User Tag List

Sayfa 10/12 İlkİlk ... 89101112 SonSon
213 sonuçtan 172 ile 190 arası

Konu: Polo gti yağ yakma sorunu

  1. #172
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet_xy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TSi'ların geneli yağ eksiltiyor ama fazla, ama az. eksiltmiyor diyeni Allah çarpar

    benim için yağ eksiltmesi hiç problem değil. castrol 5w-30 kullanmadıkça, yağ eksiltme sorunu baya baya azalıyor.
    Şeytan kulağına kurşun,
    arabam garanti kapsamında CAVD motor 2012 Golf 160 lık.
    41.000km deyim, son bakım 30.000km de oldu.
    1gr yağ eklemedim, geçen baktım TAMdı

    Araç full stock ama
    çarpılacağım mı şimdi

  2. #173
    TechTurkey Tholl-ga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Mesaj
    55.692
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı KA®ANLIK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şeytan kulağına kurşun,
    arabam garanti kapsamında CAVD motor 2012 Golf 160 lık.
    41.000km deyim, son bakım 30.000km de oldu.
    1gr yağ eklemedim, geçen baktım TAMdı

    Araç full stock ama
    çarpılacağım mı şimdi
    sat arabayı sat tsi b.ktan yağ eskilten arabamı olur paramızla rezil oluyoruz
    "Wagen"thusiast

  3. #174
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tholl-ga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sat arabayı sat tsi b.ktan yağ eskilten arabamı olur paramızla rezil oluyoruz
    Golf 5 GT m vardı 170 lik 1.4tsi
    o da 1 gr eksiltmiyordu, çok şanslıyım heralde

    Satıp TFSI alasım da yok değil ama önce bi yazılım yapmam lazım buna biraz hevesimi alıyım

  4. #175
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.275
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KA®ANLIK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şeytan kulağına kurşun,
    arabam garanti kapsamında CAVD motor 2012 Golf 160 lık.
    41.000km deyim, son bakım 30.000km de oldu.
    1gr yağ eklemedim, geçen baktım TAMdı

    Araç full stock ama
    çarpılacağım mı şimdi
    160 lık larda hiç bir zaman böyle genel bi durum olmadı
    Ne scirocco larda
    Ne de Golf ler de,passat larda..

    Yani bu durum 160 lık lar ile uzaktan yakından alakası yok..

    Daha önce çok kez yazmışımdır ama gene yazayım 180 tsi larda az yakan var çok yakan var hiç yakmayanın icat edildiğini sanmıyorum.
    5 Bin Km ve üstü gidiyorsa yağ eklemeden sorun sayılması mümkün değil
    Yağı seviyor araç bu kadar net.

  5. #176
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet_xy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TSi'ların geneli yağ eksiltiyor ama fazla, ama az. eksiltmiyor diyeni Allah çarpar

    benim için yağ eksiltmesi hiç problem değil. castrol 5w-30 kullanmadıkça, yağ eksiltme sorunu baya baya azalıyor.
    Abi carpilmak istemiyorum ama 3.000km oldu degiseli vallahide 0 eksiltme formul belli 300v 5 30 ve sikinti bitiyor.X clean degil ama karisiklik oluyor heralde o konuyuda net soyleyeyim.Bu arada motul x clean kullanmiyorum kullananlar onun eksilttigini soyluyor dogrudur.

  6. #177
    ahmet_xy
    Misafir
    castrol 5w-30 ile yağı su gibi içiyor. x-clean 5w-40 ile 4000 km'de 1 lt ekledim. bakalım ikinci eklemeyi ne zaman yapacağım.

    edit: 300V çok pahalı olmasa onu da denerdim. bir sonraki yağ değişiminde Shell HX-8 5w-40 deneyeceğim.

    bu VW beni yağ uzmanı yaptı

  7. #178
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.275
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motul Motul diyosunuz alalım bakalım şunu
    Bakıyorum şimdi Motul 300v Power racing 5-30 Mu alınması gereken ?
    Kutusu 2 lt 2 adet yetiyormu şimdi ?
    Bide pahalıymış bu yahu

  8. #179
    ahmet_xy
    Misafir
    Alıntı Eworen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motul Motul diyosunuz alalım bakalım şunu
    Bakıyorum şimdi Motul 300v Power racing 5-30 Mu alınması gereken ?
    Kutusu 2 lt 2 adet yetiyormu şimdi ?
    Bide pahalıymış bu yahu
    300V serisi motullar ester bazlı olduğu için pahalı ama çok kaliteli bir yağ.

  9. #180

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    57
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.009
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet_xy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    castrol 5w-30 ile yağı su gibi içiyor. x-clean 5w-40 ile 4000 km'de 1 lt ekledim. bakalım ikinci eklemeyi ne zaman yapacağım.

    edit: 300V çok pahalı olmasa onu da denerdim. bir sonraki yağ değişiminde Shell HX-8 5w-40 deneyeceğim.

    bu VW beni yağ uzmanı yaptı
    Alp e aldığımız Cupra 5-30 edge 10 binde
    100 ml yağ eksiltmedi

    20 yıl yağ sektöründe eğitimciler yetiştiren vw ile bu yağı geliştirme ekibinde olan kişiler yağ eksiltmesi bir problem değil
    hiç eksiltmiyorsa bir problem diyor ama elbette
    bu yağı vw ile beraber geliştiren ve sektörün içindeki emekciler bu işi bizim kadar bilemez

  10. #181
    ahmet_xy
    Misafir
    abi bu kadar savunma şu Castrolü gözünü seveyim. bir tane araba istisna olabilir. ama genelde Castrol bizim polo'lara uygun bir yağ değil.

  11. #182
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    temel sıkıntı bence aracın gazlayınca surekli 7000 devirde vites atması
    bazı baska model araclardada bunu gorduk normalde 5000 hatta 6000 e kadar dogru duzgun yag yakmayan araba 7000 cevirdiginiz zaman ciddi anlamda yag yakabiliyordu
    eger bir arac yag yakıyorsa ne yag koyarsanız koyun yakar ama birinde cok az yakar digerinde cok yakar
    yagla yakmasın diyorsanız 10 60 denenebilir, bilmiyorum koyan varmı ama
    dogusta bu durumu bir servis elamnına sordugumuzda vw nin castrolle ozel bir yag uzerinde calıstıgını bunun baya pahalı olacagını hatta bunun bazı ulkelerde kullanıldıgını soylemişti
    bizde dedik yagın adı sanı ne, onu bilmiyorum ama markaya ozel bir yagdan bahsediyorlar dedi
    tamamda dedik degeri vs nedir, 10 60 olması lazım dedi
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  12. #183
    ahmet_xy
    Misafir
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    t
    yagla yakmasın diyorsanız 10 60 denenebilir,
    10w-60 düşük sıcaklıklarda çok koyu olur, 5w-60 diye bir yağ yok heralde olsa iyi olurdu.
    ama Mobil 1 Peak Life var, 5w-50. bu da denenebilir.

    edit: 5w-60 diye bir yağ varmış
    Gulf Racing 5w-60

  13. #184
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neden kalın gelsinki turkiyede 10 60 kullanan bir suru araba var
    sanıldıgının aksine 10 60 kalın bir yag da degil
    goruldugu gibi castrol ve mobilin 10 60ının yogunlugu motul 5 30 dan daha az
    ayrıca 10 60 -25 dereceye kadar iş yapan nerdeyse -40lara kadar donmayan bir yag

    Motul 300v 5 30 Density at 15°C g/ml 0.871
    mobil 10 60 Density @15.6 ºC g/ml 0.86
    castrol 10 60 Density @15C g/ml 0.853
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  14. #185
    ahmet_xy
    Misafir
    kalınlık incelik olarak yoğunluğuna değil viskozitesine bakmalısın. yoğunlukları 3 aşağı 5 yukarı aynı zaten.

    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 ************** at 100°C

    Motul 300v 5w30 : 64.0 cSt **************11.0 cSt
    X-clean 5w40 : 84.7 cSt ************** 14.1 cSt
    Mobil 1 5w50 : 108.0 cSt ************** 17.5 cSt
    Mobil 1 10w60 : 152.7 cSt ************** 22.7 cSt
    Castrol 10w60 : 160.0 cSt ************** 22.7 cSt

  15. #186

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    57
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.009
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edge kullnmasaydım
    mobil 0 40 denemek isterdim

  16. #187
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yusuf yılmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    edge kullnmasaydım
    mobil 0 40 denemek isterdim
    Castrol motorun içini çamur gibi yapıyor.

    Mobil 5w/30 ile 0w/40 candır TSI için...

  17. #188
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz birimler farklı anlasılıyor
    viskozite akmazlık demektir yani o sıcaklıkta deformasyona gostertirdigi direnc
    2 yagı ele alalım 100 derecede kimin viskozitesi yuksekse rakam olarak
    o sıcaklıga o daha cok dayanır digeri daha cabuk deforme olur ve motor içinde bir sıvı gibi akamamaya baslar buda yaglamada sıkıntı yaratır
    yagların uzerinde yazan 5-30 10 60 gibi rakamlardaki 5 ve 10 rakamları onların sadece ilk calıstırma sırasındaki durumlarını belirler
    motor içinde ilk calıstırma haric hic bir yag 80 90 dereceden asagı calısmaz
    motor ısındımı dısarda isterse -50 derece olsun o deger onu baglamaz

    bir yagın sadece daha az yakılıyor olması onun daha saglıklı bir yag oldugu anlamına gelmez tabiki bunun akside gecerli
    baska bir yag daha fazla yanar ama gorevini yerine getiriyordur
    bu olayın baska bir boyutudur

    Alıntı ahmet_xy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kalınlık incelik olarak yoğunluğuna değil viskozitesine bakmalısın. yoğunlukları 3 aşağı 5 yukarı aynı zaten.

    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445

    Motul 300v 5w30 : 64.0 cSt
    X-clean 5w40 : 84.7 cSt
    Mobil 1 5w50 : 108.0 cSt
    Mobil 1 10w60 : 152.7 cSt
    Castrol 10w60 : 160.0 cSt
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  18. #189
    ahmet_xy
    Misafir
    motor yağları konusunda bilgi öğrenmeyi, fikir tartışmasını vs çok seviyorum. bana bunu sağlayan TSi motora teşekkür ederim

  19. #190

    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eworen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motul Motul diyosunuz alalım bakalım şunu
    Bakıyorum şimdi Motul 300v Power racing 5-30 Mu alınması gereken ?
    Kutusu 2 lt 2 adet yetiyormu şimdi ?
    Bide pahalıymış bu yahu

    Şu an 5w30 x-clean kullanıyorum, daha yeni ancak eksiltme durumu daha az olacak gibi mobil1 5w30 esp formula göre, bi dahakine motul dışında başka yağ deneyeceğim

    PEKİ bir soru sorayım? Motor yağları performansa ne derece etki eder?Genelleme yapılabilir mi veya yorumlarınız nedir bu yöndeki?


    Bu arada pahalı deme zero kızıyor ;D

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •