User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
83 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Nam Amortisör? ( Namistain )

  1. #1
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Nam Amortisör? ( Namistain )

    Nam yapımı coilover kullanan var mı? varsa nasıl?

  2. #2
    FaTiH44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    malatya
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    paliolara takan vardı,hiç biri memnun kalmadı.tekrar söktüler.Çok sert olduğundan ve zıplamasından şikayetçilerdi.
    03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
    14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
    17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG

    13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG

  3. #3
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı şekilde de 106 s16'sı olan bir tanıdığım takmıştı öve öve bitiremedi ve 106'lardaki avantajlarını anlata anlata bitirememişti, belki fransız grubunda faydalıdır diye düşünüyorum ben de...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  4. #4
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geyik bir yana yapılan işlemin teknik detayı nedir biri anlatabilirmi ben uygulamadım o nedenle merak ediyorum içindeki yağ mı değişiyo nooluyo
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  5. #5
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amortisör içindeki yağ delikleriyle oynayıp yapılıyor sanırım.. misal 3 taneyse 1 tanesini kapatıp sertleştiriliyor..

  6. #6
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim de yaptıran arkadaslarım hic memnun kalmadılar.

    Hic güvenli gelmiyor bana, özellikle cok alcaltılmıs otomobillerde...

    Görsel acıdan iyi durabilirler ama mazallah cok büyük kazalara sebebiyet verebilir o sekilde mühendislikten yoksun alcaltılmıs otomobiller...

    Benim gözümde yayı kesik otomobilden farkı yok bu uygulama yapılan otomobillerin...
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  7. #7
    orc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    881
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DRaGGeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim de yaptıran arkadaslarım hic memnun kalmadılar.

    Hic güvenli gelmiyor bana, özellikle cok alcaltılmıs otomobillerde...

    Görsel acıdan iyi durabilirler ama mazallah cok büyük kazalara sebebiyet verebilir o sekilde mühendislikten yoksun alcaltılmıs otomobiller...

    Benim gözümde yayı kesik otomobilden farkı yok bu uygulama yapılan otomobillerin...
    duyduguma gore birkac kisi nam coilover yüzünden kaza yapmıs..
    sıkıntı yok, o da bizim aracımız
    öteki mi? o da bizim
    diğeride bizim

  8. #8
    1nsane
    Misafir
    Alıntı justin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    duyduguma gore birkac kisi nam coilover yüzünden kaza yapmıs..
    Hoşnutsuzluklar, eleştiriler belirtirilir ama bence bu kanıt olmadan söylenmemesi gereken bişey.

  9. #9
    Dodo-FB
    Misafir
    -Benim bir arkadaşım opel astrasına yaptırdı cocuk 10 numarada yanlıyor 1.5 sene falan olmuştur hiç sorun olmadı daha ..

  10. #10
    buffybey
    Misafir
    Alıntı DRaGGeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim de yaptıran arkadaslarım hic memnun kalmadılar.

    Hic güvenli gelmiyor bana, özellikle cok alcaltılmıs otomobillerde...

    Görsel acıdan iyi durabilirler ama mazallah cok büyük kazalara sebebiyet verebilir o sekilde mühendislikten yoksun alcaltılmıs otomobiller...

    Benim gözümde yayı kesik otomobilden farkı yok bu uygulama yapılan otomobillerin...
    Neden güvenli değil bu işlem arkadaşlar? Bu işin kazaya sebebiyet veren kısmı nedir? Ağırlık merkezi aşağı çekilmiş ve amortisörleri sertleştirilmiş bir araba, eski haline göre daha iyi yol tutmaz mı? Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler arkadaşlar.

  11. #11
    Tayfun-E30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum/İstanbul
    Mesaj
    1.032
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dodo-FB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Benim bir arkadaşım opel astrasına yaptırdı cocuk 10 numarada yanlıyor 1.5 sene falan olmuştur hiç sorun olmadı daha ..

    hakanmı arkadaşın adı?

  12. #12
    Tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı buffybey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden güvenli değil bu işlem arkadaşlar? Bu işin kazaya sebebiyet veren kısmı nedir? Ağırlık merkezi aşağı çekilmiş ve amortisörleri sertleştirilmiş bir araba, eski haline göre daha iyi yol tutmaz mı? Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler arkadaşlar.
    şimdi şöyle söyliyim ağarlık merkezi 4 tekerden aynı anda ve aynı ölçülerde inerse dengeli olur ama tahminlerimce bu işlemlerde bunun mühendislik olarak yapılması zor yüksek hızlarda 1-2 milim bile ciddi sorunlar çıkartabilir. eskisine göre daha iyi yol tutmayacağı gibi çok sert olucağından esneme payı olmayacak buda devamlı arabanın zıplamasını sağlayacak, yüksek hızda bu zıplamalar arabayı komple yerden kesecektir yada kesme ihtimali vardır ama orjinal olarak alınan coiloverlar da sertler ama esneme payları var ve dört lastiği orantılı bir biçimde indirebiliyorsun.

    Ama neden tercih ediliyor 1. ucuz 2. tüm araçlara uygulanıyor (artık bazı modeller için yay bile bulamıyabiliyorsun)

    bende bu tarz uygulamalarda dolayı kaza yapan kişiler biliyorum kendileri söylemişti arabayı alçaltım yol tutması zayıfladı diye.

    Bunlar benim tahminlerim kesinlikle teknik bir bilgi olarak yazmadım.
    Samsa

  13. #13
    vtecvti
    Misafir
    ben vtec II de kullanıyorum yaklaşık 1 seneyi aştı..sorunsuz birşekilde kullanıyorum.. memnunum..etrafımda kullanan arkadaşlarımda var onlar da memnun. ama hepsi honda markalı..

  14. #14
    buffybey
    Misafir
    Alıntı Tuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi şöyle söyliyim ağarlık merkezi 4 tekerden aynı anda ve aynı ölçülerde inerse dengeli olur ama tahminlerimce bu işlemlerde bunun mühendislik olarak yapılması zor yüksek hızlarda 1-2 milim bile ciddi sorunlar çıkartabilir. eskisine göre daha iyi yol tutmayacağı gibi çok sert olucağından esneme payı olmayacak buda devamlı arabanın zıplamasını sağlayacak, yüksek hızda bu zıplamalar arabayı komple yerden kesecektir yada kesme ihtimali vardır ama orjinal olarak alınan coiloverlar da sertler ama esneme payları var ve dört lastiği orantılı bir biçimde indirebiliyorsun.

    Ama neden tercih ediliyor 1. ucuz 2. tüm araçlara uygulanıyor (artık bazı modeller için yay bile bulamıyabiliyorsun)

    bende bu tarz uygulamalarda dolayı kaza yapan kişiler biliyorum kendileri söylemişti arabayı alçaltım yol tutması zayıfladı diye.

    Bunlar benim tahminlerim kesinlikle teknik bir bilgi olarak yazmadım.
    Teşekkürler Tuner.

  15. #15
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı buffybey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden güvenli değil bu işlem arkadaşlar? Bu işin kazaya sebebiyet veren kısmı nedir? Ağırlık merkezi aşağı çekilmiş ve amortisörleri sertleştirilmiş bir araba, eski haline göre daha iyi yol tutmaz mı? Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler arkadaşlar.
    Normal $artlarda belli bir indirme seviyesine kadar iyi ancak indirmeler abartılı ve sertlikte bir o kadar fazla olunca amortisör neredeyse hiç çalı$amıyor. Tabi ön takıma verdiği zararda cabası.. Bu durumda düzgün bir yolda bile süratle doğru orantıda sekmeler ba$lıyor. Dolayısıyla aracın yolla bağlantısını sık aralıklarla kesiyor. Ne frenlemede , ne de yola tutunmada istikrar sağlanmı$ oluyor.

    Koni bile amortisörünün 3.5luk yayla kullanılmasını tavsiye ediyor

  16. #16
    buffybey
    Misafir
    (Koni bile amortisörünün 3.5luk yayla kullanılmasını tavsiye ediyor ) Bu çok güzel bir bilgi, grkm sağol.

  17. #17
    Tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı buffybey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    (Koni bile amortisörünün 3.5luk yayla kullanılmasını tavsiye ediyor ) Bu çok güzel bir bilgi, grkm sağol.
    aldığın amortisörün içinde ilaki bir parça kağıt çıkıcaktır (yada kutu üzerinde) en uygun uygulama olarak onları okutuğunda güzel bilgiler edinebilirsin.
    Samsa

  18. #18
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amortisörü tanımlayan tek parametre sertlik değil ki. en açığı amortisörün çalışma aralığı değiştirilmeden sadece sertleşmesi doğru değil.

    Sönümleme özelliği, süresi, eski haline gelmesi için gereken süre, içindeki akışkanın vizkositesi vs vs
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  19. #19

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ömer haklı son yazdıklarında..
    sektırme olayında ise konıyı 4 luk ap yaylarla kullandım.. ona rağmen sektırme olayı azda olsa vardı.. sert arabaların ortak sonucu bu...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •