiye sahip olmayanlar bile çok rahat anlar.

  5. #62
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi eline sağlık...
    DH'de yazdıklarını otomobiller hakkında yeterli teknik bilgiye sahip olmayanlar bile çok rahat anlar.
    aynen katılıorum+32864982342634 en basıt anlasılır halıyle anlatılmıs

  6. #63
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her devire göre haritalama yapabilen ECU'lar birçok markada var.

    Her devire göre TPS düzeltmesi, zenginleştirme yapabilen veya her devire göre ateşleme haritası oluşturabildiğin, ateşlemeye müdahale edebildiğin ECU olarak BRC'nin eski FAST ECU'su ve güncel ve eski 6&8 silindirli araçlar için olan BRC ECU'su(sequent56+sequent plug&drive) destekler. Diğer markalarda görmedim.
    x5 te brc fast var, kimsede programını bulamıyoruz mavi denizlerde var bide quatro garajda.. gidiyim de güzel bi ayar yaptırıym madem elimizde nimet varmış gerçi geçen gün gittim quatroya sallamadılar 3 gün sonra gel dediler ama napalım konya drag öncesiydi ondan heralde dedm :S

  7. #64
    enginetune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara / Mersin
    Mesaj
    321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JDMazda_GTR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birçok kişi turbolu aracını lpg ile kullanıyor ama lpg nin dezavantajları nelerdir?her turbolu araçda aynı şeyler geçerlimidir?Mesela benim aracımın sübaplar vs yağlanarak ayarlanıyor.sübap vs başka türlü ayarlanmıyor.bunu neden söylüyorum herkes bişey söylüyor lpg olursa yağlama da sıkıntı yaşarsın vs vs vs.Konu hakkında baya bir bilgili ve bunu kullanan bilen arkadaşların engin bilgileri sayesinde en iyi burda öğrenirim diye düşünüyorum.dezavantajları nedir?hangi marka tercih edilmelidir?takılınca ne gibi değişiklikler yapılmalıdır ya da yapılmamalıdır?Şimdiden herkese teşekkürler
    aslında LPG li araçlarda turbo sisteminden garip geliyor çünkü LPG li sistemelerde fazla havaya gerek yok ama nedensen en çok turbodan verimi de LPG li araçlar alıyor.
    LPG nin dezavantajları oktanı düşük olduğundan dolayı performans düşüklüğüne neden olur ayrıca LPG yakıtı kuru yakıt olduğundan dolayı yağlama da problem oluyor bu yüzden farklı motor yağı kullanmak gerekicek. Ayrıca turbo ile kullanıcaksanız LPG yi yakıt ekonomisini düşünmeyin çünkü yakıt tüketimi yüksek olucaktır.
    Etrafında olmasını istediğin kişiler, aslında senin kim olduğunu gösterir.”

    Drift King: Do you know who I **, boy?
    Shawn Boswell: You're like the Justin Timberlake of Japan.

  8. #65
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim gibi yine bir integra sahibinden bunları duymak çok güzel.

    Avans ile EGT birbirinden çok da bağımsız değil. Bu yüzden önce avansa değinelim;

    LPG'de avans ihtiyacı devire göre farklıdır. Düşük devirlerde LPG avansı severken, yüksek devirlerde yüksek avans pek de iyi sonuç vermez.

    Marifet, sakala da, bıyığa da tükürmeden işi halletmektir.
    güzel paylaşımlar çok teşekkür ederim....gaz ecusunu kurcalamadım hiç.... integranın kendi ecusundan hallediyorum.... tabi gaz için ayrı benzin için ayrı olamıyor malesef....bu yüzden tüm ayarı lpg'ye göre yapıyorum.....benzin pek kullanmadığım için sorun olmuyor .....ama vtec kapakla birlikte p28+neptun kullanıcam....bu yüzden iki durum içinde ''benzin veya lpg'' ayrı haritalar yapabileceğim.....

    lpg üst devir avans haritasını düzenlerken bana egt göstergesi gerekecek anladığım.... en iyi verimi en düşük egt ile yakaladığım yerde bırakırım....sonucu sizlerle paylaşırım....

  9. #66
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bi-fuel avans haritası kullanabilecek, standalone çalıştıranlar için örnekavans haritaları şu şekilde olabilir;



    Veya yukarıda da verdiğim



    grafiğine göre custom bir harita yapılabilinir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #67
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı enginetune Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında LPG li araçlarda turbo sisteminden garip geliyor çünkü LPG li sistemelerde fazla havaya gerek yok ama nedensen en çok turbodan verimi de LPG li araçlar alıyor.
    LPG nin dezavantajları oktanı düşük olduğundan dolayı performans düşüklüğüne neden olur ayrıca LPG yakıtı kuru yakıt olduğundan dolayı yağlama da problem oluyor bu yüzden farklı motor yağı kullanmak gerekicek. Ayrıca turbo ile kullanıcaksanız LPG yi yakıt ekonomisini düşünmeyin çünkü yakıt tüketimi yüksek olucaktır.
    -LPG'nin yağlama ile bir alakası yoktur.
    -Yakıt yağlayıcı değildir. 4 zamanlı motorda yağlamayı motor yağı yapar.
    -LPG oktanı benzinden çok daha yüksektir. Kalorifik değeri düşüktür.
    -LPG'de yağ değiştirmeye gerek yoktur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #68
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -LPG'nin yağlama ile bir alakası yoktur.
    -Yakıt yağlayıcı değildir. 4 zamanlı motorda yağlamayı motor yağı yapar.
    -LPG oktanı benzinden çok daha yüksektir. Kalorifik değeri düşüktür.
    -LPG'de yağ değiştirmeye gerek yoktur.
    aynen ölede gelde anlat bunu bizim milletimize tutturmuşlar bi lpg yağlama yapmaz diye gidiyor aynı şeyleri bende anlatıyorum ama milletin kafasımı kıt benmi anlatamıyorum bilmiyorum
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  12. #69

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ellerine sağlık o.b.k. değerli bilgiler..
    İmkan olsa da şöyle oturup güzel bir ayar yapsak..
    LPG'ciler yarısı bilse şunların ihya olur valla adamlar..

  13. #70
    mfk1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    osmaniye
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -LPG'nin yağlama ile bir alakası yoktur.
    -Yakıt yağlayıcı değildir. 4 zamanlı motorda yağlamayı motor yağı yapar.
    -LPG oktanı benzinden çok daha yüksektir. Kalorifik değeri düşüktür.
    -LPG'de yağ değiştirmeye gerek yoktur.
    abim konuyu hortlatacağım ama ben ayar yaptıracağım acaba yardımcı olur musunuz?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •