User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Opel Astra IDS PLUS Yardım

  1. #1
    Shadow_Dancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    34.01
    Mesaj
    8.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Opel Astra IDS PLUS Yardım

    Yakın bir arkadaşımın gtc turbo modeli aracında bu sistem var arkadaşlar, yalnız ön ve arkada ki birer amartisörü patlamış, diger amortisörler ise ortalamalarda, servis takım halinde degişimine takriben 1850 lira istiyor. Sistem ids plus'a sahip oldugu için amartisörler çok pahalı. ids plus ise adaptif şasi benzeri bi sistem..

    Diger yandan ise maslakta koni amartisör (sertlik ayarlı) ve h&r 35 mm. yay için istenen fiyat ortalama olarak 2 bin lira civarı, tabi pazarlık yapmadık.

    Sormadık istedigim soru şu, sizce standart amortisör mü kullanmak daha mantıklı yoksa koni-h&r ikilisi mi ? Koninin fiyatı biraz fazla gibi geldi bana..
    Tango-1 never dies.

  2. #2
    BlackEmperor
    Misafir
    kesinlikle ids+ dan vazgeçmeyin derim. evet fiyat tuzlu olabilir ama tek tuşla sertleşmesi zevkli bişe ben 3,5 eibach larla kullanıyorum gayet memnumum. yumuşak olduğu için amortisörüde zorlamıyor. yol tutuşta gayet güzel sistemi aktif hale getirince. son olarak fiyat gayet makul tanesi 700 kusur bişeydi bi aralar yalan olmasında 4 tanesine 1850 güzel fiyat. pazarlık vs belki dahada indirebilirsiniz.

  3. #3
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence direk Bilstein bakın derim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  4. #4
    Shadow_Dancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    34.01
    Mesaj
    8.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim evet ids plus güzel bi sistem ama o kadar parayı verince konilerde mantıklı geliyor. Schumi bilsteinler ne kadar bir bilgin var mı ?
    Tango-1 never dies.

  5. #5
    cagri-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.709
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence de IDS plus ile devam edin...

    Yaşından dolayı serviste şu ara ekstra indirimi olması gerek %30 civarı o rakamlarda güzel bir indirim eder. Tabi eğer indirimsiz rakamıysa...

    Birde Bendede gtc vardı satarken alan arkadaşı IDS plus ın tepkisi çok etkilemişti , öbür türlü konsolda sadece bir sport tuşundan ibaret olucak ve aracın özelliğini birnevi by pass etmiş olucaksınız. Bence IDS + a devam yoksa her araca koni ve yay takılabilir.

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    IDS size ekstra yol tutuşu vermiyor. Kapalı iken size ekstra konfor veriyor o kadar. Araba zaten spor araba. Yol tutuşunun hep o IDS tuşu devrede iken ki halde tepki vermesi gerekir. İyi bir amortisör veya coilover IDS'ten çok daha fazla işe yarıyacaktır. Sadece gaz tepkisi için açarsınız sonra o tuşu.

    Fiyat bilgim yok ama ufak bir araştırdım. Yurt dışında IDS arıza yapmadığı halde yol tutuşu yeterli gelmeyenler hep Bilstein B8 takmışlar. Bilstein'i Türkiye'ye getiren firma Rotaş.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    Shadow_Dancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    34.01
    Mesaj
    8.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok makbule geçti bilgiler sagolun.
    Tango-1 never dies.

  8. #8
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    IDS size ekstra yol tutuşu vermiyor. Kapalı iken size ekstra konfor veriyor o kadar. Araba zaten spor araba. Yol tutuşunun hep o IDS tuşu devrede iken ki halde tepki vermesi gerekir. İyi bir amortisör veya coilover IDS'ten çok daha fazla işe yarıyacaktır. Sadece gaz tepkisi için açarsınız sonra o tuşu.

    Fiyat bilgim yok ama ufak bir araştırdım. Yurt dışında IDS arıza yapmadığı halde yol tutuşu yeterli gelmeyenler hep Bilstein B8 takmışlar. Bilstein'i Türkiye'ye getiren firma Rotaş.
    IDS ın ekstra yol tutuş vermediğine emin misiniz? sizce sertleşen amostisor virajda daha az yanal kuvvete maruz kalmaz mı ? Evet yurt dısında pist kullanımında aftermarket ürünler daha performans verebilir, daha serttir daha iyi tepki veriyordur. eğer yolunuz buralara düşerse uygulamalı olarak deneriz yol tutuşa faydasını. Sadece konforu azaltıp artıdan bişeymiş gibi düşünmenize şaşırdım. olay gayet basit süspansiyonun salınımı azalıyor yola daha cabuk tepki veriyor. lastik teması daha az kayboluyor normal sürüşe göre.

    bu arada arıza ışığınız sürekli yanacaktır aftermarket amortisör kullanırsanız. çok dert değil diyorsanız sorun yok

  9. #9

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinalliğini bozmayın. Orjinal ile IDS yi kullanmaya devam edin. Sonuçta o araba için extra bir özelliktir bu. Üstüne para vermişken kullanın.

  10. #10
    cagri-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.709
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    IDS ın ekstra yol tutuş vermediğine emin misiniz? sizce sertleşen amostisor virajda daha az yanal kuvvete maruz kalmaz mı ? Evet yurt dısında pist kullanımında aftermarket ürünler daha performans verebilir, daha serttir daha iyi tepki veriyordur. eğer yolunuz buralara düşerse uygulamalı olarak deneriz yol tutuşa faydasını. Sadece konforu azaltıp artıdan bişeymiş gibi düşünmenize şaşırdım. olay gayet basit süspansiyonun salınımı azalıyor yola daha cabuk tepki veriyor. lastik teması daha az kayboluyor normal sürüşe göre.

    bu arada arıza ışığınız sürekli yanacaktır aftermarket amortisör kullanırsanız. çok dert değil diyorsanız sorun yok
    Katılıyorum IDS + kesınlıkle yol tutusa artısı var , normal günlük kullanımda artısı cok fazla oluyor.

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    IDS ın ekstra yol tutuş vermediğine emin misiniz? sizce sertleşen amostisor virajda daha az yanal kuvvete maruz kalmaz mı ? Evet yurt dısında pist kullanımında aftermarket ürünler daha performans verebilir, daha serttir daha iyi tepki veriyordur. eğer yolunuz buralara düşerse uygulamalı olarak deneriz yol tutuşa faydasını. Sadece konforu azaltıp artıdan bişeymiş gibi düşünmenize şaşırdım. olay gayet basit süspansiyonun salınımı azalıyor yola daha cabuk tepki veriyor. lastik teması daha az kayboluyor normal sürüşe göre.

    bu arada arıza ışığınız sürekli yanacaktır aftermarket amortisör kullanırsanız. çok dert değil diyorsanız sorun yok
    Arkadaşım yazdığımı tekrar okur musun. IDS sana ekstra yol tutuş vermiyor. Bu kadar basit. Araba zaten IDS açık haldeki kadar yol tutması gerekiyor. Bak tekrar yazıyorum. IDS kapalıyken araba yol tutuşunu bozarak sana konfor veriyor. Bu kadar basit. Sen gidip güzel bir coilover takınca aaa IDS yok bu yol tutmaz. Yada IDS'li olsaydı daha iyi yol tutardı diye birşey yok. Sadece IDS'li olsa kapalıyken daha konforlu olurdu var. O kadar.

    Ayrıca Astra GTC 1.6 Turbo araca bindim. Yol tutuş konusunda da çok şükür birşeyler biliriz.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    koni iyidir
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  13. #13
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım yazdığımı tekrar okur musun. IDS sana ekstra yol tutuş vermiyor. Bu kadar basit. Araba zaten IDS açık haldeki kadar yol tutması gerekiyor. Bak tekrar yazıyorum. IDS kapalıyken araba yol tutuşunu bozarak sana konfor veriyor. Bu kadar basit. Sen gidip güzel bir coilover takınca aaa IDS yok bu yol tutmaz. Yada IDS'li olsaydı daha iyi yol tutardı diye birşey yok. Sadece IDS'li olsa kapalıyken daha konforlu olurdu var. O kadar.

    Ayrıca Astra GTC 1.6 Turbo araca bindim. Yol tutuş konusunda da çok şükür birşeyler biliriz.
    bi sn şimdi bardağa ne taraftan bakarsan orasını görürsün ıds açıkken aracın normal tutuşu budur dersen evet kapatınca sertlik azalıyor konfor artıyor yol tutuş negatif etkileniyor. dolu tarafından bakarsanda amortisör yumuşakken yol tutuşu budur dersin sistem aktif hale gelir amortisör sertleşir yol tutuş artar. ortada bozulup yapılan bişey yok bence .

    Rakiplerine göre düşünürsen misal golf gti ın orj suspansiyon sertliği ile astranın normal hali aynıdır. ıds plusta bildiğin her sarsıntıyı yol duruma göre hisseidorsun lastik teması hiç kesmiyor asfalttan. normalde hyundai accent gibi yol tutuyorda ids+ aktifken normal astra gibi yol tutuşu oluyor değil. bildiğin sertleşiyor zıplayarak gidecek kadar sertleşiyor. Neyse aynı şeyi söylüyoruz aslında ama sen biraz hakıszlık ediyorsun astranın yol tutuşuna

  14. #14
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok valla haksızlık etmiyorum. Bindiğim GTC sahibinde dizel Astra vardı son kasa. Lanet etmişti yol tutuşundan. GTC aldı. Onunda benzininden lanet ediyo. Ama ben dediğimde haklıyım. Ama bütün olay sertlikte değil onuda düşün. Misal iyi marka bir coilover orjinal süspansiyondan daha yumuşak olmasına rağmen daha iyi yol tutuyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #15

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    MALATYA
    Mesaj
    1.034
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok valla haksızlık etmiyorum. Bindiğim GTC sahibinde dizel Astra vardı son kasa. Lanet etmişti yol tutuşundan. GTC aldı. Onunda benzininden lanet ediyo. Ama ben dediğimde haklıyım. Ama bütün olay sertlikte değil onuda düşün. Misal iyi marka bir coilover orjinal süspansiyondan daha yumuşak olmasına rağmen daha iyi yol tutuyor.
    ids devreye girdiğinde araç alçalıyo ve sertleşiyor amortisörleri.spor yay veya amortisör takılmış gibi oluyor.
    ister inan ister inanma.alçalan araç ve sertleşen süspansiyon daha iyi yol tutar ama konforuda bozar.

  16. #16
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izmirlicem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ids devreye girdiğinde araç alçalıyo ve sertleşiyor amortisörleri.spor yay veya amortisör takılmış gibi oluyor.
    ister inan ister inanma.alçalan araç ve sertleşen süspansiyon daha iyi yol tutar ama konforuda bozar.
    Alcalmak??

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •