Yazılan metinin altındaki gizli mesaja bakın. :)
Printable View
Ormanda koşuya çıkan tavşan hikayesine döndü bu. Bizi de taktı peşine koşuyoruz.
Adınızı bir türlü hatırlayamadım o nedenlekusura bakmayın. Size birkaç sorum olacak, üşenmez cevaplarsanız sevinirim.
1) Kaç tane Honda S2000 kullandınız?
2) Kullandığınız otomobillerin kondisyonu ne durumdaydı? Her ne kadar mühendis olmasanızda yanlış lastik basıncının bile yol tutuşu etkilediğini bilebilirsiniz.
3) Kullandığınız yol koşulları nasıldı? Şöyle örnek vereyim, yurtdışında lansmanda kullandığımız bir otomobil için çok iyi yol tutuyor diyebiliyoruz. Sonra otomobil Türkiye'ye geliyor. Bizim asfaltımız o kadar kalitesiz ki otomobil kaymaya başlıyor. Şimdi otomobil mi kötü yol tutuyor yoksa bizim yollarımız otomobili mi tutamıyor?
4) Bildiğim kadarı ile Ford Escort Cosworth'ten daha güçlü bir araç kullanmadınız. Onun da ne kadar güçlü sağlıklı olduğu şaibeli. 240 bg'lik arkadan itişli bir otomobili kontrol edebilecek kadar becerikli olmayabilir misiniz?
Video ile ilgili de konuşursak sizin arkadaşınız olduğunu düşündüğüm Sierra, arkadan gelen S2000'e apeks'te fren yaptırmak zorunda kalmasa o otomobil o virajı dönerdi.
Dolaylı yoldan vermeye çalıştığınız S2000'lere kıymasınlar mesajını ise iş .oka sardıktan sonra kıvırmak için söylediğinizi ise görmezden geliyorum.
En başta demiştim yine saçma sapan bilgi içermeyen bir konu olacağını kusura bakmayın da hayatımda bu kadar saçma sapan bir araştırma görmedim , honda fanatiği değilim ama s2000 e yol tutmuyor demek dünyadaki bütün otoriteleri hiçe saymaktır ama niyeyse işinize gelince escort un videoları aynı şekilde dikkate alınıp buraya koyuluyor :)
5 sayfa boşuna geçti 5 sayfa daha yazılsa yine değişen birşey olmayacak gibi geliyor
Iyi tarafından bakmak gerek. Bir ertan ömür değil yani en azından :D
Konunun anlam ve önemi: cosworth on numara arabadir, s2000 beş para etmez.
Hadi şimdi dağılalım.
İyi niyetli ve gerçekleri öğrenmek isteyen arkadaşlara cevap vermek zorunda olduğumu hissettim...
Bağdat caddesi ve Kozyatağı ve Pistte başıma gelen olaylardan sonra bu forumda geçen sene bir kaç konuda '' Bu S2000 arabaları niye böyle azıcık gaza bassan kayıyor ve sahipleri niye böyle kullanıyorlar '' diye yazmıştım..
Hemen herkes üstüme çullanmıştı vay sen bize kötü şöför mü diyorsun vay senin bildiğin kadar bizim unuttuğumuz var falan gibi..
Şimdide teknik olarak tartışmak için bu konuyu açtım fakat sizler konuyu tekrar benim üstüme çevirmeye kalkıyorsunuz ya gerçekten ön düzen ve arka düzen geometriği hakkında bilginiz yok tartışamıyorsunuz yada bilginiz var fakat kötü niyetlisiniz teknik bir konuyu dedikodu seviyesine düşürmek ve beni üzmek istiyorsunuz..
İster inanın ister inanmayın ben S2000 hayranıyım derdim sadece gerçeği öğrenmek.. ( Aslında bütün otomobillerin sevdalısıyım ) siz sürat sevenler bunu anlamasanızda..
anlıyamazlar abi...
İyi de siz mesnetsiz iddialar ile ortaya çıkıp " Yeeaa bu sikibinler de yol tutmuyor hepsinin argası gayıyooo" derseniz konu size döner tabi.
Sizin mantığınızla bakarsak drift için hazırlanmış otomobiller de hatalı üretim :) ( Gerçi bir bakıma da haklısınız. Toyota Corolla AE86'nın arka süspansiyonunda hata olması nedeniyle o kadar rahat kayabiliyor)
Siz neden yol tutmadığı ile ilgili olarak saçma sapan, kendinize göre kanıtlar bulmuşsunuz. Ortada bir test yok, denenen otomobil hakkında bilgi yok. Bir de kalkmış bilimsellik falan diyorsunuz. Açıkçası sizi ciddiye alamadığım için üzülüyorum.
Burada verilen s2k 2003 yani AP1 AP2 de yoltutuşu için iyileştirmeler yapıldı.
Simdi bakin S2000 i babam uretmiyor, Honda bana para falan da odemiyor, sizin s2000 yol tutmuyor yeuu demeniz beni hic bir sekilde etkilemiyor pek umrumda falanda degil. Yazdigim cevapta sizin iddia ettiginiz her seye cevap varken kalkip bana lafi uzatmadan bu mu bu mu diye soru soruyorsunuz tekrar. Anlam veremiyorum, kafam almiyor niye boylesiniz kafanizin icinden ne geciyor ?
S2000 yolda tutunamiyor degil, affetmiyor hatayi. Tekrar ediyorum; surucu dikkatli veya her an birsey olacakmis gibi konsantre gazlamiyorsa (Normal kullanimdan bahsetmiyorum), kaydiginda artik hersey icin cok gec oluyor. Yani sizin her an arkasi gelebilecekmis gibi sola donuyorsaniz saga kontra verecek gibi hareket etmesi lazim. Lakin dingil mesafesi kisa ve rijid bir sasi oldugundan dolayi kopmalar ani ve hizli gelisir. Genel kaza sebebiyeti de budur. Ayni durum Z4M, Z3M, Clio V6, Renault 5 Turbo gibi araclarda da mevcuttur. ( Bunu da daha once yazmistim da neyse. )
Alttaki yaziya istinaden, su uc video yu izledikten sonra S2000 yol tutmuyor diyebilir misiniz merak ediyorum? Otomobilleri seviyorsunuz, videolar hosunuza gidecektir.
6:10 da o karsilastiginiz E46 M3 ile giderken..
10:30 benimle ayni hizlarda virajan e39 M5 kopuyor, simdi o yol tutmayan bir otomobil mi?
Bu da agresif surus tarzi.
S2000 e kalkan eller kirilsin :D
Tesekkur ederim
Burada sierra cok yavas ve S2000 o hizda lift off a kaliyor. Ama daha komigi sizin hareketiniz; yavaslayarak sagdan guvenli bolgeden gecmek yerine donemeyeceginiz yere frenle donmeye calismak cok muhtesem bir soguk kanlilik istese gerek. Burada bu kazaya 3 ayri etken var, Sierra nin viraj cizgisinde anormal yavas olmasi, S2000 in bunu virajdan once fark etmemesi yada yavaslamamasi, sizin kopa kopa giden s2000 arkasindan azimle gidip kacis noktasindan degil donemeyeceginiz viraj icine gitmeye calismaniz. Ornegin; viraji dondunuz orada bir otomobil parcasi var yaris cizgisinde ve daha hizli gidiyor olsaniz siz sola kirip ya duvara ya parcalara girersiniz. Bunun yerine frenleyerek sag kacis bolgesine gidilir. Aklinizda olsun da bir daha kusurlu yada kusursuz spin atan arkadaslara kaza tehlikesi yasatmayin.
Bu videolardaki kullanımın için seni daha öncede tebrik etmiştim.. Ama en çok sevdiğim Nürnberg pistindeki kullanımın o video bulamadım yoksa onu yayınlardım.. Seni hiç sevmem insanlıktan ve terbiyeden nasibini almamış birisin ama Yiğidi öldürürüm fakat hakkını yemem.. Mükemmel bir pilotajın var..
Metin hocam, Onurcan'ı neredeyse çocukluğundan beri tanırım :) emin ol senle tartıştığı kadar kimseyle tartışmamıştır bütün hayatı boyunca, hiç öyle terbiyesini falan da bozmaz, ama sizin açtığınız konular nedense ya hedefe bir kişiyi alıyor, ya bir otomobil markasını alıyor ya da genelimizin hoşuna giden bir konuda yaptığınız muhalefeti gösteriyor...
şimdi hepimiz yeri gelince 'şoförüz' diyoruz değil mi? versinler altımıza bir F3 aracı (F1 demiyorum bakın) bakalım nasıl kullanıyoruz, o virajları dönebiliyor muyuz, 300 km ye rahat çıkan araçla 150 yapıp bırakıyor muyuz :) ne oldu? araç mı kötü? kafadan mı kayıyor? arkasını mı bırakıyor? frenlemede dozunu mu ayarlayamıyoruz? bir aracı kullanmak daha fazla beceri gerektirebilir bunun nesi kötü? kullanabilen kullandıktan sonra... S2000 kullanıp da dengesiz, yol tutmuyor tehlikeli araç diyen varsa, kullanmasın, başka araba alsın, geçen seneydi sanırım, Ankara'da S200 kazasında 2 kişi öldü ne yzık ki, yanlayarak otobüse girdiler... Allah rahmet eylesin, keşke o araca hiç bulaşmasalardı ama bu aracın suçu değil, kullananın hatası...
teorik olarak seni çok iyi anlıyorum, okuldan yeni mezunken ilk işimde bana verilen Lada Niva ile az daha yoldan çıkıp uçuruma yuvarlanacaktım, neye uğradığımı şaşırmıştım, sonradan araştırdım ki, Lada Niva tarzı kısa aks mesafeli araçlar yoldan çıkmaya meyilli, demek ki ona göre kullanmak lazım, aracın limitlerini iyi bilmek lazım...
Bu arada Onurcan'ın S2000i belki de bu sitedeki en stok olanlardan birisi ama pistte en iyi gideni benim gözümde, keramet Onurcan'da değil :P
Bülent bey.. Dediklerinizi daha öncede düşündüm.. Bir kaç kişi daha Onurcan için iyi bir insan demişti.. Olabilir bende yanlış anlamış olabilirim.. Bu yüzden daha önce kendisine dedimki '' Herkesin önünde bana yaptığın hakaretler için özür dilersen bende dediklerini unuturum '' fakat aldığım cevap gene hakaretler doluydu bende anladımki bu insan iflah olmaz..
Konuyu Cosworth'a bağlayacak diyenler.. Benim bu konuda Cosworth'la ilgili bir yazım varsa kanıtlayın..
Porche dedim M3 dedim ama Cosworth demedim ..Ben ne diyeyim size Allahınızdan bulun..