Orijinalini görmek için tıklayınız : Vag 1.9 tdı
Sayfa :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[
12]
13
14
15
16
17
18
19
Mehmet Gazihan
04-11-2012, 21:19
GT22 AFN mizin son hali..
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/63087_10151514849364616_683214935_n.jpg
SC SI vs İBİZA GT TDİ - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/sc-si-vs-ibiza-gt-tdi_2405753.htm)
ChtArdARSL
05-11-2012, 13:53
SC SI vs İBİZA GT TDİ - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/sc-si-vs-ibiza-gt-tdi_2405753.htm)
Maasllah Ozgur abı ınsallah daha hızlanır
yasindamar
05-11-2012, 14:55
SC SI vs İBİZA GT TDİ - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/sc-si-vs-ibiza-gt-tdi_2405753.htm)
maşallah özgür abi. çok iyi olmuş :icon_tup:
BthnKrkt
05-11-2012, 16:42
http://m.ak.fbcdn.net/photos-e.ak/hphotos-ak-prn1/s720x720/557682_4514751601348_828473260_n.jpg
Sifir gtb mi aldim bugun custom garageye teslim ettim :) Eger ayarla cumartesi aksamina yetisirse Allah izin verirse ufaktan denemelere baslarim. Bugun 9 vasita degistirdim turboyu al, birak geri don Allah araci olmayana arac, sabir versin.
Bu arada Emre_ kankama ve cahite de teşekkür ederim
BthnKrkt
05-11-2012, 16:44
SC SI vs İBİZA GT TDİ - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/sc-si-vs-ibiza-gt-tdi_2405753.htm)
Masallah ozgur abi ibiza gercekten cok guzel gidiyor ozellikle sifirdan kalkisi bi harika:) Bu arada tanistigimiza cok memnun oldum :)
http://m.ak.fbcdn.net/photos-e.ak/hphotos-ak-prn1/s720x720/557682_4514751601348_828473260_n.jpg
Sifir gtb mi aldim bugun custom garageye teslim ettim :) Eger ayarla cumartesi aksamina yetisirse Allah izin verirse ufaktan denemelere baslarim. Bugun 9 vasita degistirdim turboyu al, birak geri don Allah araci olmayana arac, sabir versin.
Hangi araca ait? Genelde gördüğüm gtb'ler elektronik wastegate sahiplerdi, bu orjinal hali değil mi? Siz dönüşüm yaptırmadınız.
BthnKrkt
05-11-2012, 19:19
Hangi araca ait? Genelde gördüğüm gtb'ler elektronik wastegate sahiplerdi, bu orjinal hali değil mi? Siz dönüşüm yaptırmadınız.
Yok buda elektronik wsg. Di biz manuele cevirdik
Yok buda elektronik wsg. Di biz manuele cevirdik
Anladım, güle güle kullanın:)
Maasllah Ozgur abı ınsallah daha hızlanır
Teşekkürler cahit
maşallah özgür abi. çok iyi olmuş :icon_tup:
Yasinim bizim garaj da olmaz yok biliyorsun.
Masallah ozgur abi ibiza gercekten cok guzel gidiyor ozellikle sifirdan kalkisi bi harika:) Bu arada tanistigimiza cok memnun oldum :)
Aynen valla güzel keyifli akşam geçirdik. inş seni arabada sorunsuz tadında biter bol bol gazlarız
tdipower
05-11-2012, 23:56
yeni turbon hayırlı olsun Batu :)
turbon hayırlı olsun Batu nasıl durumlar ?
Mehmet Gazihan
10-11-2012, 11:46
vklr turbo ile aynı setup 300hp verdi..
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/599054_10151524004189616_1934843728_n.jpg
BthnKrkt
10-11-2012, 11:54
vklr turbo ile aynı setup 300hp verdi..
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/599054_10151524004189616_1934843728_n.jpg
ibizanın tekerdeki gücü daha fazla sanırım 255 di yanlış hatırlamıyorsam ama motor gücü daha azdı fark neden?
Mehmet Gazihan
10-11-2012, 12:15
ibizanın tekerdeki gücü daha fazla sanırım 255 di yanlış hatırlamıyorsam ama motor gücü daha azdı fark neden?
Okanın arabası ile aynı setup değil yanlız, bu arabada normal gtb varken 265gibiydi, bilyalı gtb ile 300verdi.. henuz box v.s. yok bu arabada..
aradaki fark ise jant lastik farkı.. 215-45-17 orj cupra jantı ile kayıp güç bu kadar
okanda 15" çok hafif jant ve lastik var..
BthnKrkt
10-11-2012, 12:42
Okanın arabası ile aynı setup değil yanlız, bu arabada normal gtb varken 265gibiydi, bilyalı gtb ile 300verdi.. henuz box v.s. yok bu arabada..
aradaki fark ise jant lastik farkı.. 215-45-17 orj cupra jantı ile kayıp güç bu kadar
okanda 15" çok hafif jant ve lastik var..
peki bu hafif çok hafif arasındaki teker/motor yüzdelerini tam olarak neye göre ayarlıyorsunuz?
bunda %81 iken
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/558311_10151405520389616_663346379_n.jpg
bunda%78 olmuş gene jant vb farkımı birde BMW lerde %16 -17 gibi aktarma kaybı alırken pejo bu kadarmı başarısız aktarmada %22 leri bulmuş cidden mualefet olmak için felan değil bu teker/motor ilşkisini tam anlamıyla kavramak için soruyorum. Daha öncede sormuştum. Birde benm aracıma denk yada yakın örnekler sizden bol sayıda çıktığı için daha çok sizin örneklere bakıyorum.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/300406_10151405289419616_1664297417_n.jpg
Mehmet Gazihan
10-11-2012, 13:20
ölçülen motor gücü = tekerlek gücü+kayıp güc
ok..
tekerlekteki gücü ölçerken aracın belirli bir hızdan , daha yüksek belirli bir hıza kaç ms de çıktığına bakar sistem.. derki bu kadar zamanda bu hızdan bu hıza çıkıyorsa şu kadar hp dir..
kayıp güç ise dyno da çıktığın en yüksek hızda aracı boşa atıp ilk ölçüme başladığın hıza kac sn de düştüğü ölçülerek hesaplanır..
eğer senin arabanda dynoda hareket eden parçaların ağır ise ve sürtüme katsayıları balanslar v.s. kötü ise erken yavaşlarsın buda kayıp güç miktarını arttırır.. eğer aracı bosa attığın halde araba dynoda ağır ağır yavaslıyorsa bu, aktarma organlarının hafif ve sürtünme kaybının balansının v.s. iyi durumda olduğunu, yani kayıp güç miktarının az olduğu gösterir..
Bu 250 300hp civari setupla ne yakiyor pd motorlar? Lt bazinda?
Eyup Duygun
10-11-2012, 18:55
10 litre yakar daha fazlada olabilir.
BthnKrkt
10-11-2012, 18:59
10 litre yakar daha fazlada olabilir.
Sakin kullanırken mi? Gazlarkenmi?
tdipower
10-11-2012, 19:01
eyupp benim golfe chip atsak kaç beygir olur :D
Way anasini be demekki 180 civari kullansak 8lt yakar:D beyin bedavaa
stok daha çok yakıyor arkadaş bknz ben 7.5 lt şehir içi normal kullanım :d bu arada serdar nezaman geliyon yav
10 litre yakar daha fazlada olabilir.
10 litre ne yaptınız ben gazlayarak 7 - 8 litrelerde kullanıyorum aracımı :)
250 bg 500 tork ile...
Yok buda elektronik wsg. Di biz manuele cevirdik
turbo resimlerde bi güzel çıkmış maşallahhh knkk :D
eyupp benim golfe chip atsak kaç beygir olur :D
100 olsun bizim olsun derim ben kanka :D
yasindamar
10-11-2012, 23:57
arac 250-300 hp olsa da basmayınca yakmıyor öyle... uzun yolda 6.vites 105 km de araç 4.5 litre tüketim gösteriyor...
şehiriçi kullanımda agresif kullandığım zamanlar da içinde 260 TL ye depo doldu 850 km yol yaptım.
Yine uzun yolda 5. vites 90 km de 4.0 lt yaktı..
Bendeki değerler böyle. Aracım Leon 1.9 TDI 280 hp 535 NM ve 1320 kg
Eyup Duygun
11-11-2012, 14:44
eyupp benim golfe chip atsak kaç beygir olur :D
Kanka cip attık mı cok fena olur soylıyım sana.Benım debriyajda cortlamaya basladı :(
10lt cok dıyenler , gazlama modunda 10lt civarı.Suan benim aracım pd130 hafifden duman spec yazılımlı 5.xx 6.xx yerıne gore.
Mehmet Gazihan
11-11-2012, 15:42
100Shot NOS Bastım dün
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/542655_10151530672314616_622299571_n.jpg
BthnKrkt
11-11-2012, 16:09
100Shot NOS Bastım dün
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/542655_10151530672314616_622299571_n.jpg
O nasıl bi tork :D Debriyaj durumu ve tutunma nasıl?
Mehmet Gazihan
11-11-2012, 18:03
Kendi Tasarımım 6 yaprak Bronz disk, gerisi orjinal..
Traction Control var.. Basıncı tuta tuta arttırıyoruz..
JDMazda_GTR
11-11-2012, 22:33
O nasıl bi tork :D Debriyaj durumu ve tutunma nasıl?
4lü haneler yakındır:icon_tup:
dragstar
11-11-2012, 23:07
mehmet abi ellerne sağlık yapmışın gine :D
Kara tren istanbul a gitti. Ama yine burdayım pd 130 la yola devam.
Biraz durulma zamanı sakin sakin huzur spec takılmayı düşünüyorum. :)
EMRE KAAN
13-11-2012, 08:56
hadi hayırlı olsun can kardeşim ama kuyruğu eğri artık ne alırsın bilmem :)
BthnKrkt
13-11-2012, 08:57
Kara tren istanbul a gitti. Ama yine burdayım pd 130 la yola devam.
Biraz durulma zamanı sakin sakin huzur spec takılmayı düşünüyorum. :)
Passat felan mi abi?
EMRE KAAN
13-11-2012, 09:20
audi a4 station aldı can
dachosen
13-11-2012, 10:31
Ne var bu 1.9 da herkes satıyor :)
EMRE KAAN
13-11-2012, 10:56
herkes satıyor sonra geri aynı arabalardan alıyolar satma sebebi o anlık psikoloji :)
Ne var bu 1.9 da herkes satıyor :)
1.9 tdi hastalık :) Tilkinin dönüp dolaşacağı yer yine kürkçü dükkanı :)
audi a4 station aldı can
Alamadım daha muhtar amcanın işleri varmış vermiyor arabayı. Bakalım kısmetse bu gün akşama almış olurum :)
can şu stok olan arabayı mı aldın kanka ?
can şu stok olan arabayı mı aldın kanka ?
stok huzurdur :) Arabayı alamadım daha aldıktan sonra eklerim resimlerini :)
EMRE KAAN
13-11-2012, 11:28
can adamın d... araba görmüş verirmi:)
alda bi hava atalım kanki artık
Wv seat vs 1,9tdi die gecen 110luklarda mevcut. 130mu 110mu nasil anlasiliyor yani motor gorundugnde belli oluyor fakat 2000model ustleri 130lukdur vs gibi bi durum varmi en basit nasil ayirt edilir
Wv seat vs 1,9tdi die gecen 110luklarda mevcut. 130mu 110mu nasil anlasiliyor yani motor gorundugnde belli oluyor fakat 2000model ustleri 130lukdur vs gibi bi durum varmi en basit nasil ayirt edilir
90/110 lar VP , 105-115(nadir)-130-150 PD kodludur, motor kodundan anlaşılır en net. Dıştan bakınca pek ayırt edilemezler genelde.
üst kapağın üzerindeki TDI yazısı tek renk ise 90
TDI şeklindeyse 110
TDI şeklindeyse 130 ya da 115 ( 4motion TDI larda çıkar, TR de nadirdir, gümrük girişlilerdir genelde)
TDI şeklinde hepsi kırmızı ise 150 liktir mesela.
Başka ayırt etme yöntemi bilen varsa ekleme yapacaklardır :)
90/110 lar VP , 105-115(nadir)-130-150 PD kodludur, motor kodundan anlaşılır en net. Dıştan bakınca pek ayırt edilemezler genelde.
üst kapağın üzerindeki TDI yazısı tek renk ise 90
TDI şeklindeyse 110
TDI şeklindeyse 130 ya da 115 ( 4motion TDI larda çıkar, TR de nadirdir, gümrük girişlilerdir genelde)
TDI şeklinde hepsi kırmızı ise 150 liktir mesela.
Başka ayırt etme yöntemi bilen varsa ekleme yapacaklardır :)
3 kırmızı cupra tdi lar var 160 hp
ayrıda a4 b6 station yeni aracımda arkada tek kırmızı var ilginç ama 130 luk :)
Cift kirmizi olayini vs biliyorm dedignz gibi benm sormak istedgm sahibinden ararken mesela su model ustu golfler pd130du su modele kdr 110luk cikti gibi bisi varmi die sordm yok sanirm
Trance-R
13-11-2012, 22:22
ayırt edilecek tek nokta var o da ;
motor kodu.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines
burdan bakılabilir.
BthnKrkt
14-11-2012, 17:49
Gtb gtb yazdim durdum sonunda bitti GTC de. Orjinal manifolt butun oldugu icin turboyla kestirip kullanmak hep cor zor olcakti hemde pek istemedim. Custom garagede manifolt ve gerekli tadilatlar yapildi. Arabam dun bitmisti ama zamanim olmadi bugun teslim aldim. Yazilim kisikti en son ayarsiz gazlamak istemedigimden daha dip gaz yapmadim hic ama araba eski halini hic aratmiyor. Alper abi izmirde dondugunde ayara goturcem. Simdilik bi sikinti eksik yok gibi:) Turboyu bulan kankam emreye, tel ile surekli iletisimde oldugum cahite, custom garage sebahattin abi, gokhan abi ve hemserim bilale tesekkur ederim :)
http://m.ak.fbcdn.net/photos-b.ak/hphotos-ak-ash3/s720x720/530872_4558253008856_1793708721_n.jpg
merak ettiğim bir şey var. arkadan itiş araçların motoru dik konumda oluyor. bizim pd motorlarda dik konumda.bunun avantajı yada dezavantajı nedir sebebi nedir bilen varsa beni aydınlatabilirmi acaba?
Gtb gtb yazdim durdum sonunda bitti GTC de. Orjinal manifolt butun oldugu icin turboyla kestirip kullanmak hep cor zor olcakti hemde pek istemedim. Custom garagede manifolt ve gerekli tadilatlar yapildi. Arabam dun bitmisti ama zamanim olmadi bugun teslim aldim. Yazilim kisikti en son ayarsiz gazlamak istemedigimden daha dip gaz yapmadim hic ama araba eski halini hic aratmiyor. Alper abi izmirde dondugunde ayara goturcem. Simdilik bi sikinti eksik yok gibi:) Turboyu bulan kankam emreye, tel ile surekli iletisimde oldugum cahite, custom garage sebahattin abi, gokhan abi ve hemserim bilale tesekkur ederim :)
http://m.ak.fbcdn.net/photos-b.ak/hphotos-ak-ash3/s720x720/530872_4558253008856_1793708721_n.jpg
çıktı gtc bakalım neler yapabiliyo maşallah :)
sıfır gtb2260vk isteyenler olursa yardımcı olurum revizyonlu değil el değmemişinden :)
BthnKrkt
16-11-2012, 10:03
çıktı gtc bakalım neler yapabiliyo maşallah :)
sıfır gtb2260vk isteyenler olursa yardımcı olurum revizyonlu değil el değmemişinden :)
Kanka tekrar tesekkur ederim :) dp yoktu yaptrmamistim ama sart oldu dp ye kadar pek gazlamicam ama 1 aylik arabasizliktan sonra cok iyi geldi gtc.
ChtArdARSL
16-11-2012, 13:45
Kanka tekrar tesekkur ederim :) dp yoktu yaptrmamistim ama sart oldu dp ye kadar pek gazlamicam ama 1 aylik arabasizliktan sonra cok iyi geldi gtc.
Sonunda :D:D arabadan cok sevındım :D
ARL 150 lik motora yazılım ve egzos sonrasında yapılacak ufak ama etkili işlemler nelerdir? Nasıl sağlıklı güç elde edebiliriz ?
3 kırmızı cupra tdi lar var 160 hp
ayrıda a4 b6 station yeni aracımda arkada tek kırmızı var ilginç ama 130 luk :)
Cupra TDi ları saymadım bile, 150-160 olanların hepsi 3 kırmızı ki pd150 den bir farkı yok pd160 ın ***** :)
b6 da da tek kırmızıda 130 olmasının sebebi 90lık seçeneğinin olmaması :)
en baz modeli 110hp..
a4 b5 te de çift kırmızı 130 dur mesela :)
BthnKrkt
16-11-2012, 15:52
Sonunda :D:D arabadan cok sevındım :D
Kanka bilalde sende çok dediniz anca dank etti:D Yada anca kabullenebildim harcıyacağımı:D
ChtArdARSL
16-11-2012, 15:54
Kanka bilalde sende çok dediniz anca dank etti:D Yada anca kabullenebildim harcıyacağımı:D
İnsallah daha ıyı olur bence once lastıkelrnı dgsmelısın :rolleyes:
merak ettiğim bir şey var. arkadan itiş araçların motoru dik konumda oluyor. bizim pd motorlarda dik konumda.bunun avantajı yada dezavantajı nedir sebebi nedir bilen varsa beni aydınlatabilirmi acaba?
yokmudur bilen merakımı gideren :)
http://d1211.hizliresim.com/13/l/g18uw.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Osman Bahadır
18-11-2012, 12:22
merak ettiğim bir şey var. arkadan itiş araçların motoru dik konumda oluyor. bizim pd motorlarda dik konumda.bunun avantajı yada dezavantajı nedir sebebi nedir bilen varsa beni aydınlatabilirmi acaba?
"Longitudinal vs. Transverse"
Yani enlemesine veya boylamasına montajlı motorlar.
Arkadan itiş araçların tamamında motor dik montajlıdır. Ama iş önden çekişe gelince hem dik, hem yan montajlı örnekleri vardır.
Önden çekiş dik monteli motorların şanzımanları da motorun sonuna ekli, arkaya doğru devam eder. Bu durum eşit uzunlukta akslar sayesinde simetrik aktarma sağlar. "Torque steer" denen asimetrik aktarmaya bağlı oluşan sorunu çözer. Ayrıca aracın ağırlık dağılımına da olumlu etkisi vardır. Şanzıman ön aksın gerisinde kalarak ağırlığını aracın orta kısmına vererek ağırlık dağılımını düzenler. İlaveten dik monteli motorların dik monteli şanzımanları genelde daha yumuşak kavrama, daha yumuşak sürüş de sunarlar.
Yan(transverse) konumlandırılmış motorlarda ise şanzıman çok daha komplike bir şekilde motorun bir yanına sıkıştırılmıştır. Enlemesine motor ve şanzıman enlemesine hayli yer kaplar. Bu yüzden bu tür araçların ön takımları, aktarma organları daha basit, dar ve ekonomik tasarlanır. Motor ve şanzıman ağırlığının tamamı ön aksa biner ki bu durum ağırlık dağılımını olumsuz etkiler. Şanzımanın ortada değil de bir tarafta konumlandırılmasından ötürü oluşan asimetrik aktarma sebebiyle "torque steer" durumu da oluşur.
Genel olarak motorun dik mi yan mı konumlandırılacağını belirleyen kriter kasanın, ön yürüyen aksamın ve şasinin tasarımı, limitleridir. Önden çekiş dik montaj (longitudinal) motorlu örnekler genelde uzun burunlu, ön takımı double wishbone gibi kompleks sistemler içeren araçlardır. Örneğin Passat B5 kasaya geniş ön takımından dolayı zaten transverse, yani yan montaj bir motor konumlandırmak imkansızdır. Çünkü ön takımı, taşıyıcıları çok fazla yer kaplamaktadır. Zaten şasi dizaynı da baştan sona buna göre yapılmıştır.
Önden çekiş dik monteli motor+şanzıman artık yüksek maliyetler ve araçların burunlarının kısa tasarlanması sebebiyle pek görülmüyor. Dik monteli (longitudinal) motorları artık muhtemelen sadece arkadan itişli motorlarda görmeye devam edeceğiz.
B5'inizin kıymetini bilin :)
ARL 150 lik motora yazılım ve egzos sonrasında yapılacak ufak ama etkili işlemler nelerdir? Nasıl sağlıklı güç elde edebiliriz ?
Fikir verecek ?
"Longitudinal vs. Transverse"
Yani enlemesine veya boylamasına montajlı motorlar.
Arkadan itiş araçların tamamında motor dik montajlıdır. Ama iş önden çekişe gelince hem dik, hem yan montajlı örnekleri vardır.
Önden çekiş dik monteli motorların şanzımanları da motorun sonuna ekli, arkaya doğru devam eder. Bu durum eşit uzunlukta akslar sayesinde simetrik aktarma sağlar. "Torque steer" denen asimetrik aktarmaya bağlı oluşan sorunu çözer. Ayrıca aracın ağırlık dağılımına da olumlu etkisi vardır. Şanzıman ön aksın gerisinde kalarak ağırlığını aracın orta kısmına vererek ağırlık dağılımını düzenler. İlaveten dik monteli motorların dik monteli şanzımanları genelde daha yumuşak kavrama, daha yumuşak sürüş de sunarlar.
Yan(transverse) konumlandırılmış motorlarda ise şanzıman çok daha komplike bir şekilde motorun bir yanına sıkıştırılmıştır. Enlemesine motor ve şanzıman enlemesine hayli yer kaplar. Bu yüzden bu tür araçların ön takımları, aktarma organları daha basit, dar ve ekonomik tasarlanır. Motor ve şanzıman ağırlığının tamamı ön aksa biner ki bu durum ağırlık dağılımını olumsuz etkiler. Şanzımanın ortada değil de bir tarafta konumlandırılmasından ötürü oluşan asimetrik aktarma sebebiyle "torque steer" durumu da oluşur.
Genel olarak motorun dik mi yan mı konumlandırılacağını belirleyen kriter kasanın, ön yürüyen aksamın ve şasinin tasarımı, limitleridir. Önden çekiş dik montaj (longitudinal) motorlu örnekler genelde uzun burunlu, ön takımı double wishbone gibi kompleks sistemler içeren araçlardır. Örneğin Passat B5 kasaya geniş ön takımından dolayı zaten transverse, yani yan montaj bir motor konumlandırmak imkansızdır. Çünkü ön takımı, taşıyıcıları çok fazla yer kaplamaktadır. Zaten şasi dizaynı da baştan sona buna göre yapılmıştır.
Önden çekiş dik monteli motor+şanzıman artık yüksek maliyetler ve araçların burunlarının kısa tasarlanması sebebiyle pek görülmüyor. Dik monteli (longitudinal) motorları artık muhtemelen sadece arkadan itişli motorlarda görmeye devam edeceğiz.
B5'inizin kıymetini bilin :)
teşekkür ederim abi ilgilendiğin için.
bu arada benimki 5.5 :D..motor kapağını sökünce motorun konumu insanın gözüne hoş geliyor valla.tipi bile ayrı güzel faydasıda ayrı birşey
Osman Bahadır
18-11-2012, 16:51
teşekkür ederim abi ilgilendiğin için.
bu arada benimki 5.5 :D..motor kapağını sökünce motorun konumu insanın gözüne hoş geliyor valla.tipi bile ayrı güzel faydasıda ayrı birşey
Ha B5, ha B5.5... Aynı kasanın süslüsü değil mi :)
Fikir verecek ?
Baran ucuz ama etkili birşey kalmıyor pek o aşamadan sonra :)
Fmic, büyük turbo, water-meth kit işin içine giriyor sonrasında :)
tdipower
18-11-2012, 16:59
levent benim golfe ne yapabiliriz biraz hızlanması için :D
murat çelik
25-11-2012, 12:02
Beyler Cordoba'yı satıyorum forumdAn isteyen olursa yardımcı olurum yeni araç aldığımdan satılık tır satmayı düşünmediğim tek aracımı satıyorum duyduk duymadık demeyin duymayanlara haber verin
ChtArdARSL
25-11-2012, 17:58
Beyler Cordoba'yı satıyorum forumdAn isteyen olursa yardımcı olurum yeni araç aldığımdan satılık tır satmayı düşünmediğim tek aracımı satıyorum duyduk duymadık demeyin duymayanlara haber verin
Uzuldum :(
levent benim golfe ne yapabiliriz biraz hızlanması için :D
Tereciye tere satmak olur benim sana vereceğim öneriler ancak Serdar :D
murat çelik
25-11-2012, 18:03
Uzuldum :(
birazda 1.6 tdi dsg ye bineyim dedim sıfır sıfır dır:)
ChtArdARSL
25-11-2012, 21:30
birazda 1.6 tdi dsg ye bineyim dedim sıfır sıfır dır:)
yazılımlı mukemmel olur 2.0 tdi dsg leon hıc bır sekılde ama :D
aynen 1.6 tdi leonumdada var çuflama ama çok az kulağını verirsen anca duyabiliyorsun :)
Bizim caddy 1.6 da cufluyor sanırım fabrıka cıkısı ufak bır dump valvw oluyormus
murat çelik
27-11-2012, 21:57
yazılımlı mukemmel olur 2.0 tdi dsg leon hıc bır sekılde ama :D
denemek lazım nasıl oluyor:D
Beyler Cordoba'yı satıyorum forumdAn isteyen olursa yardımcı olurum yeni araç aldığımdan satılık tır satmayı düşünmediğim tek aracımı satıyorum duyduk duymadık demeyin duymayanlara haber verin
Abi sendemi hayirlisi olsun :-(
murat çelik
28-11-2012, 19:48
Abi sendemi hayirlisi olsun :-(
evet ya yavaslayalım hayırlısı:)
merhabalar ben Yılmaz daha önce tanıtmıştım kendimi forumda:)
ev aldığımız için 2011 model 27.000deki opel astra j mi sattım forumdada ilanı vardı belki görmüşsünüzdür.ev için gereken peşinatımı verdikten sonra uzun zamandır hayranlıkla takip ettiğim temizi olsada alsam dediğim ibiza pd130 peşine düstüm.bu konuyu sonuna kadar okumaya calıştım gerekli bilgiler edindim sayenizde.internetten 1 ay boyunca bıkmadan benle muhabbet eden araç hakkında bilgi veren aracı benim için bekleten eski sahibi yavuz kardesimden arabayı almak için kocaeline yola cıktım.(ondan önceki sahibide dou abi bilirsiniz).
aracı gercekten begendim 1.4 turbo astra ucak gibi gidiyo sanıyodum yanıldıgımı farkettm vag tdi ayrı bi dünyaymıs sizin dediğiniz gibi:)artık bende aranızdayım:)aracın kozmetik olarak bi takım eksiklikleri var onlarda hallolacak tarzda seyler benim için suan tek önemli sey arızasız sıkıntısız kafama göre gezmek.ben ilk defa böyle bir arac alıyorum ve tedirginim bazı konularda.***** öğrenciyim motorda sanzımanda büyük bi arıza çıkması beni derinden etkiler:) böyle durumlara yol açmamak için bu aracı nasıl kullanmalıyım, nelere dikkat etmeliyim?
birde arac 1.vitese ve geri vitese gecerken zorluk cıkartıyo ve bazen o viteste kalmak için ısrar ediyo benle.aracı aldığım arkadasım debriyaj üst merkezinden dedi çok masraf olmayacak bişey dedi.bnde kendisine güvendiğimden aldım aracı.sizce bu durum nasıl aşılabilir? sadece debriyaj üst merkeziyle alakalı bi konumudur? şimdiden tesekkür ederm...
murat çelik
29-11-2012, 22:16
merhabalar ben Yılmaz daha önce tanıtmıştım kendimi forumda:)
ev aldığımız için 2011 model 27.000deki opel astra j mi sattım forumdada ilanı vardı belki görmüşsünüzdür.ev için gereken peşinatımı verdikten sonra uzun zamandır hayranlıkla takip ettiğim temizi olsada alsam dediğim ibiza pd130 peşine düstüm.bu konuyu sonuna kadar okumaya calıştım gerekli bilgiler edindim sayenizde.internetten 1 ay boyunca bıkmadan benle muhabbet eden araç hakkında bilgi veren aracı benim için bekleten eski sahibi yavuz kardesimden arabayı almak için kocaeline yola cıktım.(ondan önceki sahibide dou abi bilirsiniz).
aracı gercekten begendim 1.4 turbo astra ucak gibi gidiyo sanıyodum yanıldıgımı farkettm vag tdi ayrı bi dünyaymıs sizin dediğiniz gibi:)artık bende aranızdayım:)aracın kozmetik olarak bi takım eksiklikleri var onlarda hallolacak tarzda seyler benim için suan tek önemli sey arızasız sıkıntısız kafama göre gezmek.ben ilk defa böyle bir arac alıyorum ve tedirginim bazı konularda.***** öğrenciyim motorda sanzımanda büyük bi arıza çıkması beni derinden etkiler:) böyle durumlara yol açmamak için bu aracı nasıl kullanmalıyım, nelere dikkat etmeliyim?
birde arac 1.vitese ve geri vitese gecerken zorluk cıkartıyo ve bazen o viteste kalmak için ısrar ediyo benle.aracı aldığım arkadasım debriyaj üst merkezinden dedi çok masraf olmayacak bişey dedi.bnde kendisine güvendiğimden aldım aracı.sizce bu durum nasıl aşılabilir? sadece debriyaj üst merkeziyle alakalı bi konumudur? şimdiden tesekkür ederm...
önçelikle hayırlı olsun allah kaza bela vermesin aynı soruna 6 ay ugraştım arkadaşın dedigi gibi deyil problem merkezden kaynaklanmıyor ben servisten getirdim merkezi hala devamdı şuan çözüm saglandı sorun küçük deyıl bilgine boşa merkez deyiştiripte masraf etme merkezın orjınal fiyatı 185.00 tl :)
önçelikle hayırlı olsun allah kaza bela vermesin aynı soruna 6 ay ugraştım arkadaşın dedigi gibi deyil problem merkezden kaynaklanmıyor ben servisten getirdim merkezi hala devamdı şuan çözüm saglandı sorun küçük deyıl bilgine boşa merkez deyiştiripte masraf etme merkezın orjınal fiyatı 185.00 tl :)
tesekkür ederm saolun.cümlemiz kazasız belasız bineriz insallah.siz nası çözdünüz bu prolemi ne kadar masraf ettiniz?
yılmaz yarın öglenden önce ara beni sorununun çözümünü anlatim kardeşim :)
dogru bi karar verdin düzgün bi araba aldın allah tadını aldırsın :)
1.9 TDi Aracıma power box almayı dusunuyorum forumda bır arkadaştan nelere dıkkat etmelıyım araca her hangı bır sıkıntısı olur mu ?
ChtArdARSL
30-11-2012, 17:25
merhabalar ben Yılmaz daha önce tanıtmıştım kendimi forumda:)
ev aldığımız için 2011 model 27.000deki opel astra j mi sattım forumdada ilanı vardı belki görmüşsünüzdür.ev için gereken peşinatımı verdikten sonra uzun zamandır hayranlıkla takip ettiğim temizi olsada alsam dediğim ibiza pd130 peşine düstüm.bu konuyu sonuna kadar okumaya calıştım gerekli bilgiler edindim sayenizde.internetten 1 ay boyunca bıkmadan benle muhabbet eden araç hakkında bilgi veren aracı benim için bekleten eski sahibi yavuz kardesimden arabayı almak için kocaeline yola cıktım.(ondan önceki sahibide dou abi bilirsiniz).
aracı gercekten begendim 1.4 turbo astra ucak gibi gidiyo sanıyodum yanıldıgımı farkettm vag tdi ayrı bi dünyaymıs sizin dediğiniz gibi:)artık bende aranızdayım:)aracın kozmetik olarak bi takım eksiklikleri var onlarda hallolacak tarzda seyler benim için suan tek önemli sey arızasız sıkıntısız kafama göre gezmek.ben ilk defa böyle bir arac alıyorum ve tedirginim bazı konularda.***** öğrenciyim motorda sanzımanda büyük bi arıza çıkması beni derinden etkiler:) böyle durumlara yol açmamak için bu aracı nasıl kullanmalıyım, nelere dikkat etmeliyim?
birde arac 1.vitese ve geri vitese gecerken zorluk cıkartıyo ve bazen o viteste kalmak için ısrar ediyo benle.aracı aldığım arkadasım debriyaj üst merkezinden dedi çok masraf olmayacak bişey dedi.bnde kendisine güvendiğimden aldım aracı.sizce bu durum nasıl aşılabilir? sadece debriyaj üst merkeziyle alakalı bi konumudur? şimdiden tesekkür ederm...
hayırlı olsun kardesım,Allah kazadan beladan korusun.. aynı sorun benım aracımdada vardı 10 ay 40.000 km kullnadım stock debrıyaj,stock volan ıle..Korkulcak bırsey degıldı bence.
Zaman zaman trafıkte yapar..
2 den 1 re ve gerıye takmayı dene bırde takılırsa tokat at cıkar.. saglam sanzımandan ama bu motorunda tek sorunu aktarımdakı sanzımanı..
Herkes aynı şanzıman sorunundan müzdarip olmuş ama çözümünü açıklayan hiç yok.:)
ChtArdARSL
30-11-2012, 18:09
Herkes aynı şanzıman sorunundan müzdarip olmuş ama çözümünü açıklayan hiç yok.:)
Sorun aynı 1're ve R'ye zor gecme ve zor cıkma fakat cozumler ayrı ;)
bazen tellerden
bazen ust merkez
bazen volant baskı balata
bazen alt merkez
bazende ıc kısımdakı dıslılerden
Sorun aynı 1're ve R'ye zor gecme ve zor cıkma fakat cozumler ayrı ;)
bazen tellerden
bazen ust merkez
bazen volant baskı balata
bazen alt merkez
bazende ıc kısımdakı dıslılerden
aynı sorun hepsınde var herhalde bende de var 1 ve R sıkıntısı.
yılmaz yarın öglenden önce ara beni sorununun çözümünü anlatim kardeşim :)
dogru bi karar verdin düzgün bi araba aldın allah tadını aldırsın :)
inşallah abi tesekkür ederm:)
hayırlı olsun kardesım,Allah kazadan beladan korusun.. aynı sorun benım aracımdada vardı 10 ay 40.000 km kullnadım stock debrıyaj,stock volan ıle..Korkulcak bırsey degıldı bence.
Zaman zaman trafıkte yapar..
2 den 1 re ve gerıye takmayı dene bırde takılırsa tokat at cıkar.. saglam sanzımandan ama bu motorunda tek sorunu aktarımdakı sanzımanı..
çok tesekkür ederm inşallah kazasız belasız kullarız.öğrenci adamım şimdi büyük bi problemin maliyetnn altından kalkamam inşallah önemli bsey değildir
ChtArdARSL
30-11-2012, 22:05
aynı sorun hepsınde var herhalde bende de var 1 ve R sıkıntısı.
corc bnde onceden yoktu gazlayınca gevsıyor heralde teller ondan oluyor.. Kontrol etmıstık sendede yoktu kronık ztn ıbıza dıye bır kavram yok vag pdlerin cogunda var bu sorun.
Eyup Duygun
30-11-2012, 22:30
Ben şanslıyım o zaman Kuzucum :)
ChtArdARSL
30-11-2012, 22:41
Ben şanslıyım o zaman Kuzucum :)
bebegım sendede olucak sana sanzımanmı dayanır aklım cıkmısı bende vıtes attıgında
ama cok ozenıyorum dıyım :D
Eyup Duygun
30-11-2012, 23:13
bebegım sendede olucak sana sanzımanmı dayanır aklım cıkmısı bende vıtes attıgında
ama cok ozenıyorum dıyım :D
Ee ne demısler hersey zamanla olur :D:D
murat çelik
01-12-2012, 10:18
beyler bu soruna ben aylarca ugraştım sorunu çözdüm bazılarınız beni tanır ben ankarada volkwagen ustasıyım kafayı yemek den son anda kurtuldum 2 defa baskı balata degişimi alt merkez degişimi ardından 3 defa üst merkez degişimi volant degişimi gel gelelim pedalı komple merkezle degişimi ama sorun aynı karteli acıp motor boşluguna baktım oda deyıl sonunda tak etdi şanzumanı söktüm ana grup dişlisi ileri geri boşluk yapmış sorunu şanzumanın içinde aradım sök dagıt ve sonunda şanzumdan cıktı ve şu an gayet mutlu ve huzurluyum eger araçla seyir halindeyken debraj pedalının üzerinr ayagınızı koyun pedal ayagınızın altında gidip geliyorsa problem şanzumandır arkadasımızın aracına ben bindim sorun şanzumandan boşuna merkezdi şuydu buydu ugraşıp üzülmesin derim tek sorun şanzumanda zamanla olusan boşluk tur
ChtArdARSL
01-12-2012, 10:25
beyler bu soruna ben aylarca ugraştım sorunu çözdüm bazılarınız beni tanır ben ankarada volkwagen ustasıyım kafayı yemek den son anda kurtuldum 2 defa baskı balata degişimi alt merkez degişimi ardından 3 defa üst merkez degişimi volant degişimi gel gelelim pedalı komple merkezle degişimi ama sorun aynı karteli acıp motor boşluguna baktım oda deyıl sonunda tak etdi şanzumanı söktüm ana grup dişlisi ileri geri boşluk yapmış sorunu şanzumanın içinde aradım sök dagıt ve sonunda şanzumdan cıktı ve şu an gayet mutlu ve huzurluyum eger araçla seyir halindeyken debraj pedalının üzerinr ayagınızı koyun pedal ayagınızın altında gidip geliyorsa problem şanzumandır arkadasımızın aracına ben bindim sorun şanzumandan boşuna merkezdi şuydu buydu ugraşıp üzülmesin derim tek sorun şanzumanda zamanla olusan boşluk tur
Sana sanzımanda prof.Murat dıyım ben :)..
Kamer'ın sattıgı Kb de duzelmıstı fakat suan Okandada devam edıyor..
volanın yuzeyınden alınca duzelmıstı.bendegunlerce ugrastım defalarca sanzıman ındı.cok lanet bısı
murat çelik
01-12-2012, 17:45
volanın yuzeyınden alınca duzelmıstı.bendegunlerce ugrastım defalarca sanzıman ındı.cok lanet bısı
bu konu ile alakalı çok fikir alışverişinde bulunduk kamer le ama dedigim gibi son noktayı koydum artık :)
bu konu ile alakalı çok fikir alışverişinde bulunduk kamer le ama dedigim gibi son noktayı koydum artık :)
sorunu buldugunuzda ne kadar masraf edip yaptınız hocam?
Seat Cordoba 1.9 TDI Sport 2004 Model 22.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Siyah renk - 68735062 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-seat-cordoba-1.9-tdi-sport-sunroof-6-ileri-170-hp-fiyat-dustu-68735062/detay/)
Şu araç için bilgi verebilecek kimse varmı?
murat çelik
02-12-2012, 19:49
sorunu buldugunuzda ne kadar masraf edip yaptınız hocam?
dedigim gibi ben ustayım kendim yaptım :D
murat çelik
02-12-2012, 19:52
Seat Cordoba 1.9 TDI Sport 2004 Model 22.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Siyah renk - 68735062 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-seat-cordoba-1.9-tdi-sport-sunroof-6-ileri-170-hp-fiyat-dustu-68735062/detay/)
Şu araç için bilgi verebilecek kimse varmı?
aynından bende var görenler yıkık dıyorlar murat dıye bi arkadaş ıyı bılıyor aracı komle boyalı dendi bundan ibaret:)
murat çelik
02-12-2012, 20:08
170 hp lik versyon diyor
yok hacam pd 130 dan yuksegı yok bu asz motor dur kodu
bu " harbi makina " .. MI ??? Gerçekten :D:D
Seat Toledo 1.9 TDi Signo 2003 Model 24.750 TL Sahibinden satılık ikinci el Siyah renk - 97420179 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-ozel-yapim-harbi-makina-97420179/detay/)
murat çelik
02-12-2012, 20:18
adam yazmış harbi makina diye adanadaki harbi makinaları görüyoruz budamı onlardan acaba
murat çelik
02-12-2012, 20:19
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-turkiye-deki-sayili-araclardan-birisi-106290600/detay/ buda benim harbi makina 213 bg lik torku yazmayım çok cıkıyorda nazara gelir filan
Tarkan abi aman diyorum :)
Tarkan abi ben ibizayi almadan once cordoba bu kmden yuksekti :) ocakta 3 sene bitecek iste oyle dusun sen :)
Js555 Toledo icin daha once yorum yaptım ben burda. Araba eskiden arkadasimizdaydi. Pazarligini bitirdigimizin ertesi gunu mahkeme sonucu araca el konuldu. Sonra ihalede öncelik arkadasima verildi. 8 bin liraya alacaktik almadi arkadas. Baska birisi de 13 gibi bir rakama aldi araci. Kasim 2009da ben aracin pazarligini bitirdigim zaman araba 230 bin kmlerdeydi. Motor hafif dumanli ve vibrasyonlu calisiyordu. Koltuklarda kapi iclerinde falan sıkıntılar vardi.
Uzun lafin kisasi arac 350-400 bin km aralığında falandir. Cok el degistirdi. Motor düzgün yapılırsa sıkıntı olmaz ama ne olursa olsun bu para etmez bu araba :)
dedigim gibi ben ustayım kendim yaptım :D
:D bana ne kadara yaparsın yani abi yanına gelsem:D
murat çelik
04-12-2012, 18:50
:D bana ne kadara yaparsın yani abi yanına gelsem:D
halederiz bi şekil de olayı çözmessek para yok:)
fatih(fb)
04-12-2012, 20:46
bu golf 3 1.9td ler nasıldır acaba 240 binde var bitane orjinal araba donanım olarak bişey yok ama temiz 12.500 olur fiyatı bize:)
Golf 3lerde pd 130 yok sanrm golf4 lerde var..
Ayrica golf 4 lerin 110luklarida 6ilerimi?
ilgilenen olursa aracım satılık arkadaşlar
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-kb-ibiza-megachips-106670085/detay/
http://www.techturkey.com/forum/otomobiller/139752-kb-ibiza-megachips.html#post6432549
Bi araba sattık herkez döküldü hayırdır ne oluyor bu 1.9 tdi cilara :)
Ben sattım yine 1.9 tdi dan devam ediyorum. Bırakamazsınız bu motoru :)
akıl mantık bir zaten bende aracımı satıyorum yine pd 130 alıcam ama bu sefer cok daha hafif olucak yoksa bu araçlardan vazgeçilmez kesınlıkle bızım gıbı bıde kosturyosanız tamamdır zaten
akıl mantık bir zaten bende aracımı satıyorum yine pd 130 alıcam ama bu sefer cok daha hafif olucak yoksa bu araçlardan vazgeçilmez kesınlıkle bızım gıbı bıde kosturyosanız tamamdır zaten
Benim eski araç (karatren) zaten İstanbul a geldi zaten keşke şans olsada siz satmadan deneyebilseniz. Sizin araçla bir yürürünü görmek isterdim :)
denemek ısterlerse yarın obur gun sonrakı gun yanı ılk hava kurudunda denemek ısterım eskı aracınızla yanlış anlaşılmazsa numaram ılanda yazılı
halederiz bi şekil de olayı çözmessek para yok:)
:)tamam abi tesekkür ederm:) bu ara cok harcadım kozmetik işlerini hallettiriyorum arabann.3 gün sonra falan burdada paylaşıcam değişimi:)
ilgilenen olursa aracım satılık arkadaşlar
Seat Ibiza 1.9 TDi Sport 2005 Model 28.250 TL Sahibinden satılık ikinci el Füme renk - 106670085 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-kb-ibiza-megachips-106670085/detay/)
http://www.techturkey.com/forum/otomobiller/139752-kb-ibiza-megachips.html#post6432549
maşallah çok güzelmiş ah bnmkndede bi sunroof olsaydı:o
akıl mantık bir zaten bende aracımı satıyorum yine pd 130 alıcam ama bu sefer cok daha hafif olucak yoksa bu araçlardan vazgeçilmez kesınlıkle bızım gıbı bıde kosturyosanız tamamdır zaten
Ibiza dan daha hafif pd130 varmiki?
BthnKrkt
05-12-2012, 12:09
var polo:)
var polo:)
Eyvallah kanka aynen cup var ve insallah bi aracda var anlasirsak rakamda hemen satisi alicam aracimi satmadsn yavas yavas da yapip bitirip cikaricam 500+ hp lerde
Tr de yok die saniyodum polo. Seyrantepede bitane cup var gerci:)
Edit; ustune basmisim:)
evet anlaşma surecındeyız ınsallah ıstedıgım rakama verırse yarın alıcam :D
benım 1.6 mk1 duz dızele ne gıbı degısıklıkler yapabılırız ben arastırdımda yıne sızın onerılerınızı dınlemek ıstıyorum :)
potter744
06-12-2012, 14:52
maşallah çok güzelmiş ah bnmkndede bi sunroof olsaydı:o
AHhhhh yılmaz ahhhh :)
batuhan bittimi araban. ne durumdasın
BthnKrkt
06-12-2012, 15:16
batuhan bittimi araban. ne durumdasın
Abi sorun sıkıntı yokta eksoz sistemim 55 lik kaldı basınçta 1.8 üst viteslerde 2 basıyo. Şuan tadında geziyorum yani abi:) hızlı olmak için basınç ve bol dumana ihtiyacım var ama kış sonrasına saklıyorum:) Şimdi dertsiz tasasız bınmenın keyfini yaşıyorum diyelim:D
şu setupda deniyelim havalar düzeldiğinde. maksat spor muhabbet olsun.
BthnKrkt
06-12-2012, 15:20
şu setupda deniyelim havalar düzeldiğinde. maksat spor muhabbet olsun.
Olur tabi abi okanda tel no var benim erken haber verirsen istediğin zaman deneyebiliriz
haberleşiriz .Batuhan denedinmi kimseyle hiç
BthnKrkt
06-12-2012, 15:36
haberleşiriz .Batuhan denedinmi kimseyle hiç
Deneyemedim abi:D Ama şöle diim okanın ibizadan çok ama çok yavaş:D onlar denerken bastım:D
maksat muhabbet olsun ben zaten araç sökmüyorum. deneriz çay çorba sohbet ederiz
BthnKrkt
06-12-2012, 16:25
maksat muhabbet olsun ben zaten araç sökmüyorum. deneriz çay çorba sohbet ederiz
Olur abi deneyelim dediğim gibi ne zamn istersen:) Benim araba en son tarttığımda 139x kg idi :D Tabi halen sökmeyi düşünüyorsan sökebilirsin abi sıkıntı değil:) Matematiksel olarak geçersin diye düşünüyorum zaten :)
araç sökme taraftarı değilim zaten hiç. ben senden epey hafifim galiba. geçmek geçilmek önemli değil. :) hem sen aracın bu setupta giderini gör hemde ben göreyim.
hp- tork oranı nedir sende
BthnKrkt
06-12-2012, 16:56
araç sökme taraftarı değilim zaten hiç. ben senden epey hafifim galiba. geçmek geçilmek önemli değil. :) hem sen aracın bu setupta giderini gör hemde ben göreyim.
hp- tork oranı nedir sende
Abi bi atahmin yürütemiyorum seninki civarıdır aşşagı yukarı sanırsam:)
AHhhhh yılmaz ahhhh :)
arabanın son halini bi gör o ahh yılmazlar vayy yılmaz olacak:)komple zımparalama+boya düzeltme+pasta+cila+detaylı iç temizlik+motor temizliği+far temizliği+nano koruma yapıldı masallah ayna oldu ya araba suan acayip hosuma gidiyo:)) burdan okuyosa berkay kardesime tekrar tekrar tesekkür ediyorum:))
kapı içlerine ve koltugum destek yerlerine alcantara yaptırsam bana kaça patlar bilgisi olan varmı??
Yavuz ne alcantrasi ya :) mekanik islerle ugras bosver kozmetik işleri.
onları yaza saklıyorum:) babamdan 3 5 ne koparırsam taksit su bu anca bunları yapabiliyorum suan:) kışlık lastik aldım bugun mesela:D
2000 model pololarda 1.9tdi 90hp bir motor bulunuyor sanirim,
bunun 130lukla farki turbo ve enjektor mu sadece?
Eyup Duygun
09-12-2012, 03:38
90Hp polo ile 130 hp'lık 1.9 tdi arasınca cokca fark var.En temeli enjeksiyon sistemi.Turbo , emme vs..
İhtiyaci olan varsa kacirmasin bebek gibi malzemeler
http://www.techturkey.com/forum/standart-oem-parcalar/140559-pd160-cupra-komple-orjinal-egzos-sistemi.html
Beyler bisi soracagim sizin pd130 larda partikul varmi? Bende yok mesela bugun bi superb ye baktim 1.9 dizel oda onda var partikul servisteki cocuk arkadasim diyo cogunda var sizde yok orda 2001 dizel passat var ondada var anlamadim iptalmis gibide durmuyor zaten muayenedende gectik
Vw mi degisiklik yapmis acaba
Eyup Duygun
15-12-2012, 22:10
Benım arabamda yok.
2004 İbiza.
110luk tdi ve pd130lar arasnda sadece turbo ve enjektor(pd sistemi) farkimi var?
murat çelik
19-12-2012, 21:12
suskunluk çökmüş buraya nedir bu pencerelri acıp havalandıralım biraz
Partikulu sordum bi cevap geldi:)
PD150 Golf 4 aracımızın bakımlarını yaptırdık, Mobil 5-40 Yağ koyduk, orjınal yağ filtresi takıldı, mazot filtresi takıldı, balatalar değişti, gergi bilyası bozuktu komple gergi ve onu bozan sıkışan alternatör kasnağı değişti, hava ve polen filtresi değişti, 4 motion a özel almanyadan aldığımız coilover takıldı, araba kendine geldi...
ChtArdARSL
19-12-2012, 21:33
PD150 Golf 4 aracımızın bakımlarını yaptırdık, Mobil 5-40 Yağ koyduk, orjınal yağ filtresi takıldı, mazot filtresi takıldı, balatalar değişti, gergi bilyası bozuktu komple gergi ve onu bozan sıkışan alternatör kasnağı değişti, hava ve polen filtresi değişti, 4 motion a özel almanyadan aldığımız coilover takıldı, araba kendine geldi...
ndn 5-40 ta 5-30 degıl? balataları orjınal aldıgınızı dusunuyorum yoksa ses yapıp erken bıtıyor..
Gergıyı degıstırmısken kayısıda degıseydınız keske hem saglam olurdubence,ustunde hangı turbo mevcut?
ChtArdARSL
19-12-2012, 21:34
Partikulu sordum bi cevap geldi:)
olursa katalızor olur partıkul euro4 ve 5 lerde
ndn 5-40 ta 5-30 degıl? balataları orjınal aldıgınızı dusunuyorum yoksa ses yapıp erken bıtıyor..
Gergıyı degıstırmısken kayısıda degıseydınız keske hem saglam olurdubence,ustunde hangı turbo mevcut?
Balatalar orjinal evet, kayışta değişti tabiki değişmesi gerekiyrdu çatlaklar vardı yazmayı unutmuşum. Servis daha önce 5 40 koyduğu için onu tercih ettik.
Turbo PD150 orjinal turbosu. Yaza 2260 olma ihtimali yüksek ama.
ChtArdARSL
19-12-2012, 21:41
Balatalar orjinal evet, kayışta değişti tabiki değişmesi gerekiyrdu çatlaklar vardı yazmayı unutmuşum. Servis daha önce 5 40 koyduğu için onu tercih ettik.
Turbo PD150 orjinal turbosu. Yaza 2260 olma ihtimali yüksek ama.
Orjınal turbosu nedır Pd160 larda 1749 cıkıyor acaba sızınkıdne ne var merak ettım..
İyi yaptınız kayıs cok onemlı bunlarda brıde egzantırık dısılısını yıyor zamanla adı o olmaya bılır ama sımdı hatılamıyorum dıkkat edın, servıs hep 5-30 koyar ama olada bılır.
Araba servisteydi yani sordum partikul dediler zaten farkli birsey bende yok yani sasirdim
Orjınal turbosu GT1749VB. KM orjınal 130.000 109.000'e kadar almanyada olduğundan ve amca arabası olduğu için gazlanmadığından sıkıntımız yok şimdilik. Sırada aks kafalarının revizyonu ve körüklerin değişimi var haftaya. 4 çeker Haldexin de yağ ve filtresi değişecek serviste.
Ahali naaptnınız kimsenin sesi çıkmıyor :) Herkeze iyi yıllar. :)
BthnKrkt
01-01-2013, 14:08
Ahali naaptnınız kimsenin sesi çıkmıyor :) Herkeze iyi yıllar. :)
Abi sanırım senin eski arabaydı paşaoğlunun önünde duruyodu 2 hafta oldu sanırım görmüştüm
ChtArdARSL
01-01-2013, 17:50
Ahali naaptnınız kimsenin sesi çıkmıyor :) Herkeze iyi yıllar. :)
Sanada kardess... :)
Abi sanırım senin eski arabaydı paşaoğlunun önünde duruyodu 2 hafta oldu sanırım görmüştüm
Burda bır ıyı bır abımız aldı aracı..
bu serdar gitti golf aldı bu konuya daha yazmıyor konu az hareketli uyuz oldum serdar sana :D
vag gurubu dizelciler neredeler herkez kabuguna cekılmiş
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-turkiyedeki-en-dolu-pd-130-110397774/detay/
İyiymiş gerçekten :)
cgnozdmr
05-01-2013, 10:10
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-turkiyedeki-en-dolu-pd-130-110397774/detay/
İyiymiş gerçekten :)
Sahibi siteden diye biliyorum.Benim favorilerimde daha ucuz ilanı vardı jantları falan yoktu ama hatırladığım kadarıyla fiyatı biraz artmış :)
Eyup Duygun
05-01-2013, 10:35
Benımde kendı aracım İbiza ancak o paralardan zıyade nasıl dıyım , performansı olmasa bence hıcbı cekıcı yanı yok.
Sahibi siteden diye biliyorum.Benim favorilerimde daha ucuz ilanı vardı jantları falan yoktu ama hatırladığım kadarıyla fiyatı biraz artmış :)
Diğer 250.000km'deki araçla karıştırmayın bende o sanmıştım ama bunun ilanını ilk defa gördüm
temiz güzel arabadır alınır
ChtArdARSL
05-01-2013, 11:56
Benımde kendı aracım İbiza ancak o paralardan zıyade nasıl dıyım , performansı olmasa bence hıcbı cekıcı yanı yok.
Performans harıc.. Ne yol tutusu cok ıyı ne frenleri.. Bırde cok sert bır arac on takım tas gıbı mubarek.. :)
Golfler biraz daha iyi sanrm ama gorsellik yok onlardada gerci zevk meselesidir
ChtArdARSL
05-01-2013, 15:07
Golfler biraz daha iyi sanrm ama gorsellik yok onlardada gerci zevk meselesidir
golfun herseyı ıyı yol tutus,performans,sanzıman,konfor ve guvenlik :D
golfun herseyı ıyı yol tutus,performans,sanzıman,konfor ve guvenlik :D
Sadece konfor ve güvenlik kısmına katılıyorum :)
Geçen sene bu zamanlar bir sürü sport tdi vardı satılık, şimdi almak istiyorum yok :o
Performans harıc.. Ne yol tutusu cok ıyı ne frenleri.. Bırde cok sert bır arac on takım tas gıbı mubarek.. :)
golfun herseyı ıyı yol tutus,performans,sanzıman,konfor ve guvenlik :D
Sadece konfor ve güvenlik kısmına katılıyorum :)
Geçen sene bu zamanlar bir sürü sport tdi vardı satılık, şimdi almak istiyorum yok :o
Golf 4 güzel yol tutar da, İbiza'yı küçümsüyorsunuz gibi geldi yol tutuş konusunda sınıfında başı çeker Fiesta'dan sonra o araç :) Bu arada Golf 4'ün arka frenleri İbiza ile aynı. Golfte önler 280mm, İbiza'da 288mm.
Hatta şöyle özetlersek;
Golf 4 için;
VR6 | 1.8T
The Front brakes are 288mm x 25mm (11.3" x .98") Vented Rotor w/1 piston calipers
The Rear brakes are 232mm x 9mm (9.1" x .35") Solid Rotor
1.6l | 2.0l | TDI
The Front brakes are 280mm x 22mm (11.0" x .87") Vented Rotor w/1 piston calipers
The Rear brakes are 232mm x 9mm (9.1" x .35") Solid Rotor
Note: To upgrade to most aftermarket brakes you need to change the hub carriers (spindles) to 1.8T or VR6 specifications.
İbiza için (PD130, 1.8T);
The Front brakes are 288mm x 25mm (11.3" x .98") Vented Rotor w/1 piston calipers
The Rear brakes are 232mm x 9mm (9.1" x .35") Solid Rotor
Kaliper farkı olduğundan bahsediliyor Golf-İbiza hakkında, ikisini yanyana inceleme fırsatım olmadığı için bişey diyemicem o konuda ama :)
oğuz @ acele etme derim, ben de ara ara gözlemliyorum, şu sıralar yok pek şubat sonrası çıkarlar ortaya diye düşünüyorum :)
Sertlik konusunda katılıyorum sana Cahit bana araba sattırdı. Ama eski cupram için konusuyorum. yol tutuşu o arabanın bambaşkaydı. Hatta şu ana kadar bindiğim kullandığım en güven veren arabamdı. Fren konusunda yorum yapamıyıcağım. bende seat sport 4 pot vardı. Onun performansı anlatılmaz yaşanırdı. Pahalı olan balataları hariç :)
Diğer 250.000km'deki araçla karıştırmayın bende o sanmıştım ama bunun ilanını ilk defa gördüm
Fet in arabası olması lazım o oğuz :)
Ibiza nin cuprasi inanilmaz yol tutuyor.. Tahmin bile edilemeyecek yol tutusu var ama fr lar oyle degil malesef. Cupralar frlara gore inanilmaz serttir. Eyup arkadasin da dedigi gibi performans haricinde bi numarasi yok
Ibiza nin cuprasi inanilmaz yol tutuyor.. Tahmin bile edilemeyecek yol tutusu var ama fr lar oyle degil malesef. Cupralar frlara gore inanilmaz serttir. Eyup arkadasin da dedigi gibi performans haricinde bi numarasi yok
Benim yazılım ne oldu abi ya :) Katalitik hala üstündeymiş o km ye rağmen iptal edince yazılım yapmış gibi oldu :) Artık sıkıntım kalmadı ne zaman geliyim :)
Benim yazılım ne oldu abi ya :) Katalitik hala üstündeymiş o km ye rağmen iptal edince yazılım yapmış gibi oldu :) Artık sıkıntım kalmadı ne zaman geliyim :)
Haftaici gel uygunum kardesim ;) konforun son noktasini yasiyosundur eminim :)))
Yeni ufaklığımız :) İbizadan sonra biraz ufak oldu ama idare ediceğiz artık :)
http://b1301.hizliresim.com/15/5/hpf0t.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Ibiza nin cuprasi inanilmaz yol tutuyor.. Tahmin bile edilemeyecek yol tutusu var ama fr lar oyle degil malesef. Cupralar frlara gore inanilmaz serttir. Eyup arkadasin da dedigi gibi performans haricinde bi numarasi yok
yaklaşık %15 kadar daha sert cupra, doğru.. bir de bushing lerin etkisi büyük o sertlikte, at arabası gibi oluyo :D
cgnozdmr
05-01-2013, 23:22
Diğer 250.000km'deki araçla karıştırmayın bende o sanmıştım ama bunun ilanını ilk defa gördüm
haklısın aynı araç değilmiş
benim ibizada hem amortisör hem yay vardı hayvan gibi yol tutuyodu :D frenleri de stoktu ama daha öyle duran bi arabaya binemedim :)
ChtArdARSL
06-01-2013, 11:07
Ibıza cok sertı on takımı cok saglamdı.. Konfoordan oturu 17 jantımı dgstım 16gecığ ynak buyuttum kendıme geldım..
Fren konusunda bana gore ıyı dgldı abs cabuk devreye gırıyordum hıdrolıgı dgstrmeme ragmen eskı arabalarıma gore (1.16-golf4)
Teknık olarak on frenler dıskler ve balata buyuk olabır..amabnm hısseyatım o yonde.
Yol tutus konusunda lastıgın onemı buyuk bende haankok var sıfırdı lastıkler genel anlamda ıyıdı bana golften ve bmw 1 den snr ıyı gelmedı..
benim ibizada hem amortisör hem yay vardı hayvan gibi yol tutuyodu :D frenleri de stoktu ama daha öyle duran bi arabaya binemedim :)
cidden güzel yol tutuyo:) kışlıklarda iyi cıktı nexen marka kışlık aldım.gecen gece baya kar yagdı ankaraya sabah dona çekti falan ama maşallahı var sıkıntısız kuru yolda gidiyo gibi gidiyorum:)
bu arada hava filtresini yıkadım 4 kova simsiyah su döktüm kovadan:) araba kendine geldi dile gelse tesekkür edecek bana:)
maxpower
09-01-2013, 23:31
bi sorum olacak 1.9 dizelci arkadaşlar :)
golf V 1.9 dizel otomatikler(kaç ileri onu da bilmiyorum) kaç hp ve soft olarak ne yapılabilir, ne güç alınabilir??
maxpower
11-01-2013, 09:26
bi sorum olacak 1.9 dizelci arkadaşlar :)
golf V 1.9 dizel otomatikler(kaç ileri onu da bilmiyorum) kaç hp ve soft olarak ne yapılabilir, ne güç alınabilir??
dizelci kalmadı mı forumda?
ali_utku
11-01-2013, 09:43
bi sorum olacak 1.9 dizelci arkadaşlar :)
golf V 1.9 dizel otomatikler(kaç ileri onu da bilmiyorum) kaç hp ve soft olarak ne yapılabilir, ne güç alınabilir??
105 hp.yagli tip dsg var 6 ileri.sanzumanin sınırları dahilinde yazılımla başlanabilinir.
Eyup Duygun
11-01-2013, 10:55
bi sorum olacak 1.9 dizelci arkadaşlar :)
golf V 1.9 dizel otomatikler(kaç ileri onu da bilmiyorum) kaç hp ve soft olarak ne yapılabilir, ne güç alınabilir??
30 hp , 75-80nm tork alinir.
bir sorum olacak 4kapı ihtiyacım olduğu için 1.9 tdi boralara bakıyorum pd130 bulmak çok zor bulsanda temizi çok az tdi harf renklerinde tdı olunca pd110 mu oluyor?
bir sorum olacak 4kapı ihtiyacım olduğu için 1.9 tdi boralara bakıyorum pd130 bulmak çok zor bulsanda temizi çok az tdi harf renklerinde tdı olunca pd110 mu oluyor?
Hic kirmizisiz olanlarinda 110luklari var
kaput altında motor koruma plastiği genelde daha doğru bilgi verir ama en temizi motor koduna bakarak hareket etmek. 90 ve 110 luklar pd değil vp dizel bu arada..
pd kodlu boralarla bende ilgileniyorum sayısı çok az sanırım, octavialarda da var mı bu motor?
pd kodlu boralarla bende ilgileniyorum sayısı çok az sanırım, octavialarda da var mı bu motor?
var ama octavia daha zor. pd130 veya pd150 içeren toledo bakmanı öneririm hacı, bora veya octavia dan daha çok sayıda mevcut piyasada.
pd130 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-cift-kirmizi-orjden-130bg-6-ileri-108949266/detay)
pd130 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-sahibinden-cok-temiz-130-beygir-6-ileri-98664803/detay)
pd150 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-ozel-yapim-harbi-makina-97420179/detay)
gibi gibi
var ama octavia daha zor. pd130 veya pd150 içeren toledo bakmanı öneririm hacı, bora veya octavia dan daha çok sayıda mevcut piyasada.
pd130 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-cift-kirmizi-orjden-130bg-6-ileri-108949266/detay)
pd130 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-sahibinden-cok-temiz-130-beygir-6-ileri-98664803/detay)
pd150 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-ozel-yapim-harbi-makina-97420179/detay)
gibi gibi
saol levo.sedan pd bakıcam yaza doğru, uygun denk gelirse daha erkende olabilir.
saol levo.sedan pd bakıcam yaza doğru, uygun denk gelirse daha erkende olabilir.
aklımın kenarında olsun :) gördükçe paslarım, direk baba için mi yoksa bmw yi satıcak mısın sedan pd durumunda?
aklımın kenarında olsun :) gördükçe paslarım, direk baba için mi yoksa bmw yi satıcak mısın sedan pd durumunda?
çift kırmızdan anlaşılıyosa bu pd olayı yandık, :) başka bi yolu yok mu? rt yi satmayı düşünmuyorum uzun süre kalır bende.
çift kırmızdan anlaşılıyosa bu pd olayı yandık, :) başka bi yolu yok mu? rt yi satmayı düşünmuyorum uzun süre kalır bende.
çift ya da üç kırmızı, motor kodu :)
Çift kırmızı olayı Skoda larda farklı herhald,e bizim superb de sadece " I " kırmızıydı.
Çift kırmızı olayı Skoda larda farklı herhald,e bizim superb de sadece " I " kırmızıydı.
üst sınıftakilerde öyle olabiliyor, misal a4 lerde de tek kırmızıdır..
uerbas boranın pd 130 nu arayacagına passat pd130 alabilirsin aynı fıyata zaten temız bora 130 luk olacak derken passat fiyatı cekerler bu seçenegide göz önunde bulundurursanız iyi olur.
Satalim :D saka bi yana superb lerde var
bilgiler için teşekkürler arkadaşlar aslında 110 luk ta yeterli olur bana yazılımla biraz daha toparlarım,
uerbas boranın pd 130 nu arayacagına passat pd130 alabilirsin aynı fıyata zaten temız bora 130 luk olacak derken passat fiyatı cekerler bu seçenegide göz önunde bulundurursanız iyi olur.
passatlarada bakıyorum toledolara da leon dizellere de bakmadığım kalmadı ilanlarda iki aracımdan birini satıyım ayrıntılı olarak araştırmaya giricem, ama kasa itibariyle borayı yakıştırıyorum kendime :)
yasindamar
14-01-2013, 15:10
1.9 pd tdi sağlam motordur. hangi kasa hoşunuza gidiyosa alın keyifle binin :)
2.5 senedir biniyorum. maşallahı var...
Merhaba benimde merak ettiğim bir konu var 1.9tdi larda çift kırmızı olupda 131ps olmayan golfler var.Örneğin AJM ve AUY motor kodlu motorlar 131ps değil 116ps.Ama çift kırmızı bunun nedeni nedir?özellikle 110'luğa göre ne gibi + ları var 130'luğa göre ne gibi eksileri var bu motorlu araçların? Detaylı bilgiye sahip TDI'cı arkadaşların cevaplarını sabırsızlıkla bekliyorum :)
1998–2000
I4 8V
AJM
1896 cc
85 kW (116 PS; 114 hp) @ 4000 rpm
285 N·m (210 lb·ft) @ 1900 rpm
1.9 TDI
2001–2006
I4 8V
ASZ
1896 cc
96 kW (131 PS; 129 hp) @ 4000 rpm
310 N·m (230 lb·ft) @ 1900 rpm
PD115 diye geçen motor VP110 'un basitçe güçlendirilmiş hali diyebiliriz, ilk nesil PD olur kendisi..
Kollar farklı tabi vp motor ile.
PD130 un alt yapısı tamamen daha kuvvetli, PD130 da kollar daha güçlü, krank daha kalın (sağlam) denilir genelde. Kapak contası problemli denilir, enjektörleri daha zayıf ve yağ soğutucusu daha ufak pd130 a göre. Bir de depo içindeki pompa PD115 lerde yoktu sanırım..
hocam bilgiler için sağol yalnız merak ettiğim diğer bir konu şu cevaplarsanız sevinirim.115hp olan araçları 150hp yapmak ne kadar maliyet alır?.Sadece chip tuning ile 35hp verdiğini biliyorum ama intercooler ve turbosu bu iş için yeterlimi? Egsoz sistemi ile desteklesek + ne kadar bir kazanç getirir bize? bide TDI da 5 ileri şanzımanın performansı törpülediğini doğrumu? 6 ileri olması 5 ileriye göre ne kadar avantaj sağlar.150hp yada 130hp de kullanılan 6 ileri ile 115hp deki kullanılan 6 ileri şanzıman aynımı?
Kısacası 150hp yada 130hp golf yerine 115hplikle bu iş yapmam açıkcası ne kadar mantıklı olur.
ChtArdARSL
18-01-2013, 22:17
hocam bilgiler için sağol yalnız merak ettiğim diğer bir konu şu cevaplarsanız sevinirim.115hp olan araçları 150hp yapmak ne kadar maliyet alır?.Sadece chip tuning ile 35hp verdiğini biliyorum ama intercooler ve turbosu bu iş için yeterlimi? Egsoz sistemi ile desteklesek + ne kadar bir kazanç getirir bize? bide TDI da 5 ileri şanzımanın performansı törpülediğini doğrumu? 6 ileri olması 5 ileriye göre ne kadar avantaj sağlar.150hp yada 130hp de kullanılan 6 ileri ile 115hp deki kullanılan 6 ileri şanzıman aynımı?
Kısacası 150hp yada 130hp golf yerine 115hplikle bu iş yapmam açıkcası ne kadar mantıklı olur.
bende stock olarak pd130dan..
stage 1:170 (yazılım)
stage 2:210 (stock turbo-egzos-ıntercooler) 1.9 cont
stage 3:260 (1749 hybrıd) 2.1 cont
bunlardan hesap et sorunsuz guc olarak.. Orjınal turbom hıc kırılmadı hala depoda :) hybrıd turboya 2.6 bastım kırıldım ama kısmet bıraz :D
115 likten yazılımla 145-150 alırsın rahatça, bir de egzoz sistemini elden geçirirsen ilk aşamada sana yeterli gelir diye düşünüyorum daha fazlasını ummuyorsan..
6 ileri şanzımanı pd130 ların uzun oranlısıyla aynı şanzıman tamamen bu arada, vp lerdeki 5 ileriye bir de 6. vites eklemişsin gibi oran hemen hemen, 5 ilerinin törpüleyeceği tek nokta uzun yolda daha yüksek devirde gidersin 6 ileriyle 2000 devirde gittiğin hız 5 ileride 2500 lere gelir tahminen..
250 + üstü güçlerde sıkıntı çıkabilecek durumlar olur bir ihtimalle ancak motor içini pd130 ve enjektörlerini değiştirerek (ister pd130, ister aftermarket) olabilecek kırma durumlarına karşı önlem alabilirsin ki yazdığım gibi vp motorlar ile benzer limitlerde pd115 ve vp lerin de limitleri hiç düşük değil.. 250+ hp dolaşan çok vp tdi var dünyada :)
Eyup Duygun
19-01-2013, 00:56
Asz motora sahıp bır aracım var.Harıka herseyınden memnunum cok iyi gidiyor ve az yakıyor.Yol bilgisayarı verisi degil gercek km bilgisi olarakda az yakıyor.Katalizör üzerinde.Güzel opsiyonlu bır Golf4 aracda tam tadında olur.
Asz motora sahıp bır aracım var.Harıka herseyınden memnunum cok iyi gidiyor ve az yakıyor.Yol bilgisayarı verisi degil gercek km bilgisi olarakda az yakıyor.Katalizör üzerinde.Güzel opsiyonlu bır Golf4 aracda tam tadında olur.
Sadece sonu iptal et, biraz daha keyiflensin Eyüp :)
Güncel tüketim verilerini paylaşabilir misin bu arada ? :rolleyes:
Eyup Duygun
19-01-2013, 01:12
Sadece sonu iptal et, biraz daha keyiflensin Eyüp :)
Güncel tüketim verilerini paylaşabilir misin bu arada ? :rolleyes:
Planlar biraz degisik Levent yoksa katalizörün üzerinde ne işi var :)
Tüketim Shell GTL alıyorum , sehır ıcı normal sürersek bilincli sekılde 5.xx azcık yokuslarda dokunursak 6.xx sehır dısı ıcın sürene kalmıs 3.xx 4.xx seyehat edilir.
En keyifli yanı uzunda 2.000Rpm 120km/h süper oluyor.
Bu veriler 160-170hp arac ıcın gecerli.
iyi değerler, kat kalsın sonu kestir zaten sadece :)
uzun şanzıman + cruise control ile değerler mümkün cidden şehir dışında :)
115 likten yazılımla 145-150 alırsın rahatça, bir de egzoz sistemini elden geçirirsen ilk aşamada sana yeterli gelir diye düşünüyorum daha fazlasını ummuyorsan..
6 ileri şanzımanı pd130 ların uzun oranlısıyla aynı şanzıman tamamen bu arada, vp lerdeki 5 ileriye bir de 6. vites eklemişsin gibi oran hemen hemen, 5 ilerinin törpüleyeceği tek nokta uzun yolda daha yüksek devirde gidersin 6 ileriyle 2000 devirde gittiğin hız 5 ileride 2500 lere gelir tahminen..
250 + üstü güçlerde sıkıntı çıkabilecek durumlar olur bir ihtimalle ancak motor içini pd130 ve enjektörlerini değiştirerek (ister pd130, ister aftermarket) olabilecek kırma durumlarına karşı önlem alabilirsin ki yazdığım gibi vp motorlar ile benzer limitlerde pd115 ve vp lerin de limitleri hiç düşük değil.. 250+ hp dolaşan çok vp tdi var dünyada :)
Benimde aklımdaki açıkcası 200+ lar değil sadece hem ekonomi hemde yerine göre performanslı olması.O yüzden anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla chip tuning ve egsoz sistemi yeterli olucakdır 115PD motor için.
ilanlar dışında bildiğiniz satılık pd130-150-160 var mı?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-otomatik-vites-hata-yok-kaza-yok-degisen-yok.boya-dahii-yoook-112177247/detay/
bu vp110 sanırım görüşlerinizi almak isterim arkadaşlar
Eyup Duygun
22-01-2013, 12:27
2001 PD motor yok.Bu vp arac dogru.
2001 PD motor yok.Bu vp arac dogru.
aradım adamı bu km ye kadar servis bakımlı diyor bu motorlarda bu km çok problem değil diye düşünüyorum ama genede kıllanmıyo değilim :)
Eyup Duygun
22-01-2013, 14:09
Bu km'ler problem degıl.Araba ve fıyat kafanıza yatarsa sanzumanda bı gozden gecirilip alınabılinir.
1.6 TDİ larda partikül filtresi temizleme işlemi kitapçıkta yazdığı gibi mi yapılıyor?
"4. veya 5. viteste 1800-2500 devir aralığında 15dk sabit hızla gidin" yazıyor tecrübe eden var mı?
55.000km'de DPF ışığının yanması anormal değil mi? Bu arada hiç performans kaybı yok.
1.6 TDİ larda partikül filtresi temizleme işlemi kitapçıkta yazdığı gibi mi yapılıyor?
"4. veya 5. viteste 1800-2500 devir aralığında 15dk sabit hızla gidin" yazıyor tecrübe eden var mı?
55.000km'de DPF ışığının yanması anormal değil mi? Bu arada hiç performans kaybı yok.
Geçenlerde denk gelmişti şu video, arkadaş anlatıyor zaten nasıl yapılması gerektiğini de :)
Golf 1.6 TDI DPF Temizleme - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=6hzfuaLyI1k)
Geçenlerde denk gelmişti şu video, arkadaş anlatıyor zaten nasıl yapılması gerektiğini de :)
Golf 1.6 TDI DPF Temizleme - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=6hzfuaLyI1k)
Aynen videodaki gibi 15dk gitmiş sabah babam sönmüş ışık :)
Videoda duman atamadığı için filtre doluyor diyor peki yazılım yapılsa araca daha mı sıklaşır filtrenin dolması ?
Mehmet Gazihan
30-01-2013, 11:12
Aynen videodaki gibi 15dk gitmiş sabah babam sönmüş ışık :)
Videoda duman atamadığı için filtre doluyor diyor peki yazılım yapılsa araca daha mı sıklaşır filtrenin dolması ?
Bu biraz kullanmakla alakalı. Gaza ne kadar bastığınızla , kullandığınız yakıtla v.s.
Daha bu ışığı görmemiş 50-60k km ye gelen müşterim var.
15 günde bir bu ışıkla uğraşan müşterim de var.
DPF ini iptal ettiğimiz veya iptal edilen 1.6 TDI ların sayısı güngeçtikçe artıyor, gerçekten baş belası.
FunnyCorpse
30-01-2013, 11:51
yazılımm yaptırıp ta : Slomo: ısıkla sureklı :agbe: gezen arkadaslar da var :sinir:
hıc yanmıyan da var :smokin:
arada bır yanan da : Hücre: :argue:
cıhaz ıle gezıp yandıkca sondurenlerde var :cokgreen:
:su:
Peki diğer PDF'li araç sahiplerinde bu şikayetten varmı ? aracım ışık yakıyor arasıra gibisinden
Eyup Duygun
30-01-2013, 12:10
Var tabii diger markalarda da cesıtlı sebeplerden dpf yanıyor.
ChtArdARSL
30-01-2013, 12:21
Var tabii diger markalarda da cesıtlı sebeplerden dpf yanıyor.
Tunerıım ornek ver..
Bu biraz kullanmakla alakalı. Gaza ne kadar bastığınızla , kullandığınız yakıtla v.s.
Daha bu ışığı görmemiş 50-60k km ye gelen müşterim var.
15 günde bir bu ışıkla uğraşan müşterim de var.
DPF ini iptal ettiğimiz veya iptal edilen 1.6 TDI ların sayısı güngeçtikçe artıyor, gerçekten baş belası.
Yakıttan sıkıntı olacağını sanmıyorum 5 senedir aynı pompadan mazot alıyoruz.
Kısa süre mesafe kullanınca yanıyormuş sanırım bizdede öyle oldu.
Yaza doğru garanti bitiyor yazılım yaptırırız kesin DPF iptalide yapınca duman atıcak mı peki rahatlıyor mu araba?
Edit: bu arada araba 58.000km'de 5.000km dir bizde ilk defa yanmıştı.Önceki sayfadaki videoda araç 7500km'de 2 defa yandığını söyledi araç sahibi.
Eyup Duygun
30-01-2013, 16:39
Tunerıım ornek ver..
Ornege genellersek olmaz , dpf sistemin adı sistemide cogu arac kullanıyor.Alfa 159 var , Peugeotlarda var audi derim vs.. sistem bozulacagı ıcın markaya gerek yok :)
ChtArdARSL
30-01-2013, 17:04
Ornege genellersek olmaz , dpf sistemin adı sistemide cogu arac kullanıyor.Alfa 159 var , Peugeotlarda var audi derim vs.. sistem bozulacagı ıcın markaya gerek yok :)
Patron sensın Tunerım :))
çok alt veya çok üst devirlerde uzun süre seyreden araçlarda daha çok yanıyor benim gözlemlediğim kadarıyla, bi tanıdık 1.6 tdi jettada 35bin km dir hiç yakmadı ancak poloda arkadaşım 40 binde 3 kez yaktığını söyledi :)
selam vagcı kardeşlerim abilerim:)
kardeşimin çalıştığı servise işten baya anlayan yeni bir usta başlamış işe. hazır işi bilen adam gelmiş dedim bi kontrole sokayım aracı dedim. hem araçta satılık varsa bişeyi yaptırırım hesabı yaptım check up ücretsiz nasılsa bana:) yürürde sıkıntı çıkmamış şükür. motora bakmışlar hem teste çıkıp hemde enjektör değerlerini kontrol etmişler adam demiş bu enjektörler ne böyle hiç kurum yok değerleri çok iyi bişi yaptırdınızmı falan demiş. burda fikir olsun sizin içinde oyüzden paylaşıyorum.. ben şuana kadar hiç carbon clean yaptırmadım. bizden önceki sahibide shell gtl kullanıyormuş bende gtl alıyorum yılda bi defa falanda würth katkı atıyorum. bunların dışında ilk çalıştırma ve kullanım şeklini anlatmış kardeşim. onu zaten burda bilinçli dizelciler uyguluyor. ilk çalışmada anlık tüketim normale düşene kadar bekliyorum. hararet kıpırdayana kadar yüklenmiyorum. onun dışında devirsiz bırakmıyorum aracı. çok sakin kullandıktan sonrada eve yaklaşınca rampada var orda yükleniyorum arabaya:) bide stop etmeden 30 sn civarı bekliyorum. bıraz uzun oldu arkadaşlar kusuruma bakmayın. bu enjektor değerleri bunların dışında şans işide olabilir bakımlı olduğuındanda olabilir. fikir olsun diye paylaşmak istedim
tdipower
11-02-2013, 19:48
stock araç için fazla pimpirikleniyorsun Kadir enjektörleri rahat bırak relax ol biraz :D:D
ya ben titiz adamım napayım serdar:D ben relaxımda onlar stres altında çalışıyor:D ayrıca enjektörler pahalı yaratıklar:D
tdipower
11-02-2013, 20:01
o zaman sana pd motorun asıl kronik problemini soyleyim egzantrikler aşınır zamanla onları kontrol etmek lazım öyle cihaza bağlayıp yolda gazlamakla olmaz bu işler :D
Hop dostum nasil anlicaz onu ust kapagi acarakmi:) yada distan neyden anlasilir
tdipower
11-02-2013, 21:19
külbütör kapağını açıp kontrol etmek lazım işi bilen birine gidersen kontrol edebilir :)
Bilseydim bugun bakarlardi yaf neyse daha 128 binde bisi olmaz sanirim. Su koyuverdigi nasil anlasiliyor?
Bende de PD150 Golf var, bu egzantrik işini yabancı forumlarda da çok duydum. Sanırım fazla ısınmadan aşınıyor, bu zaten devir bandında ingilizce'de "flat spot" denilen hissiz aralıklar ile anlaşılabilir. Örneğin akselerasyon esnasında gaz açısı sabitken bir duraksama oluyorsa bu kuvvetle muhtemel egzantrikten kaynaklanıyordur. Benim aracım da 135k'de, bakalım şimdilik bir şey yok bekliyoruz. :)
tdipower
13-02-2013, 11:43
ısıyla alakası yok egzantrik kamları enjektörlere şırınga mantığıyla yakıt bastırdığı için aşınma oluyor. aşındığında genelde itici sesi gelmeye başlar motordan performans düşer ve ilk çalıştırmalar da zor çalışabilir araç. egzantrik değişimi zor olmamakla beraber egzantrik fiyatlarıda uygundur korkmayın :)
Bu biraz kullanmakla alakalı. Gaza ne kadar bastığınızla , kullandığınız yakıtla v.s.
Daha bu ışığı görmemiş 50-60k km ye gelen müşterim var.
15 günde bir bu ışıkla uğraşan müşterim de var.
DPF ini iptal ettiğimiz veya iptal edilen 1.6 TDI ların sayısı güngeçtikçe artıyor, gerçekten baş belası.
Dpf iptali tuvturk muaynede sorun oluyormu?
Mehmet Gazihan
13-02-2013, 14:06
Dpf iptali tuvturk muaynede sorun oluyormu?
kazan yerinde kalırsa sorun olmuyor.
PD115 diye geçen motor VP110 'un basitçe güçlendirilmiş hali diyebiliriz, ilk nesil PD olur kendisi..
Kollar farklı tabi vp motor ile.
PD130 un alt yapısı tamamen daha kuvvetli, PD130 da kollar daha güçlü, krank daha kalın (sağlam) denilir genelde. Kapak contası problemli denilir, enjektörleri daha zayıf ve yağ soğutucusu daha ufak pd130 a göre. Bir de depo içindeki pompa PD115 lerde yoktu sanırım..
Bir düzeltme yapmak isterim. İlk pd motorlar 100 hp lik atd kodlu motorlardır.
Ben bu motorlar üzerine yaklaşık 10 yıl önce çalışmalar yapmıştım.
İster 100 ister 115 olsun yapmanız gereken ilk şey bana göre al li enjektör takmak olacaktır.
Bu enjektörü 130 asz ve 150 ark motorlar kullanmaktadır. Emin olun 100 beygirlik atd motorum piston ve krank yapısı bile çok sağlam ve dayanıklıdır modifiye anlamındaki uygulamalarda.
Yani kısaca özetlersek
100 yada 115 hp bir pd motorlu araç aldınız diyelim
Çıkma temiz al li enjektor takarsanız,
Orjınal beyınınızı de ıcındekı yazılımları degıstırıp orjınal 150 arl beynın yazılımını mevcut beynınıze kopyalatırsanız
ekstra olarak
ve 150 hp olan orjınal yazılımlı halınızle de mutevazı bır yazılım guclendırmesı yaptırırsanız emın olun sıkıntısız bıcımde bınersınız. Bu sekıl bır cok aracım uzun sureler sorunsuz kullanıldı,
100 hb pd motorlar, 110 hp mazot pompalı ve eski teknoloji dizel motorlara göre tork ve dayanıklılık anlamında da oldukça gucludur.
BthnKrkt
16-02-2013, 12:53
Benim atladığım biyermi var yoksa bu astra dizelmi ve bu ses nasıl çıkar sanırım yanlış yazılmış
Hessen Rallye VOGELSBERG 2012 Opel Astra Diesel - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nmKIL1aXAjs)
nmKIL1aXAjs
Eyup Duygun
16-02-2013, 16:13
Sanzumandan dolayı degısık cıkıyor vıtes gecıslerı arasında.totalde imkansız degil.
BthnKrkt
20-02-2013, 10:17
Imkansiz degil derken? Adam gbi egsoz sesi cikacagni bilsem performans kaybi vs dusunmem yaptiririm egsozda herturlu degisikligi.
Video bariz porsche sesi, muhtemelen videonun üstüne ses koymuşlar..
Video bariz porsche sesi, muhtemelen videonun üstüne ses koymuşlar..
senın ne işin var bu konuda 1.4 tdi a yazacan sen :D just 3 cyl.:D
Dizelde ses almak istiyosan guzelce susturucuları sokuceksın abicim :D
BthnKrkt
20-02-2013, 10:48
Dizelde ses almak istiyosan guzelce susturucuları sokuceksın abicim :D
Dp+ bastan sona duz boru var :) ama ses o videodaki gibi degil. Onu da gectim cok guzel ses alan dizeller var youtubede.
senın ne işin var bu konuda 1.4 tdi a yazacan sen :D just 3 cyl.:D
Konu açtırmayın bana rakip 1.4 TDI diye :D ne var yani 1.9 abisi kollasın kanat gersin olamaz mı :D
Dp+ bastan sona duz boru var :) ama ses o videodaki gibi degil. Onu da gectim cok guzel ses alan dizeller var youtubede.
Mmm bende en iyi sesi herseyi sökünce almıstım yok otto mus yok hks hi power miş falan hiç bir işe yaramıyo :) videoda üstüne ses ekleme kesme biçme olma ihtimalı nedir ?
BthnKrkt
21-02-2013, 13:41
Mmm bende en iyi sesi herseyi sökünce almıstım yok otto mus yok hks hi power miş falan hiç bir işe yaramıyo :) videoda üstüne ses ekleme kesme biçme olma ihtimalı nedir ?
Ses kotu degil bendede ama guzelde degil tok adam gbi bi egsoz sesi deil yani. Suanki halinde basmadiktan sonra gayet sessiz basincada yirtinmiyor fakat dedigim gibi daha kalite bi ses alma yolunu sordum
Mmm bende en iyi sesi herseyi sökünce almıstım yok otto mus yok hks hi power miş falan hiç bir işe yaramıyo :) videoda üstüne ses ekleme kesme biçme olma ihtimalı nedir ?
yüzde yüz :) dikkatli dinleyin..
Sağlıklı kullanımda pd motor için biçilen ömür nedir ? 2.000.000 km yi deviripte motor yapan bir afn motor passat biliyorum. Yorumları alalım :) Konu bitikleri oynuyor bu arada hem biraz canlanmış olur :)
yorumlarda da yazmışlar porsche sesi diye.. :)
tamamen kullanımla alakalı motor ömrü, düzenli bakım + bilinçli kullanım 1m km devirenler var avrupada, tr şartlarında 400 k km diyebiliriz sanırım ortalama
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.