User Tag List

Sayfa 13/23 İlkİlk ... 31112131415 ... SonSon
419 sonuçtan 229 ile 247 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #229
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hakan abı ben bir video çekmiştim sakar dağından aşşağıya inerken egt 40 lara düşüyodu onu yollamaya çalışıyorum
    Doğrudur hararet falan da düşer, sadece hava girmesinden dolayıdır
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  2. #230
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herhalde ehliyet aldigimdan beri uyguluyorum bu yontemi. Zamaninda babam soylemisti o uygulardi rolantide 3l gibi bir ortalama yakarken viteste sifira dusuyor. Eski arabamda yol bilgisayari yoktu ama suan kullandigimda hem afr gostergesinden hemde yol bilgisayarindan takip edebiliyorum bunu.
    Mantik basit gaza bassin yakit gitmez motor lastiklerden gelen hareketle patlama olmadan donmeye devam eder. Patlama olmadigi icinde sicakligi artmadigi gibi asinmasida azaliyo.
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni yapan mühendisin doşaklarını boynuma dolarım beeee

  3. #231
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu ile alakasız birkaç yazı-soru silinmiştir.

  4. #232
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabamız enjektörlüyse süper de (ki ben crx de bu yöntemi hep kullanırdım uzun yolda, yöndetm değilde daha doğrusu artık sürüş mantığım olmuştu, viteste ayağı gazdan çek devam) karbüratörlüyse ne edecez onu düşün düşün bulamıyorum.

    eski stil boşa al sal gitsin devam mı? yoksa karbüratörlüde her halde yakıt sarfiyatı olacağından (ayağı gazdan çekince benzini kesecek beynimiz yok ya) vitesteyken gaza basmamak mı yoksa boşta ilerlemek mi avantajlı?

    hani belki rölantide yaktığından daha az yakar, sıfır olmaz ama daha az yakar. Bu durumda yorum nedir?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  5. #233
    cdc70
    Misafir
    peygamber vitesi zihniyetinden kurtulun artık adam açık ve net yazmış

  6. #234
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cdc70 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peygamber vitesi zihniyetinden kurtulun artık adam açık ve net yazmış
    Bu bana mıydı? Eğer banaysa farkındaysan soru karbüratörlü araç için farklı açıdan sorulmuş bir soru.

    Evet nedir bu konuda yorum?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  7. #235
    cdc70
    Misafir
    Alıntı kadirsa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu bana mıydı? Eğer banaysa farkındaysan soru karbüratörlü araç için farklı açıdan sorulmuş bir soru.

    Evet nedir bu konuda yorum?
    yazdını görmedim bile senin .sayfa sonu yaptım ve yazımı yazdım

    yeterli sanrım kadirsa

  8. #236
    By_Carizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.670
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunuda öğrenmiş oldum abimede teşekkür ederim beni bilgilendirdiği için bi soruda ben sorayım illa yokuş aşşa inerken 5 e mi takmamız gerekiyor yoksa normal hızının bi üst vitesine mi ? eskiler genelde öyle söylerler ya yokuş aşşa inerken olması gereken vitesin bi üstüne takılır vs diye

  9. #237
    cdc70
    Misafir
    Alıntı By_Carizma Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunuda öğrenmiş oldum abimede teşekkür ederim beni bilgilendirdiği için bi soruda ben sorayım illa yokuş aşşa inerken 5 e mi takmamız gerekiyor yoksa normal hızının bi üst vitesine mi ? eskiler genelde öyle söylerler ya yokuş aşşa inerken olması gereken vitesin bi üstüne takılır vs diye
    eskilerde 6 varmıydı ki tabi 5 e takarlar eskiler

    hızına göre fazla da kompresöre bırakmadan bir vites seçilebilir bence illa 5 diye bir kural yok

  10. #238
    YD627 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben o yöntemi bi kaç defa kullandım geçen yaz arkadaşım kendi aracında yapmıştı bu yöntemi yokuş aşağı inerken boşa atmayı sonra balatalar çok ısındı o zaman balatalar falan sıyrılmıştı çok masraf açmıştı başına Allah'tan bizim başımıza bişey gelmedi. Ben pek yokuş aşağı boşa atma yöntemini sevmiyorum illa viteste inerim.

  11. #239
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok yararlı bilgiler teşekkürler, bende yıllardır zaten uyguladıgım şeylerin doğru oldugunu bir kez daha görmüş oldum, bu arada yakıt pahalılığından ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız zaten
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  12. #240
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cdc70 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazdını görmedim bile senin .sayfa sonu yaptım ve yazımı yazdım

    yeterli sanrım kadirsa

    yeterli, ben anlayacığımı anladım
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  13. #241
    blow07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Chicago - USA
    Mesaj
    2.254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ellerinize sağlık gerçekten faydalı bir bilgi . Mümkün olduğunca bu taktiği uygulamaya çalışıyorum

  14. #242
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    insanların çoğu malesef bir motor nasıl çalışır? enjektör nedir piston krank nedir, yağ pompası nasıl çalışır bilmez..
    Malesef bildiğini zanneder.

    Dolayısı ile daha motor işleyişini-parçalarını tam bilemeyen insanların
    Beyin.. (ecu: electronik control unit) nasıl çalışırı anlamaları seneler sürer.
    Bu bir eksiklik değildir aksine
    çünkü herkesin farklı branşları uzmanlık alanları var, bir mimar motordan anlamak zorunda değildir.
    Fakat burada komik olan, anlamadığın bilmediğin bir konuya neden itiraz edersin ?
    neden karşı çıkar veya yorum yaparsın ? işte bu saçmalıktır.

    Bu arada donanımhaberde konu tekrar açılmış, gene ısrarla anlamak istemeyen tipler var.
    Bu tiplerle tartışmak veya birşey anlatmaya uğraşmak gerçekten vakit kaybıdır.


    Ben o yüzden ilk açıklamada daha çok mekanik ve çalışma-işleyiş üzerine örnekler verdim.
    Mekaniği anlamayan bir adam 2 dakikada araç beyninin çalışmasını hiç anlayamaz.


    hep aynı sorular geliyor çünkü:

    eee madem öyle benzin gitmiyorsa nasıl motor dönüyor?
    ama o zaman yağlama nasıl oluyor?
    niye ses çıkıyor hani benzin kesilmişti ?
    olurmu öyle şey, benzin olmadan araba nasıl gidecek?
    yok direksiyon nasıl dönüyor?
    yok farlar nasıl yanıyor ?

    işte bu sorulara bakarsanız aslında konu hakkında bi *** bilmeyen insanları görürsünüz.
    bütün bunların cevapları benim ilk mesajımdadır, örnekli ve açıklamalı.

    Bu soruları soran adam enjektör, gaz pedalı, milisaniye, pwm çıkış, mikroişlemci,rölanti valfi, ntc , rpm falan filan gibi elektronik şeyleri mümkün değil anlamaz.




    Tekrar kısa bir özet gidelim
    fazla mekaniğe detaya girmeden..

    Çoğu otomobilde beyin var ve beyin araçta ne varsa ne oluyorsa biliyor.
    siz gaza ne kadar basıyorsunuz?
    motorun su sıcaklığı ne
    motor kaç bin devir dönüyor?
    rölanti devri ne?
    hava-yakıt karışımı ne?
    daha birçok bilgiyi biliyor ve kontrol ediyor hemde çok çok hızlı bir biçimde.


    Beyinde kayıtlı bir rpm değeri var bu sisteme ait.
    bu devrin altına inince burada konuştuğumuz özellik devre dışı kalıyor
    bu değere 1200 rpm diyelim (her araçta farklı olabilir)
    bazısı 1350 rpm , bazısı 1100 rpm ..

    yolda gittiğinizi ,bayır aşağı indiğinizi veya kaçıncı viteste olduğunuzu unutun.bütün bunlar aslında olayı anlatabilmek içindi.

    sadece gaza bastığınızı düşünün, motor çalışıyor
    3000 rpm, biraz daha bastınız 3500 rpm , ayağınızı biraz çektiniz 3000 rpm
    az daha bastınız 3800 rpm bu sırada ecu her bilgiyi biliyor ve ona göre davranıyor ..

    çat ... ayağınızı gaz pedalından tamamen çekin ....
    ecu bunu biliyor
    siz ayağınızı gazdan tamamen çektiniz...
    en son motor devri ne idi ? 3800 rpm
    şu anda enjektörler kapatıldı ... ve motor yavaşlamaya başladı ..

    nereye kadar ??
    işte biraz önce yazdığım eşik değerine kadar
    1100 veya 1150 devire geldiğimiz an enjektörler tekrar çalışmaya başlıyor, neden ??
    çünkü öyle olmasa motor stop eder, onu istemiyoruz..



    neden bayır aşağı viteste inerken örneği ???
    hemen düşünelim
    bayır aşağıya iniyoruz,
    araç viteste olmalı çünkü boşta olsa o devrin altında olacağından sistem devreye girmez değilmi ? (rölantideki devrimiz 800-900 rpm falandır)
    diyelim 4. vitesteyiz
    devrimizde 4000 rpm olsun (vitesteyiz)
    gazdan ayağımızı çektik
    ecu diyor aha gazdan ayak çekildi .. ismail kapa olm enjektörleri ..
    ismail enjektörleri kapatır ve motora artık benzin gitmez..

    peki ne dedik belli bir devir var oraya inene kadar bu süreç devam eder..
    diyelim 1150 rpm .
    ama hala vitesteyiz değilmi ?
    araç kendi ağırlığı ile gidiyor ve devrimizde o limit devrin altına düşmedi hala ?
    boşta olsaydık 1 saniye falan sürerdi hemen motor devrimiz rölanti devrine inerdi.
    ama viteste olduğumuzdan dolayı motor devri yukarlarda kalıyor
    artık aracın yavaşlamasına bağlı olarak devirde illaki düşecek bir süre sonra.
    o zamana - o devre kadar tadını çıkarın işte

    işte olay böyle gaza basmadığınız sürece ve o devrin altında olmadığımız sürece yakıt gitmez motora.

  15. #243
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üstad insanlar daha dünyanın düz olup olmadığını tartışıyor.
    Cahillik kötü şey. Öğrenmemek en kötü şey.

    Biraz ilgisi merakı olan kişi sizin yazılarınıza illaki rastlar. Anlamak istemeyene hiç bir şekilde öğretemezsin.

  16. #244
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mekanik bilgisi az olanlarin yada motor calisma prensibini net olarak kavrayamamis olanlarin anlamamasi normal olarak goruyorum ben artik
    cok kavgasini ettim bunun, gercekten inanmamaya yeminli tipler var
    guzel paylasim olmus, referans olarak gosterilebilir cinsten tesekkurler..

    ayrica bu ecu olmayan dieseller de de var..
    mekanik pompali eski nesil dieseller yani..
    onlarda da avans topu falan var..

    edit:
    bizim golf mk2 de ornegin, karb oldugu icin boyle bi ozellik yok, bende uzun rampa inislerinde, ozellikle uzun yolda denk geldikce lpg dugmesini ortaya alip manuel takiliyorum

  17. #245
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Maxi

    Çok sabırlı adamsın...

    Ben şu örnek gösterdiğin muhabbetlerden sonra geri vitese takın filan derdim herhalde...
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  18. #246
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Maxi;

    abi tekrar tekrar teşekkürler, gerçekten çok sabırlı adamsın.

    Birazda benim soru üzerine yoprum yapalım aga, yukarıda da sordum ama arada kaynadı.

    - Karbüratörlü, ecu'su olmayan bir araçta acaba boşta giderken mi daha az yakar, viteste ayak gazda değilken mi? Yani rölanti çalışma tüketimi viteste iken ayak gazdan çekilmiş halde giderken ki tüketiminden yüksek midir düşük müdür ?

    (amacım; beyin fırtınası, farklı bakış açısı )
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  19. #247
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadirsa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @Maxi;

    abi tekrar tekrar teşekkürler, gerçekten çok sabırlı adamsın.

    Birazda benim soru üzerine yoprum yapalım aga, yukarıda da sordum ama arada kaynadı.

    - Karbüratörlü, ecu'su olmayan bir araçta acaba boşta giderken mi daha az yakar, viteste ayak gazda değilken mi? Yani rölanti çalışma tüketimi viteste iken ayak gazdan çekilmiş halde giderken ki tüketiminden yüksek midir düşük müdür ?

    (amacım; beyin fırtınası, farklı bakış açısı )
    kadir bence bu konu altında karbüratörlü araç hakkında beyin fırtınası yapmayalım
    çünkü zaten ucu ucuna anlaşılan bir olay
    karbüratör bilmem ne işin içine girdimi hemen olay karışıyor.
    burada beyni (ecu) olan araçlar için konuşalım.

    tabi sen istersen teknik bölümde konu ile ayrı bir başlık açabilirsin .

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •